Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 27.

  1. Dialogue for Intercultural Understanding : Placing Cultural Literacy at the Heart of Learning
    Beteiligt: Maine, Fiona (Hrsg.); Vrikki, Maria (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Springer Nature

    This open access book is a result of an extensive, ambitious and wide-ranging pan-European project focusing on the development of children and young people’s cultural literacy and what it means to be European in the 21st century prioritising... mehr

     

    This open access book is a result of an extensive, ambitious and wide-ranging pan-European project focusing on the development of children and young people’s cultural literacy and what it means to be European in the 21st century prioritising intercultural dialogue and mutual understanding. The Horizon 2020 funded, 3-year DIalogue and Argumentation for cultural Literacy Learning (DIALLS) project included ten partners from countries in and around Europe with the aim to centralise co-constructive dialogue as a main cultural literacy value and to promote tolerance, empathy and inclusion. This is achieved through teaching children in schools from a young age to engage together in discussions where they may have differing viewpoints or perspectives, to enable a growing awareness of their own cultural identities, and those of others. Central to the project is children’s engagement with wordless picture books and films, which are used as stimuli for discussions around core cultural themes such as social responsibility, living together and sustainable development. In order to enable intercultural dialogue in action, the project developed an online platform as a tool for engagement across classes, and which this book elaborates on. The book explores themes underpinning this unique interdisciplinary project, drawing together scholars from cultural studies, civics education and linguistics, psychologists, socio-cultural literacy researchers, teacher educators and digital learning experts. Each chapter of the book explores a theme that is common to the project, and celebrates its interdisciplinarity by exploring these themes through different lenses.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Creativity and Giftedness
    Interdisciplinary perspectives from mathematics and beyond
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319388403
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SM 600
    Schriftenreihe: Advances in Mathematics Education
    Schlagworte: Education; Mathematics / Study and teaching; Teaching; Educational psychology; Education / Psychology; Mathematics Education; Educational Psychology; Teaching and Teacher Education; Erziehung; Mathematik; Interdisziplinarität; Mathematikunterricht
    Umfang: 1 Online Ressource (VI, 266 p. 46 illus)
  3. Creativity, design thinking and interdisciplinarity
    Beteiligt: Darbellay, Frédéric (Hrsg.); Moody, Zoe (Hrsg.); Lubart, Todd I. (Hrsg.)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Springer, Singapore

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Darbellay, Frédéric (Hrsg.); Moody, Zoe (Hrsg.); Lubart, Todd I. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789811075247
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Creativity in the twenty first century
    Schlagworte: Psychology; Management; Industrial management; Educational psychology; Education / Psychology; Cognitive psychology; Psychology; Cognitive Psychology; Educational Psychology; Innovation/Technology Management; Interdisziplinarität; Kreativität; Design
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxii, 201 Seiten), Illustrationen
  4. Affect and mathematics education
    fresh perspectives on motivation, engagement, and identity
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Springer Open, Cham, Switzerland

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek, Schloßbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Coburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Hochschule Weihenstephan-Triesdorf, Zentralbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Wissenschaftliche Stadtbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Museum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Neuburg/Donau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Ost- und Südosteuropaforschung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hannula, Markku (Hrsg.); Leder, Gilah C. (Hrsg.); Morselli, Francesca (Hrsg.); Vollstedt, Maike (Hrsg.); Zhang, Qiaoping (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030137618
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SM 600 ; SM 607
    Schriftenreihe: ICME-13 monographs
    Schlagworte: Mathematics Education; Educational Psychology; Curriculum Studies; Learning & Instruction; Cognitive Psychology; Mathematics; Educational psychology; Curriculum planning; Consciousness; Lernpsychologie; Mathematikunterricht; Motivation
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 437 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  5. After-school programming and intrinsic motivation
    teaching at-risk students to read
    Beteiligt: Harpine, Elaine Clanton (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Springer, Cham

