Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 39.

  1. The digital humanities
    a primer for students and scholars
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, New York, NY

    "The Digital Humanities is a comprehensive introduction and practical guide to how humanists use the digital to conduct research, organize materials, analyze, and publish findings. It summarizes the turn toward the digital that is reinventing every... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    CC650 G221
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    AGK/GARD
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    43A7607
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Paderborn
    AGK1858
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    AO/nh402
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    AGK1654
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Digital Humanities is a comprehensive introduction and practical guide to how humanists use the digital to conduct research, organize materials, analyze, and publish findings. It summarizes the turn toward the digital that is reinventing every aspect of the humanities among scholars, libraries, publishers, administrators, and the public. Beginning with some definitions and a brief historical survey of the humanities, the book examines how humanists work, what they study, and how humanists and their research have been impacted by the digital and how, in turn, they shape it. It surveys digital humanities tools and their functions, the digital humanists' environments, and the outcomes and reception of their work. The book pays particular attention to both theoretical underpinnings and practical considerations for embarking on digital humanities projects. It places the digital humanities firmly within the historical traditions of the humanities and in the contexts of current academic and scholarly life"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers, and students
    Erschienen: 2022; 2021
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London [England] ; Bloomsbury Publishing, [London, England]

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Digital Humanities; Computerunterstützter Unterricht; Neue Medien; Unterricht; E-Learning
    Weitere Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Digital humanities; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (272 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes index

  3. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers and students
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing Plc, London ; Oxford ; New York ; New Delhi ; Sydney

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781350029750; 9781350029743
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; DP 2600 ; HD 183
    Schlagworte: Unterricht; E-Learning; Neue Medien; Digital Humanities; Computerunterstützter Unterricht
    Weitere Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Digital humanities; Educational technology
    Umfang: viii, 220 Seiten
  4. The digital humanities
    a primer for students and scholars
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge University Press, New York, NY

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  5. Transmissibility and cultural transfer
    dimensions of translation in the humanities
    Beteiligt: Dick, Jennifer K. (Hrsg.); Schwerter, Stephanie (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Ibidem-Verlag, Stuttgart

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  6. Was ist Kulturwissenschaft?
    zehn Antworten aus den "Kleinen Fächern"
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Biographical note: Stephan Conermann (Prof. Dr.) ist Professor für Islamwissenschaft an der Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität zu Bonn. Zu seinen Forschungsschwerpunkten zählen Transformationsprozesse in islamischen Gesellschaften, narrative... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Biographical note: Stephan Conermann (Prof. Dr.) ist Professor für Islamwissenschaft an der Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität zu Bonn. Zu seinen Forschungsschwerpunkten zählen Transformationsprozesse in islamischen Gesellschaften, narrative Strategien in vormodernen Texten muslimischer Autoren, der Islam in Indien bis zur Neuzeit, Kultur und Geschichte der Mamlukenzeit und die deutsche Orientalistik im Spannungsfeld kulturwissenschaftlicher Methodenvielfalt Long description: Die Kultur- und Geisteswissenschaften durchlaufen derzeit einen fundamentalen Wandlungsprozess: Mit den neuen Herausforderungen der Globalisierung werden europäische geisteswissenschaftliche Kategorien zunehmend in Frage gestellt und neu reflektiert. Insbesondere die »Kleinen Fächer« werden sich angesichts dessen nur behaupten können, wenn sie sich innovativen kulturwissenschaftlichen Fragestellungen öffnen, die die gegenwärtigen globalen Zustände kritisch zu durchdringen vermögen. Die Beiträge des Bandes zeigen, inwieweit die »Kleinen Fächer« tatsächlich bereit sind, diesen »Cultural Turn« zu vollziehen, inwiefern eine kulturwissenschaftliche Ausrichtung diese Fächer stärkt und fragen, ob eine solch verbindende Perspektive disziplinenübergreifend zur Orientierung verhilft.; Review quote: Besprochen in: lehrerbibliothek.de, 5 (2012), Dieter Bach Das Historisch-Politische Buch, 61/5 (2013), Clemens Albrecht Das Argument, 305 (2013), Ingo Lauggas

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  7. The digital humanities
    a primer for students and scholars
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Cambridge University Press, New York, NY

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  8. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers, and students
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; Oxford ; New York ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  9. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers, and students
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; Oxford ; New York ; New Delhi ; Sydney

