Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 15 von 15.

  1. Blogging in Beirut
    an ethnography of a digital media practice
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz' anthropological study of blogging understands the creation and maintenance of weblogs as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz' anthropological study of blogging understands the creation and maintenance of weblogs as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their self-understanding. In this context, the notion of publicness enables a consideration of the blogosphere not as a normative, 'static' space that actors merely enter, but as produced and constituted by social practices. The vibrant media landscape of Beirut serves as a selection of samples for an ethnographic exploration of blogging

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  2. Blogging in Beirut
    an ethnography of a digital media practice
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz' anthropological study of blogging understands the creation and maintenance of weblogs as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz' anthropological study of blogging understands the creation and maintenance of weblogs as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their self-understanding. In this context, the notion of publicness enables a consideration of the blogosphere not as a normative, 'static' space that actors merely enter, but as produced and constituted by social practices. The vibrant media landscape of Beirut serves as a selection of samples for an ethnographic exploration of blogging

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  3. Kulturspezifik in der europäischen Wirtschaftskommunikation
  4. Engaging 21st century writers with social media
    Beteiligt: Bryant, Kendra N. (Hrsg.)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  IGI Global, Hershey, Pennsylvania (701 E. Chocolate Avenue, Hershey, PA 17033, USA)

    "[This book] is a pivotal reference source for the latest research on the integration of social media platforms into academic writing classes, focusing on how such technology encourages writing and enables students to grasp basic composition skills... mehr

     

    "[This book] is a pivotal reference source for the latest research on the integration of social media platforms into academic writing classes, focusing on how such technology encourages writing and enables students to grasp basic composition skills in classroom settings"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bryant, Kendra N. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781522505631
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: English language; Social media.; Report writing; Internet in education.
    Weitere Schlagworte: Blogging; Microblogging; E-Portfolios; Health communication; Reception theory; Scaffolding; Technical writing
    Umfang: 1 Online-Ressource (305 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Also available in print

    Networked digital spaces: Twitter in the composition classroom / Stephanie N. Phillips -- Blog love: blogging (and microblogging) communities as writing classroom companions / Clarissa J. Walker -- Using Twitter to scaffold English composition / Brian C. Harrell -- From expository blog to engaged e-portfolio: a student-centered pedagogy in process / Jill Darling -- This is the remix: remediating pedagogy practices / Shannon Butts -- Social media and the rhetorical situation: finding common ground between students' lives and writing courses / Katherine Fredlund -- Reblogging as writing: the role of Tumblr in the writing classroom / Meghan McGuire -- Socializing composition: entering the conversation of SNS in composition / Ken Hayes -- Creating meaning for millennials: Bakhtin, Rosenblatt, and the use of social media in the composition classroom / Erin Trauth -- Slacktivism, supervision, and #selfies: illuminating social media composition through reception theory / Elisabeth H. Buck -- The blogging method: improving traditional student writing practices / Christine Fiore -- Teaching casual writing for professional success with Twitter: digital small talk and the new textese / Amy Rubens -- Curating the public self: helping students present an authentic, professional persona via LinkedIn / Erin Trauth -- #WordUp! : student responses to social media in the technical writing classroom / Kendra N. Bryant -- Using Wikipedia to teach written health communication / Melissa Vosen Callens -- Designing a wiki-based course for enhancing the practice of writing skills in the 21st century: moving from theoretical grounding into practical knowledge / Ahmed Abdulateef Al Khateeb

  5. 1 MIO Bloggertipps
    Klar. Einfach. Schritt für Schritt. Mehrwert. Für bessere und erfolgreichere Blogs.
    Autor*in: Gera, Christian
    Erschienen: 2018
    Verlag:  tredition, Hamburg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783746961477; 3746961475
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Weblog
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)COM000000; (BISAC Subject Heading)YTCV; Onlinemarketing; Blogs; Blogger; Bloggen; Marketing; Blogging; Freelancer; Bloggerin; Online Geld verdienen; (VLB-WN)1630: Hardcover, Softcover / Informatik, EDV
    Umfang: Online-Ressource, 284 Seiten
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  6. The Language of Art Blogs
    Erschienen: 2016
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783330020788; 3330020784
    Weitere Identifier:
    9783330020788
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage, neue Ausgabe
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Blogging; comments; corpus linguistics; MAT; POSTS; (VLB-WN)1564: Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  7. Blogging in Beirut
    An Ethnography of a Digital Media Practice
  8. The Impact of Blogging on Writing
    The Impact of Blogging on Students’ Motivation for Writing in the 21st Century
    Autor*in: Jellad, Fathia
    Erschienen: 2020
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9786202522199; 6202522194
    Weitere Identifier:
    9786202522199
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Blogging; writing; (VLB-WN)1564: Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 60 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  9. Business writing for innovators and change-makers
    Autor*in: Henwood, Dawn
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Business Expert Press, New York, New York

    A writing guidebook with street-smarts. It recognizes the unique communication challenges entrepreneurs face and offers clear action steps for tackling them. As an entrepreneur with a pioneering product or service to offer the world, you can't rely... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    A writing guidebook with street-smarts. It recognizes the unique communication challenges entrepreneurs face and offers clear action steps for tackling them. As an entrepreneur with a pioneering product or service to offer the world, you can't rely on templates to get your meaning across. You need a set of writing strategies that are quick to implement and easy to adapt to a variety of communication situations, from e-mails to pitch decks.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781951527792
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Corporate communication collection
    Schlagworte: Business writing; Business communication; Marketing; Marketing collateral; Messaging; Pitch decks; Pitching; Proposals; Technical writing; Grant applications; Business plans; Business writing; Business communications; E-mail; Productivity; Blogging
    Umfang: 1 online resource (xiii, 194 pages), illustrations (some color)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 189-191) and index. - Description based on PDF viewed 07/25/2020

  10. La Competencia en Producción Escrita en inglés mediante el Blogging
    Mejora de vocabulario técnico de la lengua inglesa en Blogging
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Editorial Académica Española, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783639676075; 3639676076
    Weitere Identifier:
    9783639676075
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Enseñanza de Lenguas Asistidas por Ordenador; Aprendizaje Inglés; Competencia Escrita; Blogging; competencia digital; Enseñanza del Inglés Técnico; (VLB-WN)1564: Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressourcen, 220 Seiten
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  11. Blog Assisted Language Learning
    Improving Grammar and Vocabulary
    Erschienen: 2015
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783659772429; 3659772429
    Weitere Identifier:
    9783659772429
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Blogger; Blogging; grammatical accuracy; weblog; Vocabulary Enhancement; (VLB-WN)1560: Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  12. Developing academic writing skills with the help of blogs
    Parallel blogging as an interactive pedagogical tool to enhance writing skills in EAP contexts
    Erschienen: 2019
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9786200465719; 6200465711
    Weitere Identifier:
    9786200465719
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; academic writing; Blogging; discourse community; Language education; Written Communication; (VLB-WN)1560: Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 276 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  13. Blogging in Beirut
    An Ethnography of a Digital Media Practice
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz's anthropological study understands blogging as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz's anthropological study understands blogging as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their self-understanding. In this context, the notion of publicness enables a consideration of publics not as static 'spheres' that actors merely enter, but as produced and constituted by social practices. The vibrant media landscape of Beirut serves as a selection of samples for an ethnographic exploration of blogging.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839441428
    Weitere Identifier:
    9783839441428
    RVK Klassifikation: LC 13350 ; AP 15965
    Schriftenreihe: Kultur und soziale Praxis
    Schlagworte: Internet; Media; Ethnology; Digital Media; Media Studies; Sociology of Media; Lebanon; Public Culture; Blogging; Media Anthropology; Digital Media; Public Culture; Blogging; Lebanon; Internet; Media; Ethnology; Sociology of Media; Media Studies;
    Umfang: 1 Online-Ressource
  14. Blogging in Beirut
    An Ethnography of a Digital Media Practice
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz' anthropological study of blogging understands the creation and maintenance of weblogs as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz' anthropological study of blogging understands the creation and maintenance of weblogs as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their self-understanding. In this context, the notion of publicness enables a consideration of the blogosphere not as a normative, `static' space that actors merely enter, but as produced and constituted by social practices. The vibrant media landscape of Beirut serves as a selection of samples for an ethnographic exploration of blogging.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839441428
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15965 ; LC 13350
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Kultur und soziale Praxis
    Schlagworte: Blogger; Selbstverständnis; Alltag; Motivation; Selbstbild; Politische Kommunikation; Öffentlichkeit; Blogging; Digital Media,Public Culture,Blogging,Lebanon,Internet,Media,Ethnology,Sociology of Media,Media Studies; Digital Media; Ethnology; Internet; Lebanon; Media Studies; Media; Public Culture; Sociology of Media
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 19. Jan 2018)

  15. Engaging 21st century writers with social media
    Beteiligt: Bryant, Kendra N. (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  IGI Global, Hershey, Pennsylvania

    "[This book] is a pivotal reference source for the latest research on the integration of social media platforms into academic writing classes, focusing on how such technology encourages writing and enables students to grasp basic composition skills... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book IGI Global
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    IGI Global E-Book
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook IGI Global Paket 2000-2018
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book IGI
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    "[This book] is a pivotal reference source for the latest research on the integration of social media platforms into academic writing classes, focusing on how such technology encourages writing and enables students to grasp basic composition skills in classroom settings"--Provided by publisher.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bryant, Kendra N. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781522505631
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Advances in higher education and professional development (AHEPD) book series
    Schlagworte: English language; Report writing; Social media; Internet in education; Internet in education; Social media; English language; Report writing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching (Higher); Social media; Report writing ; Study and teaching (Higher); Internet in education; Blogging; Microblogging; E-Portfolios; Health communication; Reception theory; Scaffolding; Technical writing
    Umfang: 1 Online-Ressource (305 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Restricted to subscribers or individual electronic text purchasers

    Also available in print.

    Networked digital spaces: Twitter in the composition classroom / Stephanie N. Phillips -- Blog love: blogging (and microblogging) communities as writing classroom companions / Clarissa J. Walker -- Using Twitter to scaffold English composition / Brian C. Harrell -- From expository blog to engaged e-portfolio: a student-centered pedagogy in process / Jill Darling -- This is the remix: remediating pedagogy practices / Shannon Butts -- Social media and the rhetorical situation: finding common ground between students' lives and writing courses / Katherine Fredlund -- Reblogging as writing: the role of Tumblr in the writing classroom / Meghan McGuire -- Socializing composition: entering the conversation of SNS in composition / Ken Hayes -- Creating meaning for millennials: Bakhtin, Rosenblatt, and the use of social media in the composition classroom / Erin Trauth -- Slacktivism, supervision, and #selfies: illuminating social media composition through reception theory / Elisabeth H. Buck -- The blogging method: improving traditional student writing practices / Christine Fiore -- Teaching casual writing for professional success with Twitter: digital small talk and the new textese / Amy Rubens -- Curating the public self: helping students present an authentic, professional persona via LinkedIn / Erin Trauth -- #WordUp! : student responses to social media in the technical writing classroom / Kendra N. Bryant -- Using Wikipedia to teach written health communication / Melissa Vosen Callens -- Designing a wiki-based course for enhancing the practice of writing skills in the 21st century: moving from theoretical grounding into practical knowledge / Ahmed Abdulateef Al Khateeb