Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. Language awareness and identity
    insights via dominant language constellation approach
    Beteiligt: Aronin, Larissa (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Aronin, Larissa (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031370274
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Multilingual education ; volume 45
    Schlagworte: Multilingualism; Language Policy and Planning; Language Education; Multilingualism; Language policy; Language and languages—Study and teaching; Spracherziehung; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 294 Seiten), Illustrationen
  2. Multilingual education yearbook 2023
    teaching with technology in English-medium instruction universities in multilingual China
    Beteiligt: Corbett, John (Hrsg.); Yan, Edith M. Y. (Hrsg.); Yeoh, Jackie (Hrsg.); Lee, Juyoung (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Corbett, John (Hrsg.); Yan, Edith M. Y. (Hrsg.); Yeoh, Jackie (Hrsg.); Lee, Juyoung (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031328114
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Multilingual education yearbook
    Schlagworte: Multilingualism; Language Education; Language Policy and Planning; Multilingualism; Language and languages—Study and teaching; Language policy; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Hochschule
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 255 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  3. Multilingualism
    A Sociolinguistic and Acquisitional Approach
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031284052
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 930 ; ES 132
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schlagworte: Multilingualism; Sociolinguistics; Language Change; Language Policy and Planning; Education Policy; Multilingualism; Sociolinguistics; Linguistic change; Language policy; Education and state; Mehrsprachigkeit; Sprache; Gesellschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIV, 343 p)
  4. Educating community interpreters and translators in unprecedented times
    Beteiligt: Lai, Miranda (Hrsg.); Eser, Oktay (Hrsg.); Crezee, Ineke H. M. (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham ; ProQuest Ebook Central, [Ann Arbor]

    "This book project has collected important work from educators/trainers all over the world, sharing their views and experiences on how they have faced the challenges during COVID19. The significant contribution of this book actually goes beyond the... mehr

     

    "This book project has collected important work from educators/trainers all over the world, sharing their views and experiences on how they have faced the challenges during COVID19. The significant contribution of this book actually goes beyond the critical time of the pandemic but also to the future development of the education, curriculum design and the use of new technology for the training of community interpreters and translators." -Ester Leung, Associate Professor, University of Melbourne, Australia "The COVID-19 pandemic represents a singular global event impacting all of humanity at the same time. For interpreting and translation educators, it meant an overnight and wholesale pivot to remote instruction, often pushing past long-held assumptions about the limits of online skills acquisition. Around the world, instructors and students integrated learning into technology in experimental and innovative ways. In the process, our understanding of what is possible when technology is leveraged to teach interpreters and educators has been greatly expanded. This book documents important insights, processes and advancements in interpreter and translation education coming out of the global response to the pandemic." -Katharine Allen, Principal, Words Across Borders, USA This edited book features contributions from interpreter and translator educators globally, in which they discuss changes to teaching, assessment and practice as a result of the COVID-19 pandemic. The chapters provide a comprehensive picture of educators’ responses to challenges and opportunities. The book will be of interest to students, researchers and educators, as well as government language policymakers and stakeholders of translation and interpreting agencies. Miranda Lai is a Senior Lecturer and Trainer in Interpreting and Translating Studies at RMIT University, Australia. Oktay Eser is Professor in Translation and Interpreting Studies at Amasya University, Turkey. Ineke Crezee is full Professor at Auckland University of Technology, New Zealand. She is New Zealand’s first Professor of Translation and Interpreting. In 2020 she was appointed Officer of the New Zealand Order of Merit for Services to Interpreter and Translator Education

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lai, Miranda (Hrsg.); Eser, Oktay (Hrsg.); Crezee, Ineke H. M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031326776
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Translating and Interpreting
    Schlagworte: Translating and interpreting; Language policy; Communication in medicine; Teachers; Education; Language Translation; Language Policy and Planning; Health Communication; Teaching and Teacher Education; Curriculum Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxvi, 379 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben nach den Beiträgen

  5. Language awareness and identity
    insights via dominant language constellation approach
    Beteiligt: Aronin, Larissa. (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia, (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Aronin, Larissa. (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia, (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783031370267
    RVK Klassifikation: ES 132 ; ES 750
    Schriftenreihe: Multilingual education ; 45
    Schlagworte: Multilingualism; Language Policy and Planning; Language Education; Multilingualism; Language policy; Language and languages - Study and teaching
    Umfang: xvi, 294 Seiten
  6. Multilingualism
    a sociolinguistic and acquisitional approach
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    This textbook takes a broad perspective on multilingualism, using a sociolinguistics and acquisition-informed approach that treats multilingualism not solely as the mastery of two or more well-defined language systems, but rather as a continuum of... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This textbook takes a broad perspective on multilingualism, using a sociolinguistics and acquisition-informed approach that treats multilingualism not solely as the mastery of two or more well-defined language systems, but rather as a continuum of linguistic repertoires and resources to be used in different settings and combinations. The authors introduce traditional aspects of multilingualism - including historical dimensions, societal and individual multilingualism, aspects of identities, ideologies, education, and language policies - before going on to examine newer manifestations such as multilingualism in migrant and refugee contexts, in new media, pop music and linguistic landscaping, as well as the notion of grassroots multilingualism. This textbook will be an ideal resource for postgraduate students of linguistics and multilingualism, as well as advanced undergraduate students who are looking for a nuanced and holistic approach to the topic

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783031284045
    Weitere Identifier:
    9783031284045
    Schlagworte: ; ; ; ; ; ; ; ; Sociolinguistics; Linguistic change; Language policy; Education and state; Multilingualism; language contact;World Englishes;first language acquisition;second language acquisition;linguistic repertoire;multilingual education;language immersion;multilingual identities;learner identities;language ideologies;language systems;migration studies
    Weitere Schlagworte: Mehrsprachigkeit; B; Social Sciences; Multilingualism; Sociolinguistics; Soziolinguistik; Language Change; Historische & Vergleichende Sprachwissenschaft, Sprachtypologie; Language Policy and Planning; Sprachpolitik; Education Policy; Bildungspolitik, Bildungsreform; Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft
    Umfang: XIII, 343 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 551 gr
    Bemerkung(en):

    Chapter 1: Welcome to a multilingual world.- Chapter 2: Multilingualism then and now.- Chapter 3: The multilingual individual: who is multilingual and what is special?.- Chapter 4: Linguistic mechanisms, processes, and results.- Chapter 5: Linguistic manifestations in a multilingual world: focus on English.- Chapter 6: Societal multilingualism.- Chapter 7: Multilingualism between identities, ideologies, and language policies.- Chapter 8: Multilingual education and teaching.- Chapter 9: Multilingualism in migrant and refugee contexts.- Chapter 10: Multilingualism in new media.- Chapter 11: Multilingual pop music.- Chapter 12: Linguistic Landscapes.- Chapter 13: Investigating multilingualism.- Chapter 14: Using existing data repositories and data analysis

  7. Language awareness and identity
    insights via dominant language constellation approach
    Beteiligt: Aronin, Larissa (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Aronin, Larissa (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031370274
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Multilingual education ; volume 45
    Schlagworte: Multilingualism; Language Policy and Planning; Language Education; Multilingualism; Language policy; Language and languages—Study and teaching; Spracherziehung; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 294 Seiten), Illustrationen
  8. Multilingual education yearbook 2023
    teaching with technology in English-medium instruction universities in multilingual China
    Beteiligt: Corbett, John (Hrsg.); Yan, Edith M. Y. (Hrsg.); Yeoh, Jackie (Hrsg.); Lee, Juyoung (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Corbett, John (Hrsg.); Yan, Edith M. Y. (Hrsg.); Yeoh, Jackie (Hrsg.); Lee, Juyoung (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031328114
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Multilingual education yearbook
    Schlagworte: Multilingualism; Language Education; Language Policy and Planning; Multilingualism; Language and languages—Study and teaching; Language policy; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Hochschule
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 255 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  9. Multilingualism
    A Sociolinguistic and Acquisitional Approach
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031284052
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 930 ; ES 132
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2023
    Schlagworte: Multilingualism; Sociolinguistics; Language Change; Language Policy and Planning; Education Policy; Multilingualism; Sociolinguistics; Linguistic change; Language policy; Education and state; Mehrsprachigkeit; Sprache; Gesellschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIV, 343 p)