Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Reading Children
    Literacy, Property, and the Dilemmas of Childhood in Nineteenth-Century America
    Autor*in: Crain, Patricia
    Erschienen: 2016; ©2016.
    Verlag:  University of Pennsylvania Press, Philadelphia

    Reading Children offers a history of the relationship between children and books in Anglo-American modernity, exploring early children's literature, pedagogical practices, property lessons inherent in children's book ownership, and the emergence of... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Reading Children offers a history of the relationship between children and books in Anglo-American modernity, exploring early children's literature, pedagogical practices, property lessons inherent in children's book ownership, and the emergence of childhood itself as a literary property.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780812292848
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HT 1691
    Schriftenreihe: De Gruyter eBook-Paket Literatur- und Kulturwissenschaft, Area Studies
    Material Texts
    Material texts
    Schlagworte: Children; Children; Socialization; Literacy; Social values in literature; Children's literature; Socialization; Children.; Children.; Literacy.; Socialization.; LITERARY CRITICISM / American / General
    Umfang: 1 Online Ressource (247 Seiten)
  2. Literature against criticism :
    university English and contemporary fiction in conflict /
    Erschienen: [2016]; ©2016
    Verlag:  Open Book Publishers,, Cambridge :

    "This is a book about the power game currently being played out between two symbiotic cultural institutions: the university and the novel. As the number of hyper-knowledgeable literary fans grows, students and researchers in English departments waver... mehr

     

    "This is a book about the power game currently being played out between two symbiotic cultural institutions: the university and the novel. As the number of hyper-knowledgeable literary fans grows, students and researchers in English departments waver between dismissing and harnessing voices outside the academy. Meanwhile, the role that the university plays in contemporary literary fiction is becoming increasingly complex and metafictional, moving far beyond the 'campus novel' of the mid-twentieth century. Martin Paul Eve's engaging and far-reaching study explores the novel's contribution to the ongoing displacement of cultural authority away from university English. Spanning the works of Jennifer Egan, Ishmael Reed, Tom McCarthy, Sarah Waters, Percival Everett, Roberto Bolaño and many others, Literature Against Criticism forces us to re-think our previous notions about the relationship between those who write literary fiction and those who critique it."--Publisher's website.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783742776; 1783742771; 9781783742769; 1783742763; 9781783742752; 1783742755; 1783742739; 9781783742738; 2821884052; 9782821884052
    Weitere Identifier:
    9781783742738
    Schlagworte: Literature; Fiction; Criticism; Popular literature; Literature; Language.; linguistics.; Literacy.; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY; FICTION; Fiction; Criticism.; Popular literature.; Literature; Literature.; Fiction; Criticism; Criticism.
    Umfang: 1 online resource (237 pages) :, illustration
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 209-225) and index.

    About the Author -- Style -- Acknowledgements -- Part I: Introduction. 1. Authors, Institutions, and Markets -- 2. What, Where? -- Part II: Critique. 3. Aesthetic Critique -- 4. Political Critique -- Part III: Legitimation. 5. Sincerity and Truth -- 6. Labour and Theory -- Part IV: Discipline. 7. Genre and Class -- 8. Discipline and Publish -- Part V: The End. 9. Conclusion -- Bibliography -- Index.