Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. The Bloomsbury handbook to Cold War literary cultures
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2968-9871
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    LS: Angl 700,F 7
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AA K X 304
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2022 A 9586
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HU 1520 B262
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    72a/2179
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350191716
    Weitere Identifier:
    9781350191716
    RVK Klassifikation: HU 1110 ; HN 1020 ; HU 1520
    Schlagworte: Book industries and trade; Cold War; Politics and literature; Literature and society; American literature; English literature
    Umfang: vii, 445 Seiten, Illustrationen, 25 cm
  2. The Bloomsbury handbook to Cold War literary cultures
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781350191723; 9781350191730
    RVK Klassifikation: HU 1110 ; HN 1020
    Schriftenreihe: Bloomsbury handbooks
    Schlagworte: Book industries and trade; Cold War; Politics and literature; Literature and society; American literature; English literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 446 Seiten), Illustrationen
  3. Shakespeare's Syndicate
    The First Folio, Its Publishers, and the Early Modern Book Trade
    Autor*in: Higgins, Ben
    Erschienen: 2022; ©2022
    Verlag:  Oxford University Press USA - OSO, Oxford

    In 1623 a team of stationers published what has become the most famous volume in English literary history: William Shakespeare's First Folio. Drawing on a host of fresh primary evidence from a wide range of sources, Shakespeare's Syndicate... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    In 1623 a team of stationers published what has become the most famous volume in English literary history: William Shakespeare's First Folio. Drawing on a host of fresh primary evidence from a wide range of sources, Shakespeare's Syndicate illuminates our understanding of how this landmark volume was made and what it has meant to scholars since. Cover -- Shakespeare's Syndicate: The First Folio, its Publishers, and the Early Modern Book Trade -- Copyright -- Dedication -- Contents -- Acknowledgements -- List of Figures -- List of Tables -- List of Abbreviations -- Note on Transcription and Citation Conventions -- Introduction -- The Opening Pages -- The Folio Syndicate -- Assembling the Collection -- Reading Early Modern Publication -- Publishers as Merchants of Belief -- PART 1: 'PRINTED BY ISAAC JAGGARD, AND ED. BLOUNT. 1623.' -- 1: 'Master William Shakesperes workes': Edward Blount at the Black Bear -- 'Playes' or 'workes'? -- 'what ever you do, Buy' -- Financing the First Folio -- Edward Blount and the Publication of Taste -- 'my good freind master Mabb': Blount's Publishing Circle -- Conclusion -- 2: 'Prudentia'The Jaggard Publishing House -- A Printer of Shakespeare -- A Publisher of Shakespeare -- The 'Prudentia' Woodblock -- The Passionate Pilgrime -- The Jaggard Quartos -- The First Folio -- 'Stolne' and 'Perfect' -- PART 2: 'J. SMITHWEEKE, AND W. ASPLEY, 1623.' -- 3: A Minor Shakespearean: William Aspley at the Parrot -- A Two-playStake: Aspley's Share of Shakespeare -- Publishing John Boys -- Shakespeare and Boys: A Tale of Two Folios -- Conclusion -- 4: 'Under the Diall': John Smethwick in St Dunstan's Churchyard -- The Geography of Shakespeare's Books -- Shakespeare in St Dunstan's Churchyard -- 1603: Q1 Hamlet -- 1609: Q3 Romeo and Juliet -- 1611: Q3 Hamlet -- 1623: the First Folio -- Conclusion -- Epilogue -- APPENDIX 1: The Letters of Edward Blount -- A Note on the Transcriptions and on Blount's Seals -- Transcriptions -- 1. Edward Blount to Sir Dudley Carleton 26 April 1615 -- TNA, SP 14/80, fol. 136 -- 2. Edward Blount to Sir Dudley Carleton 23 June 1615 -- TNA, SP 14/80, fol. 186 -- 3. Edward Blount to Sir William Trumbull 15 June 1621.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780192665188
    Schlagworte: Book industries and trade; English literature-Early modern, 1500-1700; Publishers and publishing; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (310 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. L'édition africaine et la fabrique de la littérature
    Beteiligt: Devésa, Jean-Michel (HerausgeberIn); Alemdjrodo, Kangni (MitwirkendeR); Nda Zoa Meiltz, Flore Agnès (MitwirkendeR); Chaulet-Achour, Christiane (MitwirkendeR)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Pulim, Limoges

    Jean-Michel Devésa, La Littérature africaine n'est-elle qu'une littérature d'écrivains déjà "traduits" ? --Guy Lenoir, La Fabrique de la fabrique des littératures africaines --Nirina Ralantoaritsimba, Grande Afrique [poème] --1.Balises, repères et... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    03.j.9769
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Jean-Michel Devésa, La Littérature africaine n'est-elle qu'une littérature d'écrivains déjà "traduits" ? --Guy Lenoir, La Fabrique de la fabrique des littératures africaines --Nirina Ralantoaritsimba, Grande Afrique [poème] --1.Balises, repères et perspectives --Céline Gahungu, Un Théâtre "interafricain" à la radio, les pièces radiophoniques du Concours théâtral interafricain au prisme de l'édition --Kathleen Gyssels, "Récrivain" : Yambo Ouologuem face à l'éros mystique schwarz-bartien et l'entaille de la lettre K (Koran, Kaddish) --Boubacar Boris Diop, Le Nouveau Paysage littéraire sénégalais : de la francophonie à la wolophonie --2.Entre édition et impression --Sylvain Mbondobari, L'Éditeur comme producteur de littérature : les écrivains-éditeurs dans le champ littéraire gabonais --Kangni Alem, La Collection "Filbleu" des éditions Continents : les enjeux d'une expérience éditoriale au Togo --Sami Tchak, Édition avec ou sans éditeur ? Les maisons du tout-venant --3.De nouveaux défis à relever ? --Frédérique Toudoire-Surlapierre, Les Nouveaux Défis des éditions africaines --Ferdulis Odome Angone, Le Cas pratique de Femmes noires francophones --Flora Agnès Nda Zoa Meiltz, Les Classiques littéraires "africains" : et si on les rééditait en Afrique ? --4.Écrire et éditer en Algérie --Christiane Chaulet Achour, L'Édition du littéraire en Algérie : d'un monopole d'État à une diversification éditoriale. Et la littérature ? --Tristan Leperlier, La Fabrique transnationale de la littérature : édition et écrivains algériens par-delà les frontières --Rebecca Grenouilleau-Loescher, Enjeux d'édition d'une rive à l'autre Au commencement était la mer de Maïssa Bey. "Malgré les "outils" d'investigation dont nous disposons, les analyses mettant l'accent sur la "fabrique" des littératures africaines en français sont encore trop rares. Ce manque - disons - d'ardeur à situer rigoureusement les textes dans le champ dont ils relèvent et à les appréhender à partir du "régime d'identification de l'art" dont ils ressortent (pour user des catégories proposées par Jacques Rancière) est symptomatique d'un embarras politique envers un ensemble de productions "retentissant" au sein du champ littéraire français davantage comme un facteur de "diversification" que comme l'expression d'un espace culturel et humain spécifique et autonome. Dans cette perspective, les collègues et ami(e)s d'Afrique et du "Nord" qui ont participé à ce livre ont eu à cœur de formuler de stimulantes hypothèses de travail : qu'ils en soient chaleureusement remerciés."-- Back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Devésa, Jean-Michel (HerausgeberIn); Alemdjrodo, Kangni (MitwirkendeR); Nda Zoa Meiltz, Flore Agnès (MitwirkendeR); Chaulet-Achour, Christiane (MitwirkendeR)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782842878467; 2842878469
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Publishers and publishing; Book industries and trade; African literature (French); African literature (French); Book industries and trade; Publishers and publishing; Conference papers and proceedings; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 188 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  5. Dictionnaire historique des gens du livre au Québec
    Beteiligt: Vincent, Josée (HerausgeberIn); Luneau, Marie-Pier (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Les Presses de l'Université de Montréal, [Montréal]

    "Le Dictionnaire est un ouvrage de référence en histoire du livre : il vise à connaître les principaux.les agent.es qui ont marqué l'histoire du livre au Québec et à comprendre l'évolution des métiers du livre des origines à nos jours. Le... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Romanistik, Bibliothek
    Fc 29 VIN 1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "Le Dictionnaire est un ouvrage de référence en histoire du livre : il vise à connaître les principaux.les agent.es qui ont marqué l'histoire du livre au Québec et à comprendre l'évolution des métiers du livre des origines à nos jours. Le Dictionnaire complète les grands ouvrages d'histoire du livre auxquels l'équipe de chercheurs a d'ailleurs participé, soit l'Histoire de l'édition littéraire au Québec (3 vol., Fides) dirigée par J. Michon et l'Histoire du livre et de l'imprimé au Canada/History of the Book in Canada (3 vol., PUM/PUT) d'Y. Lamonde et P. Fleming. Le Dictionnaire comprend près de 400 notices consacrées à des individus et des instances qui ont œuvré dans le milieu du livre. Les notices présentent un contenu uniformisé, élaboré à partir d'un modèle prosopographique. Elles présentent les paramètres généraux (origines sociales, formation, statut civil, parcours professionnel à l'extérieur du milieu du livre), l'analyse du parcours professionnel dans le milieu du livre (occupation, propriété d'entreprises, réalisations), la mise en relief de la spécificité du cas et enfin cinq références incontournables. Une longue introduction présente l'évolution des différents métiers du livre et une analyse du corpus qui permet de faire ressortir les caractéristiques des gens du livre. Le Dictionnaire comporte également des index et une importante bibliographie."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Playbooks and their readers in early modern England
    Autor*in: August, Hannah
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Who reads plays? -- Why read plays? -- How were plays read? Part one: Extractive reading -- Wow were plays read? Part two: Using, marking, annotating -- Conclusion -- Appendix: Professional play quartos with Horatian title page mottoes, 1598-1659.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 146458
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 16 8G Play Aug.1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2022 A 6157
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 285.100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    72.1865
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Who reads plays? -- Why read plays? -- How were plays read? Part one: Extractive reading -- Wow were plays read? Part two: Using, marking, annotating -- Conclusion -- Appendix: Professional play quartos with Horatian title page mottoes, 1598-1659. "This book is the first comprehensive examination of commercial drama as a reading genre in early modern England. Taking as its focus pre-Restoration printed drama's most common format, the single-play quarto playbook, it interrogates what the form and content of these playbooks can tell us about who their earliest readers were, why they might have wanted to read contemporary commercial drama, and how they responded to the printed versions of plays that had initially been performed in the playhouses of early modern London"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9781032059013; 9781032232546
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English drama; Drama; Books and reading; Book industries and trade; Marginalia; Bühnenwerk; Buchhandel; Lesekultur
    Umfang: xvi, 270 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Dissertation, King's College London, 2013

  7. Playbooks and their readers in early modern England
    Autor*in: August, Hannah
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge,, New York, NY

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 100056309X; 9781003199748; 1003199747; 9781000563092
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English drama; Drama; Books and reading; Book industries and trade; Marginalia; Bühnenwerk; Lesekultur; Buchhandel; LITERARY CRITICISM / Books & Reading; LITERARY CRITICISM / Drama
    Umfang: 1 online resource.
  8. Playbooks and their readers in early modern England
    Autor*in: August, Hannah
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge,, New York, NY

