Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. Zeichentrickmusik
    Funktionen der Filmmusik in Zeichentrickfilmen Walt Disneys
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Nomos, Baden-Baden

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783845266923; 9783848726042
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 51450 ; LR 53509
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Schriftenreihe "Filmstudien" ; Band 72
    Schlagworte: Filmmusik; Zeichentrickfilm
    Weitere Schlagworte: Die Schöne und das Biest; Dschungelbuch; Narrativität; Schneewittchen und die Sieben Zwerge; Soundtrack; Walt Disney
    Umfang: 1 Online-Ressource (205 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2015

  2. Intersecting film, music, and queerness
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Houndmills, Basingstoke, Hampshire

    "Intersecting Film, Music, and Queerness uses musicology and queer theory to uncover meaning and message in canonical American cinema. This study considers how queer readings are reinforced or nuanced through analysis of musical score. Taking a broad... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Intersecting Film, Music, and Queerness uses musicology and queer theory to uncover meaning and message in canonical American cinema. This study considers how queer readings are reinforced or nuanced through analysis of musical score. Taking a broad approach to queerness that questions heteronormative and homonormative patriarchal structures, binary relationships, gender assumptions and anxieties, this book challenges existing interpretations of what is progressive and what is retrogressive in cinema. Examined films include Bride of Frankenstein, Louisiana Story, Rudolph the Red-Nosed Reindeer, Blazing Saddles, Edward Scissorhands, Brokeback Mountain, Boys Don't Cry, Transamerica, Thelma & Louise, Go Fish and The Living End, with special attention given to films that subvert or complicate genre. Music is analyzed with concern for composition, intertextual references, absolute musical structures, song lyrics, recording, arrangement, and performance issues. This multidisciplinary work, featuring groundbreaking research, analysis, and theory, offers new close readings and a model for future scholarship"...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781137454201
    Schriftenreihe: Palgrave studies in audio-visual culture
    Schlagworte: ART / Film & Video; MUSIC / Genres & Styles / Musicals; SOCIAL SCIENCE / Gay Studies; Homosexuality in motion pictures; Homosexuality and motion pictures; Motion picture music; ART / Film & Video; MUSIC / Genres & Styles / Musicals; SOCIAL SCIENCE / Gay Studies; Musik; Film; Homosexualität <Motiv>; Filmmusik; Homosexualität
    Umfang: viii, 266 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Musik und Transnationalität in den Filmen von Jim Jarmusch
    Erschienen: 2016

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Schlagworte: Film; Musik; Narrativität; Filmmusik; Interkulturalität
    Weitere Schlagworte: Jarmusch, Jim (1953-)
    Umfang: 180 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Mikrofiche-Ausgabe: Feiten, Benedikt. Musik und Transnationalität in den Filmen von Jim Jarmusch

    Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität München, 2016

  4. Musik und Transnationalität in den Filmen von Jim Jarmusch
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Mikroform Disseration, München

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation; Datenträger; Mikrofilm, Mikrofiche etc.
    Schlagworte: Interkulturalität; Narrativität; Filmmusik; Musik; Film
    Weitere Schlagworte: Jarmusch, Jim (1953-)
    Umfang: 2 Mikrofiches, Illustrationen, 11 x 15 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität München, 2016

  5. Situated listening
    the sound of absorption in classical cinema
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Screenwriters and film directors have long been fascinated by the challenges of representing the listening experience on screen. While music has played a central role in film narrative since the conception of moving pictures, the representation of... mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Screenwriters and film directors have long been fascinated by the challenges of representing the listening experience on screen. While music has played a central role in film narrative since the conception of moving pictures, the representation of music listening has remained a special occurrence. In Situated Listening: The Sound of Absorption in Classical Cinema, author Giorgio Biancorosso argues for a redefinition of the music listener as represented in film. Rather than construct the listener as a reverential concertgoer, music analyst, or gallery dweller, this book instead shows how films offer a new way of thinking about listening as distributed experience, an activity made public and shareable across vast cultural spaces rather than an insular motion. It shows how cinema functions as not only a reservoir of established modes of listening, but also an agent in the development of new listening practices. As Biancorosso argues, many films have perpetuated a long-existing paradox of music as a means of silencing. Consider an aggressive score overlaying battle scenes or a romantic scene conveying unspoken intimacy. In the place of conversational exchange exists a veil of sound in the form of music, and Situated Listening explains why this function influences both the course of interpretation and empathy experienced by film spectators. By focusing on cinematic, physical, and emotional scenery surrounding a character, viewers can recognize aspects of their own lives, developing a deeper empathy for each fictional character through real and shared listening practices. - Giorgio Biancorosso is Associate Professor in Music, The University of Hong Kong. His work on the history and theory of listening practices reflects a long-standing interest in musical aesthetics, film music, and the history of global cinema. Biancorosso is also active in Hong Kong as a programmer and curator. (Klappentext)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780190493202
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 51450 ; LR 53509
    Schlagworte: Motion picture music; Musikhören <Motiv>; Filmmusik
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 246 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Intersecting film, music, and queerness
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke ; New York, NY

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137454218
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 51450 ; AP 53925
    Schriftenreihe: Palgrave studies in audio-visual culture
    Schlagworte: Science; Science, general; Naturwissenschaft; Homosexualität; Film; Filmmusik; Musik; Homosexualität <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 266 Seiten), Illustrationen
  7. Zeichentrickmusik
    Funktionen der Filmmusik in Zeichentrickfilmen Walt Disneys
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Nomos, Baden-Baden

    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hofbibliothek Aschaffenburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783848726042; 9783845266923
    RVK Klassifikation: LR 53509 ; AP 51450 ; AP 48600
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Schriftenreihe "Filmstudien" ; Band 72
    Schlagworte: Filmmusik; Zeichentrickfilm
    Weitere Schlagworte: Die Schöne und das Biest; Dschungelbuch; Narrativität; Schneewittchen und die Sieben Zwerge; Soundtrack; Walt Disney
    Umfang: 205 Seiten, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    I. Einleitung -- II. Snow white and the seven dwarfs -- Ouvertüre -- Die böse Königin -- Schneewittchen -- Mordauftrag -- Mordversuch und Flucht -- Neue Freunde -- Frühjahrsputz -- Zwergen-Mine -- Zurück im Haus der Zwerge -- Verwandlung der bösen Königin -- "Silly Song" -- Der vergiftete Apfel -- Aufbruch der Zwerge -- Besuch der Hexe, Mord und Jagd -- Totenwache, Erlösung und Happy End -- III. The jungle book -- Ouvertüre und Einleitung -- Exposition: die Wölfe -- Zeit vergeht: der Ratsfelsen -- Beginn der Reise: Kaa -- Dschungel-Parade -- "The bare necessities" -- King Louie -- Elternpflichten und Mowglis Ausbruch -- Shere Khan und Marsch-Reprise -- Kaa, Mowgli und Shere Khan -- Die Geier, der Schowdown und die falsche Andacht -- Menschendorf, Abschied und Happy End -- IV: Beauty and the Beast -- Ouvertüre und Prolog -- "Belle" -- Belle, Gaston, Maurice und die Schlossbewohner -- Gastons Antrag -- "Belle"-Reprise -- "Gaston" und "Gaston"-Reprise -- Einladung zum Dinner -- "Be our guest" und Wölfe -- Monsieur D'Arque -- "Something's there" -- "Beauty and the Beast" und Belles Freilassung -- Belles Rückkehr zu ihrem Vater und "Mob Song" -- Kampf im Schloss und Belles Befreiung -- Das Duell -- Trauer, Verwandlung und Happy End

    Dissertation, Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2015

  8. Situated listening
    the sound of absorption in classical cinema
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Screenwriters and film directors have long been fascinated by the challenges of representing the listening experience on screen. While music has played a central role in film narrative since the conception of moving pictures, the representation of... mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Screenwriters and film directors have long been fascinated by the challenges of representing the listening experience on screen. While music has played a central role in film narrative since the conception of moving pictures, the representation of music listening has remained a special occurrence. In Situated Listening: The Sound of Absorption in Classical Cinema, author Giorgio Biancorosso argues for a redefinition of the music listener as represented in film. Rather than construct the listener as a reverential concertgoer, music analyst, or gallery dweller, this book instead shows how films offer a new way of thinking about listening as distributed experience, an activity made public and shareable across vast cultural spaces rather than an insular motion. It shows how cinema functions as not only a reservoir of established modes of listening, but also an agent in the development of new listening practices. As Biancorosso argues, many films have perpetuated a long-existing paradox of music as a means of silencing. Consider an aggressive score overlaying battle scenes or a romantic scene conveying unspoken intimacy. In the place of conversational exchange exists a veil of sound in the form of music, and Situated Listening explains why this function influences both the course of interpretation and empathy experienced by film spectators. By focusing on cinematic, physical, and emotional scenery surrounding a character, viewers can recognize aspects of their own lives, developing a deeper empathy for each fictional character through real and shared listening practices. - Giorgio Biancorosso is Associate Professor in Music, The University of Hong Kong. His work on the history and theory of listening practices reflects a long-standing interest in musical aesthetics, film music, and the history of global cinema. Biancorosso is also active in Hong Kong as a programmer and curator. (Klappentext)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780195374711
    RVK Klassifikation: AP 51450 ; LR 53509
    Schlagworte: Motion picture music; Musikhören <Motiv>; Filmmusik
    Umfang: xi, 246 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Robert Gilbert
    eine zeitgeschichtliche Biografie
  10. Zeichentrickmusik
    Funktionen der Filmmusik in Zeichentrickfilmen Walt Disneys
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Nomos, Baden-Baden

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783848726042; 3848726041
    Weitere Identifier:
    9783848726042
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Schriftenreihe "Filmstudien" ; Band 72
    Schlagworte: Filmmusik
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; Die Schöne und das Biest; Dschungelbuch; Narrativität; Schneewittchen und die Sieben Zwerge; Soundtrack; Walt Disney; (Produktrabattgruppe)NG: NG-Rabatt; (VLB-WN)1740: Hardcover, Softcover / Medien, Kommunikation
    Umfang: 205 Seiten, Illustrationen, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Johannes Gutenberg Universität Mainz, 2015

  11. Musik in DDR-Filmen
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Philipps-Universität Marburg, Marburg ; DerWulff.de, Westerkappeln

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Elektronische Zeitschrift
    Format: Online
    ISSN: 2366-6404
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Filmmusik; Deutschlandbild <DDR>; Deutschland <DDR, Motiv>; Musik; Filmmusik; Film; Dokumentarfilm
    Weitere Schlagworte: Deutschland; Filmmusik; Klassische Musik; Komponist <Motiv>; Musical; Musiker <Motiv>; Musik
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Wolfgang Thiel und Hans J. Wulff: Musik in DDR-Filmen (2016) (Medienwissenschaft: Berichte und Papiere 166)

  12. Situated listening
    the sound of absorption in classical cinema
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Screenwriters and film directors have long been fascinated by the challenges of representing the listening experience on screen. While music has played a central role in film narrative since the conception of moving pictures, the representation of... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Screenwriters and film directors have long been fascinated by the challenges of representing the listening experience on screen. While music has played a central role in film narrative since the conception of moving pictures, the representation of music listening has remained a special occurrence. In Situated Listening: The Sound of Absorption in Classical Cinema, author Giorgio Biancorosso argues for a redefinition of the music listener as represented in film. Rather than construct the listener as a reverential concertgoer, music analyst, or gallery dweller, this book instead shows how films offer a new way of thinking about listening as distributed experience, an activity made public and shareable across vast cultural spaces rather than an insular motion. It shows how cinema functions as not only a reservoir of established modes of listening, but also an agent in the development of new listening practices. As Biancorosso argues, many films have perpetuated a long-existing paradox of music as a means of silencing. Consider an aggressive score overlaying battle scenes or a romantic scene conveying unspoken intimacy. In the place of conversational exchange exists a veil of sound in the form of music, and Situated Listening explains why this function influences both the course of interpretation and empathy experienced by film spectators. By focusing on cinematic, physical, and emotional scenery surrounding a character, viewers can recognize aspects of their own lives, developing a deeper empathy for each fictional character through real and shared listening practices. - Giorgio Biancorosso is Associate Professor in Music, The University of Hong Kong. His work on the history and theory of listening practices reflects a long-standing interest in musical aesthetics, film music, and the history of global cinema. Biancorosso is also active in Hong Kong as a programmer and curator. (Klappentext)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780195374711
    RVK Klassifikation: AP 51450 ; LR 53509
    Schlagworte: Motion picture music; Musikhören <Motiv>; Filmmusik
    Umfang: xi, 246 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. Zeichentrickmusik
    Funktionen der Filmmusik in Zeichentrickfilmen Walt Disneys
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Nomos, Baden-Baden

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783848726042; 9783845266923
    RVK Klassifikation: LR 53509 ; AP 51450 ; AP 48600
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Schriftenreihe "Filmstudien" ; Band 72
    Schlagworte: Filmmusik; Zeichentrickfilm
    Weitere Schlagworte: Die Schöne und das Biest; Dschungelbuch; Narrativität; Schneewittchen und die Sieben Zwerge; Soundtrack; Walt Disney
    Umfang: 205 Seiten, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    I. Einleitung -- II. Snow white and the seven dwarfs -- Ouvertüre -- Die böse Königin -- Schneewittchen -- Mordauftrag -- Mordversuch und Flucht -- Neue Freunde -- Frühjahrsputz -- Zwergen-Mine -- Zurück im Haus der Zwerge -- Verwandlung der bösen Königin -- "Silly Song" -- Der vergiftete Apfel -- Aufbruch der Zwerge -- Besuch der Hexe, Mord und Jagd -- Totenwache, Erlösung und Happy End -- III. The jungle book -- Ouvertüre und Einleitung -- Exposition: die Wölfe -- Zeit vergeht: der Ratsfelsen -- Beginn der Reise: Kaa -- Dschungel-Parade -- "The bare necessities" -- King Louie -- Elternpflichten und Mowglis Ausbruch -- Shere Khan und Marsch-Reprise -- Kaa, Mowgli und Shere Khan -- Die Geier, der Schowdown und die falsche Andacht -- Menschendorf, Abschied und Happy End -- IV: Beauty and the Beast -- Ouvertüre und Prolog -- "Belle" -- Belle, Gaston, Maurice und die Schlossbewohner -- Gastons Antrag -- "Belle"-Reprise -- "Gaston" und "Gaston"-Reprise -- Einladung zum Dinner -- "Be our guest" und Wölfe -- Monsieur D'Arque -- "Something's there" -- "Beauty and the Beast" und Belles Freilassung -- Belles Rückkehr zu ihrem Vater und "Mob Song" -- Kampf im Schloss und Belles Befreiung -- Das Duell -- Trauer, Verwandlung und Happy End

    Dissertation, Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2015

  14. Zeichentrickmusik
    Funktionen der Filmmusik in Zeichentrickfilmen Walt Disneys
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Nomos, Baden-Baden

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783845266923; 9783848726042
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 51450 ; LR 53509
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Schriftenreihe "Filmstudien" ; Band 72
    Schlagworte: Filmmusik; Zeichentrickfilm
    Weitere Schlagworte: Die Schöne und das Biest; Dschungelbuch; Narrativität; Schneewittchen und die Sieben Zwerge; Soundtrack; Walt Disney
    Umfang: 1 Online-Ressource (205 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2015

  15. Robert Gilbert
  16. Robert Gilbert
    eine zeitgeschichtliche Biografie
  17. Situated listening
    the sound of absorption in classical cinema
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Max-Planck-Institut für empirische Ästhetik, Bibliothek
    AP 51450 bia 2016
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 AP 51450 B578
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780195374711
    RVK Klassifikation: LR 53509 ; AP 51450
    Schlagworte: Filmmusik; Musikhören <Motiv>
    Umfang: xi, 246 Seiten, Illustrationen