Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Vom Weimarer Kino bis zum Anti-Nazi-Film. Exil in Hollywood
    Autor*in: Knecht, Lena
    Erschienen: 2024
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783963559556
    Weitere Identifier:
    9783963559556
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Film; Exil; Deutsche; Filmschaffender; Filmwirtschaft
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)PER004000: PERFORMING ARTS / Film / General; Exilliteratur;Literatur;Hollywood;Anti-Nazi-Film;Weimarer Kino;Kriegsliteratur; Medien / Kommunikation - Film und Fernsehen; (VLB-WN)9744: Medien, Kommunikation / Medienwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 18 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  2. Vom Weimarer Kino bis zum Anti-Nazi-Film. Exil in Hollywood
    Autor*in: Knecht, Lena
    Erschienen: 2024
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783963559563
    Weitere Identifier:
    9783963559563
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Film; Exil; Deutsche; Filmschaffender; Filmwirtschaft
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (BISAC Subject Heading)PER004000: PERFORMING ARTS / Film / General; Exilliteratur;Literatur;Hollywood;Anti-Nazi-Film;Weimarer Kino;Kriegsliteratur; Medien / Kommunikation - Film und Fernsehen; (VLB-WN)1744: Medien, Kommunikation / Medienwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 24 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  3. Movies
    Erschienen: March 2024
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    Why are certain movies more successful in some markets than others? Are the entertainment products we consume reflective of our core values and beliefs? These questions drive our investigation into the relationship between a society's oral tradition... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    Why are certain movies more successful in some markets than others? Are the entertainment products we consume reflective of our core values and beliefs? These questions drive our investigation into the relationship between a society's oral tradition and the financial success of films. We combine a unique catalog of local tales, myths, and legends around the world with data on international movie screenings and revenues. First, we quantify the similarity between movies' plots and traditional motifs employing machine learning techniques. Comparing the same movie across different markets, we establish that films that resonate more with local folklore systematically accrue higher revenue and are more likely to be screened. Second, we document analogous patterns within the US. Google Trends data reveal a pronounced interest in markets where ancestral narratives align more closely with a movie's theme. Third, we delve into the explicit values transmitted by films, concentrating on the depiction of risk and gender roles. Films that promote risk-taking sell more in entrepreneurial societies today, rooted in traditions where characters pursue dangerous tasks successfully. Films portraying women in stereotypical roles continue to find a robust audience in societies with similar gender stereotypes in their folklore and where women today continue being relegated to subordinate positions. These findings underscore the enduring influence of traditional storytelling on entertainment patterns in the 21st century, highlighting a profound connection between movie consumption and deeply ingrained cultural narratives and values

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w32220
    Schlagworte: Film; Filmwirtschaft; Konsumentenverhalten; Soziale Werte; Kulturelle Identität; Anthropologie; USA; General; General; General; General; Cultural Economics; Economic Sociology; Economic Anthropology; General; Economics of the Arts and Literature; Economic Sociology; Economic Anthropology; Language; Social and Economic Stratification
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers