Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Mapping women's and gender studies in the academic field in Slovenia [Elektronische Ressource]
    Erschienen: 2017

    DIE-Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Weitere Schlagworte: Geschlechterforschung; Frauenforschung; Universität; Curriculum; Feminismus; Bildungsgeschichte; Hochschulreform; Bologna-Prozess; Masterstudium; Analyse; Slowenien
    Umfang: 20 S. - PDF-Format
    Bemerkung(en):

    Originalveröffentlichung: CEPS Journal 7 (2017) 2, S. 9-27

  2. Mapping women's and gender studies in the academic field in Slovenia
    Mapiranje zenskih studijev in studijev spola v akademskem polju v Sloveniji
    Erschienen: 2017
    Verlag:  University of Ljubljana, Ljubljana

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: CEPS Journal 7 (2017) 2, S. 9-27

  3. Higher education funding reforms
    a comprehensive analysis of educational and labor market outcomes in England
    Erschienen: October 2017
    Verlag:  IZA, Bonn, Germany

    This paper investigates the impact of changes in the funding of higher education in England on students' choices and outcomes. Over the last two decades - through three major reforms in 1998, 2006 and 2012 - undergraduate university education in... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4 (11083)
    keine Fernleihe

     

    This paper investigates the impact of changes in the funding of higher education in England on students' choices and outcomes. Over the last two decades - through three major reforms in 1998, 2006 and 2012 - undergraduate university education in public universities moved from being free to students and state funded to charging substantial tuition fees to all students. This was done in conjunction with the government offering generous means-tested maintenance grants and loans. Using detailed longitudinal micro-data that follows all students attending state schools in England (more than 90 percent of all school-aged children) from lower education to higher education, we document the socio-economic distributional effects of the 2006 and 2012 policy reforms on a comprehensive set of outcomes, including enrolment, relocation decisions, selection of institution, program of study, and performance within university. For a subset of students, we track them after completing higher education, allowing us to study the labor market effects of the policy reforms. Despite the substantial higher education funding reforms, we do not find large aggregate effect on student enrolment or on other margins. Moreover, the small negative impacts found on the enrolment were largely borne on those in higher parts of the wealth distribution - reducing the enrolment gap across socio-economic groups.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/173993
    Schriftenreihe: Discussion paper / IZA ; no. 11083
    Schlagworte: Studienfinanzierung; Hochschulreform; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsertrag; Verteilungswirkung; Schätzung; Großbritannien
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 51 Seiten), Illustrationen
  4. Higher education funding reforms
    a comprehensive analysis of educational and labor market outcomes in England
    Erschienen: 20 October 2017
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (12389)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; DP 12389
    Schlagworte: Studienfinanzierung; Hochschulreform; Wirkungsanalyse; Bildungsverhalten; Bildungsertrag; Verteilungswirkung; Schätzung; Großbritannien
    Umfang: 48 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe