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  1. Thinking in time
    the uses of history for decision-makers
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Collier Macmillan, London ; Free Pr. [u.a.], New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0029227909
    Weitere Identifier:
    85029169
    RVK Klassifikation: MG 70080
    Schlagworte: Decision making; Historical models; Internationale Politik; Außenpolitik; Geschichte; Circumstantia; Entscheidungsfindung; Politischer Prozess; Innenpolitik; Motivation; Vereinigte Staaten
    Umfang: XXII, 329 S., graph. Darst., 25 cm
  2. Interaktives lösungsraumorientiertes Entscheidungsverfahren für Infrastrukturinvestitionen
    Erschienen: 1986
    Verlag:  Inst. für Städtebau u. Landesplanung, Karlsruhe

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 389157052X
    Schriftenreihe: Schriftenreihe des Instituts für Städtebau und Landesplanung der Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen, Universität Karlsruhe ; 19
    Schlagworte: Infrastrukturinvestition; Entscheidung; Stadtentwicklung
    Weitere Schlagworte: Cost effectiveness; Decision making; Value analysis (Cost control); Infrastructure (Economics)
    Umfang: 158 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 149 - 151

    Zugl.: Karlsruhe, Univ., Diss., 1985

  3. Politische Entscheidungsprozesse
    Konturen einer politischen Entscheidungstheorie
    Erschienen: 1980
    Verlag:  Westdt. Verl., Opladen

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3531114972
    RVK Klassifikation: MD 7000 ; MD 1800 ; QC 020
    Schriftenreihe: Studien zur Sozialwissenschaft ; 42
    Schlagworte: Politische Wissenschaft; Entscheidungstheorie; Forschung; Interdisziplinarität; Wissenschaftliche Schule
    Weitere Schlagworte: Political science; Decision making
    Umfang: XXIX, 253 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 232 - 243

    Zugl.: München, Univ., Diss., 1978

  4. Handbook of consumer psychology
    Beteiligt: Haugtvedt, Curtis P. (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Psychology Press, New York

    This handbook contains a series of original contributions in which top researchers in each area provide a succinct review of theory and research studies in consumer psychology and marketing, advertising and consumer behaviour mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This handbook contains a series of original contributions in which top researchers in each area provide a succinct review of theory and research studies in consumer psychology and marketing, advertising and consumer behaviour

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Haugtvedt, Curtis P. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 080585603X; 9780805856033
    Weitere Identifier:
    9780805856033
    2007017528
    RVK Klassifikation: QW 300 ; QP 611 ; CW 7500
    Schriftenreihe: Marketing and consumer psychology series ; 4
    Schlagworte: Konsumentenverhalten; Entscheidung; Marketing; Werbepsychologie; Consumer behavior; Decision making; Marketing; Advertising; Consumer behavior; Decision making; Marketing; Advertising
    Umfang: XVI, 1273 S., graph. Darst., 28 cm
    Bemerkung(en):

    Reihenzählung aus LOC-Aufnahme übernommen

  5. Realitätsorientierung vor und nach Entscheidungen
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3631419724
    RVK Klassifikation: CP 4000
    Schriftenreihe: Europäische Hochschulschriften : Reihe 6, Psychologie ; 283
    Schlagworte: Decision making; Human information processing
    Umfang: 171 S., graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: München, Univ., Diss., 1989

  6. Planungs- und Realisationsentscheidungen von Industrieunternehmen
    eine theoretische und empirische Untersuchung
    Autor*in: Seitz, Helmut
    Erschienen: 1989
    Verlag:  Ifo-Inst. für Wirtschaftsforschung, München

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
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    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    TU Berlin, Universitätsbibliothek
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    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 3885120984
    RVK Klassifikation: QP 360 ; QQ 200
    Schriftenreihe: CIRET-Studien / Centre for International Research on Economic Tendency Surveys, Munich ; 39
    Schlagworte: Business planning; Decision making; Unternehmensplanung; Unternehmen; Entscheidung; Verarbeitende Industrie; Mathematisches Modell; Anpassung; Industrie
    Umfang: XVII, 208 S., graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Mannheim, Univ., Diss., 1989

  7. Discrete choice methods with simulation
    Autor*in: Train, Kenneth
    Erschienen: c2003
    Verlag:  Cambridge University Press, New York

    Describes the new generation of discrete choice methods, focusing on the many advances that are made possible by simulation. Researchers use these statistical methods to examine the choices that consumers, households, firms, and other agents make.... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
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    Describes the new generation of discrete choice methods, focusing on the many advances that are made possible by simulation. Researchers use these statistical methods to examine the choices that consumers, households, firms, and other agents make. The procedures are applicable in many fields, including energy, transportation, environment, health, and labor

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0521816963; 0521017157
    RVK Klassifikation: QH 444 ; QH 300 ; QC 020
    Schlagworte: Consumers' preferences; Decision making
    Umfang: Online-Ressource (vii, 334 p), ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Cover; Half-title; Title; Copyright; Contents; Dedication; 1 Introduction; 1.1 Motivation; 1.2 Choice Probabilities and Integration; 1.3 Outline of Book; 1.4 Topics Not Covered; 1.5 A Couple of Notes; 2 Properties of Discrete Choice Models; 3 Logit; 4 GEV; 5 Probit; 6 Mixed Logit; 7 Variations on a Theme; 8 Numerical Maximization; 9 Drawing from Densities; 10 Simulation-Assisted Estimation; 11 Individual-Level Parameters; 12 Bayesian Procedures; Bibliography; Index

  8. Handbook of consumer psychology
    Beteiligt: Haugtvedt, Curtis P. (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Psychology Press, New York

    This handbook contains a series of original contributions in which top researchers in each area provide a succinct review of theory and research studies in consumer psychology and marketing, advertising and consumer behaviour mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a bwl 402.6/501
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    11a bwl 402.6/501a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    09.2126 4.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Wirtschaftswissenschaften
    Frei 10: D8/849
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    QW 300 H371 H2
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    JD 2008/ 1
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    S ANG 1-68
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    QW 300 H371 79533
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/160390
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    Bibliothek LIV HN Bildungscampus
    QP 631 25
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    WIR:SK:300:H371::2008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B14-1111
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    BWL 589.117
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2010.02745:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2010.02745:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2010.02745:3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2010.02745:4
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    Universitätsbibliothek Mannheim
    400 CW 7500 H371
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    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 CW 7500 H371
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    Macromedia Library
    CW 7500
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    psy 966 JC 0321
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    HWL 227 878
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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    wirt 5.82 2009 751
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    QP 611 HAU
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    Universität Stuttgart, Betriebswirtschaftliches Institut, BWI-Bibliothek
    M 2.9/105
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    Württembergische Landesbibliothek
    60a/259
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    48 B 882
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    4ʿ-232 869
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    4°-232 869/2
    keine Fernleihe

     

    This handbook contains a series of original contributions in which top researchers in each area provide a succinct review of theory and research studies in consumer psychology and marketing, advertising and consumer behaviour

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Haugtvedt, Curtis P. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 080585603X; 9780805856033
    Weitere Identifier:
    9780805856033
    2007017528
    RVK Klassifikation: QW 300 ; QP 611 ; CW 7500
    Schriftenreihe: Marketing and consumer psychology series ; 4
    Schlagworte: Konsumentenverhalten; Entscheidung; Marketing; Werbepsychologie; Consumer behavior; Decision making; Marketing; Advertising; Consumer behavior; Decision making; Marketing; Advertising
    Umfang: XVI, 1273 S., graph. Darst., 28 cm
    Bemerkung(en):

    Reihenzählung aus LOC-Aufnahme übernommen

  9. Managing social businesses
    mission, governance, strategy and accountability
    Autor*in: Jäger, Urs P.
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire [u.a.]

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    11a vwl 728/762
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Wirtschaftswissenschaften
    Frei 10: U96/440
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    QP 150 J22 M2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2012/7927
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek LIV HN Bildungscampus
    QP 150 38
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A10-4421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    12-11791
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Learning Center, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    Chair of Social Business
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Learning Center, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    1.12.1.JÄG(1)a
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Learning Center, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    1.12.1.JÄG(1)b
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Learning Center, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    1.12.1.JÄG(1)c
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Learning Center, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    1.12.1.JÄG(1)d
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781349322145; 9780230252547; 0230252540
    RVK Klassifikation: QQ 000
    Schlagworte: Nonprofit-Organisation; Strategisches Management; Organisationale Entscheidung; Verantwortung; Nonprofit organizations; Decision making; Strategic planning; Responsibility; Verantwortung; Management; Unternehmensführung; Unternehmenskultur
    Weitere Schlagworte: Nonprofit organizations; Decision making; Strategic planning; Responsibility
    Umfang: XXX, 285 S., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Formerly CIP Uk. - Includes bibliographical references and index

    The concept : the practice of complex decision making -- Managing at the interface of market & civil society -- Towards a "theory of social businesses" -- Framework for complex decision making -- The mission : balance of civil society and the market -- The origin of tensions -- Decision making despite multiple identities -- Governance : balance of solidarity and function -- Resource tension areas -- Impact tension areas -- Leadership tension areas -- Motivation tension areas -- Strategy : balance of past and future -- Screening for strategies -- Legitimization and strategic initiatives -- Strategy portfolio -- Accountability : balance of action and communication -- Accountability work -- Bargaining accountability.

  10. Corporate decision-making with macroeconomic uncertainty
    performance and risk management
    Autor*in: Oxelheim, Lars
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Preface. 1. Macroeconomic Uncertainty in a Corporate Perspective. 2. Concepts of Macroeconomic Risk and Exposure. 3. Traditional Approaches to Measuring Macroeconomic Exposure. 4. Measuring Macroeconomic Impact on the Firm - a Comprehensive Approach.... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
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    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
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    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
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    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Learning Center, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    E-Book
    keine Fernleihe

     

    Preface. 1. Macroeconomic Uncertainty in a Corporate Perspective. 2. Concepts of Macroeconomic Risk and Exposure. 3. Traditional Approaches to Measuring Macroeconomic Exposure. 4. Measuring Macroeconomic Impact on the Firm - a Comprehensive Approach. 5. Measuring Macroeconomic Exposure - The Case of Volvo Cars. 6. Hedging Macroeconomic Exposure. 7. Strategies for Exposure Management. 8. Recognizing Macroeconomic Fluctuations in Value-Based Management. 9. What Shareholders Ought to Know. 10. Macroeconomic Uncertainty Strategy (MUST) Analysis - a Summary. References. Index

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0195335740; 9780195335743
    Schlagworte: Management; Risk management; Decision making; Decision making; Management; Risk management; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (x, 244 p), ill, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [226]-233) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Contents; 1 Macroeconomic Uncertainty in a Corporate Perspective; 2 Concepts of Macroeconomic Risk Management; 3 Traditional Approaches to Measuring Macroeconomic Exposure; 4 Measuring Macroeconomic Impact on the Firm: A Comprehensive Approach; 5 Measuring Macroeconomic Exposure: The Case of Volvo Cars; 6 Hedging Macroeconomic Exposure; 7 Evaluating Cash Flow at Risk; 8 Strategies for Risk and Exposure Management; 9 Recognizing Macroeconomic Fluctuations in Value-Based Management; 10 Evaluation, Feedback, and Organization; 11 What Shareholders Ought to Know

    12 Macroeconomic Uncertainty Strategy (MUST) Analysis: A SummaryReferences; Index

  11. Uncertainty in economic theory
    essays in honor of David Schmeidler's 65th birthday
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London

    This volume brings together important papers, coupled with new introductions, in the massively influential area of uncertainty in economic theory mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    ProQuest
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    eBook ProQuest
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
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    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Learning Center, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    E-Book
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    This volume brings together important papers, coupled with new introductions, in the massively influential area of uncertainty in economic theory

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0415324947
    RVK Klassifikation: QB 910 ; QB 920 ; QC 010
    Schriftenreihe: Routledge frontiers of political economy ; 63
    Routledge Frontiers of Political Economy Ser.
    Schlagworte: Uncertainty; Risk management; Decision making; Choice (Psychology); Uncertainty -- Mathematical models..; Decision making -- Mathematical models..; Risk management -- Mathematical models..; Choice (Psychology) -- Mathematical models; Choice (Psychology) ; Mathematical models; Decision making ; Mathematical models; Risk management ; Mathematical models; Uncertainty ; Mathematical models; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xiv, 558 p), ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Uncertainty in Economic Theory; Copyright; Contents; List of Contributors; Preface; Part I Theory; 1 Introduction; 2 Preference axiomatizations for decision under uncertainty; 3 Defining ambiguity and ambiguity attitude; 4 Introduction to the mathematics of ambiguity; 5 Subjective probability and expected utility without additivity; 6 MAxmin expected utility with non-unique prior; 7 A simple axiomatization of nonadditive expected utility; 8 Updating ambigous beliefs; 9 A definition of uncertainty aversion; 10 Ambiguity made precise: A comparative made precise

    11 Stochastically independent randomization and uncertainty aversion12 Decomposition and representation of coalitional games; Part II Applications; 13 An overview of ecnomic applications of David Schmeidler's models of decision making under uncertainty; 14 Ambiguity aversion and incompleteness of contractual form; 15 Ambiguity aversion and incompleteness of financial markets; 16 A quartet of semigroups for model specification, robustness, prices of risk, and model detection; 17 Uncertainty aversion, risk aversion, and the optimal choice of portfolio

    18 Intertemporal asset pricing under knightian uncertainty19 Sharing beliefs; 20 Equilibrium in beliefs under uncertainity; 21 The right to remain silent; 22 On the measurement of inequality under uncertainty; Index

  12. Advances in decision analysis
    from foundations to applications
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    A mixture of historical and forward-looking essays on key topics in decision analysis mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    A mixture of historical and forward-looking essays on key topics in decision analysis

     

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    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0521863686; 0521682304; 9780521863681; 9780521682305
    Schlagworte: Decision making; Decision Making; Decision Support Techniques
    Umfang: Online-Ressource (xv, 623 p), ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    The emergence of decision analysis / Ralph F. Miles, Jr.The foundations of decision analysis revisited / Ronald A. Howard -- Decision analysis : a personal account of how it got started and evolved / Howard Raiffa -- Reflections on the contributions of Ward Edwards to decision analysis and behavioral research / Lawrence D. Phillips and Detlof von Winterfeldt -- Defining a decision analytic structure / Detlof von Winterfeldt and Ward Edwards -- Developing objectives and attributes / Ralph L. Keeney -- Eliciting probabilities from experts / Stephen C. Hora -- Aggregating probability distributions / Robert T. Clemen and Robert L. Winkler -- Model building with belief networks and influence diagrams / Ross D. Shachter -- A Bayesian approach to learning causal networks / David Heckerman -- Utility and risk preferences / David E. Bell -- Practical value models -- Ralph L. Keeney and Detlof von Winterfeldt -- Extensions of the subjective expected utility model / Robert F. Nau -- Probabilistic risk analysis for engineered systems / Vicki M. Bier and Louis Anthony Cox, Jr. -- The engineering risk-analysis method and some applications / M. Elisabeth Paté-Cornell -- Health risk analysis for risk-management decision-making / Louis Anthony Cox, Jr. -- What have we learned from our mistakes? / Barbara Mellers and Connson Locke -- Decision conferencing / Lawrence D. Phillips -- Resource allocation decisions / Don N. Kleinmuntz -- From decision analysis to the decision organization / David Matheson and James E. Matheson -- Building decision competency in organizations / Carl S. Spetzler -- Negotiation analysis : between decisions and games / James K. Sebenius -- The adoption of multiattribute utility theory for the evaluation of plutonium disposition options in the United States and Russia / John C. Butler, Alexander N. Chebeskov, James S. Dyer, Thomas A. Edmunds, Jianmin Jia, and Vladimir I. Oussanov -- Choosing a tritium supply technology for nuclear weapons : reflections on a controversial decision analysis / Detlof von Winterfeldt -- Applications of decision analysis to the military systems acquisition process / Dennis M. Buede and Terry A. Bresnick -- Balancing environmental and operational objectives in nuclear refueling strategies / Phillip C. Beccue and Jeffrey S. Stonebraker -- Perspective on decision analysis applications / Donald L. Keefer, Craig W. Kirkwood, and James L. Corner.

  13. Games, strategies, and decision making
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Worth Publ., New York, N.Y.

    This book on game theory introduces and develops the key concepts with a minimum of mathematics. Students are presented with empirical evidence, anecdotes and strategic situations to help them apply theory and gain a genuine insight into human... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    M 01.06.01 Harr 28429
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    This book on game theory introduces and develops the key concepts with a minimum of mathematics. Students are presented with empirical evidence, anecdotes and strategic situations to help them apply theory and gain a genuine insight into human behaviour. The book provides a diverse collection of examples and scenarios from history, literature, sports, crime, theology, war, biology, and everyday life. These examples come with rich context that adds real-world meat to the skeleton of theory. Each chapter begins with a specific strategic situation and is followed with a systematic treatment that gradually builds understanding of the concept

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780716766308; 0716766302
    RVK Klassifikation: QH 430 ; QP 327
    Schlagworte: Spieltheorie; Theorie; Game theory; Decision making; Games of strategy (Mathematics); Game theory; Economics, Mathematical; Decision making; Strategic planning
    Umfang: getr. Zählung, graph. Darst., 24cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Introduction to Strategic ReasoningBuilding A Model of A Strategic Situation -- Eliminating the Impossible:Solving A Game When Rationality is Common Knowledge -- Stable Play: Nash Equilibria in Discrete Games with Two Or Three Players -- Stable Play:Nash Equilibria in Discrete N-Player Games -- Stable Play: Nash Equilibria in Continuous Games -- Keep 'Em Guessing: Randomized Strategies -- Taking Turns: Sequential Games of Perfect Information -- Taking Turns in the Dark: Sequential Games of Imperfect Information -- I Know Something You Don't Know: Games with Private Information -- What You Do Tells Me Who You Are: Signaling Games -- Lies and the Lying Liars that Tell Them: Cheap Talk Games -- Playing Forever: Repeated Interaction with Infinitely-Lived Players -- Cooperation and Reputation: Applications of Repeated Interaction with Infinitely-Lived Players -- Interaction in Infinitely-Lived Institutions -- Evolutionary Game Theory and Biology: Evolutionarily Stable Strategies -- Evolutionary Game Theory and Biology: Replicator Dynamics.

  14. The knowing organization
    how organizations use information to construct meaning, create knowledge, and make decisions
    Autor*in: Choo, Chun W.
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Oxford Univ. Press, New York, NY [u.a.]

    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    QP 340 C548(2)
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    WIR:OD:630:C548:(2):2006
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0195176774; 0195176782; 9780195176780
    Weitere Identifier:
    2005004302
    RVK Klassifikation: QP 345
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Interne Kommunikation; Lernende Organisation; Management-Informationssystem; Theorie; Verhalten in Organisationen; Organisationssoziologie; Communication in organizations; Decision making; Knowledge, Sociology of
    Umfang: XIV, 354 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 317-339 und Index

  15. Contribution à la connaissance du proccessus de la décision de financement par le dirigeant dans la petite entreprise non cotée
    Erschienen: [2020]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    Sprache: Französisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Schlagworte: Decision making; Financing; Small business; Manager; Process; Proximity
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 692 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Université de Bordeaux, 2020

  16. Sorry Cassandra!
    Warum wir unbelehrbar sind
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  Konkursbuch Verlag Claudia Gehrke, Tübingen

    Das Buch ist der Versuch zu verstehen, weshalb und wie wir unsere Wahrnehmung der Wirklichkeit manipulieren. Und es wird darüber nachgedacht, wie sich dieser fatale Mechanismus ausschalten und der Fluch der Kassandra brechen ließe. In Anbetracht der... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 176235
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    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2022/2267
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    Diözesanbibliothek Münster
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
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    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
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    Das Buch ist der Versuch zu verstehen, weshalb und wie wir unsere Wahrnehmung der Wirklichkeit manipulieren. Und es wird darüber nachgedacht, wie sich dieser fatale Mechanismus ausschalten und der Fluch der Kassandra brechen ließe. In Anbetracht der Realität ein vermessener Wunsch und eine dringliche Notwendigkeit

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783887694579
    Weitere Identifier:
    9783887694579
    Schlagworte: Perception; Prophecy; Decision making; Crisis management
    Umfang: 188 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 184-186

  17. Human vs. machine: disposition effect among algorithmic and human day traders
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Norges Bank, Oslo

    This paper studies whether and why algorithmic traders exhibit one of the most broadlydocumented behavioral puzzles - the disposition effect. We use trade data from the NASDAQ Copenhagen Stock Exchange merged with the weather data. We find that on... mehr

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    Resolving-System (kostenfrei)
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    DS 673
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    This paper studies whether and why algorithmic traders exhibit one of the most broadlydocumented behavioral puzzles - the disposition effect. We use trade data from the NASDAQ Copenhagen Stock Exchange merged with the weather data. We find that on average, the disposition effect for human traders is substantial and increases significantly on colder days, while for similarly-trading algorithms, it is insignificant and insensitive to the weather. This provides causal evidence of the link between human psychology and the disposition effect and suggests that algorithms can reduce psychology-related human errors. Considering the ongoing AI adoption, this may have broad implications.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9788283792355
    Weitere Identifier:
    hdl: 11250/2997502
    hdl: 10419/264948
    Schriftenreihe: Working paper / Norges Bank ; 2022, 6
    Schlagworte: Disposition effect; Algorithmic trading; High-frequency trading; Decision making; Financial markets; Rationality
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 53 Seiten), Illustrationen
  18. Entrepreneurial Strategies in Institutional Changes: Tackling the Conflicts Between New and Old Rules
    Autor*in: Wu, You
    Erschienen: 2021

    Prior literature emphasizes that aligning with regulatory, normative, and cognitive institutional arrangements aids organizational formation, resource gathering, and performance. However, during institutional changes, the old and the new rules often... mehr

