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  1. Expressive space
    embodying meaning in video game environments
    Erschienen: 2022
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783110723571; 3110723573
    Weitere Identifier:
    9783110723571
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Video Games and the Humanities ; Volume 4
    Schlagworte: Embodiment; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Weitere Schlagworte: Architektur; Videospiele; Embodied Cognition; Built Environment; Kommunikation
    Umfang: 262 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
  2. Expressive space
    embodying meaning in video game environments
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, München ; Wien

    Video game spaces have vastly expanded the built environment, offering new worlds to explore and inhabit. Like buildings, cities, and gardens before them, these virtual environments express meaning and communicate ideas and affects through the... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Video game spaces have vastly expanded the built environment, offering new worlds to explore and inhabit. Like buildings, cities, and gardens before them, these virtual environments express meaning and communicate ideas and affects through the spatial experiences they afford. Drawing on the emerging field of embodied cognition, this book explores the dynamic interplay between mind, body, and environment that sits at the heart of spatial communication. To capture the wide diversity of forms that spatial expression can take, the book builds a comparative analysis of twelve video games across four types of space, spanning ones designed for exploration and inhabitation, kinetic enjoyment, enacting a situated role, and enhancing perception. Together, these diverse virtual environments suggest the many ways that video games enhance and extend our embodied lives

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110723731
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Video games and the humanities ; 4
    Schlagworte: Architektur; Built Environment; Embodied Cognition; Kommunikation; Videospiele; HISTORY / Study & Teaching; Place (Philosophy) in art; Place (Philosophy) in mass media; Video games; Computerspiel; Virtuelle Realität; Embodiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 262 Seiten)
  3. Expressive space
    embodying meaning in video game environments
    Erschienen: 2022
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783110723571; 3110723573
    Weitere Identifier:
    9783110723571
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schriftenreihe: Video Games and the Humanities ; Volume 4
    Schlagworte: Embodiment; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Weitere Schlagworte: Architektur; Videospiele; Embodied Cognition; Built Environment; Kommunikation
    Umfang: 262 Seiten, Illustrationen, 23 cm x 15.5 cm
  4. Expressive Space
    Embodying Meaning in Video Game Environments
  5. Expressive space
    embodying meaning in video game environments