    "The first practical guide to using digital tools and resources in the Humanities classroom."--Provided by publisher mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The first practical guide to using digital tools and resources in the Humanities classroom."--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; DP 2600 ; HD 183 ; ST 690
    Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Digital humanities; Digital Humanities; Unterricht; E-Learning; Neue Medien; Computerunterstützter Unterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 220 Seiten)
  10. Doing public humanities
    Beteiligt: Smulyan, Susan (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge/Taylor & Francis Group, New York, NY ; London

    "Doing Public Humanities explores the cultural landscape from disruptive events to websites, from tours to exhibits, from after school arts programs to archives, giving readers a wide-ranging look at the interdisciplinary practice of public... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Doing Public Humanities explores the cultural landscape from disruptive events to websites, from tours to exhibits, from after school arts programs to archives, giving readers a wide-ranging look at the interdisciplinary practice of public humanities. Combining a practitioner's focus on case studies with the scholar's more abstract and theoretical approach, this collection of essays is useful for both teaching and appreciating public humanities. The contributors are committed to presenting a public humanities practice that encourages social justice and explores the intersectionalities of race, class, gender, and sexualities. Centering on the experiences of students with many of the case studies focused on course projects, the content will enable them to relate to and better understand this new field of study. The text is essential reading for undergraduate and graduate classes in public history, historic preservation, history of art, engaged sociology, and public archaeology and anthropology, as well as public humanities"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Smulyan, Susan (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Auflage/Ausgabe: First published
    Schlagworte: Humanities / Study and teaching / United States; Humanities / Methodology; Humanities / Social aspects / United States; Digital humanities; Public history / Study and teaching / United States; Public art / Study and teaching / United States; Libraries and community / United States; Museums and community / United States; Group identity; Collective memory; Collective memory; Digital humanities; Group identity; Humanities / Methodology; Humanities / Social aspects; Humanities / Study and teaching; Libraries and community; Museums and community
    Umfang: XII, 178 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    The Rise of the Public Humanists -- What can Public Art Teach Public Humanities? -- Teaching Digital Public Humanities With The Public Library: The Lou Costa -- Collection, the Updike Collection, and the AS220 Collection at the Providence Public Library -- Preservation's Expanded Field: Hacking Heritage, An UnConference and Fogarty Funeral -- Hyperlocal History: Linking People to the Past Through Class, Race, and Memory -- Racial Forgetting and Present History: Remembering Violence in Monuments, Museums, and Markers -- What Readers Matter? Challenging the Disappearance of the Branch Library in Boston's Chinese Neighborhood -- The Rosa Parks House: Doing Public Art and Public History in the Age of NeoLiberalism -- Against Invisibility: Asian American Family Photography and the Public -- Humanities -- The "Doing" of Doing Public Humanities

  11. Kulturwissenschaften
    Konzepte, Theorien, Autoren
    Beteiligt: Därmann, Iris (Hrsg.); Jeamme, Christoph (Hrsg.)
    Erschienen: [2007]
    Verlag:  Wilhelm Fink, Paderborn

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Därmann, Iris (Hrsg.); Jeamme, Christoph (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783846744987
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 18000 ; AK 27600 ; CB 4150 ; EC 2410 ; LB 30000 ; MR 7100
    Schlagworte: Kunstwissenschaft; Kulturwissenschaften
    Weitere Schlagworte: Culture / Study and teaching; Humanities / Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (373 Seiten), Diagramme
  12. Between humanities and the digital
    Beteiligt: Svensson, Patrik (Hrsg.); Goldberg, David Theo (Hrsg.)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Between Humanities and the Digital offers an expansive vision of how the humanities engage with digital and information technology, providing a range of perspectives on a quickly evolving, contested, and exciting field. It documents the multiplicity... mehr

    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Between Humanities and the Digital offers an expansive vision of how the humanities engage with digital and information technology, providing a range of perspectives on a quickly evolving, contested, and exciting field. It documents the multiplicity of ways that humanities scholars have turned increasingly to digital and information technology as both a scholarly tool and a cultural object in need of analysis.The contributors explore the state of the art in digital humanities from varied disciplinary perspectives, offer a sample of digitally inflected work that ranges from an analysis of computational literature to the collaborative development of a "Global Middle Ages" humanities platform, and examine new models for knowledge production and infrastructure. Their contributions show not only that the digital has prompted the humanities to move beyond traditional scholarly horizons, but also that the humanities have pushed the digital to become more than a narrowly technical application. ContributorsIan Bogost, Anne Cong-Huyen, Mats Dahlstr om, Cathy N. Davidson, Johanna Drucker, Amy E. Earhart, Kathleen Fitzpatrick, Maurizio Forte, Zephyr Frank, David Theo Goldberg, Jennifer Gonz lez, Jo Guldi, N. Katherine Hayles, Geraldine Heng, Larissa Hjorth, Tim Hutchings, Henry Jenkins, Matthew Kirschenbaum, Cecilia Lindh , Alan Liu, Elizabeth Losh, Tara McPherson, Chandra Mukerji, Nick Montfort, Jenna Ng, Bethany Nowviskie, Jennie Olofsson, Lisa Parks, Natalie Phillips, Todd Presner, Stephen Rachman, Patricia Seed, Nishant Shah, Ray Siemens, Jentery Sayers, Jonathan Sterne, Patrik Svensson, William G. Thomas III, Whitney Anne Trettien, Michael Widner

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Svensson, Patrik (Hrsg.); Goldberg, David Theo (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262328364
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; AP 11800 ; AP 13550
    Schlagworte: Datenverarbeitung; Humanities / Data processing; Humanities / Research; Humanities / Study and teaching; Digital media; Digital communications; Information storage and retrieval systems / Humanities; Information technology; Knowledge, Theory of; Digital Humanities
    Weitere Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 574 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 507-564) and index. - Mode of access: World Wide Web

  13. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers and students
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing Plc, London ; Oxford ; New York ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  14. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers, and students
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    " Roundly praised for its pragmatic and accessible approach, the first edition of Using Digital Humanities in the Classroom became a go-to guide for experienced digital humanists and novices alike. Retaining the original’s clear, pedagogically... mehr

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    " Roundly praised for its pragmatic and accessible approach, the first edition of Using Digital Humanities in the Classroom became a go-to guide for experienced digital humanists and novices alike. Retaining the original’s clear, pedagogically grounded approach, this second edition continues its good work in helping a fresh wave of scholars to use digital tools and resources in the humanities classroom. In response to the rapidly changing nature of the field, this book - updated throughout and with a significant amount of new material - provides readers with an up-to-date set of recommendations and further critical commentary on current debates in DH pedagogy. As well as updating topics such as finding, evaluating and using digital resources; syllabus design; technological troubleshooting; and using digital tools for collaborative projects and groupwork, new features of the second edition include: - A brand-new Preface - New chapters on ‘Crafting Your DH Pedagogical Philosophy’ and ‘DH Beyond the Classroom’ - New sections on tricky course setups; teaching students with learning differences; and vlogging and digital storytelling - A new ‘advanced activities’ section, for the more experienced instructor Bringing you up-to-date with current digital teaching methods, resources and activities, this is essential reading for anyone looking to incorporate digital tools and resources into their daily teaching."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350180932; 9781350180925; 9781350180918
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 54350
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Neue Medien; Digital Humanities; Unterricht; Computerunterstützter Unterricht; E-Learning
    Weitere Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Digital humanities; Digital humanities; Humanities / Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (272 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes index

  15. Digital humanities pedagogy
    practices, principles and politics
    Beteiligt: Hirsch, Brett D. (Hrsg.)
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  OpenBook Publishers, [Cambridge, England]

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hirsch, Brett D. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781909254275; 1909254274; 9781909254282; 1909254282; 9781909254299; 1909254290; 9781909254251; 1909254258; 9781909254268; 1909254266
    Schriftenreihe: Digital humanities series ; v. 3
    Schlagworte: REFERENCE / Questions & Answers; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Science & Technology; Humanities / Data processing; Humanities / Computer network resources; Humanities / Methodology; Humanities / Technological innovations; Humanities / Study and teaching (Higher); Educational technology; Humanities / Study and teaching; Datenverarbeitung; Array; Digital Humanities; Pädagogik; Medienpädagogik
    Umfang: 1 online resource (xix, 426 pages), color illustrations
    Bemerkung(en):

    Online resource, title from title page (OpenBook Publishers version, viewed January 15, 2013)

    Array: Array

    "The essays in this collection offer a timely intervention in digital humanities scholarship, bringing together established and emerging scholars from a variety of humanities disciplines across the world. The first section offers views on the practical realities of teaching digital humanities at undergraduate and graduate levels, presenting case studies and snapshots of the authors' experiences alongside models for future courses and reflections on pedagogical successes and failures. The next section proposes strategies for teaching foundational digital humanities methods across a variety of scholarly disciplines, and the book concludes with wider debates about the place of digital humanities in the academy, from the field's cultural assumptions and social obligations to its political visions."--Page 4 of cover

  16. Professing criticism
    essays on the organization of literary study
    Autor*in: Guillory, John
    Erschienen: 2022
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago ; London

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226821306; 9780226821290
    RVK Klassifikation: EC 1458 ; EC 1465 ; HD 275
    Schlagworte: Hochschule; Literaturwissenschaft
    Weitere Schlagworte: Criticism / Study and teaching; Humanities / Study and teaching; Literature / History and criticism
    Umfang: xvi, 407 Seiten
  17. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers, and students
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; New York ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781350180895; 9781350180901
    RVK Klassifikation: AK 54350
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Unterricht; Computerunterstützter Unterricht; Digital Humanities; E-Learning; Neue Medien
    Weitere Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Digital humanities; Educational technology
    Umfang: xv, 257 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Previous edition: 2017

    Includes index

  18. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers, and students
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; New York

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: E-Learning; Digital Humanities; Neue Medien; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht
    Weitere Schlagworte: Digital humanities; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Humanities / Study and teaching; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (xii, 220 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Also issued in print

  19. Professing criticism
    essays on the organization of literary study
    Autor*in: Guillory, John
    Erschienen: 2022
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    Part One: The Formation and Deformation of Literary Study -- Institution of Professions -- Professing Criticism -- Critique of Critical Criticism -- Part Two: Organizing Literature: Foundations, Antecedents, Consequences -- Monuments and Documents:... mehr

    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Part One: The Formation and Deformation of Literary Study -- Institution of Professions -- Professing Criticism -- Critique of Critical Criticism -- Part Two: Organizing Literature: Foundations, Antecedents, Consequences -- Monuments and Documents: On the Object of Study in the Humanities -- The Postrhetorical Condition -- Two Failed Disciplines: Belles Lettres and Philology -- The Location of Literature -- The Contradictions of Global English -- Part Three: Professionalization and Its Discontents -- 9 On the Permanent Crisis of Graduate Education -- Evaluating Scholarship in the Humanities -- Composition and the Demand for Writing -- The Question of Lay Reading -- Conclusion: Ratio Studiorum. "As the humanities in higher education struggle with a jobs crisis and declining enrollments, the travails of "English" have been especially acute and long-standing. No scholar has analyzed the discipline's contradictions as authoritatively as John Guillory, whose 1993 book Cultural Capital: The Problem of Literary Canon Formation remains a classic and whose subsequent essays on the profession of literary study have been widely cited. In this much-anticipated new book, Guillory shows how literary study has been organized, both historically and in the modern era, both before and after its professionalization. The traces of this volatile history, he shows, have solidified into permanent features of the university. Yet the discipline continues to be troubled by the relation between discipline and profession, both in its ambivalence about the literary object and in its anxious embrace of a professionalism that betrays the discipline's relation to its amateur precursor: criticism. In a series of essays, several previously unpublished, Guillory unpacks what it means to "profess criticism." His book gives a timely and incisive explanation for the perennial churn in literary study, the constant revolutionizing of its methods and objects, and the permanent crisis of its professional identification. It closes with a robust outline of five key rationales for literary study, offering a credible account of the aims of the discipline and a reminder to the professoriate of what they already do, and often do well"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226821306
    Weitere Schlagworte: Criticism / Study and teaching; Humanities / Study and teaching; Literature / History and criticism
    Umfang: xvi, 407 Seiten
  20. Professing criticism
    essays on the organization of literary study
    Autor*in: Guillory, John
    Erschienen: 2022
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    Part One: The Formation and Deformation of Literary Study -- Institution of Professions -- Professing Criticism -- Critique of Critical Criticism -- Part Two: Organizing Literature: Foundations, Antecedents, Consequences -- Monuments and Documents:... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Part One: The Formation and Deformation of Literary Study -- Institution of Professions -- Professing Criticism -- Critique of Critical Criticism -- Part Two: Organizing Literature: Foundations, Antecedents, Consequences -- Monuments and Documents: On the Object of Study in the Humanities -- The Postrhetorical Condition -- Two Failed Disciplines: Belles Lettres and Philology -- The Location of Literature -- The Contradictions of Global English -- Part Three: Professionalization and Its Discontents -- 9 On the Permanent Crisis of Graduate Education -- Evaluating Scholarship in the Humanities -- Composition and the Demand for Writing -- The Question of Lay Reading -- Conclusion: Ratio Studiorum. "As the humanities in higher education struggle with a jobs crisis and declining enrollments, the travails of "English" have been especially acute and long-standing. No scholar has analyzed the discipline's contradictions as authoritatively as John Guillory, whose 1993 book Cultural Capital: The Problem of Literary Canon Formation remains a classic and whose subsequent essays on the profession of literary study have been widely cited. In this much-anticipated new book, Guillory shows how literary study has been organized, both historically and in the modern era, both before and after its professionalization. The traces of this volatile history, he shows, have solidified into permanent features of the university. Yet the discipline continues to be troubled by the relation between discipline and profession, both in its ambivalence about the literary object and in its anxious embrace of a professionalism that betrays the discipline's relation to its amateur precursor: criticism. In a series of essays, several previously unpublished, Guillory unpacks what it means to "profess criticism." His book gives a timely and incisive explanation for the perennial churn in literary study, the constant revolutionizing of its methods and objects, and the permanent crisis of its professional identification. It closes with a robust outline of five key rationales for literary study, offering a credible account of the aims of the discipline and a reminder to the professoriate of what they already do, and often do well"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780226821313
    Weitere Schlagworte: Criticism / Study and teaching; Humanities / Study and teaching; Literature / History and criticism
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 407 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  21. Automatische Erkennung von Redewiedergabe
    Ein Beitrag zur quantitativen Narratologie
    Erschienen: [2015]; ©2015
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Mit traditionellen Methoden der Narratologie ist es nur möglich, eine begrenzte Menge von (meist kanonischen) Texten zu untersuchen. Computer hingegen können große Textmengen bewältigen und über die breitere empirische Basis einen neuen Blick auf das... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Mit traditionellen Methoden der Narratologie ist es nur möglich, eine begrenzte Menge von (meist kanonischen) Texten zu untersuchen. Computer hingegen können große Textmengen bewältigen und über die breitere empirische Basis einen neuen Blick auf das literarischen Schaffen eröffnen. Dazu ist es jedoch notwendig, narratologische Konzepte auch automatisch erfassbar zu machen. Die vorliegende Studie untersucht, wie ein etabliertes Phänomen des Erzählens - die Wiedergabe von Rede, Gedanken und Geschriebenem in narrativen Texten - mit Hilfe automatischer Methoden identifiziert werden kann. Auf der Basis narratologischer Forschungsliteratur wird zunächst ein Annotationsystem für Redewiedergabeformen entwickelt und auf ein Beispielkorpus von deutschsprachigen Erzähltexten angewendet. Anschließend werden Methoden zur automatischen Erkennung und deren Ergebnisse vorgestellt. Prototypen der beschriebenen Redewiedergabeerkenner sind online frei verfügbar. Die Studie liefert konkrete Ansätze für die automatische Erkennung von Redewiedergabe und demonstriert zugleich Strategien für die Nutzung von Methoden der Digital Humanities in der Narratologie

