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  1. Simulations, serious games and their applications
    Beteiligt: Cai, Yiyu (Herausgeber); Goei, Sui Lin (Herausgeber)
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Springer, Singapore

    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cai, Yiyu (Herausgeber); Goei, Sui Lin (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789814560320
    Schriftenreihe: Gaming media and social effects
    Schlagworte: Computersimulation; Serious game; Computerspiel
    Umfang: Online-Resource (X, 258 Seiten)
  2. Simulations, Serious Games and Their Applications
    Autor*in: Cai, Yiyu
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Springer, Singapore [u.a.]

    This book presents the state of the art technology in Serious Games which is driven extensive by applications and research in simulation. The topics in this book include: (1) Fashion simulation; (2) Chinese calligraphy ink diffusion simulation; (3)... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
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    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
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    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Springer
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    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    Springer E-Book
    keine Fernleihe

     

    This book presents the state of the art technology in Serious Games which is driven extensive by applications and research in simulation. The topics in this book include: (1) Fashion simulation; (2) Chinese calligraphy ink diffusion simulation; (3) Rehabilitation (4) Long vehicle turning simulation; (5) Marine traffic conflict control; (6) CNC simulation; (7) Special needs education. The book also addresses the fundamental issues in Simulation and Serious Games such as rapid collision detection, game engines or game development platforms. The target audience for this book includes scientists, engineers and practitioners involved in the field of Serious Games and Simulation. The major part of this book comprises of papers presented at the 2012 Asia-Europe Workshop on Serious Games and Simulation held in Nanyang Technological University, Singapore (May 9, 2012). All the contributions have been peer reviewed and by scientific committee members with report about quality, content and originality

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Goei, Sui Lin (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789814560320
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Gaming Media and Social Effects
    Array
    Schlagworte: Computer science; Education; Engineering; Engineering; Computer science; Education; Computer science; Education; Engineering; Computersimulation; Serious game
    Umfang: Online-Ressource (X, 258 p. 160 illus., 136 illus. in color, online resource)
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Collision Detection using Axis Aligned Bounding BoxesNavier-Stokes Equation based Ink Diffusion Simulation in Chinese Calligraphy -- Human Body Adaptation and Cloth Prepositioning for Kinect based Virtual Try-on -- Integrating EEG modality in serious games for rehabilitation of mental patients -- Multi-link-ahead Conflicts Prediction In Dynamic Seaport Environments -- Long Vehicle Turning -- Reliable and Fast Conservative Advancement for Physically Realistic Rigid Body Simulation -- The Use of Virtual Worlds and Serious Gaming in Education -- Serious Games for e-Health Care Services -- GF Engine - A Versatile Platform for Game Design and Development -- Virtual CNC Training -- Updated GameTools: Libraries for Easier Advanced Graphics in Serious Gaming -- Pink Dolphins - A Serious Simulation Game.

  3. Simulations, serious games and their applications
    Beteiligt: Cai, Yiyu (Hrsg.); Goei, Sui Lin (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Springer, Singapore

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    M 03.09 Simu 32250
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    A 14 B 65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    TZZ / Cai
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cai, Yiyu (Hrsg.); Goei, Sui Lin (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789814560313
    Weitere Identifier:
    9789814560313
    RVK Klassifikation: ST 324
    Schriftenreihe: Gaming media and social effects
    Engineering
    Schlagworte: Computer science; Education; Engineering; Computersimulation; Serious game
    Umfang: X, 258 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben