Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 10 von 10.

  1. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Minnesota Press, Minneapolis, Minn. [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2009/996
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780816634026; 0816634017; 0816634025
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 26
    Schlagworte: Video recordings; Digital video; Installations (Art); Civilization, Baroque; Film; Neue Medien; Das Barocke
    Umfang: XVII, 309 S., Ill., 23cm
  2. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: c2008
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0816634017; 0816634025; 9780816634019; 9780816634026
    RVK Klassifikation: AP 45100
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; v. 26
    Schlagworte: Civilization, Baroque; Digital video; Installations (Art); Video recordings; Das Barocke; Neue Medien; Film
    Umfang: xvii, 309 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 261-290) and index

  3. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Minnesota Press, Minneapolis [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780816634019; 9780816634026
    RVK Klassifikation: AP 45100
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 26
    Schlagworte: Barok; Computerkunst; Digitale technieken; Filosofische aspecten; Philosophie; Video recordings; Digital video; Installations (Art); Civilization, Baroque; Neue Medien; Das Barocke; Film
    Umfang: XIII, 309 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: c2008
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0816634017; 0816634025; 9780816634019; 9780816634026
    RVK Klassifikation: AP 45100
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; v. 26
    Schlagworte: Civilization, Baroque; Digital video; Installations (Art); Video recordings; Das Barocke; Neue Medien; Film
    Umfang: xvii, 309 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 261-290) and index

  5. Digital Baroque
    New Media Art and Cinematic Folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: [2008]; © 2008
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis

    In this intellectually groundbreaking work, Timothy Murray investigates a paradox embodied in the book's title: What is the relationship between digital, in the form of new media art, and baroque, a highly developed early modern philosophy of art?... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    In this intellectually groundbreaking work, Timothy Murray investigates a paradox embodied in the book's title: What is the relationship between digital, in the form of new media art, and baroque, a highly developed early modern philosophy of art? Making an exquisite and unexpected connection between the old and the new, Digital Baroque analyzes the philosophical paradigms that inform contemporary screen arts. Examining a wide range of art forms, Murray reflects on the rhetorical, emotive, and social forces inherent in the screen arts' dialogue with early modern concepts. Among the works discussed are digitally oriented films by Peter Greenaway, Jean-Luc Godard, and Chris Marker; video installations by Thierry Kuntzel, Keith Piper, and Renate Ferro; and interactive media works by Toni Dove, David Rokeby, and Jill Scott. Sophisticated readings reveal the electronic psychosocial webs and digital representations that link text, film, and computer. Murray puts forth an innovative Deleuzian psychophilosophical approach-one that argues that understanding new media art requires a fundamental conceptual shift from linear visual projection to nonlinear temporal folds intrinsic to the digital form.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780816666201
    RVK Klassifikation: AP 18200
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; volume 26
    Ebrary online
    Schlagworte: Installations (Art); Video recordings; Civilization, Baroque; Digital video; Electronic books; Civilization, Baroque; Digital video; Installations (Art); Video recordings; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVII, 309 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 261-290) and index

  6. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Minnesota Press, Minneapolis, Minn. [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780816634026; 0816634025; 9780816634019; 0816634017
    RVK Klassifikation: AP 14350 ; AP 47500 ; AP 54000 ; CC 6900 ; LH 65829
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 26
    Schlagworte: Video recordings; Digital video; Installations (Art); Civilization, Baroque
    Umfang: XVII, 309 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 261 - 290

  7. Digital Baroque
    New Media Art and Cinematic Folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: [2008]; © 2008
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis

    In this intellectually groundbreaking work, Timothy Murray investigates a paradox embodied in the book's title: What is the relationship between digital, in the form of new media art, and baroque, a highly developed early modern philosophy of art?... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this intellectually groundbreaking work, Timothy Murray investigates a paradox embodied in the book's title: What is the relationship between digital, in the form of new media art, and baroque, a highly developed early modern philosophy of art? Making an exquisite and unexpected connection between the old and the new, Digital Baroque analyzes the philosophical paradigms that inform contemporary screen arts. Examining a wide range of art forms, Murray reflects on the rhetorical, emotive, and social forces inherent in the screen arts' dialogue with early modern concepts. Among the works discussed are digitally oriented films by Peter Greenaway, Jean-Luc Godard, and Chris Marker; video installations by Thierry Kuntzel, Keith Piper, and Renate Ferro; and interactive media works by Toni Dove, David Rokeby, and Jill Scott. Sophisticated readings reveal the electronic psychosocial webs and digital representations that link text, film, and computer. Murray puts forth an innovative Deleuzian psychophilosophical approach-one that argues that understanding new media art requires a fundamental conceptual shift from linear visual projection to nonlinear temporal folds intrinsic to the digital form.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780816666201
    RVK Klassifikation: AP 18200
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; volume 26
    Ebrary online
    Schlagworte: Installations (Art); Video recordings; Civilization, Baroque; Digital video; Electronic books; Civilization, Baroque; Digital video; Installations (Art); Video recordings; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVII, 309 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 261-290) and index

  8. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Minnesota Press, Minneapolis [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780816634019; 9780816634026
    RVK Klassifikation: AP 45100
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 26
    Schlagworte: Barok; Computerkunst; Digitale technieken; Filosofische aspecten; Philosophie; Video recordings; Digital video; Installations (Art); Civilization, Baroque; Neue Medien; Das Barocke; Film
    Umfang: XIII, 309 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Minnesota Press, Minneapolis, Minn. [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780816634026; 0816634017; 0816634025
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; 26
    Schlagworte: Video recordings; Digital video; Installations (Art); Civilization, Baroque
    Umfang: XVII, 309 S. : Ill., 23cm
  10. Digital baroque
    new media art and cinematic folds
    Autor*in: Murray, Timothy
    Erschienen: 2008
    Verlag:  University of Minnesota Press, Minneapolis

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 808/174
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2009 A 3699
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Fi 11.1. 60
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    A-All 94/2008
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ku 348.066
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Mag Lf 3082
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    260 205/2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.1840
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780816634019; 9780816634026
    Weitere Identifier:
    9780816634026
    RVK Klassifikation: AP 14350 ; CC 6900 ; LH 65829 ; AP 18200
    Schriftenreihe: Electronic mediations ; v. 26
    Schlagworte: Video recordings; Digital video; Installations (Art); Civilization, Baroque
    Umfang: XVII, 309 S., Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index