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 100056309X; 9781003199748; 1003199747; 9781000563092
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English drama; Drama; Books and reading; Book industries and trade; Marginalia; Bühnenwerk; Lesekultur; Buchhandel; LITERARY CRITICISM / Books & Reading; LITERARY CRITICISM / Drama
    Umfang: 1 online resource.
  9. Playbooks and their readers in early modern England
    Autor*in: August, Hannah
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Who reads plays? -- Why read plays? -- How were plays read? Part one: Extractive reading -- Wow were plays read? Part two: Using, marking, annotating -- Conclusion -- Appendix: Professional play quartos with Horatian title page mottoes, 1598-1659.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Who reads plays? -- Why read plays? -- How were plays read? Part one: Extractive reading -- Wow were plays read? Part two: Using, marking, annotating -- Conclusion -- Appendix: Professional play quartos with Horatian title page mottoes, 1598-1659. "This book is the first comprehensive examination of commercial drama as a reading genre in early modern England. Taking as its focus pre-Restoration printed drama's most common format, the single-play quarto playbook, it interrogates what the form and content of these playbooks can tell us about who their earliest readers were, why they might have wanted to read contemporary commercial drama, and how they responded to the printed versions of plays that had initially been performed in the playhouses of early modern London"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9781032059013; 9781032232546
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English drama; Drama; Books and reading; Book industries and trade; Marginalia; Bühnenwerk; Buchhandel; Lesekultur
    Umfang: xvi, 270 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Dissertation, King's College London, 2013

  10. Le monde du livre de A à Z
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Bayard Canada livres, Montréal

    Internationale Jugendbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  11. L' édition africaine et la fabrique de la littérature
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Pulim, Limoges

    "Malgré les "outils" d'investigation dont nous disposons, les analyses mettant l'accent sur la "fabrique" des littératures africaines en français sont encore trop rares. Ce manque - disons - d'ardeur à situer rigoureusement les textes dans le champ... mehr

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Malgré les "outils" d'investigation dont nous disposons, les analyses mettant l'accent sur la "fabrique" des littératures africaines en français sont encore trop rares. Ce manque - disons - d'ardeur à situer rigoureusement les textes dans le champ dont ils relèvent et à les appréhender à partir du "régime d'identification de l'art" dont ils ressortent (pour user des catégories proposées par Jacques Rancière) est symptomatique d'un embarras politique envers un ensemble de productions "retentissant" au sein du champ littéraire français davantage comme un facteur de "diversification" que comme l'expression d'un espace culturel et humain spécifique et autonome. Dans cette perspective, les collègues et ami(e)s d'Afrique et du "Nord" qui ont participé à ce livre ont eu à cœur de formuler de stimulantes hypothèses de travail : qu'ils en soient chaleureusement remerciés."-- Back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Devésa, Jean-Michel (Hrsg.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    ISBN: 9782842878467; 2842878469
    RVK Klassifikation: IJ 70010
    Körperschaften/Kongresse: Journée d'étude L'édition africaine et la fabrique de la littérature (2021, Bordeaux)
    Schriftenreihe: Collection L'un et l'autre en français. Travaux
    Schlagworte: Edition; Literaturproduktion; Verlag
    Weitere Schlagworte: Publishers and publishing / Africa / Congresses; Book industries and trade / Africa / Congresses; African literature (French) / History and criticism / Congresses; African literature (French); Book industries and trade; Publishers and publishing; Africa; Conference papers and proceedings; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 188 Seiten, Diagramm
    Bemerkung(en):

    MÉCA = Maison de l'économie créative et de la culture en Nouvelle-Aquitaine

  12. Playbooks and their readers in early modern England
    Autor*in: August, Hannah
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, New York ; London

    Universitätsbibliothek Paderborn
    DUOM1720
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781032059013
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English drama; Drama; Books and reading; Book industries and trade; Marginalia
    Umfang: xvi, 270 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. The Bloomsbury handbook to Cold War literary cultures
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (Herausgeber)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; New York ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    WU630 B262
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781350191716
    Weitere Identifier:
    9781350191716
    Schriftenreihe: Bloomsbury Handbooks
    Schlagworte: Book industries and trade; Cold War; Politics and literature; Literature and society; American literature; English literature; Literaturproduktion; Ost-West-Konflikt; Literaturbeziehungen; Literatur
    Weitere Schlagworte: Literary reference works; Literary studies: from c 1900 -; Military history: post WW2 conflicts; Array; Array
    Umfang: vii, 445 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    10 bw illus

    Introduction; SECTION 1: PRODUCTION; 1. How the Communist Party Shaped Gwendolyn Brooks's Early Writing: Mary Helen Washington; 2. The Cold War Encyclopedic Novel: Jeffrey Severs, University of British Columbia (Canada); 3. Cold War Technology and Women Poets: Linda Kinnahan, Duquesne University (USA); 4. The American Long Poem Evolves, 1945-1990: Ed Brunner, Southern Illinois University (USA); 5. Butler, Le Guin, and Feminist Science Fiction of the Cold War: Katlyn Williams, University of Iowa (USA) ; 6. Cold War Spy Fiction: Skip Willman, University of South Dakota ; 7. American Jewish Writers and the Eastern Bloc: Brian Goodman, Arizona State University (USA); 8. Writing the Cold War in the American Academic Novel: Ian Butcher, Fanshawe University (Canada); SECTION II: CIRCULATION; 9. Anglo-American Propaganda and the Transition from the Second World War to the Cultural Cold War: James Smith and Guy Woodward, Durham University (UK); 10.-

    Book Diplomacy: Rosa Magnusdottir and Birgitte Beck Pristed, Aarhus University (Denmark) ; 11. Closets, Pulps, and the Gay Internationale: Jaime Harker, University of Mississippi (USA); 12. Librarians, Library Diplomacy, and the Cultural Cold War, 1950-1970: Amanda Laugesen, Australian National University (Australia); 13. The Transcription Centre and the Co-Production of African Literary Culture in the 1960s: Asha Rogers, University of Birmingham (UK); 14. Creative Writing and the Cold War: Eric Bennett, Providence College (USA); 15. How Chinese Letters Traveled to Iowa City: P Yi-hung Liu, Academia Sinica (Taiwan); 16. William Faulkner as Cold War Cultural Ambassador: Deborah Cohn, Indiana University (USA); SECTION III: RECEPTION; 17. The Distribution and Reception of American Literature in Cold War Japan: Hiromi Ochi, Senshu University, Tokyo (Japan); 18. Making a Literary Working Class in the Cultural Cold War: Nicole Moore, University of New South Wales (Australia); 19.-

    Anti-Apartheid Imagination, the Cold War-era, and African Literary Magazines: Christopher Ouma, University of Cape Town (South Africa) ; 20. Cuban Revolutionaries Read U.S. Writers: Russell Cobb, University of Alberta (Canada); 21. "Cultural Freedom" in Cold War India: Laetitia Zecchini, CNRS Paris (France); 22. Robinson Jeffers's Journey behind the Iron Curtain: Jirina Smejkalova, Charles University, Prague (Czech Republic); 23. Reading for Freedom in Cold War America: Kristin Matthews, Brigham Young University (USA)

  14. Shakespeare's Syndicate
    The First Folio, Its Publishers, and the Early Modern Book Trade
    Autor*in: Higgins, Ben
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    In 1623 a team of stationers published what has become the most famous volume in English literary history: William Shakespeare's First Folio. Drawing on a host of fresh primary evidence from a wide range of sources, Shakespeare's Syndicate... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    In 1623 a team of stationers published what has become the most famous volume in English literary history: William Shakespeare's First Folio. Drawing on a host of fresh primary evidence from a wide range of sources, Shakespeare's Syndicate illuminates our understanding of how this landmark volume was made and what it has meant to scholars since.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780192665188
    Schlagworte: Book industries and trade; English literature-Early modern, 1500-1700; Publishers and publishing
    Umfang: 1 Online-Ressource (310 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  15. Playbooks and their readers in early modern England
    Autor*in: August, Hannah
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, New York ; Taylor & Francis Group, London

    This book is the first comprehensive examination of commercial drama as a reading genre in early modern England. Taking as its focus pre-Restoration printed drama's most common format, the single-play quarto playbook, it interrogates what the form... mehr

    Zugang:
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book is the first comprehensive examination of commercial drama as a reading genre in early modern England. Taking as its focus pre-Restoration printed drama's most common format, the single-play quarto playbook, it interrogates what the form and content of these playbooks can tell us about who their earliest readers were, why they might have wanted to read contemporary commercial drama, and how they responded to the printed versions of plays that had initially been performed in the playhouses of early modern London. Focusing on professional plays printed in quarto between 1584 and 1660, the book juxtaposes the implications of material and paratextual evidence with analysis of historical traces of playreading in extant playbooks and manuscript commonplace books. In doing so, it presents more detailed and nuanced conclusions than have previously been enabled by studies focused on works by one author or on a single type of evidence.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 100056309X; 9781003199748; 1003199747
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English drama; Drama; Books and reading; Book industries and trade; Marginalia
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi; 270 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [239]-261

  16. <<The>> Bloomsbury handbook to Cold War literary cultures
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (Herausgeber)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London ; New York ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barnhisel, Greg (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350191716
    Weitere Identifier:
    9781350191716
    Schriftenreihe: Bloomsbury Handbooks
    Schlagworte: Literary reference works; Literary studies: from c 1900 -; Military history: post WW2 conflicts; LITERARY CRITICISM / Modern / 20th Century; HISTORY / Wars & Conflicts / General; Book industries and trade; Cold War; Politics and literature; Literature and society; American literature; English literature
    Umfang: vii, 445 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    10 bw illus

    Introduction; SECTION 1: PRODUCTION; 1. How the Communist Party Shaped Gwendolyn Brooks's Early Writing: Mary Helen Washington; 2. The Cold War Encyclopedic Novel: Jeffrey Severs, University of British Columbia (Canada); 3. Cold War Technology and Women Poets: Linda Kinnahan, Duquesne University (USA); 4. The American Long Poem Evolves, 1945-1990: Ed Brunner, Southern Illinois University (USA); 5. Butler, Le Guin, and Feminist Science Fiction of the Cold War: Katlyn Williams, University of Iowa (USA) ; 6. Cold War Spy Fiction: Skip Willman, University of South Dakota ; 7. American Jewish Writers and the Eastern Bloc: Brian Goodman, Arizona State University (USA); 8. Writing the Cold War in the American Academic Novel: Ian Butcher, Fanshawe University (Canada); SECTION II: CIRCULATION; 9. Anglo-American Propaganda and the Transition from the Second World War to the Cultural Cold War: James Smith and Guy Woodward, Durham University (UK); 10.-

    Book Diplomacy: Rosa Magnusdottir and Birgitte Beck Pristed, Aarhus University (Denmark) ; 11. Closets, Pulps, and the Gay Internationale: Jaime Harker, University of Mississippi (USA); 12. Librarians, Library Diplomacy, and the Cultural Cold War, 1950-1970: Amanda Laugesen, Australian National University (Australia); 13. The Transcription Centre and the Co-Production of African Literary Culture in the 1960s: Asha Rogers, University of Birmingham (UK); 14. Creative Writing and the Cold War: Eric Bennett, Providence College (USA); 15. How Chinese Letters Traveled to Iowa City: P Yi-hung Liu, Academia Sinica (Taiwan); 16. William Faulkner as Cold War Cultural Ambassador: Deborah Cohn, Indiana University (USA); SECTION III: RECEPTION; 17. The Distribution and Reception of American Literature in Cold War Japan: Hiromi Ochi, Senshu University, Tokyo (Japan); 18. Making a Literary Working Class in the Cultural Cold War: Nicole Moore, University of New South Wales (Australia); 19.-

    Anti-Apartheid Imagination, the Cold War-era, and African Literary Magazines: Christopher Ouma, University of Cape Town (South Africa) ; 20. Cuban Revolutionaries Read U.S. Writers: Russell Cobb, University of Alberta (Canada); 21. "Cultural Freedom" in Cold War India: Laetitia Zecchini, CNRS Paris (France); 22. Robinson Jeffers's Journey behind the Iron Curtain: Jirina Smejkalova, Charles University, Prague (Czech Republic); 23. Reading for Freedom in Cold War America: Kristin Matthews, Brigham Young University (USA)

  17. Playbooks and their readers in early modern England
    Autor*in: August, Hannah
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, New York ; London

    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781032059013
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English drama; Drama; Books and reading; Book industries and trade; Marginalia
    Umfang: xvi, 270 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index