Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Autonomy and control in mass remote working during the Covid-19 pandemic
    evidence from a cross-professional and cross-national analysis
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  LEM, Laboratory of Economics and Management, Institute of Economics, Scuola Superiore Sant'Anna, Pisa, Italy

    The global pandemic induced by the spread of the Covid-19 acted as an exogenous shock which forced organisations to adopt telework as a daily and common form of work along a relevant fraction of the occupational structure. Indeed, most of the growing... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 203
    keine Fernleihe

     

    The global pandemic induced by the spread of the Covid-19 acted as an exogenous shock which forced organisations to adopt telework as a daily and common form of work along a relevant fraction of the occupational structure. Indeed, most of the growing contributions on telework focused on the estimation of employment which can work remotely, while less or any attention has been paid to the impact of the "new" work arrangement on the labour process. Our paper aims at filling this gap. Drawing from a real-time cross-professional, cross-organisational and cross-national qualitative survey, our research investigates two main and interrelated aspects. First, we show how organisations reacted to this shock in terms of autonomy and forms of control including standardisation and teamwork dimensions across different occupations and economic sectors. Second, we describe how and to which extent workers respond: adapting, resisting or appropriating the new organisation of work. More specifically, we study the effect on the above-mentioned dimensions across different occupations to highlight heterogeneity along the vertical division of labour.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/247297
    Schriftenreihe: LEM working paper series ; 2021, 28 (September 2021)
    Schlagworte: Telework; Covid-19; Work organisation; Labour Process; Autonomy; Control
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten)
  2. Nudges for COVID-19 voluntary vaccination
    how to explain peer information?
    Erschienen: June 2021
    Verlag:  Graduate School of Economics, Osaka University, Toyonaka, Osaka, Japan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 813
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 11094/81851
    Schriftenreihe: Discussion papers in economics and business ; 21, 07
    Schlagworte: Herd immunity; Behavioral public policy; Nudge; Framing effect; Autonomy
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten), Illustrationen
  3. FabLab
    Erschienen: 2021
    Verlag:  DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt

    Abstract: Bonny Brandenburger und Maximilian Voigt widmen sich in diesem Beitrag der Frage, wie Offene Werkstätten als performative, technologie-nahe Bildungsorte verstanden werden können, in denen Partizipation innerhalb und außerhalb der... mehr

     

    Abstract: Bonny Brandenburger und Maximilian Voigt widmen sich in diesem Beitrag der Frage, wie Offene Werkstätten als performative, technologie-nahe Bildungsorte verstanden werden können, in denen Partizipation innerhalb und außerhalb der Hochschulgrenzen prozessual gelebt wird. Offene Werkstätten bieten einen möglichen Ansatz für ein selbstbestimmtes und transdisziplinäres Lernen unter Berücksichtigung gesellschaftsrelevanter Fragestellungen im Hochschulkontext. Dieser Beitrag ordnet das noch junge Phänomen konzeptionell und lerntheoretisch in den aktuellen Diskurs um neuartige Bildungsformate ein. (Herausgeber) Abstract: In this article, Bonny Brandenburger and Maximilian Voigt address the question of how open workshops can be understood as performative, technology-related places of education in which participation is lived out processually both within and outside the boundaries of the university. Open workshops offer a possible approach for self-determined and transdisciplinary learning taking into account socially relevant issues in the university context. This article places this still young phenomenon conceptually and in terms of learning theory in the current discourse on new types of educational formats. (Editor)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Hochschulbildung: Lehre und Forschung ; 1
    Schlagworte: FabLab; Lernort; Werkstatt für behinderte Menschen
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 107-117. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1). ISBN 978-3-8394-5565-4