Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 14 von 14.

  1. 2011 | 3-4
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Philipps-Universität Marburg, Marburg ; Studienkreis Rundfunk und Geschichte e.V., Frankfurt am Main

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Elektronische Zeitschrift
    Format: Online
    ISSN: 1434-4408
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Fernsehfilm; Fernsehsendung; Fernsehspiel; Ästhetik; Fernsehserie
    Weitere Schlagworte: Radio; Rundfunk; Rundfunkgeschichte; Rezension; Fernsehspiel; Fernsehen; broadcasting; broadcasting history; review
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Rundfunk und Geschichte

  2. Imagining legality
    where law meets popular culture
    Erschienen: c2011
    Verlag:  University of Alabama Press, Tuscaloosa

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780817356781; 0817356789; 9780817385712
    Schlagworte: Gesellschaft; Recht; Law in motion pictures; Law on television; Popular culture; Law; Fernsehfilm; Recht <Motiv>; Recht; Film; Massenkultur
    Umfang: viii, 234 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    What popular culture does for, and to, law : an introduction / Austin Sarat -- Trust us justice : 24, popular culture, and the law / Desmond Manderson -- Law's visual afterlife : violence, popular culture, and translation theory / Naomi Mezey -- Law's screen life : criminal predators and what to do about them : popular imperatives from screen-based reality / Richard K. Sherwin -- Real justice : law and order on reality television / Laurie Ouellette -- The responsibilities of the cyranoid citizen / Anna McCarthy

  3. Imagining legality
    where law meets popular culture
    Erschienen: 2011
    Verlag:  University of Alabama Press, Tuscaloosa

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780817385712; 0817385711; 9780817356781; 0817356789
    RVK Klassifikation: AP 59000 ; PN 857
    Schlagworte: ART / Film & Video; PERFORMING ARTS / Film & Video / Reference; Law; Law / Social aspects; Motion pictures; Popular culture; Television; Film; Gesellschaft; Recht; Law in motion pictures; Law on television; Popular culture; Law; Recht; Recht <Motiv>; Massenkultur; Fernsehfilm; Film
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 234 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    What popular culture does for, and to, law : an introduction / Austin Sarat -- Trust us justice : 24, popular culture, and the law / Desmond Manderson -- Law's visual afterlife : violence, popular culture, and translation theory / Naomi Mezey -- Law's screen life : criminal predators and what to do about them : popular imperatives from screen-based reality / Richard K. Sherwin -- Real justice : law and order on reality television / Laurie Ouellette -- The responsibilities of the cyranoid citizen / Anna McCarthy

  4. Making film and television histories
    Australia and New Zealand
    Erschienen: 2011
    Verlag:  I.B. Tauris, London

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0857720864; 1848859430; 1848859449; 9780857720863; 9781848859432; 9781848859449
    Schlagworte: ART / Film & Video; PERFORMING ARTS / Film & Video / Reference; Historical films; Historical films; Fernsehfilm; Geschichte <Motiv>; Historischer Film
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxiii, 296 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Notes on the Contributors; Acknowledgments; Introduction; Section One: Aboriginal Narratives; Introduction; Jedda -- Suneeti Rekhari; The Making of Lousy Little Sixpence -- Alec Morgan; Buffalo Legends -- Margot Ford and Shane Motlap; Rabbit Proof Fence -- Kathy Butler; Blood is Thicker than Water: Stains on the Land in Bra Boys -- Brooke Collins-Gearing and Henk Huijser; Australia -- Ann McGrath; Section Two: Māori Narratives; Introduction -- Jennifer Gauthier; Méliès in Maoriland: The Making of the First New Zealand Feature Films -- Mark Derby; Patu! -- Geraldene Peters

    Ngati -- Jennifer GauthierOnce Were Warriors -- Stuart Murray; Section Three: The New Zealand Wars; Introduction -- Annabel Cooper; 'Magnificent Failure' or Subversive Triumph?: The Governor -- Trisha Dunleavy; Making Nation: Utu -- Hester Joyce; Ngā Pakanga Nunuiō Aotearoa/The New Zealand Wars -- Annabel Cooper; Reconciling History inVincentWard's River Queen -- Cherie Lacey; Section Four: Imaging the Nation; Introduction -- Mark Derby; Romantic New Zealand: 1920s and 1930s' NZ Government Publicity Office Travelogues -- Alfio Leotta

    From Colony to Nation in One Hundred Crowded Years: A Narrative on Civilisation, Progress and Modernity -- LarsWeckbeckerCamera Natura -- Deane Williams; Cinema of Unease -- Brenda Allen; Seeing Red in 1949 and 1995 -- Alan Wright; Section Five: War and Society; Introduction -- Daniel Reynaud; Breaker Morant -- Craig Wilcox; Gallipoli -- Daniel Reynaud; The Cowra Breakout -- Belinda Smaill; War Stories Our Mothers Never Told Us -- Gabrielle A. Fortune; Revealing Revealing Gallipoli -- Peter Stanley; Section Six: Stories of Adolescence; Introduction -- Emma Hamilton; Smiley -- Emma Hamilton

    The Devil's Playground: Coming-of-Age as National Cinema -- Josephine MaySex and Subculture: Bruce Beresford's Puberty Blues -- Lisa Featherstone; Whale Rider -- Jennifer Gauthier; Section Seven: Icons, Crime and the Imagination; Introduction -- Michelle Arrow; One Summer Again: The Dramatising of the Heidelberg School -- Billy Garner; Witnessing Innocence: Fred Schepisi's Evil Angels -- Michelle Arrow; An Angel at My Table -- Fincina Hopgood; The Piano -- Harriet Margolis; Heavenly Creatures: The 1954 Parker-Hulme Case -- James E. Bennett; Ned Kelly (2003) -- Sarah Pinto

    Section Eight: Explorations of Gender and SexualityIntroduction -- Rebecca Beirne; Dad and Dave Come to Town: Mr Entwhistle and Male Homosexuality -- Yorick Smaal; My Brilliant Career -- Jill Roe; Witches, Faggots, Dykes and Poofters -- Scott McKinnon; Love the Beast -- Kirsten Stevens; Section Nine: Immigrants, Refugees and Multicultural Narratives; Introduction -- Michelle Langford; Who's the Weird Mob Anyway? Assimilation and Authenticity in They're A Weird Mob -- Jessica Carniel; Illustrious Energy -- Brenda Allen; Serenades -- Michelle Langford

    Pacific Solution: From Afghanistan to Aotearoa -- Annie Goldson

    ""Making Film and Television Histories"" approaches film and television texts as primary historical media with the potential to bring historical topics alive through their interplay between past and present. It is a major text, the first to situate in a clear historical context selected New Zealand and Australian films and television programs ranging from highly successful films such as ""Gallipoli"", ""The Piano"", ""Australia"", ""Once Were Warriors"" and ""Heavenly Creatures"" to less well-known texts that form the basis for intriguing examinations of history, representation and identity. T.

  5. Imagining legality
    where law meets popular culture
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Univ. of Alabama Press, Tuscaloosa

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780817356781
    RVK Klassifikation: AP 59000 ; PN 857
    Schlagworte: Gesellschaft; Recht; Law in motion pictures; Law on television; Popular culture; Law; Massenkultur; Film; Recht <Motiv>; Fernsehfilm; Recht
    Umfang: VIII, 234 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Conflicts of Memory
    The Reception of Holocaust Films and TV Programmes in Italy, 1945 to the Present
    Autor*in: Perra, Emiliano
    Erschienen: 2011; ©2010
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Bern

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035300390
    Weitere Identifier:
    9783035300390
    RVK Klassifikation: AP 57800 ; NQ 2360 ; NY 8000
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed
    Schlagworte: Fernsehfilm; Rezeption; Kollektives Gedächtnis; Film; Judenvernichtung <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (299 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Online resource; title from title screen (viewed June 10, 2019)

    Situated at the confluence of history, media and cultural studies, this book reconstructs the often deeply discordant and highly selective memories of the Holocaust in Italy in the postwar era. The author's core method is one of reception analysis, centred on the public responses to the many films and television programmes that have addressed the Holocaust from the 1940s to the present day. Tied to the heritage of Fascism, antifascism, and the Resistance, public memory of the Holocaust in Italy has changed greatly over the years. Self-acquitting myths of Italian innocence and victimhood, and universalising interpretations grounded in Catholicism and Communism, provided the initial frameworks for understanding the Holocaust. However, the last two decades have seen an increasing centrality of the Holocaust in memory culture but have also witnessed the establishment of a paradigm that relativises other fascist crimes and levels the differences between Fascism and antifascism. Working with the largest corpus yet established of Holocaust film and television in Italy, from the 1948 retelling of the Wandering Jew myth to Roberto Benigni's controversial Life Is Beautiful, from the American miniseries Holocaust to Perlasca: The Courage of a Just Man, Conflicts of Memory probes Italy's ongoing, if incomplete, process of coming to terms with this important aspect of its past

  7. Conflicts of Memory
    The Reception of Holocaust Films and TV Programmes in Italy, 1945 to the Present
    Autor*in: Perra, Emiliano
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Oxford

  8. Authorizing Shakespeare on film and television
    gender, class, and ethnicity in adaptation
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, New York, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433106644
    Weitere Identifier:
    9781433106644
    Schriftenreihe: Studies in Shakespeare ; Vol. 19
    Schlagworte: Drama; Film; Fernsehfilm
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); (Produktform)Book; (Keywords)Shakespeare, Adaptation, Film, Television
    Umfang: XI, 257 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  9. Imagining legality
    where law meets popular culture
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Univ. of Alabama Press, Tuscaloosa

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780817356781
    RVK Klassifikation: AP 59000 ; PN 857
    Schlagworte: Gesellschaft; Recht; Law in motion pictures; Law on television; Popular culture; Law; Massenkultur; Film; Recht <Motiv>; Fernsehfilm; Recht
    Umfang: VIII, 234 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Authorizing Shakespeare on film and television
    gender, class, and ethnicity in adaptation
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lang, New York, NY [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.486.33
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Eng LA 5627
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Anglistik/ Amerikanistik
    SL S 209 I
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433106644
    Weitere Identifier:
    9781433106644
    RVK Klassifikation: HI 3330
    DDC Klassifikation: Englische, altenglische Literaturen (820); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Studies in Shakespeare ; 19
    Schlagworte: Drama; Film; Fernsehfilm
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XI, 257 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Authorizing Shakespeare on film and television
    gender, class, and ethnicity in adaptation
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang, New York ; EBSCO Industries, Inc., Birmingham, AL, USA

    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781453900581; 1453900586; 1433106647; 9781433106644
    RVK Klassifikation: HI 3330
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791); Englische, altenglische Literaturen (820)
    Schriftenreihe: Studies in Shakespeare ; v. 19
    Schlagworte: Drama; Film; Fernsehfilm
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 257 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Conflicts of Memory
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang AG, Bern ; Peter Lang International Academic Publishers

    Situated at the confluence of history, media and cultural studies, this book reconstructs the often deeply discordant and highly selective memories of the Holocaust in Italy in the postwar era. The author’s core method is one of reception analysis,... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Situated at the confluence of history, media and cultural studies, this book reconstructs the often deeply discordant and highly selective memories of the Holocaust in Italy in the postwar era. The author’s core method is one of reception analysis, centred on the public responses to the many films and television programmes that have addressed the Holocaust from the 1940s to the present day. Tied to the heritage of Fascism, antifascism, and the Resistance, public memory of the Holocaust in Italy has changed greatly over the years. Self-acquitting myths of Italian innocence and victimhood, and universalising interpretations grounded in Catholicism and Communism, provided the initial frameworks for understanding the Holocaust. However, the last two decades have seen an increasing centrality of the Holocaust in memory culture but have also witnessed the establishment of a paradigm that relativises other fascist crimes and levels the differences between Fascism and antifascism. Working with the largest corpus yet established of Holocaust film and television in Italy, from the 1948 retelling of the Wandering Jew myth to Roberto Benigni’s controversial Life Is Beautiful, from the American miniseries Holocaust to Perlasca: The Courage of a Just Man, Conflicts of Memory probes Italy’s ongoing, if incomplete, process of coming to terms with this important aspect of its past.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gordon, Robert S.C.; Perra, Emiliano
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035300390
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 57800 ; NQ 2360 ; NY 8000
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schriftenreihe: Italian Modernities ; 8
    Schlagworte: Judenvernichtung <Motiv>; Film; Fernsehfilm; Rezeption; Kollektives Gedächtnis
    Umfang: 1 Online-Ressource
  13. Coming to terms with the National Socialist Past in teamWorx's TV Event Movies: 'Dresden' (2006), 'Nicht alle waren Mörder' (2006) and 'Die Flucht' (2007)
    Erschienen: 2011

    This thesis examines three made-for-television ‘Event Movies’ from the German production company teamWorx, made between 2006 and 2007 – Dresden (2006), Nicht alle waren Mörder (2006) and Die Flucht (2007) – within the context of contemporary debates... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Hessen Kassel Heritage, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Europäische Geschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    110 Herder-Institut für historische Ostmitteleuropaforschung – Institut der Leibniz-Gemeinschaft, Forschungsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe

     

    This thesis examines three made-for-television ‘Event Movies’ from the German production company teamWorx, made between 2006 and 2007 – Dresden (2006), Nicht alle waren Mörder (2006) and Die Flucht (2007) – within the context of contemporary debates of ‘Vergangenheitsbewältigung’ or ‘coming to terms with the past’ in Germany. It will deal with specific debates in memory of the National Socialist past, namely representations of Germans as victims of the Second World War and memory of the Holocaust. Although in recent years the importance of teamWorx’s television films has begun to be acknowledged by scholars in both Germany and the UK, this thesis represents the first attempt to analyse these three Event Movies as a unit and to explore in-depth the teamWorx company and its attitudes to historical film. ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Geschichte Europas (940); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schlagworte: Fernsehfilm; Judenvernichtung <Motiv>; Kollektives Gedächtnis <Motiv>
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Sheffield, Univ., Diss., 2011

  14. Adapting detective fiction
    crime, Englishness and the TV detectives
    Autor*in: McCaw, Neil
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781847063076; 9781441186171
    RVK Klassifikation: AP 36320 ; AP 36760 ; EC 6690 ; HG 670
    Schriftenreihe: Continuum literary studies
    Schlagworte: Detective and mystery stories, English / Television adaptations; Detective and mystery television programs / Great Britain / History and criticism; National characteristics, English / History; Geschichte; Fernsehfilm; Kriminalroman; Kriminalfilm; Englisch
    Umfang: 200 S.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Includes bibliographical references