Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. The Long-Term Effects of Universal Preschool in Boston
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We use admissions lotteries to estimate the effects of large-scale public preschool in Boston on college-going, college preparation, standardized test scores, and behavioral outcomes. Preschool enrollment boosts college attendance, as well as SAT... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We use admissions lotteries to estimate the effects of large-scale public preschool in Boston on college-going, college preparation, standardized test scores, and behavioral outcomes. Preschool enrollment boosts college attendance, as well as SAT test-taking and high school graduation. Preschool also decreases several disciplinary measures including juvenile incarceration, but has no detectable impact on state achievement test scores. An analysis of subgroups shows that effects on college enrollment, SAT-taking, and disciplinary outcomes are larger for boys than for girls. Our findings illustrate possibilities for large-scale modern, public preschool and highlight the importance of measuring long-term and non-test score outcomes in evaluating the effectiveness of education programs

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w28756
    Schlagworte: Frühkindliche Bildung; Wirkungsanalyse; Bildungsertrag; Qualifikation; Boston (Mass.); USA
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  2. The long-term effects of universal preschool in Boston
    Erschienen: May 2021
    Verlag:  MIT Department of Economics, Cambridge, MA

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Discussion paper / Blueprint Labs ; #2021, 05
    Schlagworte: Frühkindliche Bildung; Bildungsabschluss; Bildungsniveau; Längsschnittanalyse; Boston (Mass.); USA
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten), Illustrationen
  3. Why does education increase voting?
    evidence from Boston's charter schools
    Erschienen: September 2021
    Verlag:  MIT Department of Economics, Cambridge, MA

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Discussion paper / Blueprint Labs ; #2021, 09
    Schlagworte: Allgemeinbildende Schule; Bildungsniveau; Wahlverhalten; Boston (Mass.); USA
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 95 Seiten), Illustrationen