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Harpine, Elaine Clanton (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030228453
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2020
    Schlagworte: Child and School Psychology; Educational Psychology; Social Work; Developmental psychology; Educational psychology; Social work; Intrinsische Motivation; Gruppenarbeit; Hort; Bibliotherapie
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 172 Seiten), Illustrationen
  6. Teaching literacy in the twenty-first century classroom
    teacher knowledge, self-efficacy, and minding the gap
    Beteiligt: Gallagher, Tiffany L. (Hrsg.); Ciampa, Katia (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek Benediktbeuern
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek München
    keine Fernleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gallagher, Tiffany L. (Hrsg.); Ciampa, Katia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030478216
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Teaching and Teacher Education; Literacy; Educational Psychology; Applied Linguistics; Teaching; Literacy; Educational psychology; Education—Psychology; Applied linguistics; Lehrerbildung; Literaturunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 293 Seiten), Illustrationen
  7. Dialogue for intercultural understanding
    placing cultural literacy at the heart of learning
    Beteiligt: Maine, Fiona (Hrsg.); Vrikki, Maria (Hrsg.)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek, Schloßbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Coburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Hochschule Weihenstephan-Triesdorf, Zentralbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Wissenschaftliche Stadtbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Museum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Neuburg/Donau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Ost- und Südosteuropaforschung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
  8. Creativity and Giftedness
    Interdisciplinary perspectives from mathematics and beyond
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319388403
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SM 600
    Schriftenreihe: Advances in Mathematics Education
    Schlagworte: Education; Mathematics / Study and teaching; Teaching; Educational psychology; Education / Psychology; Mathematics Education; Educational Psychology; Teaching and Teacher Education; Erziehung; Mathematik; Interdisziplinarität; Mathematikunterricht
    Umfang: 1 Online Ressource (VI, 266 p. 46 illus)
  9. Creativity, design thinking and interdisciplinarity
    Beteiligt: Darbellay, Frédéric (Hrsg.); Moody, Zoe (Hrsg.); Lubart, Todd I. (Hrsg.)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Springer, Singapore

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Darbellay, Frédéric (Hrsg.); Moody, Zoe (Hrsg.); Lubart, Todd I. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789811075247
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Creativity in the twenty first century
    Schlagworte: Psychology; Management; Industrial management; Educational psychology; Education / Psychology; Cognitive psychology; Psychology; Cognitive Psychology; Educational Psychology; Innovation/Technology Management; Interdisziplinarität; Kreativität; Design
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxii, 201 Seiten), Illustrationen
  10. On Becoming an Education Professional: A Psychosocial Exploration of Developing an Education Professional Practice
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Palgrave Macmillan UK, London

  11. The role of pleasure to improve tourism education
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031215803
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Didactics and Teaching Methodology; Educational Psychology; Tourism Management; Instructional Theory; Teaching; Educational psychology; Tourism; Management; Learning, Psychology of; Studiengang; Spaß; Hochschule; Pädagogische Psychologie; Tourismus <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 127 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  12. Teaching social justice using postcolonial texts
    encountering pedagogies of discomfort in practice
    Beteiligt: Balzer, Geraldine (Hrsg.); Strong-Wilson, Teresa (Hrsg.); Burke, Anne (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Balzer, Geraldine (Hrsg.); Strong-Wilson, Teresa (Hrsg.); Burke, Anne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031348310
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Sustainable development goals series. 4, Quality education
    Schlagworte: Inclusive Education; Educational Psychology; Literature and Pedagogy; Social Justice; Inclusive education; Educational psychology; Education in literature; Social justice; Postkolonialismus; Unterricht; Soziale Gerechtigkeit <Motiv>; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 147 Seiten), Illustrationen
  13. Globalisation and dominant models of motivation theories in education
    Erschienen: 2023; [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783031428944
    Schriftenreihe: Globalisation, Comparative Education and Policy Research ; 39
    Schlagworte: Curriculum Studies; Educational Psychology; Pedagogy; Learning Theory; Motivation; Behaviorism; Education / Curricula; Educational psychology; Teaching; Learning, Psychology of; Motivation (Psychology) in children; Behaviorism (Psychology); Pädagogische Psychologie; Motivation
    Umfang: xvi, 164 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  14. Globalisation and dominant models of motivation theories in education
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031428951
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Globalisation, comparative education and policy research ; volume 39
    Schlagworte: Curriculum Studies; Educational Psychology; Pedagogy; Learning Theory; Motivation; Behaviorism; Education / Curricula; Educational psychology; Teaching; Learning, Psychology of; Motivation (Psychology) in children; Behaviorism (Psychology); Pädagogische Psychologie; Motivation
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 164 Seiten), Illustrationen
  15. After-school programming and intrinsic motivation
    teaching at-risk students to read
    Beteiligt: Harpine, Elaine Clanton (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Springer, Cham

    This book examines the eight-year development of the Reading Orienteering Club after-school program, showing how to develop, test, change, and adapt an after-school program to fit the needs of the children who attend. It includes case studies and... mehr

     

    This book examines the eight-year development of the Reading Orienteering Club after-school program, showing how to develop, test, change, and adapt an after-school program to fit the needs of the children who attend. It includes case studies and data reports for each year and presents the theory, application, and program evaluation steps that workers in the field or students learning about program design must follow. Chapters present first-person accounts as well as statistical evaluations of the effectiveness of the reading program with each group of children. In addition, chapters highlight the changes that were made in program design and why each change was implemented, giving practitioners the insights needed to adapt interventions and strategies to their own programs. The book concludes with recommendations from the authors on how to run a successful after-school reading program.Topics featured in this book include: The effect of intrinsic motivation to mental wellness in the classroom. The importance of oral reading in correcting reading failure. Group-center approaches to teaching reading in the classroom. How to select the best evaluation tool. The challenges of mixing inner city and rural students in a reading program. After-School Programming and Intrinsic Motivation is an essential reference for scientist-practitioners, clinicians, researchers, and graduate students in such disciplines as school psychology, childhood education, social work, psychotherapy and counseling, and learning and instruction

