Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 50 von 769.

  1. Proofs of Genius
    Collected Editions from the American Revolution to the Digital Age
    Erschienen: 2015
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor

    "Proofs of Genius: Collected Editions from the American Revolution to the Digital Age is the first extensive study of the collected edition as an editorial genre within American literary history. Unlike editions of an author's "selected works" or... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    "Proofs of Genius: Collected Editions from the American Revolution to the Digital Age is the first extensive study of the collected edition as an editorial genre within American literary history. Unlike editions of an author's "selected works" or thematic anthologies, which clearly indicate the presence of non-authorial editorial intervention, collected editions have typically been arranged to imply an unmediated documentary completeness. By design, the collected edition obscures its own role in shaping the cultural reception of the author. In Proofs of Genius, Amanda Gailey argues that decisions to re-edit major authorial corpora are acts of canon-formation in miniature that indicate more foundational shifts in the way a culture views its literature and itself. By combining a theoretically-informed approach with a broad historical view of collected editions from the late eighteenth century to the present (including the rise of digital editions), Gailey fills a gap in the textual scholarship of the editing history of major figures like Emily Dickinson and Walt Whitman and of the American literary canon itself"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780472121267
    Schriftenreihe: Editorial theory and literary criticism
    Schlagworte: Authorship; Canon (Literature); Editing; Editions; Literature publishing; Literature publishing; American literature; American literature; Editing ; United States ; History; Whitman, Walt ; 1819-1892 ; Appreciation; Dickinson, Emily ; 1830-1886 ; Appreciation; Authorship ; History; Editions ; United States ; History; Literature publishing ; United States ; History ; 20th century; Literature publishing ; United States ; History ; 19th century; American literature ; Appreciation ; United States ; History ; 20th century; American literature ; Appreciation ; United States ; History ; 19th century; Editing ; History; LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; Canon (Literature); Literature: history & criticism; Literary theory; Art d'ecrire ; Histoire; Chefs-d'oeuvre (Litterature); Édition ; Histoire; Éditions ; États-Unis ; Histoire; Litterature ; Édition ; États-Unis ; Histoire ; 20e siecle; Litterature ; Édition ; États-Unis ; Histoire ; 19e siecle; Litterature americaine ; Appreciation ; États-Unis ; Histoire ; 20e siecle; Litterature americaine ; Appreciation ; États-Unis ; Histoire ; 19e siecle; Editing; Dickinson, Emily ; 1830-1886; Authorship; Art appreciation; American literature ; Appreciation; Whitman, Walt ; 1819-1892; Literature publishing; Editions; United States; History
    Weitere Schlagworte: Whitman, Walt (1819-1892); Dickinson, Emily (1830-1886)
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 162 pages :), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 141-156) and index. - Description based on print version record

  2. This is not just a painting
    an inquiry into art, domination, magic and the sacred
    Autor*in: Lahire, Bernard
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Polity Press, Cambridge

    Intro -- This is Not Just a Painting -- Copyright -- Contents -- Acknowledgements -- Plates -- Introduction: Unravelling a canvas -- Book 1 History, domination and social magic -- 1 Self-evident facts and foundations of beliefs -- 2 Domination and... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Digitale Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Intro -- This is Not Just a Painting -- Copyright -- Contents -- Acknowledgements -- Plates -- Introduction: Unravelling a canvas -- Book 1 History, domination and social magic -- 1 Self-evident facts and foundations of beliefs -- 2 Domination and social magic -- 3 Linked oppositions: dominators/dominated and sacred/profane -- Book 2 Art, domination, sanctification -- 4 The expansion of the domain of the sacred: the emergence of art as an autonomous domain, separate from the profane -- 5 Authentication and attribution -- Book 3 On Poussin and some Flights into Egypt -- 6 Sublime Poussin: master of French classicism -- 7 The fabulous destiny of paintings attributed to Nicolas Poussin -- 8 Poussin, science, law and the art market -- 9 How each person plays their game -- Conclusions -- Post-scriptum: The conditions for scientific creation -- Notes -- Summary of information sources consulted -- Bibliography -- Index -- This is Not Just a Painting -- Copyright -- Contents -- Acknowledgements -- Introduction: Unravelling a canvas -- Book 1 History, domination and social magic -- 1 Self-evident facts and foundations of beliefs -- 2 Domination and social magic -- 3 Linked oppositions: dominators/dominated and sacred/profane -- Book 2 Art, domination, sanctification -- 4 The expansion of the domain of the sacred: the emergence of art as an autonomous domain, separate -- 5 Authentication and attribution -- Book 3 On Poussin and some Flights into Egypt -- 6 Sublime Poussin: master of French classicism -- 7 The fabulous destiny of paintings attributed to Nicolas Poussin -- 8 Poussin, science, law and the art market -- 9 How each person plays their game -- Conclusions -- Post-scriptum: The conditions for scientific creation -- Notes -- Summary of information sources consulted -- Bibliography -- Supplementary bibliography -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morrison, Helen (ÜbersetzerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781509528707
    Schlagworte: Poussin, Nicolas,-1594?-1665.-Flight into Egypt; Aesthetics; Mysticism and art; Art appreciation; Poussin, Nicolas,-1594?-1665.-Flight into Egypt.; Aesthetics.; Mysticism and art.; Art appreciation; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 545 Seiten)
  3. Ceci n'est pas qu'un tableau
    essai sur l'art, la domination, la magie et le sacré
    Autor*in: Lahire, Bernard
    Erschienen: 2015
    Verlag:  La Découverte, Paris

    En 1657, Nicolas Poussin peint une Fuite en Égypte au voyageur couché. La toile disparaît ensuite pendant plusieurs siècles. Dans les années 1980, plusieurs versions du tableau réapparaissent, de grands experts mondiaux s'opposent, des laboratoires... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2015:2711:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 925157
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 C 1483
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    En 1657, Nicolas Poussin peint une Fuite en Égypte au voyageur couché. La toile disparaît ensuite pendant plusieurs siècles. Dans les années 1980, plusieurs versions du tableau réapparaissent, de grands experts mondiaux s'opposent, des laboratoires d'analyse et des tribunaux s'en mêlent et nombreux sont ceux - galeristes, experts, directeurs de musée, conservateurs, etc. - à vouloir authentifier et s'approprier le chef-d'oeuvre. L'une des versions sera finalement acquise pour 17 millions d'euros par le musée des Beaux-Arts de Lyon. De quoi nous parle cette histoire aux allures d'intrigue policière? Pourquoi une telle débauche d'énergie, de controverses et d'argent pendant autant d'années? Qu'est-ce qui fait la valeur - économique, esthétique - d'une oeuvre d'art? Et d'où vient cette aura attachée aux créateurs et aux oeuvres? livre 1. Histoire, domination et magie sociale -- livre 2. Art, domination, sacralisation -- livre 3. Du Poussin et de quelques : Fuites en Égypte

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782707185211
    RVK Klassifikation: LH 61020
    Schriftenreihe: Collection laboratoire des sciences sociales
    Schlagworte: Aesthetics; Mysticism and art; Art appreciation
    Weitere Schlagworte: Poussin, Nicolas (1594?-1665): Flight into Egypt
    Umfang: 597 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Bibliogr. p. 563-[580]. Index

  4. Romance for sale in early modern England
    the rise of prose fiction
    Autor*in: Mentz, Steve
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, London

    In this volume the author explores how authors and publishers of prose fiction in late 16th-century England produced books that combined traditional narrative forms with a dynamic new understanding of the relationship between text and audience mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 458/138
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 C 1177
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this volume the author explores how authors and publishers of prose fiction in late 16th-century England produced books that combined traditional narrative forms with a dynamic new understanding of the relationship between text and audience

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138250925; 9780754654698
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schlagworte: English fiction; Fiction; Fiction; Books and reading; Books and reading; Romances; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Art appreciation; Books and reading; English fiction; Fiction; Romances
    Weitere Schlagworte: Heliodorus; Heliodorus
    Umfang: x, 261 Seiten, Illustration
    Bemerkung(en):

    "First published 2006 by Ashgate Publishing" - Impressum

    Literaturverzeichnis: 221-252

  5. The art of looking
    how to read modern and contemporary art
    Autor*in: Esplund, Lance
    Erschienen: October 2018; ©2018
    Verlag:  Basic Books, New York

    A hand-signed porcelain urinal. An abstract drip painting. A silent 700 hour performance. Art has changed since the days of Giotto, Michelangelo, and even Picasso--and many of us are perplexed. Do modern and contemporary artists such as Marcel... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:1358:
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A hand-signed porcelain urinal. An abstract drip painting. A silent 700 hour performance. Art has changed since the days of Giotto, Michelangelo, and even Picasso--and many of us are perplexed. Do modern and contemporary artists such as Marcel Duchamp, Jackson Pollock, and Marina Abramovic represent civilization's highest achievements? Or is something else afoot? In The Art of Looking, art critic Lance Esplund demonstrates that works of modern and contemporary art are not as indecipherable as they seem to be. He reveals the threads that weave the art of the past with that of the present, and shows us how to separate the genuine article from mere rags--not to mention the emperor's new clothes "The landscape of contemporary art has changed dramatically during the last hundred years: from Malevich's 1915 painting of a single black square and Duchamp's 1917 signed porcelain urinal to Jackson Pollock's midcentury "drip" paintings; Chris Burden's "Shoot" (1971), in which the artist was voluntarily shot in the arm with a rifle; Urs Fischer's "You" (2007), a giant hole dug in the floor of a New York gallery; and the conceptual and performance art of today's Ai Weiwei and Marina Abramovic. The shifts have left the art-viewing public (understandably) perplexed. In The Art of Looking, renowned art critic Lance Esplund demonstrates that works of modern and contemporary art are not as indecipherable as they might seem. With patience, insight, and wit, Esplund guides us through the last century of art and empowers us to approach and appreciate it with new eyes. Eager to democratize genres that can feel inaccessible, Esplund encourages viewers to trust their own taste, guts, and common sense. The Art of Looking will open the eyes of viewers who think that recent art is obtuse, nonsensical, and irrelevant, as well as the eyes of those who believe that the art of the past has nothing to say to our present." -- Publisher's description

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780465094660; 046509466X
    Weitere Identifier:
    9780465094677
    RVK Klassifikation: LH 61045 ; LH 65827 ; LH 65880
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Art, Modern; Art appreciation; ART; Art appreciation; Art, Modern
    Umfang: viii, 277 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 251-262) and index

  6. Renaissance theories of vision
    Beteiligt: Hendrix, John Shannon (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hendrix, John Shannon (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781409400240
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; LH 65720
    Schriftenreihe: Visual culture in early modernity
    Schlagworte: Renaissance; Bildtheorie; Visuelle Wahrnehmung; ; Bildtheorie; Visuelle Wahrnehmung; Geschichte 1420-1600; ; Renaissance; Perspektive; ; Perspektive; Geschichte 1420-1600;
    Weitere Schlagworte: Art, Renaissance; Creation (Literary, artistic, etc.); Visual perception; Array
  7. Brill's companion to the reception of Senecan tragedy
    scholarly, theatrical and literary receptions
    Beteiligt: Dodson-Robinson, Eric (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Brill, Leiden

    Preliminary Material -- 1 Introduction /Eric Dodson-Robinson -- 2 Imago res mortua est: Senecan Intertextuality /Christopher Trinacty -- 3 Seneca Tragicus and Stoicism /Christopher Star -- 4 Senecan Tragedy and the Politics of Flavian Literature... mehr

