Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. The implementation of the G7 and G20 gender equality goals in Germany
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Deutsches Institut für Entwicklungspolitik gGmbH, Bonn

    In recent years, the Group of Seven (G7) and Group of Twenty (G20) have placed increasing emphasis on gender equality. As part of this focus, the member states of both institutions have set out a series of objectives aimed at advancing gender... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    German Institute of Development and Sustainability (IDOS), Bibliothek
    OA
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bundesverfassungsgericht, Bibliothek
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 644
    keine Fernleihe

     

    In recent years, the Group of Seven (G7) and Group of Twenty (G20) have placed increasing emphasis on gender equality. As part of this focus, the member states of both institutions have set out a series of objectives aimed at advancing gender equality. This report examines the degree to which these goals have been implemented in Germany. First, the gender equality goals that both institutions have set out since 2009 are presented and systematised. The report then investigates the current state of progress in Germany and describesmeasures that have already been undertaken to implement the goals.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/215547
    Schriftenreihe: Discussion paper / German Development Institute ; 2020, 5
    Schlagworte: Gleichberechtigung; Einführung; Deutschland; G7-Staaten; G20-Staaten; Geschlechterpolitik; Frau; Gleichberechtigung; Gleichbehandlung; Empowerment; Internationale Organisation; Politisches Ziel; Internationale Kooperation; Vereinbarung; Implementation; Entwicklung; Tendenz
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  2. Queer Social Movements and Outreach Work in Schools
    A Global Perspective
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer International Publishing AG, Cham ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kjaran, Jón Ingvar; Lehtonen, Jukka
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030416102
    Schriftenreihe: Queer Studies and Education Ser.
    Schlagworte: Schule; Geschlechtsidentität; Geschlechterforschung; Schüler; Gleichbehandlung; Social movements
    Umfang: 1 Online-Ressource (303 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  3. The implementation of the G7 and G20 gender equality goals in Germany
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Deutsches Institut für Entwicklungspolitik gGmbH, Bonn

    In recent years, the Group of Seven (G7) and Group of Twenty (G20) have placed increasing emphasis on gender equality. As part of this focus, the member states of both institutions have set out a series of objectives aimed at advancing gender... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In recent years, the Group of Seven (G7) and Group of Twenty (G20) have placed increasing emphasis on gender equality. As part of this focus, the member states of both institutions have set out a series of objectives aimed at advancing gender equality. This report examines the degree to which these goals have been implemented in Germany. First, the gender equality goals that both institutions have set out since 2009 are presented and systematised. The report then investigates the current state of progress in Germany and describesmeasures that have already been undertaken to implement the goals.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/215547
    Schriftenreihe: Discussion paper / German Development Institute ; 2020, 5
    Schlagworte: Gleichberechtigung; Einführung; Deutschland; G7-Staaten; G20-Staaten; Geschlechterpolitik; Frau; Gleichberechtigung; Gleichbehandlung; Empowerment; Internationale Organisation; Politisches Ziel; Internationale Kooperation; Vereinbarung; Implementation; Entwicklung; Tendenz
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 45 Seiten), Illustrationen
  4. Getting it right
    strengthening gender outcomes in South Sudan
    Erschienen: July 2020
    Verlag:  World Bank Group, Washington, DC

    As in most conflicts, in South Sudan, women and girls have been the most vulnerable. Not only do they face many challenges, including extreme poverty and lack of access to basic services and productive assets, but many of the risks they face, such as... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    As in most conflicts, in South Sudan, women and girls have been the most vulnerable. Not only do they face many challenges, including extreme poverty and lack of access to basic services and productive assets, but many of the risks they face, such as gender–based violence (GBV), are heightened during times of conflict. The implementation of well–designed and inclusive poverty reduction programs can contribute to empowering women and addressing persistent gender gaps. Yet, until now, there have been few assessments undertaken to better understand how successfully these goals have been achieved. This paper examines how social protection and other poverty reduction programs targeting the most vulnerable have addressed the needs of women and girls in South Sudan. Based on a portfolio review of World Bank operations and a review of impact evaluation evidence, it provides guidance to practitioners to integrate gender equality in the design and implementation of social protection and poverty reduction programs in fragile situations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10986/34269
    Schriftenreihe: Social protection and jobs discussion paper ; no. 2002 (July 2020)
    Schlagworte: Frau; Armut; Aktionsplan; Geschlechterpolitik; Gleichbehandlung; Soziale Sicherheit; Menschliche Sicherheit; EXTREME POVERTY; GENDER; GENDER GAP; GENDER-BASED VIOLENCE; INTERNATIONAL ORGANIZATIONS; POVERTY REDUCTION; SOCIAL PROTECTION; VULNERABLE POPULATION
    Umfang: 1 Online-Ressource (51,7 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 45-51, Anhang

  5. Queer social movements and outreach work in schools
    a global perspective
    Beteiligt: Francis, Dennis A. (Hrsg.); Jón Ingvar Kjaran (Hrsg.); Lehtonen, Jukka (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek Benediktbeuern
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek München
    keine Fernleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Francis, Dennis A. (Hrsg.); Jón Ingvar Kjaran (Hrsg.); Lehtonen, Jukka (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030416102
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DG 5000 ; DH 1000 ; MS 2850 ; MS 2870
    Schriftenreihe: Queer Studies and Education
    Schlagworte: Sociology of Education; Gender and Sexuality; Schools and Schooling; Social Justice, Equality and Human Rights; Educational sociology; Gender identity; Schools; Social justice; Human rights; Gleichbehandlung; Schule; Schüler; Geschlechtsidentität; Geschlechterforschung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 297 Seiten)
  6. Queer social movements and outreach work in schools
    a global perspective
    Beteiligt: Francis, Dennis A. (Hrsg.); Jón Ingvar Kjaran (Hrsg.); Lehtonen, Jukka (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  palgrave macmillan, Cham, Switzerland

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Francis, Dennis A. (Hrsg.); Jón Ingvar Kjaran (Hrsg.); Lehtonen, Jukka (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783030416096
    Schriftenreihe: Queer studies and education
    Schlagworte: Sociology of Education; Gender and Sexuality; Schools and Schooling; Social Justice, Equality and Human Rights; Educational sociology; Gender identity; Schools; Social justice; Human rights; Geschlechtsidentität; Gleichbehandlung; Schüler; Geschlechterforschung; Schule
    Umfang: xiii, 297 Seiten, Illustration
  7. Geschlechtergerechte Sprache
    Eine Auseinandersetzung mit den Grenzen und Möglichkeiten sprachlicher Gleichbehandlung im Deutschen
    Autor*in: Kobán, Julia
    Erschienen: 2020
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346234100
    Weitere Identifier:
    9783346234100
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage, digitale Originalausgabe
    Schlagworte: Maskulinum; Gleichbehandlung; Sprachpolitik; Sprache
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; Geschlechtergerechte Sprache sprachliche Gleichstellung; (VLB-WN)9563: Deutsche Sprachwissenschaft, Deutschsprachige Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 18 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  8. Geschlechtergerechte Sprache
    Eine Auseinandersetzung mit den Grenzen und Möglichkeiten sprachlicher Gleichbehandlung im Deutschen
    Autor*in: Kobán, Julia
    Erschienen: 2020
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346234117
    Weitere Identifier:
    9783346234117
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Maskulinum; Gleichbehandlung; Sprachpolitik; Sprache
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (BISAC Subject Heading)LIT004170: LITERARY CRITICISM / European / German; Geschlechtergerechte Sprache sprachliche Gleichstellung; (VLB-WN)2563: Deutsche Sprachwissenschaft, Deutschsprachige Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 24 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  9. Queer social movements and outreach work in schools
    a global perspective
    Beteiligt: Francis, Dennis A. (Hrsg.); Jón Ingvar Kjaran (Hrsg.); Lehtonen, Jukka (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Francis, Dennis A. (Hrsg.); Jón Ingvar Kjaran (Hrsg.); Lehtonen, Jukka (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030416102
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DG 5000 ; DH 1000 ; MS 2850 ; MS 2870
    Schriftenreihe: Queer Studies and Education
    Schlagworte: Sociology of Education; Gender and Sexuality; Schools and Schooling; Social Justice, Equality and Human Rights; Educational sociology; Gender identity; Schools; Social justice; Human rights; Gleichbehandlung; Schule; Schüler; Geschlechtsidentität; Geschlechterforschung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 297 Seiten)
  10. Getting it right
    strengthening gender outcomes in South Sudan
    Erschienen: July 2020
    Verlag:  World Bank Group, Washington, DC

    As in most conflicts, in South Sudan, women and girls have been the most vulnerable. Not only do they face many challenges, including extreme poverty and lack of access to basic services and productive assets, but many of the risks they face, such as... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    German Institute for Global and Area Studies, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ausländisches öffentliches Recht und Völkerrecht, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 725
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    As in most conflicts, in South Sudan, women and girls have been the most vulnerable. Not only do they face many challenges, including extreme poverty and lack of access to basic services and productive assets, but many of the risks they face, such as gender–based violence (GBV), are heightened during times of conflict. The implementation of well–designed and inclusive poverty reduction programs can contribute to empowering women and addressing persistent gender gaps. Yet, until now, there have been few assessments undertaken to better understand how successfully these goals have been achieved. This paper examines how social protection and other poverty reduction programs targeting the most vulnerable have addressed the needs of women and girls in South Sudan. Based on a portfolio review of World Bank operations and a review of impact evaluation evidence, it provides guidance to practitioners to integrate gender equality in the design and implementation of social protection and poverty reduction programs in fragile situations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10986/34269
    Schriftenreihe: Social protection and jobs discussion paper ; no. 2002 (July 2020)
    Schlagworte: Frau; Armut; Aktionsplan; Geschlechterpolitik; Gleichbehandlung; Soziale Sicherheit; Menschliche Sicherheit; EXTREME POVERTY; GENDER; GENDER GAP; GENDER-BASED VIOLENCE; INTERNATIONAL ORGANIZATIONS; POVERTY REDUCTION; SOCIAL PROTECTION; VULNERABLE POPULATION
    Umfang: 1 Online-Ressource (51,7 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 45-51, Anhang

  11. Queer social movements and outreach work in schools
    a global perspective
    Beteiligt: Jón Ingvar Kjaran (Herausgeber); Francis, Dennis A. (Herausgeber); Lehtonen, Jukka (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sozialwissenschaften und Psychologie (BSP)
    04/DH 1000 F818
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude
    40 346
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Jón Ingvar Kjaran (Herausgeber); Francis, Dennis A. (Herausgeber); Lehtonen, Jukka (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030416096
    RVK Klassifikation: DG 5000 ; DH 1000 ; MS 2850 ; MS 2870
    Schriftenreihe: Queer studies and education
    Schlagworte: Schule; Geschlechtsidentität; Geschlechterforschung; Schüler; Gleichbehandlung; Educational sociology; Gender identity; Schools; Social justice; Human rights; Educational sociology; Gender identity; Human rights; Schools; Social justice
    Umfang: xiii, 297 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben