Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 14 von 14.

  1. Die visuelle Kultur der Migration
    Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos
    Autor*in: Alkin, Ömer
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Worin besteht eine visuelle Kultur der Migration? Ömer Alkin liefert hierfür die erste umfassende Geschichte und Analyse des 'deutsch-türkischen Kinos'. Mit seinem Konzept der »Polyzentrierung« macht er die populären Yesilçam-Filme aus der Türkei in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    E-Book
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook transcript MW
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    Worin besteht eine visuelle Kultur der Migration? Ömer Alkin liefert hierfür die erste umfassende Geschichte und Analyse des 'deutsch-türkischen Kinos'. Mit seinem Konzept der »Polyzentrierung« macht er die populären Yesilçam-Filme aus der Türkei in der Historie des Genres sichtbar und wendet sich so gegen eurozentrische und epistemologisch vereinseitigende Modelle. Die postkolonialtheoretisch informierte Auseinandersetzung mit der Historie mündet so in medientheoretische Reflexionen: Ästhetische und kulturtheoretische Analysen zeigen, als was Migration in den Filmkulturen überhaupt sichtbar wird. Dabei werden die populären Filme zu »denkenden Medien«, die zu grundlegenden Erkenntnissen für die Bestimmung einer visuellen Kultur der Migration führen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. The portrait's subject
    inventing inner life in the nineteenth-century United States
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of North Carolina Press, Chapel Hill

    In the portrait gallery of American literature -- Face: Hepzibah's scowl -- Head: writing the African American portrait -- Limbs: postbellum portraiture and the mind-body problem -- Mind/brain: the physiognomy of consciousness -- Bones: the x-ray and... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2021:4472:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 90153
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 C 2949
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    AMK:MC:340:Bla::2019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In the portrait gallery of American literature -- Face: Hepzibah's scowl -- Head: writing the African American portrait -- Limbs: postbellum portraiture and the mind-body problem -- Mind/brain: the physiognomy of consciousness -- Bones: the x-ray and the inert body -- Selfie nation. "Between the invention of photography in 1839 and the end of the nineteenth century, portraiture became one of the most popular and common art forms in the United States. ... images of human surfaces became understood as expressions of human depth during this era. Combining visual theory, literary close reading, and in-depth archival research, Blackwood examines portraiture's changing symbolic and aesthetic practices, from daguerreotype to X-ray. Considering painting, photography, illustration, and other visual forms alongside literary and cultural representations of portrait making and viewing, Blackwood argues that portraiture was a provocative art form used by writers, artists, and early psychologists to imagine selfhood as hidden, deep, and in need of revelation, ideas that were then taken up by the developing discipline of psychology"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781469652597; 9781469652580
    Schriftenreihe: Studies in United States culture
    Schlagworte: Portraits, American; Identity (Psychology) in art; Identity (Psychology) in literature; Psychology and art
    Umfang: xi, 201 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 179-192

  3. The Portrait's Subject
    Inventing Inner Life in the Nineteenth-Century United States
    Erschienen: 2019; ©2019
    Verlag:  University of North Carolina Press, Chapel Hill

    Cover -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction. In the Portrait Gallery of American Literature -- Chapter One. Face: Hepzibah's Scowl -- Chapter Two. Head: Writing the African American Portrait -- Chapter Three. Limbs: Postbellum Portraiture... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Cover -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction. In the Portrait Gallery of American Literature -- Chapter One. Face: Hepzibah's Scowl -- Chapter Two. Head: Writing the African American Portrait -- Chapter Three. Limbs: Postbellum Portraiture and the Mind-Body Problem -- Chapter Four. Mind/Brain: The Physiognomy of Consciousness -- Chapter Five. Bones: The X-ray and the Inert Body -- Epilogue. Selfie Nation -- Notes -- Bibliography -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- X -- Y.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781469652610
    Schriftenreihe: Studies in United States Culture Ser.
    Schlagworte: Portraits, American; Identity (Psychology) in art; Identity (Psychology) in literature; Psychology and art; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (217 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. Transorientalism in art, fashion, and film
    inventions of identity
    Autor*in: Geczy, Adam
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Visual Arts, London ; Bloomsbury Publishing, New York

    "Combining transnationalism and exoticism, transorientalism is the new orientalism of the age of globalization. With its roots in earlier times, it is a term that emphasizes alteration, mutation, and exchange between cultures. While the familiar... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Hochschule Pforzheim / Fakultät Gestaltung, Bibliothek
    e-Book Bloomsbury Fashion
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "Combining transnationalism and exoticism, transorientalism is the new orientalism of the age of globalization. With its roots in earlier times, it is a term that emphasizes alteration, mutation, and exchange between cultures. While the familiar orientalisms persist, transorientalism is a term that covers notions like the adoption of a hat from a different country for Turkish nationalist dress, the fact that an Italian could be one of the most influential directors in recent Chinese cinema, that Muslim women artists explore Islamic womanhood in non-Islamic countries, that artists can embrace both indigenous and non-indigenous identity at the same time. This is more than nostalgia or bland nationalism. It is a reflection of the effect that communication and representation in recent decades have brought to the way in which national identity is crafted and constructed - yet this does not make it any less authentic. The diversity of race and culture, the manner in which they are expressed and transacted, are most evident in art, fashion, and film. This much-needed book offers a refreshing, informed, and incisive account of a paradigm shift in the ways in which identity and otherness is moulded, perceived, and portrayed"--Bloomsbury Publishing List of Illustrations -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. Histories of Cultural Fabrication -- 2. Occidentalizing the Orient: Modern Turkey -- 3. The Global Turkish Artist -- 4. Art and the Islamic Female Diaspora -- 5. 'China', or Contemporary Chinoiserie -- 6. Japanese Recreations: Between Kawakubo and Cosplay -- 7. Indian Interdependence -- 8. From Primitive to Provocative: First Nations in End Times -- Bibliography -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350060173; 9781350060166; 9781350060159
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Identity (Psychology) in art; Transnationalism; Fashion design; Orientalism in art
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 232 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Die visuelle Kultur der Migration
    Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos
    Autor*in: Alkin, Ömer
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    4.9.ALK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Museum Europäischer Kulturen, Bibliothek
    8° 24802
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a etn 087.6/809
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 59411 A415
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung von Kriminalität, Sicherheit und Recht, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2020/3999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 680-54
    keine Fernleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Ostasien
    PN1995.9.T87 A45 2019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    20-2774
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    ALU-EF 122
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    E8-1a31 6242-329 8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AP 59411 A415
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2020-1025
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    40/55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für donauschwäbische Geschichte und Landeskunde (idgl), Bibliothek
    34 B 39
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783837650365; 3837650367
    Weitere Identifier:
    9783837650365
    RVK Klassifikation: AP 43450 ; AP 45700 ; AP 46700 ; AP 50300
    Schriftenreihe: Postmigrantische Studien ; Band 5
    Schlagworte: Immigrants in motion pictures; Emigration and immigration in motion pictures; Identity (Psychology) in art; Refugees in motion pictures; Einwanderung; Einwanderer; Türken; Film; Konzeption; Wandel; Internationale Migration; Ästhetik; Akkulturation; Kulturübertragung; Beispiel
    Umfang: 625 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literatur- und Quellenverzeichnis: Seite 587-615

    Dissertation, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, 2019

  6. Transorientalism in art, fashion, and film
    inventions of identity
    Autor*in: Geczy, Adam
    Erschienen: February 2019
    Verlag:  Bloomsbury Visual Arts, London

    "Combining transnationalism and exoticism, transorientalism is the new orientalism of the age of globalization. With its roots in earlier times, it is a term that emphasizes alteration, mutation, and exchange between cultures. While the familiar... mehr

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Combining transnationalism and exoticism, transorientalism is the new orientalism of the age of globalization. With its roots in earlier times, it is a term that emphasizes alteration, mutation, and exchange between cultures. While the familiar orientalisms persist, transorientalism is a term that covers notions like the adoption of a hat from a different country for Turkish nationalist dress, the fact that an Italian could be one of the most influential directors in recent Chinese cinema, that Muslim women artists explore Islamic womanhood in non-Islamic countries, that artists can embrace both indigenous and non-indigenous identity at the same time. This is more than nostalgia or bland nationalism. It is a reflection of the effect that communication and representation in recent decades have brought to the way in which national identity is crafted and constructed - yet this does not make it any less authentic. The diversity of race and culture, the manner in which they are expressed and transacted, are most evident in art, fashion, and film. This much-needed book offers a refreshing, informed, and incisive account of a paradigm shift in the ways in which identity and otherness is moulded, perceived, and portrayed"--Bloomsbury Publishing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350060173
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 8020
    Schlagworte: Fashion design & theory; Fashion design; Identity (Psychology) in art; Orientalism in art; Transnationalism; Postkolonialismus; Orientalismus <Kulturwissenschaften>; Kulturkontakt; Film; Mode; Kunst; Globalisierung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 232 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. The portrait's subject
    inventing inner life in the nineteenth-century United States
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  The University of North Carolina Press, Chapel Hill

    "Between the invention of photography in 1839 and the end of the nineteenth century, portraiture became one of the most popular and common art forms in the United States. ... images of human surfaces became understood as expressions of human depth... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Between the invention of photography in 1839 and the end of the nineteenth century, portraiture became one of the most popular and common art forms in the United States. ... images of human surfaces became understood as expressions of human depth during this era. Combining visual theory, literary close reading, and in-depth archival research, Blackwood examines portraiture's changing symbolic and aesthetic practices, from daguerreotype to X-ray. Considering painting, photography, illustration, and other visual forms alongside literary and cultural representations of portrait making and viewing, Blackwood argues that portraiture was a provocative art form used by writers, artists, and early psychologists to imagine selfhood as hidden, deep, and in need of revelation, ideas that were then taken up by the developing discipline of psychology." Klappentext

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781469652580; 9781469652597
    RVK Klassifikation: HT 1121
    Schriftenreihe: Studies in United States culture
    Schlagworte: Psychologie; Charakterisierung; Literatur; Bildnis; Identität <Motiv>; Kunst
    Weitere Schlagworte: Portraits, American; Identity (Psychology) in art; Identity (Psychology) in literature; Psychology and art; Identity (Psychology) in art; Identity (Psychology) in literature; Portraits, American; Psychology and art
    Umfang: xi, 201 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    In the portrait gallery of American literature -- Face: Hepzibah's scowl -- Head: writing the African American portrait -- Limbs: postbellum portraiture and the mind-body problem -- Mind/brain: the physiognomy of consciousness -- Bones: the x-ray and the inert body -- Selfie nation

  8. The portrait's subject
    inventing inner life in the nineteenth-century United States
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of North Carolina Press, Chapel Hill

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781469652610
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HT 1121
    Schriftenreihe: Studies in United States culture
    Schlagworte: Psychologie; Charakterisierung; Identität <Motiv>; Kunst; Bildnis; Literatur
    Weitere Schlagworte: Portraits, American; Identity (Psychology) in art; Identity (Psychology) in literature; Psychology and art; Identity (Psychology) in literature; Portraits, American; Psychology and art; Identity (Psychology) in art; LITERARY CRITICISM ; American ; General
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Transorientalism in art, fashion, and film
    inventions of identity
    Autor*in: Geczy, Adam
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Visual Arts, London ; Bloomsbury Publishing, New York

    "Combining transnationalism and exoticism, transorientalism is the new orientalism of the age of globalization. With its roots in earlier times, it is a term that emphasizes alteration, mutation, and exchange between cultures. While the familiar... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Combining transnationalism and exoticism, transorientalism is the new orientalism of the age of globalization. With its roots in earlier times, it is a term that emphasizes alteration, mutation, and exchange between cultures. While the familiar orientalisms persist, transorientalism is a term that covers notions like the adoption of a hat from a different country for Turkish nationalist dress, the fact that an Italian could be one of the most influential directors in recent Chinese cinema, that Muslim women artists explore Islamic womanhood in non-Islamic countries, that artists can embrace both indigenous and non-indigenous identity at the same time. This is more than nostalgia or bland nationalism. It is a reflection of the effect that communication and representation in recent decades have brought to the way in which national identity is crafted and constructed - yet this does not make it any less authentic. The diversity of race and culture, the manner in which they are expressed and transacted, are most evident in art, fashion, and film. This much-needed book offers a refreshing, informed, and incisive account of a paradigm shift in the ways in which identity and otherness is moulded, perceived, and portrayed"--Bloomsbury Publishing List of Illustrations -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. Histories of Cultural Fabrication -- 2. Occidentalizing the Orient: Modern Turkey -- 3. The Global Turkish Artist -- 4. Art and the Islamic Female Diaspora -- 5. 'China', or Contemporary Chinoiserie -- 6. Japanese Recreations: Between Kawakubo and Cosplay -- 7. Indian Interdependence -- 8. From Primitive to Provocative: First Nations in End Times -- Bibliography -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350060173; 9781350060166; 9781350060159
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Identity (Psychology) in art; Transnationalism; Fashion design; Orientalism in art
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 232 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Die visuelle Kultur der Migration
    Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos
    Autor*in: Alkin, Ömer
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783837650365; 3837650367
    Weitere Identifier:
    9783837650365
    Schriftenreihe: Postmigrantische Studien ; Band 5
    Schlagworte: Immigrants in motion pictures; Emigration and immigration in motion pictures; Identity (Psychology) in art; Refugees in motion pictures; Einwanderung; Einwanderer; Türken; Film; Konzeption; Wandel; Internationale Migration; Ästhetik; Akkulturation; Kulturübertragung; Beispiel
    Umfang: 625 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literatur- und Quellenverzeichnis: Seite 587-615

    Dissertation, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, 2019

  11. Die visuelle Kultur der Migration
    Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos
    Autor*in: Alkin, Ömer
    Erschienen: 2019
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Worin besteht eine visuelle Kultur der Migration? Ömer Alkin liefert hierfür die erste umfassende Geschichte und Analyse des 'deutsch-türkischen Kinos'. Mit seinem Konzept der »Polyzentrierung« macht er die populären Yesilçam-Filme aus der Türkei in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Worin besteht eine visuelle Kultur der Migration? Ömer Alkin liefert hierfür die erste umfassende Geschichte und Analyse des 'deutsch-türkischen Kinos'. Mit seinem Konzept der »Polyzentrierung« macht er die populären Yesilçam-Filme aus der Türkei in der Historie des Genres sichtbar und wendet sich so gegen eurozentrische und epistemologisch vereinseitigende Modelle. Die postkolonialtheoretisch informierte Auseinandersetzung mit der Historie mündet so in medientheoretische Reflexionen: Ästhetische und kulturtheoretische Analysen zeigen, als was Migration in den Filmkulturen überhaupt sichtbar wird. Dabei werden die populären Filme zu »denkenden Medien«, die zu grundlegenden Erkenntnissen für die Bestimmung einer visuellen Kultur der Migration führen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  12. The portrait's subject
    inventing inner life in the nineteenth-century United States
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of North Carolina Press, Chapel Hill

    In the portrait gallery of American literature -- Face: Hepzibah's scowl -- Head: writing the African American portrait -- Limbs: postbellum portraiture and the mind-body problem -- Mind/brain: the physiognomy of consciousness -- Bones: the x-ray and... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In the portrait gallery of American literature -- Face: Hepzibah's scowl -- Head: writing the African American portrait -- Limbs: postbellum portraiture and the mind-body problem -- Mind/brain: the physiognomy of consciousness -- Bones: the x-ray and the inert body -- Selfie nation. "Between the invention of photography in 1839 and the end of the nineteenth century, portraiture became one of the most popular and common art forms in the United States. ... images of human surfaces became understood as expressions of human depth during this era. Combining visual theory, literary close reading, and in-depth archival research, Blackwood examines portraiture's changing symbolic and aesthetic practices, from daguerreotype to X-ray. Considering painting, photography, illustration, and other visual forms alongside literary and cultural representations of portrait making and viewing, Blackwood argues that portraiture was a provocative art form used by writers, artists, and early psychologists to imagine selfhood as hidden, deep, and in need of revelation, ideas that were then taken up by the developing discipline of psychology"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781469652597; 9781469652580
    Schriftenreihe: Studies in United States culture
    Schlagworte: Portraits, American; Identity (Psychology) in art; Identity (Psychology) in literature; Psychology and art
    Umfang: xi, 201 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 179-192

  13. Abendlied
    Beteiligt: Piontek, Birthe (FotografIn); McElroy, Nich Hance (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Gnomic Book, [New York]

    "Abendlied (Evening Song) examines how individual relationships in a family are shaped by the processes of growing up, aging, and eventually letting go. It reveals how this circle of life not only contributes to an ebb and flow of connection, but... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Abendlied (Evening Song) examines how individual relationships in a family are shaped by the processes of growing up, aging, and eventually letting go. It reveals how this circle of life not only contributes to an ebb and flow of connection, but also to a feeling of separation within the family bond. The project aims to look at the elements that create a family: not just the genes, but also the stories and secrets, as well as the objects that we surround ourselves with. The things that have always been there, are handed down, and make up the tangible and visible material that turns houses into homes. In this series they become poetic stand-ins for underlying emotions and the "unspeakable" that is unique to each family. Although a personal inquiry, Abendlied reflects on the broader psychological components of identity, heritage and belonging. How are we shaped by the place we call home? What happens to us when we lose this foundational base? How does it continue to live inside of us, even if it ceases to exist in its physical form? Can it be replaced? These questions are an essential byproduct of our human condition, and even though individual answers may vary, we are undeniably united as humans by the fact that the place we come from leaves a fundamental imprint on us."--Publisher website (Gnomic Book)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Piontek, Birthe (FotografIn); McElroy, Nich Hance (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780998518077; 0998518077
    RVK Klassifikation: AP 94100
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Families in art; Identity (Psychology) in art; Families in art; Identity (Psychology) in art; Pictorial works
    Umfang: 112 ungezählte Seiten, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Edition of 500

  14. Die visuelle Kultur der Migration
    Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos
    Autor*in: Alkin, Ömer
    Erschienen: [2019]; ©2020
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt