Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 14 von 14.

  1. Escape to paradise
    the Hollywood album ; [CD]
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Universal Music, Berlin

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Shelley, Alexander
    Sprache: Kein linguistischer Inhalt; Englisch; Deutsch
    Medientyp: Datenträger
    Weitere Identifier:
    028947929543
    Schlagworte: Filmmusik; Bearbeitung; Flucht <Motiv>; Musik; Musiktonträger; Komponist; Nationalsozialismus; Exil
    Umfang: 1 CD
    Bemerkung(en):

    Aufn.: 2013

    Werke, die auf ganz unterschiedliche Weise mit Hollywood verbunden sind, präsentiert Stargeiger Daniel Hope auf seiner Hollywood Album "Escape to paradise": Werke von Komponisten, die Hollywood als ersten Anlaufpunkt auf der Flucht vor den Nazis ansteuerten und dann dort Filmmusiken komponierten, Werke, die zeigen, in welchem musikalischen Umfeld sich die Komponisten vor ihrer Flucht bewegten (z.B. Berliner Show- und Filmsongs der 1920er- und 1930er-Jahre) und nicht zuletzt Filmmusiken zu Filmen, die sich mit dem Thema Flucht auseinandersetzen. So sind die 16 Werke dieser CD ein Echo der europäischen Exil-Komponisten und des anspruchsvollen Hollywood-Sounds der Zeit, das von Korngolds Violinkonzert über Themen aus Filmklassikern wie Ben-Hur und El Cid von Miklós Rozsa und Casablanca von Herman Hupfeld über Werke von Hanns Eisler, Franz Waxman, Kurt Weill, Ennio Morricone bis hin zum Thema aus Schindlers Liste von John Williams reicht. Mit von der Partie sind u.a. Sting und Max Raabe. Ganz großes Kino! pr

    Love theme (from Ben Hur) / Rozsa. - Violin concerto op. 35 / Korngold. - Sea murmurs / Castelnuovo-Tedesco. - The secret marriage / Eisler. - Love theme (from El Cid) / Rozsa. - Menuchims Lied (from Hiob) / Zeisl. - Reminiscences (from Come Back Little Sheba) / Waxman. - Tränen in der Geige (from Ich will dich Liebe lehren) / Jurmann ; Kaper. - Speak low (from One Touch of Venus) Weill. - Prelude and serenade (from Der Schneemann) / Korngold. - Prelude and love theme (from Spellbound) / Rosza. - Love theme (from Nuovo Cinema Paradiso) / Morricone. - Theme (from Schindler's list) / Williams. - American beauty (from American Beauty) / Newman. - Irgendwo auf der Welt (from Ein blonder Traum) / Heymann. - As time goes by (from Casablanca) / Hupfeld

  2. Music, performance, and the realities of film
    shared concert experiences in screen fiction
    Autor*in: Winters, Ben
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, New York

    This book examines the relationship between narrative film and reality, as seen through the lens of on-screen classical concert performance. By investigating these scenes, wherein the performance of music is foregrounded in the narrative, Winters... mehr

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book examines the relationship between narrative film and reality, as seen through the lens of on-screen classical concert performance. By investigating these scenes, wherein the performance of music is foregrounded in the narrative, Winters uncovers how concert performance reflexively articulates music's importance to the ontology of film. The book asserts that narrative film of a variety of aesthetic approaches and traditions is no mere copy of everyday reality, but constitutes its own filmic reality, and that the music heard in a film's underscore plays an important role in distinguishing film reality from the everyday. As a result, concert scenes are examined as sites for provocative interactions between these two realities, in which real-world musicians appear in fictional narratives, and an audience's suspension of disbelief is problematised. In blurring the musical experiences of onscreen observers and participants, these concert scenes also allegorize music's role in creating a shared subjectivity between film audience and character, and prompt Winters to propose a radically new vision of music's role in narrative cinema wherein musical underscore becomes part of a shared audio-visual space that may be just as accessible to the characters as the music they encounter in scenes of concert performance.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781135022563; 9780203768167
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 53509
    Schriftenreihe: Routledge research in music ; 9
    Schlagworte: Motion picture music; Motion picture music; Music; Ästhetik; Musiker; Filmmusik; Klassische Musik
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 260 Seiten), Illustrationen, Notenbeispiele
  3. Richard Wagner und das Kino der Dekadenz
    [Dokumentation der Vorträge des Symposiums "Richard Wagner und das Kino der Dekadenz", das am 27. April 2013 im Rahmen der Film- und Veranstaltungsreihe "Wagner-Kino" (25. April bis 31. Mai 2013) im Zeughauskino des Deutschen Historischen Museums (Berlin) abgehalten wurde]
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Turia + Kant, Wien [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    musd87004.d771
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    44A6060
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Siegen
    05ZZA641077
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783851327359
    Weitere Identifier:
    9783851327359
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schlagworte: Filmmusik; Oper; Rezeption; Handlung <Literatur>; Film
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883)
    Umfang: 104 S., Ill.
  4. Directory of world cinema
    30, Africa
    Beteiligt: Stefanson, Blandine (Hrsg.)
    Erschienen: 2014

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Stefanson, Blandine (Hrsg.)
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781783203918
    Übergeordneter Titel:
    Schriftenreihe: Directory of world cinema ; 30
    Weitere Schlagworte: Filmgeschichte; Filmografie; Biografie; Ästhetik; Filmmusik; Sissako, Abderrahmane 1961-; Roodt, Darrell James 1962-; Lewat, Osvalde 1976-; Verster, Francois 1969-; Afrika; Tansania; Nigeria; Ghana
    Umfang: 420 S., Ill., Bibliogr., Filmogr.
  5. Music in films on the Middle Ages
    authenticity vs. fantasy
    Autor*in: Haines, John
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, New York

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203385470
    RVK Klassifikation: LR 53509
    Schlagworte: Motion picture music / History and criticism; Middle Ages in motion pictures; Filmmusik; Film; Mittelalter <Motiv>
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Includes filmography

    The making of the Middle Ages -- The bell -- The trumpet fanfare and the horn call -- Banquet and court music -- The singing minstrel -- Chant -- The riding warrior

  6. Music in films on the Middle Ages
    authenticity vs. fantasy
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    This book explores the role of music in the some five hundred feature-length films on the Middle Ages produced between the late 1890s and the present day. Haines focuses on the tension in these films between the surviving evidence for medieval music... mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    This book explores the role of music in the some five hundred feature-length films on the Middle Ages produced between the late 1890s and the present day. Haines focuses on the tension in these films between the surviving evidence for medieval music and the idiomatic tradition of cinematic music. The latter is taken broadly as any musical sound occurring in a film, from the clang of a bell off-screen to a minstrel singing his song. Medieval film music must be considered in the broader historical context of pre-cinematic medievalisms and of medievalist cinema's main development in the course of the twentieth century as an American appropriation of European culture. The book treats six pervasive moments that define the genre of medieval film: the church-tower bell, the trumpet fanfare or horn call, the music of banquets and courts, the singing minstrel, performances of Gregorian chant, and the music that accompanies horse-riding knights, with each chapter visiting representative films as case studies. These six signal musical moments, that create a fundamental visual-aural core central to making a film feel medieval to modern audiences, originate in medievalist works predating cinema by some three centuries.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415824125
    RVK Klassifikation: LR 53509
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Routledge research in music ; 7
    Schlagworte: Motion picture music; Middle Ages in motion pictures; Mittelalter <Motiv>; Filmmusik; Film
    Umfang: XVII, 229 S., Ill., Notenbeisp., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Richard Wagner und das Kino der Dekadenz
    [Dokumentation der Vorträge des Symposiums "Richard Wagner und das Kino der Dekadenz", das am 27. April 2013 im Rahmen der Film- und Veranstaltungsreihe "Wagner Kino" (25. April bis 31. Mai 2013) im Zeughauskino des Deutschen Historischen Museums (Berlin) abgehalten wurde]
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Hrsg.); Jaspers, Kristina (Hrsg.); Vogt, Steffen (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Turia + Kant, Wien ; Berlin

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Hrsg.); Jaspers, Kristina (Hrsg.); Vogt, Steffen (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783851327359
    RVK Klassifikation: AP 41500 ; AP 50300 ; AP 51450 ; AP 59800 ; LP 66475 ; LP 66481
    Schlagworte: Filmmusik; Rezeption; Handlung <Literatur>; Oper; Film
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883)
    Umfang: 104 S., Ill., 220 mm x 140 mm
  8. Music, performance, and the realities of film
    shared concert experiences in screen fiction
    Autor*in: Winters, Ben
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, New York, NY [u.a.]