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Harpine, Elaine Clanton (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030228453
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2020
    Schlagworte: Developmental psychology; Educational psychology; Social work; Child and School Psychology; Educational Psychology; Social Work
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 172 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

    Chapter 1. Why is an After-School Reading Program One of the Best Ways to Stop Reading Failure? Does Intrinsic Motivation Contribute to Mental Wellness in the Classroom? -- Chapter 2. Is Oral Reading Important in Correcting Reading Failure? -- Chapter 3. Is Group-Centered Better Than Classroom Instruction for Teaching Reading? The Need for a Group-Centered Approach. Testing Two Group Methods -- Chapter 4. How Do You Build a Group Program Based on the Principles of Intrinsic Motivation? Developing an After-School Program to Meet the Needs of all Students: Eight Years of Development -- Chapter 5. Selecting the Most Reliable Evaluation Tool -- Chapter 6. How Many Students Work Best in an After-School Program? Are Small Groups Better than Large After School Programs? What Ages? -- Chapter 7. Which Reading Levels Work Best Together? Can We Include Students with Special Needs? -- Chapter 8. Do Inner City and Rural Students Mix in a Reading Program? What are the Challenges? -- Chapter 9. Testing the Format? Does Group-Centered Prevention Work? A Very Successful Year -- Chapter 10. Why Does Group-Centered Prevention Work When Other After-School Programs Fail? What is the Role of Intrinsic Motivation? Retesting? Another Success Story -- Chapter 11. Creating a Sustainable Ongoing After-School Program. The Story of New Leadership -- Chapter 12. Where Do We Go from Here? Comments from the Research Team. How Can You Apply What We Learned to Your Program?

  16. Creativity, Design Thinking and Interdisciplinarity
    Beteiligt: Darbellay, Frédéric (Hrsg.); Moody, Zoe (Hrsg.); Lubart, Todd I. (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Springer Singapore, Singapore ; Ciando, München

    This book, at the crossroads of creativity, design and interdisciplinary studies, offers an overview of these major trends in scientific research, society, culture and economics. It brings together different approaches and communities around a common... mehr

     

    This book, at the crossroads of creativity, design and interdisciplinary studies, offers an overview of these major trends in scientific research, society, culture and economics. It brings together different approaches and communities around a common reflection on interdisciplinary creative design thinking. This collective effort provides a unique dialogical and convergent space that deals with the challenges and opportunities met by researchers and practitioners working on design thinking, creativity and inter- and transdisciplinarity, or at the interface between these areas. Dr. Frédéric Darbellay is Professor of Inter- and Transdisciplinarity at the Centre for Children's Rights Studies, University of Geneva. His main research interests are Inter- and Transdisciplinary research and teaching, Epistemology, Creativity, Higher Education Studies and Children's Rights.Dr. Zoe Moody is Professor of Educational Sciences at the University of Teacher Education Valais and Senior Research Associate at the Centre for Children's Rights Studies, University of Geneva. Her research lies at the intersection of Education Sciences and Children's rights studies in an inter- and transdisciplinary perspective. Dr. Todd Lubart is Professor of Psychology at the Université Paris Descartes, and former Member of the Institut Universitaire de France. His research focuses on creativity, its identification and development within the multivariate approach of the creative process, creative potential and giftedness.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Darbellay, Frédéric (Hrsg.); Moody, Zoe (Hrsg.); Lubart, Todd I. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789811075247
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Creativity in the Twenty First Century
    Schlagworte: Psychology; Management; Industrial management; Educational psychology; Education / Psychology; Cognitive psychology; Psychology; Cognitive Psychology; Educational Psychology; Innovation/Technology Management
    Umfang: 1 Online-Ressource (214 Seiten)
  17. Dialogue for intercultural understanding
    placing cultural literacy at the heart of learning
    Beteiligt: Maine, Fiona (Hrsg.); Vrikki, Maria (Hrsg.)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
  18. The role of pleasure to improve tourism education
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031215803
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Didactics and Teaching Methodology; Educational Psychology; Tourism Management; Instructional Theory; Teaching; Educational psychology; Tourism; Management; Learning, Psychology of; Studiengang; Spaß; Hochschule; Pädagogische Psychologie; Tourismus <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 127 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  19. Motivation in Education
    Theory, Research, and Applications
    Autor*in: Schunk, Dale
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Pearson, Harlow

    The academic standard for texts on motivation in educational settings.  Clear and engaging, Motivation in Education: Theory, Research, and Applications, Fourth Edition presents the major motivation theories, principles, and research findings in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The academic standard for texts on motivation in educational settings.  Clear and engaging, Motivation in Education: Theory, Research, and Applications, Fourth Edition presents the major motivation theories, principles, and research findings in sufficient detail to help students understand the complexity of motivational processes, and provides extensive examples of the application of motivational concepts and principles in educational settings.  From reviews of Motivation in Education:"I find it essential that students have access to such strong representations of the basic theories and work in the field of motivation. . . . This book goes a long way toward reinforcing the voices of experts who make data-driven decisions about how to foster motivation. . . . There are no available books [on motivation] as excellently crafted as this one." -Theresa A. Thorkildsen, University of Illinois at Chicago "This book is certainly the most comprehensive treatment of motivation. There are several others I have perused but they often take a certain approach to motivation whereas this book covers ALL approaches. The authors present a very complete and unbiased treatment of the literature." -Daniel H. Robinson, University of Texas

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781292055251
    RVK Klassifikation: CX 3500
    Auflage/Ausgabe: 4th Edition
    Schlagworte: Bildung; Motivationspsychologie; Pädagogische Psychologie; Erziehung; Lernmotivation; Motivation
    Weitere Schlagworte: Vocational / Professional Studies; Educational Psychology; Teacher Education
    Umfang: 1 Online-Ressource
  20. Teaching social justice using postcolonial texts
    encountering pedagogies of discomfort in practice
    Beteiligt: Balzer, Geraldine (Hrsg.); Strong-Wilson, Teresa (Hrsg.); Burke, Anne (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Balzer, Geraldine (Hrsg.); Strong-Wilson, Teresa (Hrsg.); Burke, Anne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031348310
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Sustainable development goals series. 4, Quality education
    Schlagworte: Inclusive Education; Educational Psychology; Literature and Pedagogy; Social Justice; Inclusive education; Educational psychology; Education in literature; Social justice; Postkolonialismus; Unterricht; Soziale Gerechtigkeit <Motiv>; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 147 Seiten), Illustrationen
  21. Globalisation and dominant models of motivation theories in education
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031428951
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Globalisation, comparative education and policy research ; volume 39
    Schlagworte: Curriculum Studies; Educational Psychology; Pedagogy; Learning Theory; Motivation; Behaviorism; Education / Curricula; Educational psychology; Teaching; Learning, Psychology of; Motivation (Psychology) in children; Behaviorism (Psychology); Pädagogische Psychologie; Motivation
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 164 Seiten), Illustrationen
  22. Motivational Design for Learning and Performance
    The ARCS Model Approach
    Autor*in: Keller, John M.
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Springer Science+Business Media, LLC, Boston, MA

    Hochschule für Wirtschaft und Recht, Hochschulbibliothek, Campus Schöneberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781441912503
    RVK Klassifikation: CP 3100
    Schlagworte: Erziehung; Education; Educational psychology; Educational Psychology; Learning & Instruction; Motivation; Leistung; Lernen
    Umfang: 1 Online-Ressource (364 Seiten)
  23. Affect and mathematics education
    fresh perspectives on motivation, engagement, and identity
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Springer Open, Cham, Switzerland

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hannula, Markku (Hrsg.); Leder, Gilah C. (Hrsg.); Morselli, Francesca (Hrsg.); Vollstedt, Maike (Hrsg.); Zhang, Qiaoping (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030137618
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SM 600 ; SM 607
    Schriftenreihe: ICME-13 monographs
    Schlagworte: Mathematics Education; Educational Psychology; Curriculum Studies; Learning & Instruction; Cognitive Psychology; Mathematics; Educational psychology; Curriculum planning; Consciousness; Lernpsychologie; Mathematikunterricht; Motivation
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 437 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  24. After-school programming and intrinsic motivation
    teaching at-risk students to read
    Beteiligt: Harpine, Elaine Clanton (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Springer, Cham

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Harpine, Elaine Clanton (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030228453
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2020
    Schlagworte: Child and School Psychology; Educational Psychology; Social Work; Developmental psychology; Educational psychology; Social work; Intrinsische Motivation; Gruppenarbeit; Hort; Bibliotherapie
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 172 Seiten), Illustrationen
  25. Teaching literacy in the twenty-first century classroom
    teacher knowledge, self-efficacy, and minding the gap
    Beteiligt: Gallagher, Tiffany L. (Hrsg.); Ciampa, Katia (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gallagher, Tiffany L. (Hrsg.); Ciampa, Katia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030478216
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Teaching and Teacher Education; Literacy; Educational Psychology; Applied Linguistics; Teaching; Literacy; Educational psychology; Education—Psychology; Applied linguistics; Lehrerbildung; Literaturunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 293 Seiten), Illustrationen