Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. The emancipated spectator
    Erschienen: c2009
    Verlag:  Verso, London [u.a.]

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    NX220 R3613 2009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    IV-1940,3-160
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    PHI 160 : R05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    712 | RAN | Ema
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 120.201
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781844673438; 184467343X
    RVK Klassifikation: CI 5400
    Schlagworte: Ästhetik; Kunstbetrachtung; Passivität; Emanzipation
    Weitere Schlagworte: Aesthetics; Image (Philosophy); Representation (Philosophy); Array; Array
    Umfang: 134 p., ill, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  2. The emancipated spectator
    Erschienen: [2009]
    Verlag:  Verso, London

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    4.9.3.RAN 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    NX220 R3613 2009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    IV-1940,3-160
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    PHI 160 : R05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    712 | RAN | Ema
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 120.201
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781844673438; 184467343X
    RVK Klassifikation: CI 5400
    Schlagworte: Ästhetik; Kunstbetrachtung; Passivität; Emanzipation
    Weitere Schlagworte: Aesthetics; Image (Philosophy); Representation (Philosophy); Array; Array
    Umfang: 134 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  3. The emancipated spectator
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Verso, London [u.a.]

    In this title, the foremost philosopher of art argues for a new politics of seeing. The role of the viewer in art and film theory revolves around a theatrical concept of the spectacle. The masses subjected to the society of spectacle have... mehr

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this title, the foremost philosopher of art argues for a new politics of seeing. The role of the viewer in art and film theory revolves around a theatrical concept of the spectacle. The masses subjected to the society of spectacle have traditionally been seen as aesthetically and politically passive - in response, both artists and thinkers have sought to transform the spectator into an active agent and the spectacle into a performance. In this follow-up to the acclaimed "The Future of the Image", Ranciere takes a radically different approach to this attempted emancipation. Beginning by asking exactly what we mean by political art or the politics of art, he goes on to look at what the tradition of critical art, and the desire to insert art into life, has achieved. Has the militant critique of the consumption of images and commodities become, instead, a melancholic affirmation of their omnipotence?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781844673438; 9781844677610
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; CI 5400 ; CK 3157
    Auflage/Ausgabe: 1. Engl. ed.
    Schlagworte: Aesthetics; Image (Philosophy); Representation (Philosophy); Arts audiences / Psychology; Art appreciation / Philosophy; Philosophie; Ästhetik; Aesthetics; Art appreciation; Arts audiences; Image (Philosophy); Representation (Philosophy); Kunstbetrachtung; Ästhetik; Passivität <Motiv>; Scheu; Politische Kunst; Ethik; Emanzipation <Motiv>; Handlung; Rezeptionsästhetik
    Umfang: 134 S., Ill., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Includes bibliographical references

  4. The emancipated spectator
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Verso, London [u.a.]

    In this title, the foremost philosopher of art argues for a new politics of seeing. The role of the viewer in art and film theory revolves around a theatrical concept of the spectacle. The masses subjected to the society of spectacle have... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this title, the foremost philosopher of art argues for a new politics of seeing. The role of the viewer in art and film theory revolves around a theatrical concept of the spectacle. The masses subjected to the society of spectacle have traditionally been seen as aesthetically and politically passive - in response, both artists and thinkers have sought to transform the spectator into an active agent and the spectacle into a performance. In this follow-up to the acclaimed "The Future of the Image", Ranciere takes a radically different approach to this attempted emancipation. Beginning by asking exactly what we mean by political art or the politics of art, he goes on to look at what the tradition of critical art, and the desire to insert art into life, has achieved. Has the militant critique of the consumption of images and commodities become, instead, a melancholic affirmation of their omnipotence?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781844673438; 9781844677610
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; CI 5400 ; CK 3157
    Auflage/Ausgabe: 1. Engl. ed.
    Schlagworte: Aesthetics; Image (Philosophy); Representation (Philosophy); Arts audiences / Psychology; Art appreciation / Philosophy; Philosophie; Ästhetik; Aesthetics; Art appreciation; Arts audiences; Image (Philosophy); Representation (Philosophy); Kunstbetrachtung; Ästhetik; Passivität <Motiv>; Scheu; Politische Kunst; Ethik; Emanzipation <Motiv>; Handlung; Rezeptionsästhetik
    Umfang: 134 S., Ill., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Includes bibliographical references