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    Prior literature emphasizes that aligning with regulatory, normative, and cognitive institutional arrangements aids organizational formation, resource gathering, and performance. However, during institutional changes, the old and the new rules often coexist and interact, resulting in conflicting institutional arrangements. These conflicts create strategic dilemmas for entrepreneurs, but we don't have a systematic understanding of entrepreneurial strategies to tackle the conflicts. To address this gap, my dissertation focuses on three aspects: (1) adapting to the transition from old rules to new rules, (2) leveraging the new rules to replace the old rules, and (3) combining the new rules and the old rules. I examine these aspects in three empirical settings respectively: marketization, digitization, and tokenization. My first paper analyzes how entrepreneurs change growth strategies during China's institutional change from a government-dominated to a more market-based economy. My second paper draws on institutional intermediary and network tie formation literature to examine entrepreneurial fundraising strategies on online platforms rather than offline. My third paper draws on optimal distinctiveness theory to explore how blockchain entrepreneurs combine new and old elements in framing to balance differentiation and legitimation. Empirically, I use machine learning models to create measures from big data and econometric models to identify causal relationships. Overall, my dissertation contributes to institutional theory by examining entrepreneurial agency in tackling institutional pressure and contributes to strategy literature by analyzing the institutional effects on entrepreneurial strategies.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9798505571491
    Schriftenreihe: Dissertations Abstracts International
    Schlagworte: Conformity; Legitimacy; Decision making
    Umfang: 1 Online-Ressource (193 p.)
    Bemerkung(en):

    Source: Dissertations Abstracts International, Volume: 83-04, Section: A. - Advisor: Eesley, Charles; Eisenhardt, Kathleen M; Katila, Riitta

    Dissertation (Ph.D.), Stanford University, 2021

  19. Essays on the Economics of Suspense, Surprise, Superstars, and Soda
    Erschienen: 2021

    Economists have always been interested in understanding and estimating demand for different goods. Demand is affected by a number of factors, but one that is very important is information. In this work, I estimate the impacts of both instrumental and... mehr

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    Economists have always been interested in understanding and estimating demand for different goods. Demand is affected by a number of factors, but one that is very important is information. In this work, I estimate the impacts of both instrumental and non-instrumental information on demand for important and commonly consumed products. Instrumental information is information received by an agent that leads to a contingent action. For instance, receiving information about the negative health effects of consuming sugar sweetened-beverages may affect an agent's decision about how many sugar-sweetened beverages they consume. On the other hand, non-instrumental information is information consumed for the sake of entertainment and attention-capture. For example, information disseminated through the news or a novel may not lead to any direct actions, but is enjoyable and welfare improving nonetheless. My dissertation aims to explore the economic implications of demand in response to information.Chapter one, titled Entertainment Utility from Skill and Thrill, uses revealed preference methods to estimate demand for non-instrumental information in entertainment. I do this by examining the "thrill" associated with the trajectory of an event, which includes both suspense and surprise, and the "skill" of performers in an event. I apply the theory presented in Ely et al. (2015) to conduct an empirical analysis that examines the effect of thrill on consumer attention. I extend the Ely et al. (2015) framework by examining spectator preferences for characteristics of the performers themselves, which I call "skill." I use game-specific, high-temporal frequency television ratings data from the National Basketball Association (NBA) to measure spectator responses to skill and thrill. First, I find that a doubling of skill present in a game leads to an approximately 11% increase in initial viewer turnout, while the expected thrill of a game has no statistically significant impact. Next, I show that thrill during a game increases viewership by 7–30%, while a doubling of skill on the court during a specific portion of a game leads to a 1.9–2.4% increase in viewership, depending on specification. Interestingly, I find a negative interactive effect between suspense and skill, suggesting that heightened suspense leads to differentially higher viewership with lower skill on the court. The findings suggest that skill of information-conveying agents primarily impacts viewership on the extensive margin (across games), while thrill is highly time-dependent and primarily impacts viewership on the intensive margin (within games). These findings have important implications for entertainment media companies, including leagues and television broadcasters, and advertisers.Chapter two, titled The Economic Value of Popularity: Evidence from Superstars in the National Basketball Association, estimates spectator willingness-to-pay for superstars in the National Basketball Association. Using microdata from an online secondary ticket marketplace and exogenous player absence announcements, I find 4–16% ($7–$42) reductions in prices when superstars are announced to miss games. Additionally, LeBron James and Stephen Curry exhibit even larger impacts in away game absences—21% ($75/ticket) for LeBron and 18% ($55/ticket) for Curry. The results suggest popularity is a more significant determinant of WTP than ability, and in line with existing superstar literature, popularity predicts price impacts convexly. This paper provides a novel methodology to estimate superstar value, generating implications for the entertainment industry.Chapter three, titled Soda Wars: The Effect of a Soda Tax Election on University Beverage Sales, examines how soda sales changed due to the campaign attention and election outcome of a local excise tax on sugar-sweetened beverages (SSB), commonly referred to as a soda tax. Using panel data of beverage sales from university retailers in Berkeley, California, we estimate that soda purchases relative to control beverages significantly dropped immediately after the election, months before the tax was implemented in the city of Berkeley or on campus. Supplemental scanner data from off-campus drug stores reveal this result is not unique to the university setting. The findings suggest soda tax media coverage and election outcomes can have larger effects on purchasing behavior than the tax itself.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9798535551418
    Schriftenreihe: Dissertations Abstracts International
    Schlagworte: Research; Decision making; Tournaments & championships; Election results; Probability; Prices; Literature reviews; Ratings & rankings; Professional basketball; Seminars; Political advertising; Applied microeconomics; Consumer attention; Entertainment; Information; Sugar-sweetened beverages; Willingness to pay
    Umfang: 1 Online-Ressource (140 p.)
    Bemerkung(en):

