Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 80.

  1. Obscenity
    social control and artistic creation in the European Middle Ages
    Beteiligt: Ziolkowski, Jan M. (Hrsg.)
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Brill, Leiden

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Ziolkowski, Jan M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9004109285
    Weitere Identifier:
    9789004109285
    RVK Klassifikation: NM 1500 ; LH 65600 ; EC 5127
    Schriftenreihe: Cultures, beliefs and traditions ; 4
    Schlagworte: Arts, Medieval; Arts, European; Erotica
    Umfang: X, 359 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Landscapes and seasons of the medieval world
    Erschienen: 1973
    Verlag:  Elek, London

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0236154516
    Schlagworte: Arts, Medieval; Landscapes in art; Seasons in art
    Umfang: XV, 252 S., 65 Ill.
  3. <<The>> iconography of heaven
    Beteiligt: Davidson, Clifford (Hrsg.)
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Medieval Institute Publ., Kalamazoo, Mich.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Davidson, Clifford (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1879288486; 1879288494
    RVK Klassifikation: LH 83400
    Schriftenreihe: Early drama, art, and music monograph series ; 21
    Schlagworte: Heaven in art; Arts, Medieval
    Umfang: XI, 206 S., Ill., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. <<The>> iconography of hell
    Beteiligt: Davidson, Clifford (Hrsg.)
    Erschienen: 1992
    Verlag:  Medieval Institute Publ., Kalamazoo, Mich.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Davidson, Clifford (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 187928801X; 1879288028
    RVK Klassifikation: LH 83690
    Schriftenreihe: Early drama, art, and music monograph series ; 17
    Schlagworte: Hell in art; Arts, Medieval; Arts, Renaissance
    Umfang: XII, 215 S., Ill., graph. Darst.
  5. Refiguring the Real
    :Picture and Modernity in Word and Image, 1400-1700
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400872756
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Arts, Medieval; Arts, Modern; Künste, Bildende Kunst allgemein; Ut pictura poesis (Aesthetics); Literatur; Ut pictura poesis; Malerei; Kunstbetrachtung; Allegorie; Kunst
    Umfang: 1 Online-Ressource (336p.)
    Bemerkung(en):

    In a major analysis of pictorial forms from the late Middle Ages to the Enlightenment, Christopher Braider argues that the painted image provides a metaphor and model for all other modes of expression in Western culture—particularly literature, philosophy, religion, and science. Because critics have conventionally explained visual images in terms of verbal texts (Scripture, heroic poetry, and myth), they have undervalued the impact of the pictorial naturalism practiced by painters from the fifteenth century onward and the fundamentally new conception of reality it conveys. By reinterpreting modern Western experience in light of northern "descriptive art," the author enriches our understanding of how both painted and written cultural texts shape our perceptions of the world at large. Throughout Braider draws on works by such painters as van der Weyden, Bruegel the Elder, Steen, Vermeer, Rembrandt, and Poussin, and addresses such topics as the Incarnation of the Word in Christ, the elegiac foundations of Enlightenment aesthetics, and the rivalry between northern and southern art. His goal is not only to reexamine important aesthetic issues but also to offer a new perspective on the general intellectual and cultural history of the modern West.Originally published in 1992.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905

  6. Revealing new perspectives
    studies in honor of Stephen G. Nichols
    Beteiligt: Brownlee, Kevin (HerausgeberIn); Brownlee, Marina Scordilis (HerausgeberIn); Nichols, Stephen G. (GefeierteR)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Peter Lang, New York

    "This volume of studies in honor of Stephen G. Nichols by colleagues, friends, and students is called Revealing New Perspectives because that is what his career exemplifies. As both the verb and adjective forms suggest, Steve has undeniably changed... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2023/3812
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2022 A 11401
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This volume of studies in honor of Stephen G. Nichols by colleagues, friends, and students is called Revealing New Perspectives because that is what his career exemplifies. As both the verb and adjective forms suggest, Steve has undeniably changed the course of medieval studies in ways which have had a global impact that continues to be profound. He has always been committed to not only contextualizing the intellectual and artistic production of the past in which a work was created, but to considering it also according to the current theoretical optics of our time, since each age has its own set of aesthetic and cultural realities and expectations. The contributions to this volume by sixteen distinguished medievalists are divided into the five sections of Visuals, Lyric, Philology, Alterity, and "Rewritings. While it can, of course, be argued that each essay partakes of more than one of these categories, they have been globally organized into the category that predominates in their articulation"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Brownlee, Kevin (HerausgeberIn); Brownlee, Marina Scordilis (HerausgeberIn); Nichols, Stephen G. (GefeierteR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433187759; 1433187752
    Weitere Identifier:
    9781433187759
    RVK Klassifikation: IB 5000
    Schlagworte: Civilization, Medieval; Middle Ages; Arts, Medieval; Literature, Medieval; Civilization, Medieval; Middle Ages
    Umfang: xii, 344 Seiten, Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm
  7. Performing medieval text
    Beteiligt: Butterfield, Ardis (Herausgeber); Hope, Henry (Herausgeber); Souleau, Philippe (Herausgeber)
    Erschienen: 2017; © 2017
    Verlag:  Legenda, an imprint of the Modern Humanities Research Association, Cambridge

    "Texts of different kinds grant insight into the rich cultural canvas of the Middle Ages: epic poetry, vernacular lyric, and music; liturgical rites and ceremonial manuals; manuscripts, illuminations, modern adaptations and editions, and many more.... mehr

    Hochschule für Musik Detmold, Bibliothek
    BM 411:7
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien

     

    "Texts of different kinds grant insight into the rich cultural canvas of the Middle Ages: epic poetry, vernacular lyric, and music; liturgical rites and ceremonial manuals; manuscripts, illuminations, modern adaptations and editions, and many more. Adopting a range of disciplinary perspectives...literary studies, liturgical studies, and musicology...this collection of essays reveals the two-fold performative nature of such texts: they document, mediate, or prefigure acts of performance, while at the same time taking on performative roles themselves by generating additional layers of meaning. Focussing on acts, authors, and performative processes of reception, the contributors demonstrate the significance of the performative to the culture and study of the High and Late Middle Ages (c.1000-1500), from troubadour songs and Minnesang to motets, from the biblical figure of Job to Christine de Pizan and Dante, from Scandinavia to Béarn and Imperial Augsburg." ...publisher's web page, viewed 2/27/18

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Butterfield, Ardis (Herausgeber); Hope, Henry (Herausgeber); Souleau, Philippe (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781910887134; 1910887137
    RVK Klassifikation: EC 5129
    Schriftenreihe: Legenda (General series)
    Schlagworte: Arts, Medieval; Civilization, Medieval; Performative (Philosophy); Arts, Medieval; Civilization, Medieval; Performative (Philosophy); Aufführung; Text
    Umfang: VIII, 217 pages, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  8. Ambiguous locks
    an iconology of hair in medieval art and literature
    Erschienen: 2012
    Verlag:  McFarland, Jefferson, NC [u.a.]

    Universität Bonn, Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    F 2344/8
    keine Fernleihe
    Kunsthistorisches Institut, Abteilung Allgemeine Kunstgeschichte, Bibliothek
    428/O249/55
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780786448708
    Schlagworte: Hair in art; Hair in literature; Arts, Medieval; Identity (Philosophical concept) in art; Identity (Philosophical concept) in literature; Women in art; Women in literature; Literatur; Kunst; Haar <Motiv>; Frau <Motiv>
    Umfang: X, 290 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    "It has long been said that a woman's hair is her crowning glory. This interdisciplinary work explores the significance of women's hair in literature and art from the medieval period through 1525, putting into historical context the ways in which hair participates in construction of the female identity"--Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index

  9. Ambiguous locks
    an iconology of hair in medieval art and literature
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  McFarland & Company, Inc., Publishers, Jefferson, North Carolina

    "It has long been said that a woman's hair is her crowning glory. This interdisciplinary work explores the significance of women's hair in literature and art from the medieval period through 1525, putting into historical context the ways in which... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "It has long been said that a woman's hair is her crowning glory. This interdisciplinary work explores the significance of women's hair in literature and art from the medieval period through 1525, putting into historical context the ways in which hair participates in construction of the female identity" -- Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780786448708
    RVK Klassifikation: NM 1400
    Schlagworte: Hair in art; Hair in literature; Arts, Medieval; Identity (Philosophical concept) in art; Identity (Philosophical concept) in literature; Women in art; Women in literature
    Umfang: x, 290 Seiten, Illustrationen, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [275]-284

  10. Baptism, the three enemies and T.S. Eliot
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Shaun Tyas, Stamford

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1871615852
    Schlagworte: Baptism; Arts, Medieval; Christian art and symbolism
    Weitere Schlagworte: Eliot, T. S. [Thomas Stearns] *1888-1965*
    Umfang: x, 133 S, ill, 25cm.
    Bemerkung(en):

    Includes index

  11. Bloodless genealogies of the French Middle Ages
    translatio, kinship, and metaphor
    Erschienen: c 2005
    Verlag:  University Press of Florida, Gainesville [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0813028620
    Weitere Identifier:
    2005042303
    Schlagworte: Arts, French; Arts, Medieval; Genealogy; Kinship; Symbolism in art; Civilization, Medieval, in art; Civilization, Medieval, in literature; Arts, French; Arts, Medieval; Symbolism in art; Genealogy; Kinship; Civilization, Medieval, in art; Civilization, Medieval, in literature
    Umfang: 242 S, Ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [221]-237) and index

  12. Los instrumentos del Pórtico de la Gloria
    su reconstrucción y la música de su tiempo
    Erschienen: 1993-
    Verlag:  Fundación Pedro Barrié de la Maza, La Coruña

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Spanisch; Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 8487819702
    Übergeordneter Titel:
    Schlagworte: Kathedrale Santiago de Compostela <Santiago de Compostela>; Kathedrale Santiago de Compostela <Array>; Musikinstrument <Motiv>; Musikalische Ikonographie;
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Pórtico de la Gloria (Catedral de Santiago de Compostela); Musical instruments in art; Array; Array; Codex Calixtinus
    Bemerkung(en):

    Essays about reconstructed musical instruments represented in Pórtico sculptures, the Pórtico itself, and medieval Spanish music

    Includes bibliographical references

    Erschienen: 1 - 2

  13. Representing history, 900 - 1300
    art, music, history
    Beteiligt: Maxwell, Robert A. (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Pennsylvania State University Press, University Park, Pa.

    "Brings together the disciplines of art, music, and history to explore the importance of the past to conceptions of the present in the central Middle Ages"--Provided by publisher mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Brings together the disciplines of art, music, and history to explore the importance of the past to conceptions of the present in the central Middle Ages"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Maxwell, Robert A. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780271036366
    Schlagworte: Arts and history; Arts, Medieval
    Umfang: X, 278 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Ardis Butterfield: Music, memory, and authenticity : representing sound in history

    Lawrence Nees: The Fastigium of Saint-Remi ("the Tomb of Hincmar") at Reims

    Laurent Morelle: Diplomatic culture and history writing : Folcuin's cartulary-chronicle of Saint-Bertin

    James Grier: Hoax, history, and hagiography in Adémar de Chabannes's texts for the divine office

    Christine B. Verzar: Picturing Matilda of Canossa : medieval strategies of representation

    Jaume Aurell: Decontextualizing stories to construct historical texts : Bernat Desclot's representations of the past

    Lindy Grant: Representing dynasty : the transept windows at Chartres Cathedral

    Joan A. Holladay: Charting the past : visual configurations of myth and history and the English claim to Scotland

    Cynthia Hahn: Relics and reliquaries : the construction of imperial memory and meaning, with particular attention to treasuries at Conques, Aachen, and Quedlinburg

    Margot Fassler: The liturgical framework of time and the representation of history

    Jeffrey A. Bowman: From written record to historical memory : narrating the past in Iberian charters

    Patrick J. Geary: From charter to cartulary : from archival practice to history

    Susan Boynton: Writing history with liturgy

    Susan Reynolds: Two centuries of representations of the Middle Ages

  14. Obscenity
    social control and artistic creation in the European Middle Ages
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:1999:361
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/EC 5128 Z79
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    D-F 179/75
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    99 A 1114
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    DCo 9767
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:EP:5650:::1998
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Pg 3290-4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    EC 5128 ZIO
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    48.3347
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9004109285
    Schriftenreihe: Cultures, beliefs and traditions ; 4
    Schlagworte: Arts, Medieval; Arts, European; Erotica
    Umfang: X, 359, [36] S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. Landscapes and seasons of the medieval world
    Erschienen: 1973
    Verlag:  Elek, London

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    :I:4508:wd:kl:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Ec-1.335
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 734 nat/80
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    73 B 6821
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    LD LT
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A Kk 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    CD 14990
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B 1973/854
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    FC 4710
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0236154516
    Schlagworte: Arts, Medieval; Landscapes in art; Seasons in art
    Umfang: XV, 252 S., 65 Ill.
  16. Performing medieval text
    Beteiligt: Butterfield, Ardis (Hrsg.); Hope, Henry (Hrsg.); Souleau, Philippe (Hrsg.)
    Erschienen: 2017; © 2017
    Verlag:  Legenda, an imprint of the Modern Humanities Research Association, Cambridge

    "Texts of different kinds grant insight into the rich cultural canvas of the Middle Ages: epic poetry, vernacular lyric, and music; liturgical rites and ceremonial manuals; manuscripts, illuminations, modern adaptations and editions, and many more.... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Texts of different kinds grant insight into the rich cultural canvas of the Middle Ages: epic poetry, vernacular lyric, and music; liturgical rites and ceremonial manuals; manuscripts, illuminations, modern adaptations and editions, and many more. Adopting a range of disciplinary perspectives...literary studies, liturgical studies, and musicology...this collection of essays reveals the two-fold performative nature of such texts: they document, mediate, or prefigure acts of performance, while at the same time taking on performative roles themselves by generating additional layers of meaning. Focussing on acts, authors, and performative processes of reception, the contributors demonstrate the significance of the performative to the culture and study of the High and Late Middle Ages (c.1000-1500), from troubadour songs and Minnesang to motets, from the biblical figure of Job to Christine de Pizan and Dante, from Scandinavia to Béarn and Imperial Augsburg." ...publisher's web page, viewed 2/27/18

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Butterfield, Ardis (Hrsg.); Hope, Henry (Hrsg.); Souleau, Philippe (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781910887134; 1910887137
    RVK Klassifikation: EC 5129
    Schriftenreihe: Legenda (General series)
    Schlagworte: Arts, Medieval / fast / (OCoLC)fst00818126; Civilization, Medieval / fast / (OCoLC)fst00863049; Performative (Philosophy) / fast / (OCoLC)fst01057886; Arts, Medieval; Civilization, Medieval; Performative (Philosophy); Arts, Medieval; Civilization, Medieval; Performative (Philosophy); Text; Aufführung
    Umfang: VIII, 217 pages, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  17. Images, improvisations, sound, and silence from 1000 to 1800
    Degree Zero
    Beteiligt: Hellemans, Babette (Hrsg.); Nelson, Alissa Jones (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Amsterdam University Press, Amsterdam

    The act of drawing a line or uttering a word is often seen as integral to the process of making art. This is especially obvious in music and the visual arts, but applies to literature, performance, and other arts as well. These collected essays,... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The act of drawing a line or uttering a word is often seen as integral to the process of making art. This is especially obvious in music and the visual arts, but applies to literature, performance, and other arts as well. These collected essays, written by scholars from diverse fields, take a historical view of the richness of creation out of nothing (creatio ex nihilo) in order to draw out debates, sometimes implicit and sometimes formally stated, about the production and reproduction of cultural meaning in a period of great change and novelty, between the beginnings of the medieval intellectual tradition and the imprint of the Enlightenment. The authors pose the following questions: Do tradition and creativity conflict with one another, or are they complementary? What are the tensions between composition and live performance? What is the role of the audience in perceiving the object of art? Are such objects fixed or flexible? What about the status of the event? Is the event part of creation, in the sense that it disturbs the still waters of historical continuity? These and other questions build on the foundation of Roland Barthes' concept of Degree Zero, offering new insights into what it means to create

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hellemans, Babette (Hrsg.); Nelson, Alissa Jones (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789048529186
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Knowledge communities ; 6
    Schlagworte: Arts, Medieval; Arts, Modern; Sound in art; Sound in literature; Kreativität; Künste; Schaffensprozess; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (251 Seiten), Illustrationen
  18. Crossing boundaries
    interdisciplinary approaches to the art, material culture, language and literature of the early medieval world
    Beteiligt: Cambridge, Eric (Hrsg.); Hawkes, Jane (Hrsg.)
    Erschienen: 2017; © 2017
    Verlag:  Oxbow Books, Oxford, [England]

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cambridge, Eric (Hrsg.); Hawkes, Jane (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781785703089
    RVK Klassifikation: NM 9300
    Schlagworte: Arts, Medieval; Civilization, Medieval; Sachkultur; Sprache; Kunst; Literatur
    Umfang: 1 online resource (526 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  19. Images, improvisations, sound, and silence from 1000 to 1800 - degree zero
    Beteiligt: Hellemans, Babette (Hrsg.); Nelson, Alissa Jones (Hrsg.)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Amsterdam University Press, Amsterdam

    The act of drawing a line or uttering a word is often seen as integral to the process of making art. This is especially obvious in music and the visual arts, but applies to literature, performance, and other arts as well. These collected essays,... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The act of drawing a line or uttering a word is often seen as integral to the process of making art. This is especially obvious in music and the visual arts, but applies to literature, performance, and other arts as well. These collected essays, written by scholars from diverse fields, take a historical view of the richness of creation out of nothing (creatio ex nihilo) in order to draw out debates, sometimes implicit and sometimes formally stated, about the production and reproduction of cultural meaning in a period of great change and novelty, between the beginnings of the medieval intellectual tradition and the imprint of the Enlightenment. The authors pose the following questions: Do tradition and creativity conflict with one another, or are they complementary? What are the tensions between composition and live performance? What is the role of the audience in perceiving the object of art? Are such objects fixed or flexible? What about the status of the event? Is the event part of creation, in the sense that it disturbs the still waters of historical continuity? These and other questions build on the foundation of Roland Barthes' concept of Degree Zero, offering new insights into what it means to create

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hellemans, Babette (Hrsg.); Nelson, Alissa Jones (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789048529186
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Knowledge communities (Amsterdam, Netherlands)
    6
    Schlagworte: Arts / Philosophy; Arts, Medieval; Arts, Modern; Sound in art; Sound in literature; Silence in literature; Ästhetik; Künste; Schaffensprozess; Kreativität
    Umfang: 1 Online-Ressource (251 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 14 Dec 2020)

    Ouverture : degree zero between past and future / Babette Hellemans -- Images. The two bodies of the Virgin : on the festival of Cirio de Nazaré / Jean-Claude Schmitt -- The three ages of man and the materialization of an allegory : inquiries on an object at the threshold of modernity / Andrea von Hülsen-Esch -- Lapsus figurae : remarks on iconographic error / Pierre-Olivier Dittmar -- Improvisations. Drawing a line and questioning art / Nicola Suthor -- Fall and rise again / Irit Ruth Kleiman -- Improvisations as a chief pillar of the poetic art in Persian literary tradition / Asghar Seyed-Gohrab -- Sound. Intending the listener / Rokus de Groot -- The sovereign ear : Handel's Water music and aural historiography / Sander van Maas -- Where sound and meaning part : language and performance in early Hebrew poetry / Irene Zwiep -- Silence. Writing about silence and the secret in the twelfth century : monastic variations on a Biblical theme / Cédric Giraud -- An arrangement of silence : shaping monastic identity in Anselm of Canterbury's letter collections / Theo B. Lap -- Dimidia hora : liminal silence in Bernard of Clairvaux, Anselm of Canterbury, and Barack Obama / Burcht Pranger

  20. A preface to Chaucer
    studies in medieval perspectives
    Erschienen: 1964
    Verlag:  Princeton Univ. Press, Princeton, NJ

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: HH 5080
    Auflage/Ausgabe: 3. printing
    Schlagworte: Arts, Medieval; Mittelenglisch; Literatur
    Weitere Schlagworte: Chaucer, Geoffrey <d. 1400>; Guillaume de Lorris (ca. 12./13. Jahrhundert); Chaucer, Geoffrey (1343-1400)
    Umfang: XVII, 519, [88] Seiten, Illustrationen
  21. Representing history, 900 - 1300
    art, music, history
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Pennsylvania State Univ. Press, University Park, Pa.

    "Brings together the disciplines of art, music, and history to explore the importance of the past to conceptions of the present in the central Middle Ages"--Provided by publisher. mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Monumenta Germaniae Historica, Deutsches Institut für Erforschung des Mittelalters, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte

     

    "Brings together the disciplines of art, music, and history to explore the importance of the past to conceptions of the present in the central Middle Ages"--Provided by publisher.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780271036366
    RVK Klassifikation: NB 5350
    Schlagworte: Arts and history; Arts, Medieval; Musik; Historisches Ereignis <Motiv>; Geschichte <Motiv>; Kunst
    Umfang: X, 278 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  22. Locating the Middle Ages
    the spaces and places of Medieval culture
    Beteiligt: Weiss, Julian (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  King's College London, London

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Monumenta Germaniae Historica, Deutsches Institut für Erforschung des Mittelalters, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weiss, Julian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780953983872; 0953983870
    RVK Klassifikation: EC 5126 ; NM 1400
    Schriftenreihe: King's College London medieval studies ; 23
    Schlagworte: Arts, Medieval; Literature, Medieval / History and criticism; Place (Philosophy) in art; Kultur; Mittelalter
    Umfang: XXVI, 250 S., Ill.
  23. Envisioning experience in late antiquity and the Middle Ages
    dynamic patterns in texts and images
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Monumenta Germaniae Historica, Deutsches Institut für Erforschung des Mittelalters, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781409439486
    RVK Klassifikation: EC 3870 ; LH 65900
    Schlagworte: Geschichte; Psychologie; Arts, Medieval; Arts; Imagery (Psychology) in literature; Art and literature; Bild; Vorstellung
    Umfang: IX, 171 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    In October 2006 the Medieval Institute of the Univ. of Notre Dame sponsored a workshop in which seven scholars of different disciplines explored the role and effects of what we have called "dynamic patterns of feeling" in a text or image

    Includes bibliographical references and index

  24. Refiguring the Real
    :Picture and Modernity in Word and Image, 1400-1700
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400872756
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Arts, Medieval; Arts, Modern; Künste, Bildende Kunst allgemein; Ut pictura poesis (Aesthetics); Literatur; Ut pictura poesis; Malerei; Kunstbetrachtung; Allegorie; Kunst
    Umfang: 1 Online-Ressource (336p.)
    Bemerkung(en):

    In a major analysis of pictorial forms from the late Middle Ages to the Enlightenment, Christopher Braider argues that the painted image provides a metaphor and model for all other modes of expression in Western culture—particularly literature, philosophy, religion, and science. Because critics have conventionally explained visual images in terms of verbal texts (Scripture, heroic poetry, and myth), they have undervalued the impact of the pictorial naturalism practiced by painters from the fifteenth century onward and the fundamentally new conception of reality it conveys. By reinterpreting modern Western experience in light of northern "descriptive art," the author enriches our understanding of how both painted and written cultural texts shape our perceptions of the world at large. Throughout Braider draws on works by such painters as van der Weyden, Bruegel the Elder, Steen, Vermeer, Rembrandt, and Poussin, and addresses such topics as the Incarnation of the Word in Christ, the elegiac foundations of Enlightenment aesthetics, and the rivalry between northern and southern art. His goal is not only to reexamine important aesthetic issues but also to offer a new perspective on the general intellectual and cultural history of the modern West.Originally published in 1992.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905

  25. Ambiguous locks
    an iconology of hair in medieval art and literature
    Erschienen: 2012
    Verlag:  McFarland & Company, Jefferson NC [u.a.]

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780786448708
    Schlagworte: Hair in art; Hair in literature; Arts, Medieval; Identity (Philosophical concept) in art; Identity (Philosophical concept) in literature; Women in art; Women in literature; Frau <Motiv>; Literatur; Kunst; Haar <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Maria Magdalena Heilige, Biblische Person
    Umfang: X, 290 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    "It has long been said that a woman's hair is her crowning glory. This interdisciplinary work explores the significance of women's hair in literature and art from the medieval period through 1525, putting into historical context the ways in which hair participates in construction of the female identity"--Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index