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  1. Blogging in Beirut
    an ethnography of a digital media practice
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz's anthropological study understands blogging as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their... mehr

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz's anthropological study understands blogging as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their self-understanding. In this context, the notion of publicness enables a consideration of publics not as static 'spheres' that actors merely enter, but as produced and constituted by social practices. The vibrant media landscape of Beirut serves as a selection of samples for an ethnographic exploration of blogging. Quelle: Klappentext.

     

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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783837641424
    RVK Klassifikation: AP 15965 ; AP 19693 ; LC 13350 ; MH 60086 ; MH 76150
    DDC Klassifikation: Bräuche, Etikette, Folklore (390)
    Schriftenreihe: Culture and social practice
    Schlagworte: Politische Kommunikation; Motivation; Blogger; Selbstbild; Feldforschung; Social Media; Soziale Identität; Öffentlichkeit; Weblog
    Weitere Schlagworte: Digital Media; Public Culture; Blogging; Lebanon; Internet; Media; Ethnology; Sociology of Media; Media Studies
    Umfang: XVII, 353 Seiten, Illustrationen