Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Imagining the Byzantine past
    the perception of history in the illustrated manuscripts of Skylitzes and Manasses
    Autor*in: Boeck, Elena N.
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Institut für Altertumskunde, Abteilung Byzantinistik und Neogräzistik, Bibliothek
    460/Vd/Boe1
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Imagining the Byzantine past
    the perception of history in the illustrated manuscripts of Skylitzes and Manasses
    Autor*in: Boeck, Elena N.
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Two lavish, illustrated histories confronted and contested the Byzantine model of empire. The Madrid Skylitzes was created at the court of Roger II of Sicily in the mid-twelfth century. The Vatican Manasses was produced for Ivan Alexander of Bulgaria... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Two lavish, illustrated histories confronted and contested the Byzantine model of empire. The Madrid Skylitzes was created at the court of Roger II of Sicily in the mid-twelfth century. The Vatican Manasses was produced for Ivan Alexander of Bulgaria in the mid-fourteenth century. Through close analysis of how each chronicle was methodically manipulated, this study argues that Byzantine history was selectively re-imagined to suit the interests of outsiders. The Madrid Skylitzes foregrounds regicides, rebellions, and palace intrigue in order to subvert the divinely ordained image of order that Byzantine rulers preferred to project. The Vatican Manasses presents Byzantium as a platform for the accession of Ivan Alexander to the throne of the Third Rome, the last and final world-empire. Imagining the Byzantine Past demonstrates how distinct visions of empire generated diverging versions of Byzantium's past in the aftermath of the Crusades

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781316084472
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LH 65460
    Schlagworte: Historiography / Byzantine Empire; History in art; Illumination of books and manuscripts, Byzantine; Buchkunst; Hof; Byzanz <Motiv>; Buchmalerei; Mosaik; Illuminierte Handschrift; Geschichtsbild
    Weitere Schlagworte: Scylitzes, John / active 1081 / Synopsis historiarum; Manasses, Constantine / -1187 / Synopsis historikē; Roger Sizilien, König (1095-1154); Constantinus Manasses (1130-1187): Compendium chronicum; Johannes Scylitza (ca. 11. Jh.); Johannes Scylitza (ca. 11. Jh.): Synopsis historiōn; Constantinus Manasses (1130-1187); Ivan-Aleksandăr Bălgarija, Car (-1371)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 314 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Mystery, history, and materiality -- Engaging Byzantium, enraging Byzantium : Sicily, Bulgaria and the contestation of Constantinopolitan preeminence -- Narrative emplotments and patterns of prioritization : analyzing visual codes and structural modes -- Amplification as dialogue : the link between design and patronage -- Iconoclasm as narrative experiment : religion, politics, and memory -- A headstrong case for getting ahead : scrutinizing narratives of de-capitation -- Constantinople : story spaces or storied imperial places

  3. Imagining the Byzantine past
    the perception of history in the illustrated manuscripts of Skylitzes and Manasses
    Autor*in: Boeck, Elena N.
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  4. A Venetian doge in a yankee court
    Benjamin-Constant's murals of Venice and Byzantium in the Ames-Webster House, Boston
    Erschienen: 2015

    This article offers iconographical and historical analysis of a cycle of domestic mural paintings by French artist Jean-Joseph Benjamin-Constant for the house of Frederick L. Ames in Boston, Massachusetts. Created in 1889–90, the murals depict... mehr

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte

     

    This article offers iconographical and historical analysis of a cycle of domestic mural paintings by French artist Jean-Joseph Benjamin-Constant for the house of Frederick L. Ames in Boston, Massachusetts. Created in 1889–90, the murals depict historical figures from Late Antique Byzantium, including Emperor Justinian and Empress Theodora, and noblemen, noblewomen, and Ottoman visitors from Renaissance Venice. This essay argues that these murals are unusual for being in a private home and demonstrates how they harmonized with the American architectural design by John H. Sturgis and the stained-glass windows by John LaFarge.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Übergeordneter Titel:
    Nineteenth century art worldwide / Association of Historians of nineteenth century Art (AHNCA); College Park, Md., 2015; 14.2015, 3
    Schlagworte: Venedig <Motiv>; Herrscher <Motiv>; Wandmalerei; Byzanz <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Benjamin-Constant (1845-1902)
    Umfang: 1 Online-Ressource
  5. Konrad III. und Byzanz
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Universität, Freiburg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Stauferzeit; Byzanz <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Konrad III.; (local)article
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Die Staufer und Byzanz, hrsg. von der Gesellschaft für staufische Geschichte e. V. (Schriften zur staufischen Geschichte und Kunst 33), Göppingen: Gesellschaft für staufische Geschichte, Band 33, Seite 58-73, 2013, isbn: 978-3-929776-25-6