Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 51 bis 75 von 91.

  1. Constructing crime
    discourse and cultural representations of crime and 'deviance'
    Beteiligt: Gregoriou, Christiana (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Gregoriou, Christiana (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780230392083
    RVK Klassifikation: LB 80195 ; MR 5700
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Crime in popular culture; Crime in literature; Criminals in literature; Berichterstattung; Geschlechtsunterschied; Massenmedien; Unterhaltungsliteratur; Verbrechen <Motiv>; Kriminalität
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 249 Seiten), Illustrationen
  2. Tabloid, Inc
    crimes, newspapers, narratives
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus

    For shopgirls and stenographers : narrative mobility, Hollywood advertising, and the tabloids -- "Ripped right off the front pages" : narrative mobility and Warner Brothers' headline news policy -- Trading Tommy guns for typewriters : narrative... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    For shopgirls and stenographers : narrative mobility, Hollywood advertising, and the tabloids -- "Ripped right off the front pages" : narrative mobility and Warner Brothers' headline news policy -- Trading Tommy guns for typewriters : narrative mobility and the tabloid racketeer cycle -- Multiple indemnity : tabloid melodrama, narrative mobility, and James M. Cain -- "Crime is my oyster" : Weegee's narrative mobility

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814211175; 9780814292150
    RVK Klassifikation: AP 24580
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Crime in popular culture; Crime in mass media; Tabloid newspapers; Sensationalism in journalism; Tabloid newspapers; Sensationalism in journalism; Crime in mass media; Crime in popular culture
    Weitere Schlagworte: Cain, James M (1892-1977); Weegee (1899-1968); Cain, James M. 1892-1977; Weegee 1899-1968
    Umfang: xiii, 221 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 196-209

    For shopgirls and stenographers : narrative mobility, Hollywood advertising, and the tabloids -- "Ripped right off the front pages" : narrative mobility and Warner Brothers' headline news policy -- Trading Tommy guns for typewriters : narrative mobility and the tabloid racketeer cycle -- Multiple indemnity : tabloid melodrama, narrative mobility, and James M. Cain -- "Crime is my oyster" : Weegee's narrative mobility.

  3. Theories of crime through popular culture
    Beteiligt: Daly, Sarah E. (Hrsg.)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Daly, Sarah E. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783030544331
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Verbrechen <Motiv>; Kriminologie; Massenmedien; Theorie; Alltagskultur
    Weitere Schlagworte: Crime in popular culture; Criminology; Crime
    Umfang: XIX, 240 Seiten
  4. Bloody murder
    the homicide tradition in children's literature
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1421408406; 9781421408408
    RVK Klassifikation: HG 729
    Schlagworte: Geschichte; Children's literature, English; Children's literature, American; Homicide in literature; Crime in popular culture; Literature and society; Social values in literature; Murder in literature; Kinderliteratur; Mord <Motiv>; Englisch
    Umfang: X, 266 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Under a bad sign
    criminal self-representation in African American popular culture
    Autor*in: Munby, Jonathan
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226550350; 0226550354; 9780226550367; 0226550362
    RVK Klassifikation: HU 1728
    Schlagworte: African Americans in popular culture; African American arts; Crime in popular culture; Popular culture; Schwarze; Literatur; Selbstdarstellung; Massenkultur; Krimineller <Motiv>
    Umfang: IX, 216 S.
  6. Constructing crime
    discourse and cultural representations of crime and 'deviance'
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: LB 80195 ; MR 5700
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Crime in popular culture; Crime in literature; Criminals in literature; Kriminalität; Verbrechen <Motiv>; Geschlechtsunterschied; Massenmedien; Unterhaltungsliteratur; Berichterstattung
    Umfang: XII, 249 S., Ill., 23 cm
  7. Transgressive imaginations
    crime, deviance and culture
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Houndmills

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230577848
    RVK Klassifikation: EC 1990
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Critical criminological perspectives
    Schlagworte: Crime in popular culture; Crime in mass media; Criminology; LITERARY CRITICISM / General; SOCIAL SCIENCE / Criminology; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society; PSYCHOLOGY / Social Psychology; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; Grenzüberschreitung; Kultur; Kriminologie; Literaturtheorie
    Umfang: IX, 187 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  8. The official world
    Autor*in: Seltzer, Mark
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Duke University Press, Durham ; London

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780822360865; 9780822361008
    RVK Klassifikation: EC 2410 ; HG 670 ; MS 1290
    Schlagworte: Suspense fiction; Crime in popular culture; Crime in mass media; Literature and society; Gesellschaft <Motiv>; Kriminalliteratur; Moderne
    Umfang: vi, 281 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Crime, culture and the media
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Polity, Cambridge [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780745634654; 9780745634661
    RVK Klassifikation: AP 14000
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Crime and society series
    Schlagworte: Massenmedien; Mass media and crime; Crime in mass media; Crime in popular culture; Crime and the press; Crime / Public opinion; Mass media / Influence; Kriminalität <Motiv>; Berichterstattung; Kriminalität; Massenmedien
    Umfang: 234 S.
  10. The nineteenth century periodical press and the development of detective fiction
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, London

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780429671029; 9780429672514; 9780429019784; 9780429669538
    Schriftenreihe: Routledge studies in nineteenth-century literature
    Schlagworte: Detective and mystery stories, English; Crime in literature; British periodicals; Crime in popular culture; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 245 Seiten), Illustrationen
  11. The nineteenth century periodical press and the development of detective fiction
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 142975
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367029616
    Schriftenreihe: Routledge studies in nineteenth-century literature
    Schlagworte: Detective and mystery stories, English; Crime in literature; British periodicals; Crime in popular culture
    Umfang: viii, 245 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  12. The Official World
    Autor*in: Seltzer, Mark
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Frontmatter -- CONTENTS -- I. THE DAILY PLANET -- ONE. INTRODUCTION TO THE OFFICIAL WORLD -- TWO. BRECHT'S RABBIT -- II. STATIONARY CAROUSELS AND CHAIN LETTERS -- THREE. "THE PROPER STUDY OF INTERACTION" -- FOUR. CHAIN LETTERS -- III. "SOCIAL GAMES"... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Duke University Press
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- I. THE DAILY PLANET -- ONE. INTRODUCTION TO THE OFFICIAL WORLD -- TWO. BRECHT'S RABBIT -- II. STATIONARY CAROUSELS AND CHAIN LETTERS -- THREE. "THE PROPER STUDY OF INTERACTION" -- FOUR. CHAIN LETTERS -- III. "SOCIAL GAMES" -- FIVE. PARLOR GAMES -- SIX. THE NATURAL HISTORY OF ARTIFICIAL LIFE -- IV. SUSPENDED WORLDS -- SEVEN. THE WALL OF THE WORLD -- EIGHT. MARCHING IN FILES -- V. NEWS FROM THE OUTSIDE -- NINE. THE TURN TURN -- TEN. A POSTSCRIPT ON THE OFFICIAL WORLD -- ACKNOWLEDGMENTS -- NOTES -- BIBLIOGRAPHY -- INDEX In his virtuosic new book noted cultural critic Mark Seltzer shows how suspense, as art form and form of life, depicts and shapes the social systems that organize our modern world. Modernity's predicament, Seltzer writes, is a society so hungry for reality that it cannot stop describing itself, and that makes for a world that continuously establishes itself by staging its own conditions. Employing the social theories of Georg Simmel, Erving Goffman, Niklas Luhmann, and Peter Sloterdijk, Seltzer shows how suspense novels, films, and performance art by Patricia Highsmith, Tom McCarthy, Cormac McCarthy, J. G. Ballard, Karl Ove Knausgaard, and others outline how we currently live and reveal the stress-points and mood-systems of the modern epoch. In its focus on social games, depictions of violent and explosive persons, along with its cast of artists, reporters, detectives, and others who observe and report and reenact, the suspense mode creates and recreates modern systems of action and autonomy, and defines the self-turned world's practices and aesthetics. By epitomizing a reflexive, self-legislating, and autonomous world, a suspense art with humans in the systems epoch provides the models and sets the rules for our modern, official world

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822374459
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2410
    Schlagworte: Crime in mass media; Crime in popular culture; Literature and society; Suspense fiction; LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory
    Umfang: 1 Online-Ressource (288 p), 14 illustrations
  13. True crime
    observations on violence and modernity
    Autor*in: Seltzer, Mark
    Erschienen: [2007]; 2007
    Verlag:  Routledge, London

    Using crime as his canvas, this work offers an analysis of how cultural fantasies, fears, and desires have blurred the distinction between fiction and real event, from Edgar Allan Poe's detective stories up to Patricia Highsmith's ambiguous "Ripley"... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe

     