    Zugang:
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material -- 1 Introduction /Eric Dodson-Robinson -- 2 Imago res mortua est: Senecan Intertextuality /Christopher Trinacty -- 3 Seneca Tragicus and Stoicism /Christopher Star -- 4 Senecan Tragedy and the Politics of Flavian Literature /Peter J. Davis -- 5 Seneca Rediscovered: Recovery of Texts, Reinvention of a Genre /Gianni Guastella -- 6 The Reception of Seneca in the Crowns of Aragon and Castile in the Fourteenth and Fifteenth Centuries /Tomàs Martínez Romero -- 7 The Reception of the Tragedies of Seneca in the Sixteenth and Seventeenth Centuries in France /Florence de Caigny and Eric Dodson-Robinson -- 8 Germany and the Netherlands: Tragic Seneca in Scholarship and on Stage /Joachim Harst -- 9 Early ‘English Seneca’: From ‘Coterie’ Translations to the Popular Stage /Jessica Winston -- 10 Shakespeare vs. Seneca: Competing Visions of Human Dignity /Patrick Gray -- 11 Senecan Gothic /Helen Slaney -- 12 Nineteenth- and Early Twentieth-Century Receptions of Seneca Tragicus /Francesco Citti -- 13 Seneca Our Contemporary: The Modern Theatrical Reception of Senecan Tragedy /Ralf Remshardt -- 14 Rereading Seneca: The Twenty-First Century and Beyond /Siobhán McElduff -- Index. In Brill's Companion to the Reception of Senecan Tragedy , Eric Dodson-Robinson incorporates essays by specialists working across disciplines and national literatures into a subtle narrative tracing the diverse scholarly, literary and theatrical receptions of Seneca's tragedies. The tragedies, influential throughout the Roman world well beyond Seneca's time, plunge into obscurity in Late Antiquity and nearly disappear during the Middle Ages. Profound consequences follow from the rediscovery of a dusty manuscript containing nine plays attributed to Seneca: it is seminal to both the renaissance of tragedy and the birth of Humanism. Canonical Western writers from Antiquity to the present have revisited, transformed, and eviscerated Senecan precedents to develop, in Dodson-Robinson's words, \'competing tragic visions of agency and the human place in the universe.\'

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dodson-Robinson, Eric (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004310988
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: FX 210705
    Schriftenreihe: Brill's companions to classical reception ; volume 5
    Schlagworte: Latin drama (Tragedy); Art appreciation; Latin drama (Tragedy); Latin drama (Tragedy)
    Weitere Schlagworte: Seneca, Lucius Annaeus approximately 4 B.C.-65 A.D; Seneca, Lucius Annaeus approximately 4 B.C.-65 A.D; Seneca, Lucius Annaeus (approximately 4 B.C.-65 A.D): Tragedies; Seneca, Lucius Annaeus (approximately 4 B.C.-65 A.D)
    Umfang: Online-Ressource (XII, 330 Seiten), Illustration
  8. Corps et Interprétation (XVIe-XVIIIe siècles)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Editions Rodopi, Amsterdam

    L'interprétation n'aurait-elle pas besoin des émotions ? Ce livre répond à cette question par une série d'études sur l'articulation entre l'expérience esthétique et l'activité herméneutique dans des œuvres des XVIe, XVIIe et XVIIIe siècles. Si le... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    L'interprétation n'aurait-elle pas besoin des émotions ? Ce livre répond à cette question par une série d'études sur l'articulation entre l'expérience esthétique et l'activité herméneutique dans des œuvres des XVIe, XVIIe et XVIIIe siècles. Si le corps et l'interprétation ont longtemps été placés dans un rapport d'exclusion, une partie de la pensée philosophique et critique a récemment proposé de repenser une continuité entre la réception sensible et l'élaboration du sens. La période qui s'étend de la Renaissance aux Lumières nous aide à le faire, parce qu'avant l'autonomisation de la sphère e

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789401208000
    RVK Klassifikation: IB 4550
    Schriftenreihe: Faux Titre ; v.374
    Schlagworte: Art appreciation; Aesthetic movement (Art) -- Exhibitions; Art criticism; ART ; General; Art appreciation; Conference papers and proceedings
    Umfang: Online Ressource (280 p.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

  9. Il "Pinocchio" di Carlo Collodi e le sue riscritture in Italia e Inghilterra
    Autor*in: Paruolo, Elena
    Erschienen: giugno 2017
    Verlag:  Aracne editrice, Canterano (RM)

