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  1. Edutainment technologies
    educational games and virtual reality/augmented reality applications, 6th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 7 - 9, 2011 ; proceedings
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin [u.a.]

    Technische Hochschule Augsburg
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    Universitätsbibliothek Augsburg
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642234552; 9783642234569
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AL 40450 ; DW 4000 ; SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 6872
    Schlagworte: E-Learning; Ubiquitous Computing; Graphische Benutzeroberfläche; Edutainment; Erweiterte Realität <Informatik>; Computerspiel; Systemplattform; Lernspiel
    Weitere Schlagworte: Paperback / softback; Research; Animation techniques; Collaborative learning; Digital classroom; Game-based learning; Interactive learning; VR-based education; Virtual characters
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXIV, 559 S.), Ill., graph. Darst.
  2. Handbook of research on innovative pedagogies and technologies for online learning in higher education
    Beteiligt: Vu, Phu (HerausgeberIn); Fredrickson, Scott (HerausgeberIn); Moore, Carl (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  IGI Global, Hershey PA, USA

    "[This book] is an authoritative reference source for the latest scholarly research on the implementation of instructional strategies, tools, and innovations in online learning environments. Featuring extensive coverage across a range of relevant... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook IGI Global Paket 2000-2018
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    Universitätsbibliothek Mannheim
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Universitätsbibliothek Rostock
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "[This book] is an authoritative reference source for the latest scholarly research on the implementation of instructional strategies, tools, and innovations in online learning environments. Featuring extensive coverage across a range of relevant perspectives and topics, such as social constructivism, collaborative learning and projects, and virtual worlds, this publication is ideally designed for academicians, practitioners, and researchers seeking current research on best methods to effectively incorporate technology into the learning environment"--Provided by publisher.

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Vu, Phu (HerausgeberIn); Fredrickson, Scott (HerausgeberIn); Moore, Carl (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781522518525
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AL 34330 ; DN 7500
    Schlagworte: Education, Higher; Distance education; Internet in higher education; Education, Higher; Education, Higher ; Computer-assisted instruction; Distance education; Internet in higher education; Collaborative learning; Computer-mediated communication (CMC); Constructive learning theory; Content communities; Inclusive learning; Social constructivism; Social media; Universal design for learning (UDL); Virtual worlds
    Umfang: Online-Ressource(PDFs (547 pages))
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Restricted to subscribers or individual electronic text purchasers

  3. Edutainment Technologies. Educational Games and Virtual Reality/Augmented Reality Applications
    6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 2011. Proceedings
    Autor*in: Chang, Maiga
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    This book constitutes the refereed proceedings of the 6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment 2011, held in Taipeh, Taiwan, in September 2011. The 42 full papers were carefully reviewed and selected from 130 submissions. The... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
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    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book constitutes the refereed proceedings of the 6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment 2011, held in Taipeh, Taiwan, in September 2011. The 42 full papers were carefully reviewed and selected from 130 submissions. The papers are organized in topical sections on: augemented and mixed reality in education; effectiveness of virtual reality for education; ubiquituous games and ubiquitous technology & learning; future classroom; e-reader and multi-touch; learning performance and achievement; learning by playing; game design and development; game-based learning/training; interactions in games; digital museum and technology, and behavior in games; educational robots and toys; e-learning platforms and tools; game engine/rendering/animations; game-assisted language learning; learning with robots and robotics education; e-portfolio and ICT-enhanced learning; game-based testing and assessment; trend, development and learning process of educational mini games; VR and edutainment.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642234569
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 6872
    Array
    Schlagworte: Computer science; Information systems; Computer Science; Multimedia systems; Computer graphics; Education; Application software.; Human-computer interaction.; User interfaces (Computer systems).; Interactive multimedia.
    Weitere Schlagworte: Animation techniques; Collaborative learning; Digital classroom; Game-based learning; Interactive learning; Paperback / softback; Research; VR-based education; Virtual characters
    Umfang: Online-Ressource (XXIV, 560p, digital)
  4. Edutainment technologies
    educational games and virtual reality/augmented reality applications, 6th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 7 - 9, 2011 ; proceedings
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin [u.a.]

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642234552; 9783642234569
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AL 40450 ; DW 4000 ; SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 6872
    Schlagworte: E-Learning; Ubiquitous Computing; Graphische Benutzeroberfläche; Edutainment; Erweiterte Realität <Informatik>; Computerspiel; Systemplattform; Lernspiel
    Weitere Schlagworte: Paperback / softback; Research; Animation techniques; Collaborative learning; Digital classroom; Game-based learning; Interactive learning; VR-based education; Virtual characters
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXIV, 559 S.), Ill., graph. Darst.
  5. Edutainment technologies
    educational games and virtual reality/augmented reality applications ; 6th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 7-9, 2011 ; proceedings
    Beteiligt: Chang, Maiga (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2913-9622
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    K ELE 48326
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2835(6872)
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    Badische Landesbibliothek
    111 A 9482
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    13-20055
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Campusbibliothek für Informatik und Mathematik, Fachrichtung 6.2 Informatik
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    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Chang, Maiga (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3642234550; 9783642234552
    Weitere Identifier:
    9783642234552
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 6872
    Schlagworte: Edutainment; E-Learning; Lernspiel; Computerspiel; Erweiterte Realität <Informatik>; Graphische Benutzeroberfläche; Ubiquitous Computing; Systemplattform;
    Weitere Schlagworte: Animation techniques; Collaborative learning; Digital classroom; Game-based learning; Interactive learning; Paperback / softback; Research; VR-based education; Virtual characters
    Umfang: XXIV, 559 S., Ill., graph. Darst., 235 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Mit Reg

  6. Literary education and digital learning
    methods and technologies for humanities studies
    Erschienen: 2010
    Verlag:  IGI Global (701 E. Chocolate Avenue, Hershey, Pennsylvania, 17033, USA), Hershey, Pa

    "This book provides insight into the most relevant issues in literary education and digital learning, covering literary aspects both from educational and research perspectives"--Provided by publisher. Foreword : lost and found in the reading machine... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook IGI Global Paket 2000-2018
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book IGI
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "This book provides insight into the most relevant issues in literary education and digital learning, covering literary aspects both from educational and research perspectives"--Provided by publisher. Foreword : lost and found in the reading machine / Michael Toolan -- 1. Authorship attribution and the digital humanities curriculum / Patrick Juola -- 2. Multivariate analysis of stance in fiction : a case study / Lisa Lena Opas-Hänninen -- 3. Literary onomastics and language technology / Lars Borin, Dimitrios Kokkinakis -- 4. Collocation as instrumentation for meaning : a scientific fact / Bill Louw -- 5. tEXtMACHINA, or, how to account for the methodological particularities of the humanities in the e-learning field / Stefan Hofer, René Bauer, Imre Hofmann -- 6. Plays well with others : the value of developing multiplayer digital gamespaces for literary education / Jon Saklofske -- 7. Teaching Shakespeare in the elementary school through dramatic activity, play production, and technology : a case study / William L. Heller -- Afterword : reading through the machine / David S. Miall

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781605669335
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature; Research; Data processing; Literature; Study and teaching; Technological innovations; Literature; Computer network resources; Web-based instruction; Literature and the Internet; Literature and the Internet; Web-based instruction; Literature; Literature; Literature; Language technology; Computational linguistics; Text analysis; Computer-mediated communication; Literary styles; Game-based learning; Collaborative learning; Distance learning
    Umfang: Online-Ressource(electronic texts (xxviii, 223 p. : ill.))
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Restricted to subscribers or individual electronic text purchasers

    Also available in print.