Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. Pocǎt́ky latinske ́piśemne ́kultury v cěských zemićh: Nejstarsǐ ́latinske ́rukopisy a zlomky v Čechaćh a na Morave&#x30C
    Autor*in: Havel, Dalibor
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Masaryk University Press, [Place of publication not identified]

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  2. Mären als Grenzphänomen
    Beteiligt: Wagner, Silvan (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wagner, Silvan (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9783631747971; 3631747977
    Weitere Identifier:
    9783631747971
    RVK Klassifikation: GE 8596
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Körperschaften/Kongresse: Mären als Grenzphänomen (2016, Bayreuth)
    Schriftenreihe: Bayreuther Beiträge zur Literaturwissenschaft ; Band 37
    Schlagworte: Mittelhochdeutsch; Märe;
    Weitere Schlagworte: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Greek (Modern); FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Ancient Languages (see also Latin); LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; LITERARY CRITICISM / European / General; LITERARY CRITICISM / European / French; LITERARY CRITICISM / European / German; LITERARY CRITICISM / Ancient & Classical; German; Classical texts; classical, early & medieval; poetry & poets; Gerhard; Grenzphänomen; Höfische Literatur; Kleinepik; Mären; Michael; Narratologie; Niklas Luhmann
    Umfang: 307 Seiten, 22 cm, 475 g
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [277]-300

    "... Tagung, die unter dem Titel "Mären als Grenzphänomen" vom 28. bis zum 30. Oktober 2016 von der Älteren Deutschen Philologie der Universität Bayreuth ausgerichtet wurde" (Vorwort)

  3. Dante's Convivio or How to restart a career in exile
  4. <<Die>> Metasprache der Liebe
    poetologische Implikationen in Hadamars von Laber "Jagd" und in der "Minneburg"
  5. Walther von der Vogelweide: Das gradualistische Ideal «in den dingen»
    Autor*in: Nübel, Rainer
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631757154; 3631757158
    Weitere Identifier:
    9783631757154
    RVK Klassifikation: GF 5898
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Philosophie und Psychologie (100)
    Schriftenreihe: Walther-Studien ; Band 9
    Schlagworte: Walther <von der Vogelweide>; Minnesang,
    Weitere Schlagworte: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Italian; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Ancient Languages (see also Latin); LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; LITERARY CRITICISM / European / French; LITERARY CRITICISM / European / German; LITERARY CRITICISM / Ancient & Classical; German; c 1000 CE to c 1500; classical, early & medieval; poetry & poets; analytische; Aristoteles-Rezeption; Ausblick; Bein; Deduktion; didaktischem; dingen»; Dualismus; Eine
    Umfang: 327 Seiten, 22 cm, 300 g
    Bemerkung(en):

    Auf dem Einband: "Eine philologisch-analytische Studie mit didaktischem Ausblick"

    Dissertation, Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen, 2018

  6. L. Annaeus Cornutus
    Greek theology, fragments, and testimonia
    Erschienen: 2018
    Verlag:  SBL Press, Atlanta

    Introduction : Cornutus the philosopher -- The Greek theology -- On pronunciation or othography -- Fragments and testimonia -- Cornutus and Persius. mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Introduction : Cornutus the philosopher -- The Greek theology -- On pronunciation or othography -- Fragments and testimonia -- Cornutus and Persius.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boys-Stones, G. R. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0884142949; 9780884142942
    Schriftenreihe: Writings from the Greco-Roman world ; number 42
    Schlagworte: Religion; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; Criticism, interpretation, etc; Early works
    Weitere Schlagworte: Persius; Lucan (39-65); Virgil; Cornutus, Lucius Annaeus (active 1st century); Persius; Virgil; Lucan; Cornutus, Lucius Annaeus
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. A rhetoric of the scene
    dramatic narrative in the early Middle Ages
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1487579756; 9781487579753
    Schlagworte: Narration (Rhetoric); FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric; Narration (Rhetoric)
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 279 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 247-268) and index

    Electronic reproduction

  8. Lucilius and satire in second-century BC Rome
    Beteiligt: Breed, Brian W. (HerausgeberIn); Keitel, Elizabeth Eva (HerausgeberIn); Wallace, Rex (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    3.3 In Fragments with Four Complete Verses3.4 In Fragments with Six or More Complete Verses; 4 Conclusion; Part III Generic and Social Settings for Lucilian Satire; Chapter 8 Conversations about sermo; 1 Apologia and Plot; 2 Constructing sermo and... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    3.3 In Fragments with Four Complete Verses3.4 In Fragments with Six or More Complete Verses; 4 Conclusion; Part III Generic and Social Settings for Lucilian Satire; Chapter 8 Conversations about sermo; 1 Apologia and Plot; 2 Constructing sermo and its Problems; 3 Practicing for the apologia; 4 A Satiric Epilogue?; Chapter 9 Name Your Price!; 1 Hoc est ratio?; 2 Quo rectius dicas; 2a To Be ... 2b ... Or Not to Be; 2c Fiats; 3 Verba propria?; Chapter 10 Pikes, Peacocks, and Parasites; 1 Been There, Done That Right; 2 Lucilius and the Shock of the New 3 Lucilius' Literary Criticism 4 Lucilius' Style; 5 Social Aspects of the Satires; 6 Realism and Technical Terminology; 7 Socio-linguistic Variables; 8 Colloquialism and Characterization; 9 Multilingualism; 10 Place Names; 11 Onomastic Strategies; Chapter 5 Verbal Mosaics; 1 Introduction; 2 The "Poetics of Word-Parts"; 2.1 Playing with Compounds; 2.2 A Case of Artistic Use of Word-Parts: Privative in-; 3 Connection and Collocation; 3.1 Connectives; 3.2 "Conjunct Hyperbaton"; 4 Sense and Line; 4.1 "Metrical Prose"?; 4.2 Sense and Line Boundaries; 5 Conclusions 3 Friendship, Localism, and the Lucilian Peacock4 The scurra, His Sport, and the Record; 5 A Salty Finish; Chapter 11 Invective, amicitia, and virtus; 1 Invective and amicitia; 2 Virtus; 3 Albinus' virtus; Bibliography; Index Locorum; Index Rerum Cover; Half-title; Title page; Copyright information; Table of contents; About the contributors; Acknowledgments; List of abbreviations; A note on references; Chapter 1 Introduction; 1 ut noster Lucilius; 2 Lucilius' Rome; 3 Whose Lucilius?; 4 Lucilius' Languages; 5 Our Lucilius(s); Part I Putting Lucilius' Satires in Context; Chapter 2 Lucilius and the poetae seniores; Chapter 3 Lucilius' Books; Part II Lucilius' Language, Style, and Meter: Continuity and Innovation; Chapter 4 Another Image of Literary Latin; 1 Introduction; 2 Sources of Lucilius' Fragments Chapter 6 The Early Lucilius and the Language of the Roman palliata1 Introduction; 2 Prosody; 3 Meter; 4 Morphology; 5 Lexicon; 6 Conclusions; Chapter 7 Accent in Lucilius' Hexameters; 1 Introduction; 1.1 Word Accent; 1.2 Ictus; 1.3 The Data; 1.4 Representations; 2 Quantitative Observations on Accentual Alignment; 2.1 Stress-to-Ictus Alignment; 2.2 Alignments of Prominences and Placement of the Caesura; 3 Qualitative Observations on Accentual Responsion across Verses; 3.1 In Fragments with Two Complete Verses; 3.2 In Fragments with Three Complete Verses Illuminates the relationships between Lucilius' satires and the Roman world in which he wrote, by combining linguistic and literary approaches

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Breed, Brian W. (HerausgeberIn); Keitel, Elizabeth Eva (HerausgeberIn); Wallace, Rex (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1108103111; 131699533X; 9781108103114; 9781316995334
    Schlagworte: Satire, Latin; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; Satire, Latin; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Lucilius, Gaius (approximately 180 B.C.-approximately 102 B.C); Lucilius, Gaius
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom
    a study of reading comprehension, reading strategies and FL development
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    This book deals with reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom in Germany. Questioning whether teachers and researchers underestimate young learners’ competences in English as a foreign language, the author conducted... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book deals with reading authentic English picture books in the primary school EFL classroom in Germany. Questioning whether teachers and researchers underestimate young learners’ competences in English as a foreign language, the author conducted a mixed methods study that investigated Year 4 EFL learners’ reading of six different picture books. While focusing on the learners’ reading comprehension and reading strategies, the study also explored the possible effects of regular reading on foreign language development. The results of the study suggest a greater focus on meaningful reading tasks in the primary school EFL classroom to create a challenging, authentic and individualised learning environment for young learners of English

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631756461
    Weitere Identifier:
    9783631756461
    Schriftenreihe: Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert ; Band 37
    Schlagworte: Germanic & Scandinavian languages; Language teaching theory & methods; Teaching skills & techniques; Educational material; EDUCATION / General; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; EDUCATION / Leadership; EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Latin; FOREIGN LANGUAGE STUDY / Miscellaneous; LITERARY CRITICISM / European / German; LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; Authentic; authenticity; Becker; Books; Carmen; children’s literature; Classroom; Comprehension; Development; English; foreign language learning; Julia; Michael; mixed methods; Picture; Primary; Reading; Reckermann; Rücker; School; skills development; Strategies; Study; supporting reading; text difficulty; young learners
    Weitere Schlagworte: Fremdsprachenerwerb und -didaktik; Englisch; Methoden des Lehrens und Lernens; Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 499 Seiten, Illustrationen, 210 mm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Bielefeld, 2017

    Reading in the primary school EFL classroom – Reading competence, processes and strategies – Levels of reading comprehension – Text difficulty – Authentic picture books as reading materials – Supporting foreign language reading – A mixed methods study on young learners’ reading competence – Implications for teaching reading skills;_