Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 13 von 13.

  1. Resonant games
    design principles for learning games that connect hearts, minds, and the everyday
    Erschienen: 2018
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge

    Principles for designing educational games that integrate content and play and create learning experiences connecting to many areas of learners' lives. Too often educational videogames are narrowly focused on specific learning outcomes dictated by... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook DOAB
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook OAPEN Foundation OpenAccess
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Principles for designing educational games that integrate content and play and create learning experiences connecting to many areas of learners' lives. Too often educational videogames are narrowly focused on specific learning outcomes dictated by school curricula and fail to engage young learners. This book suggests another approach, offering a guide to designing games that integrates content and play and creates learning experiences that connect to many areas of learners' lives. These games are not gamified workbooks but are embedded in a long-form experience of exploration, discovery, and collaboration that takes into consideration the learning environment. Resonant Games describes twenty essential principles for designing games that offer this kind of deeper learning experience, presenting them in connection with five games or collections of games developed at MIT's educational game research lab, the Education Arcade. Each of the games—which range from Vanished, an alternate reality game for middle schoolers promoting STEM careers, to Ubiquitous Bio, a series of casual mobile games for high school biology students—has a different story, but all spring from these fundamental assumptions: honor the whole learner, as a full human being, not an empty vessel awaiting a fill-up; honor the sociality of learning and play; honor a deep connection between the content and the game; and honor the learning context—most often the public school classroom, but also beyond the classroom

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262346078; 9780262037808
    Weitere Identifier:
    hdl: 20.500.12854/78555
    RVK Klassifikation: DW 4400
    Schriftenreihe: The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning
    Schlagworte: Medienpädagogik; Lernspiel; Computerspiel; Educational visits & field trips; Computer games / online games: strategy guides
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 253 Seiten), Illustrationen
  2. Pasts at play
    childhood encounters with history in British culture, 1750-1914
    Beteiligt: Bryant Davies, Rachel (Hrsg.); Gribling, Barbara (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bryant Davies, Rachel (Hrsg.); Gribling, Barbara (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781526128898
    RVK Klassifikation: HL 1401
    Schriftenreihe: Interventions : rethinking the nineteenth century
    Schlagworte: Geschichtsunterricht; Kind; Lernspiel
    Umfang: xiv, 258 Seiten, 31 Illustrationen
  3. Krankheit in digitalen Spielen
    interdisziplinäre Betrachtungen
    Beteiligt: Görgen, Arno (Hrsg.); Simond, Stefan Heinrich (Hrsg.)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Image (Thumbnail cover image)
    Cover (lizenzpflichtig)
  4. Resonant games
    design principles for learning games that connect hearts, minds, and the everyday
    Erschienen: 2018
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge

    Principles for designing educational games that integrate content and play and create learning experiences connecting to many areas of learners' lives. Too often educational videogames are narrowly focused on specific learning outcomes dictated by... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Principles for designing educational games that integrate content and play and create learning experiences connecting to many areas of learners' lives. Too often educational videogames are narrowly focused on specific learning outcomes dictated by school curricula and fail to engage young learners. This book suggests another approach, offering a guide to designing games that integrates content and play and creates learning experiences that connect to many areas of learners' lives. These games are not gamified workbooks but are embedded in a long-form experience of exploration, discovery, and collaboration that takes into consideration the learning environment. Resonant Games describes twenty essential principles for designing games that offer this kind of deeper learning experience, presenting them in connection with five games or collections of games developed at MIT's educational game research lab, the Education Arcade. Each of the games—which range from Vanished, an alternate reality game for middle schoolers promoting STEM careers, to Ubiquitous Bio, a series of casual mobile games for high school biology students—has a different story, but all spring from these fundamental assumptions: honor the whole learner, as a full human being, not an empty vessel awaiting a fill-up; honor the sociality of learning and play; honor a deep connection between the content and the game; and honor the learning context—most often the public school classroom, but also beyond the classroom

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262346078; 9780262037808
    Weitere Identifier:
    hdl: 20.500.12854/78555
    RVK Klassifikation: DW 4400
    Schriftenreihe: The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning
    Schlagworte: Medienpädagogik; Lernspiel; Computerspiel; Educational visits & field trips; Computer games / online games: strategy guides
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 253 Seiten), Illustrationen
  5. Serious games and virtual worlds in education, professional development, and healthcare
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Erschienen: c 2013
    Verlag:  Information Science Reference, Hershey, Pa.

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment"--Provided by publisher mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781466636736; 9781466636750
    Weitere Identifier:
    9781466636736
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: DP 2600
    Schriftenreihe: Premier reference source
    Schlagworte: Virtual reality in education; Shared virtual environments; Computer games; Career development; Medical care; E-Learning; Lernspiel; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Umfang: XVIII, 361 S., Ill., graph. Darst., 29 cm
    Bemerkung(en):

    Bibliogr. S. 313 - 348

    Includes bibliogr. references and index. - Bibliogr. S. 313 - 348

    Erscheinungsjahr in Vorlageform:c 2013

  6. The game believes in you
    how digital play can make our kids smarter
    Autor*in: Toppo, Greg
    Erschienen: April 2015
    Verlag:  St. Martin's Press, New York

    "What if schools, from the wealthiest suburban nursery school to the grittiest urban high school, thrummed with the sounds of deep immersion? More and more people believe that can happen - with the aid of video games. From Greg Toppo, USA Today's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 984171
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "What if schools, from the wealthiest suburban nursery school to the grittiest urban high school, thrummed with the sounds of deep immersion? More and more people believe that can happen - with the aid of video games. From Greg Toppo, USA Today's national K-12 education and demographics reporter, The Game Believes in You presents the story of a small group of visionaries who, for the past 40 years, have been pushing to get game controllers into the hands of learners. Among the game revolutionaries you'll meet in this book: *A game designer at the University of Southern California leading a team to design a video-game version of Thoreau's Walden Pond. *A young neuroscientist and game designer whose research on "Math Without Words" is revolutionizing how the subject is taught, especially to students with limited English abilities. *A Virginia Tech music instructor who is leading a group of high school-aged boys through the creation of an original opera staged totally in the online game Minecraft. Experts argue that games do truly "believe in you." They focus, inspire and reassure people in ways that many teachers can't. Games give people a chance to learn at their own pace, take risks, cultivate deeper understanding, fail and want to try again--right away--and ultimately, succeed in ways that too often elude them in school. This book is sure to excite and inspire educators and parents, as well as provoke some passionate debate"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137279576
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Video games in education; Video games and children; Video games; Education; Schule; Computerunterstütztes Lernen; Lernpsychologie; Computerspiel; Lernspiel
    Umfang: 252 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. The game believes in you
    how digital play can make our kids smarter
    Autor*in: Toppo, Greg
    Erschienen: April 2015
    Verlag:  St. Martin's Press, New York

