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  1. Edutainment Technologies. Educational Games and Virtual Reality/Augmented Reality Applications
    6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 2011. Proceedings
    Autor*in: Chang, Maiga
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    This book constitutes the refereed proceedings of the 6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment 2011, held in Taipeh, Taiwan, in September 2011. The 42 full papers were carefully reviewed and selected from 130 submissions. The... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    This book constitutes the refereed proceedings of the 6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment 2011, held in Taipeh, Taiwan, in September 2011. The 42 full papers were carefully reviewed and selected from 130 submissions. The papers are organized in topical sections on: augemented and mixed reality in education; effectiveness of virtual reality for education; ubiquituous games and ubiquitous technology & learning; future classroom; e-reader and multi-touch; learning performance and achievement; learning by playing; game design and development; game-based learning/training; interactions in games; digital museum and technology, and behavior in games; educational robots and toys; e-learning platforms and tools; game engine/rendering/animations; game-assisted language learning; learning with robots and robotics education; e-portfolio and ICT-enhanced learning; game-based testing and assessment; trend, development and learning process of educational mini games; VR and edutainment.

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642234569
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 6872
    Array
    Schlagworte: Computer science; Information systems; Computer Science; Multimedia systems; Computer graphics; Education; Application software.; Human-computer interaction.; User interfaces (Computer systems).; Interactive multimedia.
    Weitere Schlagworte: Animation techniques; Collaborative learning; Digital classroom; Game-based learning; Interactive learning; Paperback / softback; Research; VR-based education; Virtual characters
    Umfang: Online-Ressource (XXIV, 560p, digital)
  2. Edutainment technologies
    educational games and virtual reality/augmented reality applications ; 6th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 7-9, 2011 ; proceedings
    Beteiligt: Chang, Maiga (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Springer, Berlin

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2913-9622
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    K ELE 48326
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    RN 2835(6872)
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    111 A 9482
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    13-20055
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    Universität des Saarlandes, Campusbibliothek für Informatik und Mathematik, Fachrichtung 6.2 Informatik
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    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Chang, Maiga (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3642234550; 9783642234552
    Weitere Identifier:
    9783642234552
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture notes in computer science ; 6872
    Schlagworte: Edutainment; E-Learning; Lernspiel; Computerspiel; Erweiterte Realität <Informatik>; Graphische Benutzeroberfläche; Ubiquitous Computing; Systemplattform;
    Weitere Schlagworte: Animation techniques; Collaborative learning; Digital classroom; Game-based learning; Interactive learning; Paperback / softback; Research; VR-based education; Virtual characters
    Umfang: XXIV, 559 S., Ill., graph. Darst., 235 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Mit Reg