Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. Gaps as significant absences
    the case of serial comics
    Autor*in: Stein, Daniel
    Erschienen: [2019]

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Übergeordneter Titel:
    Meaningful absence across arts and media / edited by Werner Wolf, Nassim Balestrini, Walter Bernhart; Leiden ; Boston, [2019]; Seite 126-155
    Schlagworte: Leerstelle <Literatur>; Auslassung; Comic
    Umfang: Illustrationen
  2. Absence in cinema
    the art of showing nothing
    Autor*in: Remes, Justin
    Erschienen: [2020]; © 2019
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Absence has played a crucial role in the history of avant-garde aesthetics, from the blank canvases of Robert Rauschenberg to Yves Klein’s invisible paintings, from the "silent" music of John Cage to Samuel Beckett’s minimalist theater. Yet little... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Absence has played a crucial role in the history of avant-garde aesthetics, from the blank canvases of Robert Rauschenberg to Yves Klein’s invisible paintings, from the "silent" music of John Cage to Samuel Beckett’s minimalist theater. Yet little attention has been given to the important role of absence in cinema. In the first book to focus on cinematic absence, Justin Remes demonstrates how omissions of expected elements can spur viewers to interpret and understand the nature of film in new ways.While most film criticism focuses on what is present, such as images on the screen and music and dialogue on the soundtrack, Remes contends that what is missing is an essential part of the cinematic experience. He examines films without images—such as Walter Ruttmann’s Weekend (1930), a montage of sounds recorded in Berlin—and films without sound—such as Stan Brakhage’s Window Water Baby Moving (1959), which documents the birth of the filmmaker’s first child. He also examines found footage films that erase elements from preexisting films such as Naomi Uman’s removed (1999), which uses nail polish and bleach to blot out all the women from a pornographic film, and Martin Arnold’s Deanimated (2002), which digitally eliminates images and sounds from a Bela Lugosi B movie. Remes maps out the effects and significations of filmic voids while grappling with their implications for film theory. Through a careful analysis of a broad array of avant-garde works, Absence in Cinema reveals that films must be understood not only in terms of what they show but also what they withhold

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231548281
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 50800
    Schriftenreihe: FIlm and culture
    Schlagworte: PERFORMING ARTS / Film & Video / History & Criticism; Absence in motion pictures; Experimental films; Filmästhetik; Leere <Motiv>; Experimentalfilm; Leerstelle <Film>; Reduktion
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 242 Seiten), Illustrationen
  3. Lo spazio senza il verso
    mute liriche del bianco nella poesia russa contemporanea
    Autor*in: Sala, Roberta
    Erschienen: ottobre 2019
    Verlag:  Guerini e associati, Milano

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9788862507691
    Auflage/Ausgabe: Prima edizione
    Schriftenreihe: Biblioteca letteraria ; 17
    Schlagworte: Russian poetry / 20th century / History and criticism; Visual poetry, Russian / History and criticism; Emptiness (Philosophy) in literature; Postmodernism (Literature); Russisch; Leerstelle <Literatur>; Lyrik; Dissident
    Umfang: 251 pages, illustrations, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 219-229)

  4. Kunst und Fernsehen - Partizipation statt Reproduktion
    Offenheit, Unbestimmtheit und Leerstellen in der TV-Serie Fargo (2017)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf, Potsdam-Babelsberg

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schlagworte: Fernsehserie; Leerstelle <Literatur>; Filmanalyse; Unbestimmtheit; Kunstwerk; Medienkunst
    Umfang: 1 Online-Ressource (55 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Bachelorarbeit, Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf, 2019

  5. Kunst und Fernsehen - Partizipation statt Reproduktion
    Offenheit, Unbestimmtheit und Leerstellen in der TV-Serie Fargo (2017)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf, Potsdam-Babelsberg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Fernsehserie; Leerstelle <Literatur>; Filmanalyse; Unbestimmtheit; Kunstwerk; Medienkunst; Fernsehserie; Kunst; Filmanalyse
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Bachelorarbeit, Potsdam-Babelsberg, Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf, 2019

  6. Review Essay: Daniel Bertauxs "Leuchtrakete" Lebenserzählung: Von methodologischen Leerstellen und materialistischen Impulsen
    Autor*in: Janotta, Lisa
    Erschienen: 2019
    Verlag:  SSOAR - Social Science Open Access Repository, Mannheim

    Abstract: In this essay I discuss the integration of the book "The Life Story" by Daniel BERTAUX into the German based tradition of biographical research.  I will present the core concepts of his ethnosociological approach and further criticize some... mehr

     

    Abstract: In this essay I discuss the integration of the book "The Life Story" by Daniel BERTAUX into the German based tradition of biographical research.  I will present the core concepts of his ethnosociological approach and further criticize some of his central terms (e.g., "objectivity" and "social worlds").  I refer to the tradition of symbolic interactionism, especially the theory by SCHÜTZE and, further, the approaches of APITZSCH, INOWLOCKI, and ROSENTHAL. BERTAUX's interconnection of life stories and social words will be discussed in reference to WILDHAGEN and DETKA. I conclude that—due to methodological vacancies in BERTAUX's text—it is not easy to relate "The life story" to the well-elaborated German tradition of biographical research. But at the same time the book can be enlightening for readers who are interested in materialistic questions

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/65395
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schlagworte: Erzählung; Leben; Leerstelle <Literatur>; Biografieforschung
    Weitere Schlagworte: Biografie; Biografieforschung; Biografieforschungung; Ethnografie; LebenserzählEthnografie; Lebenserzählung; Objektivität; biography; ethnography; life story; objectivity; social worlds; soziale Welten
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Veröffentlichungsversion

    begutachtet (peer reviewed)

    In: Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research ; 20 (2019) 3 ; 23

  7. Zwischen den Zeilen. Judith Hermanns Kurzgeschichte „Bali-Frau“ aus rezeptionsästhetischer Sicht
  8. Absence in cinema
    the art of showing nothing
    Autor*in: Remes, Justin
    Erschienen: [2020]; © 2019
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Absence has played a crucial role in the history of avant-garde aesthetics, from the blank canvases of Robert Rauschenberg to Yves Klein’s invisible paintings, from the "silent" music of John Cage to Samuel Beckett’s minimalist theater. Yet little... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Absence has played a crucial role in the history of avant-garde aesthetics, from the blank canvases of Robert Rauschenberg to Yves Klein’s invisible paintings, from the "silent" music of John Cage to Samuel Beckett’s minimalist theater. Yet little attention has been given to the important role of absence in cinema. In the first book to focus on cinematic absence, Justin Remes demonstrates how omissions of expected elements can spur viewers to interpret and understand the nature of film in new ways.While most film criticism focuses on what is present, such as images on the screen and music and dialogue on the soundtrack, Remes contends that what is missing is an essential part of the cinematic experience. He examines films without images—such as Walter Ruttmann’s Weekend (1930), a montage of sounds recorded in Berlin—and films without sound—such as Stan Brakhage’s Window Water Baby Moving (1959), which documents the birth of the filmmaker’s first child. He also examines found footage films that erase elements from preexisting films such as Naomi Uman’s removed (1999), which uses nail polish and bleach to blot out all the women from a pornographic film, and Martin Arnold’s Deanimated (2002), which digitally eliminates images and sounds from a Bela Lugosi B movie. Remes maps out the effects and significations of filmic voids while grappling with their implications for film theory. Through a careful analysis of a broad array of avant-garde works, Absence in Cinema reveals that films must be understood not only in terms of what they show but also what they withhold

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231548281
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 50800
    Schriftenreihe: FIlm and culture
    Schlagworte: PERFORMING ARTS / Film & Video / History & Criticism; Absence in motion pictures; Experimental films; Filmästhetik; Leere <Motiv>; Experimentalfilm; Leerstelle <Film>; Reduktion
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 242 Seiten), Illustrationen
  9. Kunst und Fernsehen - Partizipation statt Reproduktion : Offenheit, Unbestimmtheit und Leerstellen in der TV-Serie Fargo (2017)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf, Potsdam-Babelsberg

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Städel Museum, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Hessen Kassel Heritage, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schlagworte: Fernsehserie; Leerstelle <Literatur>; Filmanalyse; Unbestimmtheit; Kunstwerk; Medienkunst
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Bachelorarbeit, Potsdam-Babelsberg, Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf, 2019