    "What if schools, from the wealthiest suburban nursery school to the grittiest urban high school, thrummed with the sounds of deep immersion? More and more people believe that can happen - with the aid of video games. From Greg Toppo, USA Today's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "What if schools, from the wealthiest suburban nursery school to the grittiest urban high school, thrummed with the sounds of deep immersion? More and more people believe that can happen - with the aid of video games. From Greg Toppo, USA Today's national K-12 education and demographics reporter, The Game Believes in You presents the story of a small group of visionaries who, for the past 40 years, have been pushing to get game controllers into the hands of learners. Among the game revolutionaries you'll meet in this book: *A game designer at the University of Southern California leading a team to design a video-game version of Thoreau's Walden Pond. *A young neuroscientist and game designer whose research on "Math Without Words" is revolutionizing how the subject is taught, especially to students with limited English abilities. *A Virginia Tech music instructor who is leading a group of high school-aged boys through the creation of an original opera staged totally in the online game Minecraft. Experts argue that games do truly "believe in you." They focus, inspire and reassure people in ways that many teachers can't. Games give people a chance to learn at their own pace, take risks, cultivate deeper understanding, fail and want to try again--right away--and ultimately, succeed in ways that too often elude them in school. This book is sure to excite and inspire educators and parents, as well as provoke some passionate debate"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137279576
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Video games in education; Video games and children; Video games; Education; Schule; Computerunterstütztes Lernen; Lernpsychologie; Computerspiel; Lernspiel
    Umfang: 252 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Interkulturelle Bildung in der beruflichen Qualifizierung am Beispiel der Altenpflege
    szenisches Spiel als Lernform
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Bibliotheks- und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Oldenburg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3814205731
    RVK Klassifikation: CW 5500 ; DS 7250 ; QP 370
    Schriftenreihe: Informationen zur wissenschaftlichen Weiterbildung ; 61
    Schlagworte: Lernspiel; Lehrmittel; Einwanderer; Fremdverstehen; Berufliche Qualifikation; Altenpflege; Interkulturelle Kompetenz; Berufsausbildung; Darstellendes Spiel
    Umfang: 136 S., Ill.
  9. Kultur und Informatik
    serious games
    Beteiligt: Sieck, Jürgen (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Hülsbusch, Boizenburg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Sieck, Jürgen (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783940317476
    Weitere Identifier:
    9783940317476
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; SU 500
    DDC Klassifikation: Handel, Kommunikation, Verkehr (380); Datenverarbeitung; Informatik (004)
    Auflage/Ausgabe: Als Typoskript gedr.
    Schriftenreihe: Game studies
    Schlagworte: Computerspiel; Wissensvermittlung; Lernspiel
    Umfang: 288 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  10. Kompetitive Multiplayer Games in der Schule
    der Einsatz einer Lernspielplattform im Fremdsprachenunterricht
    Autor*in: Maglić, Marko
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783631609705
    Weitere Identifier:
    9783631609705
    RVK Klassifikation: DP 4200 ; DP 4230 ; DW 4400 ; ES 822 ; ES 861
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Datenverarbeitung; Informatik (004); Sprache (400)
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schriftenreihe: Europäische Hochschulschriften : Reihe 11, Pädagogik ; 1008
    Schlagworte: Konkurrierendes Lernen; Computerspiel; Lernspiel; Fremdsprachenunterricht
    Umfang: XVI, 292 S., Ill., graph. Darst., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Köln, Univ., Diss., 2010

  11. Handbook of game-based learning
    Beteiligt: Plass, Jan L. (Hrsg.); Mayer, Richard E. (Hrsg.); Homer, Bruce D. (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Plass, Jan L. (Hrsg.); Mayer, Richard E. (Hrsg.); Homer, Bruce D. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262043380
    Weitere Identifier:
    9780262043380
    RVK Klassifikation: DP 2600
    Schlagworte: Lernspiel; Computerspiel
    Umfang: xi, 586 Seiten, Illustrationen
  12. Serious games, exergames, exerlearning
    zur Transmedialisierung und Gamification des Wissenstransfers
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Transcript-Verl., Bielefeld

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum Informationsarbeit Bundeswehr, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Freyermuth, Gundolf S. (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783837621662; 3837621669
    RVK Klassifikation: AK 26000 ; AK 39700 ; AP 15963 ; DW 4400
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Bild und Bit ; 2
    Schlagworte: Wissensvermittlung; Lernspiel; Computerspiel; Intermedialität
    Umfang: 473 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  13. Serious games and virtual worlds in education, professional development, and healthcare
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Erschienen: c 2013
    Verlag:  Information Science Reference, Hershey, Pa.

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment"--Provided by publisher mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 154242
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    DP 2600 B831
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    4 SP 209
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    13-20433
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    400 ST 670 B831
    keine Fernleihe

     

    "This book explains how digital environments can easily become familiar and beneficial for educational and professional development, with the implementation of games into various aspects of our environment"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bredl, Klaus (Hrsg.); Bösche, Wolfgang (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781466636736; 9781466636750
    Weitere Identifier:
    9781466636736
    RVK Klassifikation: DP 2600
    Schriftenreihe: Premier reference source
    Schlagworte: Virtual reality in education; Shared virtual environments; Computer games; Career development; Medical care; E-Learning; Lernspiel; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Umfang: XVIII, 361 S., Ill., graph. Darst., 29 cm
    Bemerkung(en):

    Bibliogr. S. 313 - 348

    Includes bibliogr. references and index. - Bibliogr. S. 313 - 348

    Erscheinungsjahr in Vorlageform:c 2013