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783110417425
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1300
    Schriftenreihe: Narratologia ; 47
    Weitere Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Narration (Rhetoric) / Data processing; Digital Humanities; Korpusnarratologie; Redewiedergabe; Speech, Thought and Writing Representation; digitale Textanalyse; Prosa; Erzähltechnik; Automatische Sprachanalyse; Redeerwähnung; Deutsch; Direkte Rede; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 online resource (353 p.)
    Bemerkung(en):

    Dissertation

  22. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers and students
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350029750; 9781350029743; 9781350029767; 9781350029774
    RVK Klassifikation: DP 2600
    Schlagworte: Digital Humanities; E-Learning;
    Weitere Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Digital humanities; Educational technology
    Umfang: viii, 220 Seiten
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  23. <<The>> digital humanities
    a primer for students and scholars
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, New York, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107013193; 9781107601024
    RVK Klassifikation: AK 18000 ; AK 39950 ; AK 54350
    Schlagworte: Humanities / Data processing; Humanities / Research; Humanities / Methodology; Humanities / Study and teaching; Humanists / Intellectual life; Digital media; Digital communications; Information storage and retrieval systems / Humanities
    Umfang: XIII, 273 S., Ill., graph. Darst., Kt.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. u. Linksammlung S. 253 - 259

  24. Using digital humanities in the classroom
    a practical introduction for teachers, lecturers and students
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Zugang:
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350029781; 9781350029767; 9781350029774
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DP 2600
    Schlagworte: Digital Humanities; E-Learning;
    Weitere Schlagworte: Humanities / Study and teaching; Humanities / Study and teaching / Technological innovations; Digital humanities; Educational technology
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  25. Professing criticism
    essays on the organization of literary study
    Autor*in: Guillory, John
    Erschienen: 2022
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226821306; 9780226821290
    RVK Klassifikation: EC 1400 ; EC 1458 ; EC 1465 ; EC 1600
    Schlagworte: Literaturwissenschaft; Geschichte;
    Weitere Schlagworte: Criticism / Study and teaching; Humanities / Study and teaching; Literature / History and criticism
    Umfang: xvi, 407 Seiten, 23 cm