    Source: Dissertations Abstracts International, Volume: 83-03, Section: A. - Advisor: Zilberman, David;Sallee, James

    Dissertation (Ph.D.), University of California, Berkeley, 2021

  20. Essays in Venture Capital, Reputation and Learning
    Erschienen: 2021

    In chapter 1, I study the experimentation dynamics of a decision maker (DM) in a two-armed bandit setup ([5]), where the agent holds ambiguous beliefs regarding the distribution of the return process of one arm and is certain about the other one. The... mehr

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    In chapter 1, I study the experimentation dynamics of a decision maker (DM) in a two-armed bandit setup ([5]), where the agent holds ambiguous beliefs regarding the distribution of the return process of one arm and is certain about the other one. The DM entertains Multiplier preferences a la [27], thus I frame the decision making environment as a two player differential game against nature in continuous time. I characterize the DM’s value function and her optimal experimentation strategy that turns out to follow a cut-off rule with respect to her belief process. The belief threshold for exploring the ambiguous arm is found in closed form and is shown to be increasing with respect to the ambiguity aversion index. I then study the effect of provision of an unambiguous information source about the ambiguous arm. Interestingly, I show that the exploration threshold rises unambiguously as a result of this new information source, thereby leading to more conservatism. This analysis also sheds light on the efficient time to reach for an expert opinion. The results of this chapter has been recently published in [61].In chapter 2, I introduce a dynamic model of random search where ex ante heterogeneous venture capitalists (investors) with unknown abilities match with a variety of startups (projects). There is incomplete yet symmetric information about investors’ types, whereas the projects’ types are publicly observable to all investors. In the unique stationary equilibrium, the matching sets, value functions and steady state distributions are endogenously determined. Interpreting the market posterior belief about the venture capitalists’ ability as their reputation, I study the outcomes of the economy when the success or failure of the projects create feedback effects: innovation spillovers and reputational externalities. When there are positive spillovers from successful early stage projects to late stage business opportunities, I show increased levels of search frictions could save the market from breakdown caused by the neglect of spillover effect. When the reputational externality is at play, namely when the deal flow of each investor is inversely impacted by the distribution of other investors’ reputation, I show the proportion of the high ability inactive investors is inefficiently high, and the projects suffer from early termination.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9798535565279
    Schriftenreihe: Dissertations Abstracts International
    Schlagworte: Finance; Information science; Venture capital; Reputational externality; Decision making; Ambiguity; Spillover
    Umfang: 1 Online-Ressource (117 p.)
    Bemerkung(en):

    Source: Dissertations Abstracts International, Volume: 83-03, Section: A. - Advisor: Anderson, Robert M

    Dissertation (Ph.D.), University of California, Berkeley, 2021

  21. Argumentation and debate
    critical thinking for reasoned decision making
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Wadsworth, Belmont [u.a.]

    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    96/4332
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0534258263
    Auflage/Ausgabe: 9. ed
    Schlagworte: Diskussion; Entscheidungsfindung;
    Weitere Schlagworte: Debates and debating; Decision making
    Umfang: XVII, 488 S, graph. Darst, 25 cm
  22. This or that
    a story about choosing
    Autor*in: Andrews, Kell
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Tilbury House Publishers, Thomaston

    "Alexander can't decide on a Halloween costume, so he winds up as a pumpkin; he can't decide what to wear to school, so he misses the bus; he can't decide what school lunch to eat, so he winds up with tuna casserole. Alexander's breakthrough comes on... mehr

