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  1. The Efficiency and Creativity of Product Development
    Lessons from the Game Software Industry in Japan
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer, Singapore

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Würzburg
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789811677434
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: QR 770
    Schlagworte: Management; Business and Management; Cultural Economics; Industrial Organization; Management; Business; Management science; Economics; Culture; Industrial organization; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 170 Seiten), 33 Illustrationen, 29 Illustrationen (farbig)
  2. The Efficiency and Creativity of Product Development
    Lessons from the Game Software Industry in Japan
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Springer, Singapore

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789811677434
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: QR 770
    Schlagworte: Management; Business and Management; Cultural Economics; Industrial Organization; Management; Business; Management science; Economics; Culture; Industrial organization; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 170 Seiten), 33 Illustrationen, 29 Illustrationen (farbig)
  3. Personalized pricing, competition and welfare
    Erschienen: February 28, 2022
    Verlag:  CentER, Center for Economic Research, [Tilburg]

    Data-driven AI pricing algorithms in on-line markets collect consumer information and use it in their pricing technologies. In the simplest symmetric Hotelling's model such technologies reduce prices and profits. We extend Hotelling's model with... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 786
    keine Fernleihe

     

    Data-driven AI pricing algorithms in on-line markets collect consumer information and use it in their pricing technologies. In the simplest symmetric Hotelling's model such technologies reduce prices and profits. We extend Hotelling's model with vertically differentiated products, cost asymmetries and arbitrary adjustment costs. We provide a characterization of competition in personalized pricing: Sellers compete in offering consumer surplus, personalized prices are constrained monopoly prices and social welfare is maximal. For linear adjustment costs, adopting personalized pricing technology is a dominant strategy for both sellers. We derive conditions under which the most efficient seller increases her profit through personalized pricing. While aggregate consumer surplus increases, consumers with high switching costs may be hurt. Finally, we discuss several extensions of our approach such as oligopoly

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: TILEC discussion paper ; DP 2022, 010
    Schlagworte: Industrial Organization; Personalized Prices; Artificial Intelligence; Technology Adaption; Profit Paradox
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 72 Seiten), Illustrationen
  4. Personalized pricing, competition and welfare
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Tinbergen Institute, Amsterdam, The Netherlands

    Data-driven AI pricing algorithms in on-line markets collect consumer information and use it in their pricing technologies. In the simplest symmetric Hotellingís model such technologies reduce prices and proÖts. We extend Hotellingís model with... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 432
    keine Fernleihe

     

    Data-driven AI pricing algorithms in on-line markets collect consumer information and use it in their pricing technologies. In the simplest symmetric Hotellingís model such technologies reduce prices and proÖts. We extend Hotellingís model with vertically di§erentiated products, cost asymmetries and arbitrary adjustment costs. We provide a characterization of competition in personalized pricing: Sellers compete in o§ering consumer surplus, personalized prices are constrained monopoly prices and social welfare is maximal. For linear adjustment costs, adopting personalized pricing technology is a dominant strategy for both sellers. We derive conditions under which the most effi cient seller increases her proÖt through personalized pricing. While aggregate consumer surplus increases, consumers with high switching costs may be hurt. Finally, we discuss several extensions of our approach such as oligopoly.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/263940
    Schriftenreihe: Array ; TI 2022, 020
    Schlagworte: Industrial Organization; Personalized Prices; ArtiÖcial Intelligence; Technology Adaption; ProÖt Paradox
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 73 Seiten), Illustrationen