    Using crime as his canvas, this work offers an analysis of how cultural fantasies, fears, and desires have blurred the distinction between fiction and real event, from Edgar Allan Poe's detective stories up to Patricia Highsmith's ambiguous "Ripley" and the rash of reality TV shows. In his widely read "Serial Killers", American studies scholar Mark Seltzer analyzed the American obsession with violent accident--vehicular homicide, serial murders, and other spectacularly awful events. "True Crime" carries the argument of "Serial Killers" into a broader arena. Browse a bookstore, writes Mark Seltzer, and you will find a healthy shelf labeled "Crime." Besides it may be a smaller, seedier shelf labeled "True Crime." The first is popular crime fiction, the second crime fact. Fictional crime has taken over, and the culture. Using crime as his canvas, Mark Seltzer offers a dazzling analysis of how our cultural fantasies, fears, and desires have blurred the distinction between fiction and real event. From Edgar Allan Poe's detective stories up to Patricia Highsmith's ambiguous Ripley and the rash of reality TV shows.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203944202
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14000 ; PH 8560 ; EC 6690
    Schlagworte: Crime in popular culture; Violence in popular culture; Crime in mass media; Violence in mass media
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 185 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Murder/Media/ModernityThe Media AprioriSynthetic WitnessingTrue and False CrimeLiteracy TestsCrimes against HumanityThe Known WorldThe Conventions of True CrimeSin CityNormal ViolenceThe National ConversationCrime and TogethernessThe Crime SystemMurder by NumbersHalf-Credences; or, The Public MindTrue LiesTrue RomanceMedium: Crime, Risk, Counterfactual LifeThe Tremor of ForgeryPrecrimeSecond Thoughts; or, "Is It Now?"Vicarious CrimeVicarious LifeMedia DoublingThe Train, the Dictaphone, the Merry-Go-Round, and the MoviesBerlin 2000: "The Image of an Empty Place"WoundscapesThe Love ParadeDemocratic Social SpaceThe Mimesis of PublicnessPostscript on the Violence-Media Complex (and Other Games)NotesIndex

  14. Crime, fear and the law in true crime stories
    Autor*in: Biressi, Anita
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Palgrave, Basingstoke [u.a.]

    Why do true crime stories exert such popular fascination? What do they have to say about the fear of crime in the present moment? This book examines the historical origins and development of true crime and its evolution into distinctive contemporary... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Why do true crime stories exert such popular fascination? What do they have to say about the fear of crime in the present moment? This book examines the historical origins and development of true crime and its evolution into distinctive contemporary forms. Embracing a range of non-fiction accounts - true crime book and magazines, law and order television, popular journalism - it traces how they harness and explore current concerns about law and order, crime and punishment and personal vulnerability.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781403913593
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HN 1310
    Schriftenreihe: Crime files series
    Schlagworte: Crime in popular culture; Crime in mass media; Crime in literature; Crime writing; Fear of crime; Crime in literature; Law in literature; Fiction.; Criminology.; Literature; Culture
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Array; Array
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 238 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references p. 213 - 234 and index

  15. The doctor dissected
    a cultural autopsy of the Burke and Hare murders
    Erschienen: ©2012
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    A series of bizarre disappearances filled the citizens of early nineteenth-century Scotland with terror. When the perpetrators were finally apprehended in 1828, their motive roiled the nation: William Burke and William Hare had murdered for profit.... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    A series of bizarre disappearances filled the citizens of early nineteenth-century Scotland with terror. When the perpetrators were finally apprehended in 1828, their motive roiled the nation: William Burke and William Hare had murdered for profit. The cadavers supplied a ready payout, courtesy of Dr. Robert Knox, who was desperate for anatomical subjects. Nearly two hundred years later, these scandalous murders continue to fire imagination in Scotland and beyond. From the start, the sensational events provoked artists and writers. While Sir Walter Scott resisted public comment, his correspond

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  16. Constructing Crime
    Discourse and Cultural Representations of Crime and 'Deviance'
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke

    Cover; Contents; Tables, Figures and Illustrations; Preface; Notes on Contributors; 1 Constructing Criminal Facts; 1.0 Introduction and Rationale; 1.1 The Devil Drives a Lada: The Social Construction of Hackers as Cybercriminals; 1.2 Scanning Bodies,... mehr

    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe

     

    Cover; Contents; Tables, Figures and Illustrations; Preface; Notes on Contributors; 1 Constructing Criminal Facts; 1.0 Introduction and Rationale; 1.1 The Devil Drives a Lada: The Social Construction of Hackers as Cybercriminals; 1.2 Scanning Bodies, Stripping Rights? How Do UK Media Discourses Portray Airport Security Measures?; 1.3 Narrative and Historical Truth in Delayed Civil Actions for Child Abuse; 1.4 The Edgier Waters of the Era: Gordon Burn's Somebody's Husband, Somebody's Son; 2 Constructing Criminal Fictions; 2.0 Introduction and Rationale 2.1 Cogito ergo sum: Criminal Logic and Mad Discourse in Shutter Island2.2 'Armageddon Was Yesterday - Today We Have A Serious Problem': Pre- and Postmillennial Tropes for Crime and Criminality in Fiction by David Peace and Stieg Larsson; 2.3 'It's a sin […] using Ludwig van like that. He did no harm to anyone, Beethoven just wrote music': The Role of the Incongruent Soundtrack in the Representation of the Cinematic Criminal; 2.4 Criminal Publication and Victorian Prefaces: Suspending Disbelief in Sensation Fiction; 3 Constructing Social Identities and Wrongdoings 3.0 Introduction and Rationale3.1 Crime through a Corpus: The Linguistic Construction of Offenders in the British Press; 3.2 Popular Faces of Crime in Spain; 3.3 Reinventing the Badman in Jamaican Fiction and Film; 3.4 Neurotecs: Detectives, Disability and Cognitive Exceptionality in Contemporary Fiction; 4 Constructing Gendered Crime; 4.0 Introduction and Rationale; 4.1 Engendering Violence: Textual and Sexual Torture in Val McDermid's The Mermaids Singing 4.2 Life of Crime: Feminist Crime/Life Writing in Sara Paretsky, Writing in an Age of Silence, P. D. James, Time to Be in Earnest: A Fragment of Autobiography and Val McDermid, A Suitable Job for a Woman: Inside the World of Women Private Eyes4.3 Understanding Aileen Wuornos: Pushing the Limits of Empathy; Index Crime and criminals are a pervasive theme in all areas of our culture, including media, journalism, film and literature. This book explores how crime is constructed and culturally represented through a range of areas including Spanish, English Language and Literature, Music, Criminology, Gender, Law, Cultural and Criminal Justice Studies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780230392083
    Auflage/Ausgabe: Online-Ausg.
    Schriftenreihe: EBL-Schweitzer
    Schlagworte: Crime in literature; Crime in popular culture; Criminals in literature
    Umfang: Online-Ressource (1 online resource (262 p.))
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

  17. Sideshow alley
    infamy, the macabre & the portrait
    Autor*in: Gilmour, Joanna
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  National Portrait Gallery, Canberra, Australia

    Featuring a sometimes disquieting selection of portraits, Sideshow Alley combines history, biography and the art of portraiture with true crime, scandal and sensation. National Portrait Gallery Curator Joanna Gilmour introduces the relationship... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Featuring a sometimes disquieting selection of portraits, Sideshow Alley combines history, biography and the art of portraiture with true crime, scandal and sensation. National Portrait Gallery Curator Joanna Gilmour introduces the relationship between death and portraiture via a focus on the various ways in which artists, photographers and entrepreneurs made use of portraits of Australian convicts and criminals: the canny or unscrupulous publishers trading in salacious prints and penny dreadfuls; the otherwise respectable people who put cartes de visite of serial killers into their family albums; the photographic studios doing a brisk trade in portraits of heroes and villains; and the waxworks proprietors who, with their 'Chambers of Horrors', turned violence, misfortune and the macabre into a lucrative art form. Combined with beautifully illustrated prints, drawings and photographs from the collections of major Australian public libraries, archives and galleries as well as from those of the Old Melbourne Gaol, the Victoria Police Museum, and the Justice & Police Museum, Sydney, Sideshow Alley discusses death masks and wax anatomical models amidst a surprising variety of objects, and draws an intriguing portrait of Australian society and culture during the nineteenth century

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  18. Under a bad sign
    criminal self-representation in African American popular culture
    Autor*in: Munby, Jonathan
    Erschienen: 2011
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago, Ill. ; Oxford University Press, Oxford

    In this lively exploration, Jonathan Munby takes a uniquely broad view, laying bare the way the criminal appears within and moves among literary, musical, and visual arts. mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    In this lively exploration, Jonathan Munby takes a uniquely broad view, laying bare the way the criminal appears within and moves among literary, musical, and visual arts.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780226550374
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Schwarze; Literatur; Massenkultur; Selbstdarstellung; Krimineller <Motiv>; African Americans in popular culture; African American arts; Crime in popular culture; Popular culture
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 216 p.)
  19. Crime, culture and the media
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Polity, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780745634654; 9780745634661
    RVK Klassifikation: AP 14000
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Crime and society series
    Schlagworte: Massenmedien; Mass media and crime; Crime in mass media; Crime in popular culture; Crime and the press; Crime / Public opinion; Mass media / Influence; Kriminalität <Motiv>; Berichterstattung; Kriminalität; Massenmedien
    Umfang: 234 S.
  20. Tabloid, Inc.
    crimes, newspapers, narratives
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Ohio State Univ. Press, Columbus

