Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. The nature of literary response
    five readers reading
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Transaction Publ., New Brunswick (U.S.A.) [u.a.]

    Universitätsbibliothek Dortmund
    SCB 70/16
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Dortmund
    LH1515/169
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Auflage/Ausgabe: [Transaction ed.]
    Weitere Schlagworte: Fiction--Psychological aspects.; Literature--Psychology.; Reading, Psychology of.
    Umfang: XX, 418 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Formerly CIP Uk. - Originally published: New Haven : Yale University Press, 1975. - Includes bibliographical references (p. 394-409) and index

  2. Aspects of literary comprehension
    a cognitive approach
    Autor*in: Zwaan, Rolf A.
    Erschienen: 1993
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Given the fact that there are widely different types of text, it is unlikely that every text is processed in the same way. It is assumed here that for each text type, proficient readers have developed a particular cognitive control system, which... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe

     

    Given the fact that there are widely different types of text, it is unlikely that every text is processed in the same way. It is assumed here that for each text type, proficient readers have developed a particular cognitive control system, which regulates the basic operations of text comprehension. The book focuses on the comprehension of literary texts, which involves specific cognitive strategies that enable the reader to respond flexibly to the indeterminacies of the literary reading situation. The study relies heavily on methods and theoretical conceptions from cognitive psychology and presents the results of experiments carried out with real readers. The results are not only relevant to research problems in literary theory, but also to the study of discourse comprehension in general.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027276841
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2110
    Schriftenreihe: Utrecht publications in general and comparative literature ; volume 29
    Schlagworte: Criticism.; Criticism, Textual.; Comprehension.; Reading comprehension.; Literature--Psychology.; Cognitive psychology.
    Umfang: Online-Ressource (VIII, 190 Seiten)