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 5de/57
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    "Alexander can't decide on a Halloween costume, so he winds up as a pumpkin; he can't decide what to wear to school, so he misses the bus; he can't decide what school lunch to eat, so he winds up with tuna casserole. Alexander's breakthrough comes on his birthday, when he asks for a sundae with everything but then realizes that chocolate swirl is all he wants. After that, Alexander finds his own decision-making style: not as deliberate as his mother or as quick to decide as his father, but somewhere in between. And when he tells his mom he wants a baby brother, he learns that sometimes "you get what you get, and that can be OK too.""--

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Borlasca, Héctor (KünstlerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780884488712; 0884488713
    Schlagworte: Decision making; Families; Self-confidence; Picture books; Decision making; Families; Self-confidence
    Umfang: 36 ungezählte Seiten, 28 cm
  23. Santa Post
    Autor*in: Yarlett, Emma
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Walker Books Ltd, London

    An irresistible festive follow-up from award-winning author-illustrator Emma Yarlett, with hilarious letters and parcels to open. Santa receives post from children all over the world. But when Amy sends him a letter, he just can't work out what she... mehr

    Hochschulbibliothek Weingarten
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    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    An irresistible festive follow-up from award-winning author-illustrator Emma Yarlett, with hilarious letters and parcels to open. Santa receives post from children all over the world. But when Amy sends him a letter, he just can't work out what she wants as her gift. Will Santa manage to find Amy the right present in time for Christmas Eve?

     

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  24. An introduction to systematic reviews
    Beteiligt: Gough, David (HerausgeberIn); Oliver, Sandy (HerausgeberIn); Thomas, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  SAGE, Los Angeles

    Introducing systematic reviews / David Gough, Sandy Oliver and James Thomas -- Stakeholder perspectives and participation in reviews / Rebecca Rees and Sandy Oliver -- Commonality and diversity in reviews / David Gough and James Thomas -- Getting... mehr

    Bibliothek des Wissenschaftsparks Albert Einstein
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    Introducing systematic reviews / David Gough, Sandy Oliver and James Thomas -- Stakeholder perspectives and participation in reviews / Rebecca Rees and Sandy Oliver -- Commonality and diversity in reviews / David Gough and James Thomas -- Getting started with a review /Sandy Oliver, Kelly Dickson, Mukdarut Bangpan, and Mark Newman -- Finding relevant studies / Ginny Brunton, Claire Stansfield, Jenny Caird, and James Thomas -- Describing and analysing studies / Katy Sutcliffe, Sandy Oliver and Michelle Richardson -- Tools and technologies for information management / Jeff Brunton, James Thomas, and Sergio Graziosi -- Synthesis methods for combining and configuring textual or mixed methods data / James Thomas, Alison O'Mara-Eves, Angela Harden, and Mark Newman -- Synthesis methods for combining and configuring quantitative data / James Thomas, Alison O'Mara-Eves, Dylan Kneale and Ian Shemilt -- Developing justifiable evidence claims / Kristin Liabo, David Gough and Angela Harden -- Using research findings / David Gough, Ruth Stewart and Janice Tripney "Focused on actively using systematic review as method, An introduction to systematic reviews provides clear, step-by-step advice on the logic and processes of systematic reviewing. Stressing the importance of precision and accuracy, this practical text carefully balances a need for insightful theory with real-world pragmatism. The second edition features a new chapter on statistical synthesis and introduces a wide range of cutting-edge approaches to research synthesis, including text mining, living reviews, and new ideas in mixed methods reviews, such as qualitative comparative analysis"--

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gough, David (HerausgeberIn); Oliver, Sandy (HerausgeberIn); Thomas, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781473929425; 9781473929432
    Weitere Identifier:
    BSZT479544557
    RVK Klassifikation: AP 14450 ; AK 39860 ; MD 7200 ; EC 1760 ; QC 020 ; MR 2000
    Auflage/Ausgabe: 2nd edition
    Schlagworte: Forschung; Wissensmanagement; Informationsmanagement; Evidenz; Evaluation; Research; Social sciences; Social sciences
    Weitere Schlagworte: Decision making; Research; Decision making; Research
    Umfang: xvi, 331 Seiten, Diagramme, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 297-322

  25. Argumentation and debate
    rational decision making
    Erschienen: 1971
    Verlag:  Thomson Wadsworth, Belmont, Calif. [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    sprd250.f854
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: HF 336 ; AP 16200
    Auflage/Ausgabe: 3. ed.
    Schlagworte: Debates and debating; Persuasion (Rhetoric); Critical thinking; Decision making; Reasoning
    Umfang: 502 S.