    This book examines the relationship between narrative film and reality, as seen through the lens of on-screen classical concert performance. By investigating these scenes, wherein the performance of music is foregrounded in the narrative, Winters... mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book examines the relationship between narrative film and reality, as seen through the lens of on-screen classical concert performance. By investigating these scenes, wherein the performance of music is foregrounded in the narrative, Winters uncovers how concert performance reflexively articulates music's importance to the ontology of film. The book asserts that narrative film of a variety of aesthetic approaches and traditions is no mere copy of everyday reality, but constitutes its own filmic reality, and that the music heard in a film's underscore plays an important role in distinguishing film reality from the everyday. As a result, concert scenes are examined as sites for provocative interactions between these two realities, in which real-world musicians appear in fictional narratives, and an audience's suspension of disbelief is problematised. In blurring the musical experiences of onscreen observers and participants, these concert scenes also allegorize music's role in creating a shared subjectivity between film audience and character, and prompt Winters to propose a radically new vision of music's role in narrative cinema wherein musical underscore becomes part of a shared audio-visual space that may be just as accessible to the characters as the music they encounter in scenes of concert performance.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415824538; 9781138630499
    RVK Klassifikation: LR 53509
    Schriftenreihe: Routledge research in music ; 9
    Schlagworte: Musik; Motion picture music; Motion picture music; Music; Ästhetik; Musiker; Klassische Musik; Filmmusik
    Umfang: VIII, 260 S., Ill., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  9. Scores & Highscores - Zur Ästhetik von Musik in Computerspielen
    Autor*in: Conrad, Sven
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Sven Conrad, Vachendorf

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783955775902
    Weitere Identifier:
    9783955775902
    Schlagworte: Computerspiel; Musik; Score; Filmmusik; Ästhetik
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)MUS013000; (VLB-WN)9744
    Umfang: Online-Ressource, 130 Seiten
  10. Richard Wagner und das Kino der Dekadenz
    [Dokumentation der Vorträge des Symposiums "Richard Wagner und das Kino der Dekadenz", das am 27. April 2013 im Rahmen der Film- und Veranstaltungsreihe "Wagner-Kino" (25. April bis 31. Mai 2013) im Zeughauskino des Deutschen Historischen Museums (Berlin) abgehalten wurde]
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Herausgeber); Jaspers, Kristina (Herausgeber)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Turia + Kant, Wien

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Herausgeber); Jaspers, Kristina (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783851327359
    Weitere Identifier:
    9783851327359
    Schlagworte: Rezeption; Filmmusik; Oper; Handlung <Literatur>; Rezeption; Film
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883); Wagner, Richard (1813-1883); (Produktform)Book; (VLB-WN)1580: Hardcover, Softcover / Kunst
    Umfang: 104 S., Ill., 22 cm
  11. Music, performance, and the realities of film
    shared concert experiences in screen fiction
    Autor*in: Winters, Ben
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, New York, NY [u.a.]

    This book examines the relationship between narrative film and reality, as seen through the lens of on-screen classical concert performance. By investigating these scenes, wherein the performance of music is foregrounded in the narrative, Winters... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book examines the relationship between narrative film and reality, as seen through the lens of on-screen classical concert performance. By investigating these scenes, wherein the performance of music is foregrounded in the narrative, Winters uncovers how concert performance reflexively articulates music's importance to the ontology of film. The book asserts that narrative film of a variety of aesthetic approaches and traditions is no mere copy of everyday reality, but constitutes its own filmic reality, and that the music heard in a film's underscore plays an important role in distinguishing film reality from the everyday. As a result, concert scenes are examined as sites for provocative interactions between these two realities, in which real-world musicians appear in fictional narratives, and an audience's suspension of disbelief is problematised. In blurring the musical experiences of onscreen observers and participants, these concert scenes also allegorize music's role in creating a shared subjectivity between film audience and character, and prompt Winters to propose a radically new vision of music's role in narrative cinema wherein musical underscore becomes part of a shared audio-visual space that may be just as accessible to the characters as the music they encounter in scenes of concert performance.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415824538; 9781138630499
    RVK Klassifikation: LR 53509
    Schriftenreihe: Routledge research in music ; 9
    Schlagworte: Musik; Motion picture music; Motion picture music; Music; Ästhetik; Musiker; Klassische Musik; Filmmusik
    Umfang: VIII, 260 S., Ill., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  12. Richard Wagner und das Kino der Dekadenz
    [Dokumentation der Vorträge des Symposiums "Richard Wagner und das Kino der Dekadenz", das am 27. April 2013 im Rahmen der Film- und Veranstaltungsreihe "Wagner Kino" (25. April bis 31. Mai 2013) im Zeughauskino des Deutschen Historischen Museums (Berlin) abgehalten wurde]
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Hrsg.); Jaspers, Kristina (Hrsg.); Vogt, Steffen (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Turia + Kant, Wien ; Berlin

    Archiv der Akademie der Künste, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek des Bundesarchivs
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stiftung Deutsches Historisches Museum, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Hrsg.); Jaspers, Kristina (Hrsg.); Vogt, Steffen (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783851327359
    RVK Klassifikation: AP 41500 ; AP 50300 ; AP 51450 ; AP 59800 ; LP 66475 ; LP 66481
    Schlagworte: Filmmusik; Rezeption; Handlung <Literatur>; Oper; Film
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883)
    Umfang: 104 S., Ill., 220 mm x 140 mm
  13. Music in films on the Middle Ages
    authenticity vs. fantasy
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    This book explores the role of music in the some five hundred feature-length films on the Middle Ages produced between the late 1890s and the present day. Haines focuses on the tension in these films between the surviving evidence for medieval music... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores the role of music in the some five hundred feature-length films on the Middle Ages produced between the late 1890s and the present day. Haines focuses on the tension in these films between the surviving evidence for medieval music and the idiomatic tradition of cinematic music. The latter is taken broadly as any musical sound occurring in a film, from the clang of a bell off-screen to a minstrel singing his song. Medieval film music must be considered in the broader historical context of pre-cinematic medievalisms and of medievalist cinema's main development in the course of the twentieth century as an American appropriation of European culture. The book treats six pervasive moments that define the genre of medieval film: the church-tower bell, the trumpet fanfare or horn call, the music of banquets and courts, the singing minstrel, performances of Gregorian chant, and the music that accompanies horse-riding knights, with each chapter visiting representative films as case studies. These six signal musical moments, that create a fundamental visual-aural core central to making a film feel medieval to modern audiences, originate in medievalist works predating cinema by some three centuries.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415824125
    RVK Klassifikation: LR 53509
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Routledge research in music ; 7
    Schlagworte: Motion picture music; Middle Ages in motion pictures; Mittelalter <Motiv>; Filmmusik; Film
    Umfang: XVII, 229 S., Ill., Notenbeisp., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Richard Wagner und das Kino der Dekadenz
    [Dokumentation der Vorträge des Symposiums "Richard Wagner und das Kino der Dekadenz", das am 27. April 2013 im Rahmen der Film- und Veranstaltungsreihe "Wagner-Kino" (25. April bis 31. Mai 2013) im Zeughauskino des Deutschen Historischen Museums (Berlin) abgehalten wurde]
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Herausgeber); Jaspers, Kristina (Herausgeber)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Turia + Kant, Wien

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.348.90
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Drehmel, Jan (Herausgeber); Jaspers, Kristina (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783851327359
    Weitere Identifier:
    9783851327359
    RVK Klassifikation: LP 66475 ; AP 51450 ; AP 59800 ; AP 50300 ; LP 66481 ; AP 41500
    DDC Klassifikation: Musik (780); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schlagworte: Rezeption; Filmmusik; Oper; Handlung <Literatur>; Film
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883)
    Umfang: 104 Seiten, Illustrationen, 22 cm