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780814211175; 9780814292150
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative series
    Schlagworte: Geschichte; Tabloid newspapers; Sensationalism in journalism; Crime in mass media; Crime in popular culture; Kriminalität <Motiv>; Tabloid; Film; Sensationsjournalismus
    Weitere Schlagworte: Cain, James M (1892-1977); Weegee (1899-1968); Weegee (1899-1968); Cain, James M. (1892-1977)
    Umfang: XIII, 221 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 196-209) and index

  21. Crime, fear and the law in true crime stories
    Autor*in: Biressi, Anita
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Palgrave, Basingstoke [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0333745477
    Schriftenreihe: Crime files series
    Schlagworte: Crime in popular culture; Crime in mass media; Crime in literature; Crime writing; Fear of crime
    Umfang: XII, 238 S.
  22. The Official World
    Autor*in: Seltzer, Mark
    Erschienen: [2016]; ©2016
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    In his virtuosic new book noted cultural critic Mark Seltzer shows how suspense, as art form and form of life, depicts and shapes the social systems that organize our modern world. Modernity's predicament, Seltzer writes, is a society so hungry for... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    In his virtuosic new book noted cultural critic Mark Seltzer shows how suspense, as art form and form of life, depicts and shapes the social systems that organize our modern world. Modernity's predicament, Seltzer writes, is a society so hungry for reality that it cannot stop describing itself, and that makes for a world that continuously establishes itself by staging its own conditions. Employing the social theories of Georg Simmel, Erving Goffman, Niklas Luhmann, and Peter Sloterdijk, Seltzer shows how suspense novels, films, and performance art by Patricia Highsmith, Tom McCarthy, Cormac McCarthy, J. G. Ballard, Karl Ove Knausgaard, and others outline how we currently live and reveal the stress-points and mood-systems of the modern epoch. In its focus on social games, depictions of violent and explosive persons, along with its cast of artists, reporters, detectives, and others who observe and report and reenact, the suspense mode creates and recreates modern systems of action and autonomy, and defines the self-turned world's practices and aesthetics. By epitomizing a reflexive, self-legislating, and autonomous world, a suspense art with humans in the systems epoch provides the models and sets the rules for our modern, official world

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822374459
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2410 ; EC 2410
    Schlagworte: Crime in mass media; Crime in popular culture; Literature and society; Suspense fiction / History and criticism; LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory
    Umfang: 1 online resource (288 p.), 14 illustrations
  23. Bloody murder
    the homicide tradition in children's literature
    Erschienen: 2013
    Verlag:  <<The>> Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  24. <<The>> official world
    Autor*in: Seltzer, Mark
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Duke University Press, Durham

  25. Under a bad sign
    criminal self-representation in African American popular culture
    Autor*in: Munby, Jonathan
    Erschienen: 2011
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    Introduction: "Cruel Stack O'Lee": trickster badness and the fight against subordination in African American vernacular culture -- Original gangsta culture: fortune economy and the criminal mediation of Black entry into urban modernity -- Sin city... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Introduction: "Cruel Stack O'Lee": trickster badness and the fight against subordination in African American vernacular culture -- Original gangsta culture: fortune economy and the criminal mediation of Black entry into urban modernity -- Sin city cinema: the underworld race films of Oscar Micheaux and Ralph Cooper -- Hustlers in the house of literature: Julian Mayfield, Chester Himes, and the Black literary ghetto -- From Up tight! to Dolemite: the changing politics of baadasssss cinema -- Keeping it reel: from Goines to gangsta -- Epilogue: global gangsta: life in death. What accounts for the persistence of the figure of the black criminal in popular culture created by African Americans? Unearthing the overlooked history of art that has often seemed at odds with the politics of civil rights and racial advancement, Under a Bad Sign explores the rationale behind this tradition of criminal self-representation from the Harlem Renaissance to contemporary gangsta culture. In this lively exploration, Jonathan Munby takes a uniquely broad view, laying bare the way the criminal appears within and moves among literary, musical, and visual arts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format