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 A 3148
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tosi, Laura (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788825503944; 8825503946
    Auflage/Ausgabe: I edizione
    Schriftenreihe: A10
    Schlagworte: Avventure di Pinocchio (Collodi, Carlo); Art appreciation; Great Britain; Italy; Adaptations
    Weitere Schlagworte: Collodi, Carlo (1826-1890): Avventure di Pinocchio; Collodi, Carlo (1826-1890); Collodi, Carlo (1826-1890); Collodi, Carlo (1826-1890); Collodi, Carlo; Collodi, Carlo; Collodi, Carlo; Collodi, Carlo; Collodi, Carlo; 1826-1890; 1826-1890; 1826-1890; 1826-1890; 1826-1890; Adaptations; Appreciation; Appreciation; Avventure di Pinocchio; Great Britain; Italy
    Umfang: 384 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    C. Collodi (1826-1890), pseud. of Carlo Lorenzini

    Includes bibliographical references (pages 379-384)

  10. Wie Goethe Japaner wurde
    internationale Kulturdiplomatie und nationaler Identitätsdiskurs 1889-1989
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Iudicium, München

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 91593
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Ethnographische Sammlungen Sachsen, Museum für Völkerkunde Dresden, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    GK 4370 K38
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Seminar, Neuere deutsche Literatur, Bibliothek
    Frei 30b: N 338/500
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Freiburger Institut für Paläowissenschaftliche Studien, Bibliothek
    Frei 170: 9/35/52
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    TG-10 3/153
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    GK 4370 104
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    German Institute for Global and Area Studies, Bibliothek
    JPN-L/8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    6: D-361.6/47
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 12829
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Ostasien
    PT2053.K47 W54 2020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    GER:GG:5300:S81::2020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Museum für Völkerkunde Leipzig, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Diözesanbibliothek Münster
    21:0925
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    40/384
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    70/3348
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    63 A 3194
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Asien-Orient-Institut, Abteilung für Japanologie, Bibliothek
    831-1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    GK 4370 K38
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.2574
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783862056682; 3862056686
    Weitere Identifier:
    9783862056682
    RVK Klassifikation: GK 4370 ; EI 4945
    Schlagworte: German literature; Nationalbewusstsein; Identitätsentwicklung; Auswärtige Kulturpolitik; Public Diplomacy; Kulturkontakt; Identität; Littérature allemande - Appréciation - Japon; International relations; German literature - Appreciation; Art appreciation; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832); Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832); Goethe, Johann Wolfgang von - 1749-1832
    Umfang: 191 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 162-185

    Personenregister: Seite 188-191

  11. Was restlos übrigbleibt
    zu den Filmen der Marguerite Duras
    Autor*in: Futscher, Edith
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Wilhelm Fink, Paderborn ; Brill

    "Die Filme Marguerite Duras' sind eigentümlich verstörend - karg in der Bildsprache, mitunter beharrlich in der Artikulationsweise. Ihre ästhetischen Antworten auf soziale und politische Fragen des 20. Jahrhunderts sind heillos. 'Was restlos... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2021/1309
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Romanisches Seminar, Bibliothek
    Frei 23: Lf 19, 558 z
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 6527
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Lm Dur05 0006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Romanistik, Bibliothek
    F 67 DUR 131
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    71/1617
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Die Filme Marguerite Duras' sind eigentümlich verstörend - karg in der Bildsprache, mitunter beharrlich in der Artikulationsweise. Ihre ästhetischen Antworten auf soziale und politische Fragen des 20. Jahrhunderts sind heillos. 'Was restlos übrigbleibt' ist eine umfassende Werkmonografie, die dieser Verzahnung Rechnung trägt. In Kontakt mit Fragmenten von Maurice Blanchot wird in deskriptiven Analysen das dichte Geflecht an Filmen und literarischen Texten vorgestellt. Es wird hinsichtlich der Möglichkeiten diskutiert, mit Stille, Leere, Langsamkeit, mit dem Einsatz von Barrieren, Klüften oder Entfärbung von Dingen zu sprechen, die sich nicht zeigen oder zeigen lassen, die wir dennoch sehen können. Mit weitgehend neutralen Bildern, Bildern, die weder hervorstechen noch zuordenbar sein wollen, gelang es Duras, sowohl Übersehenes in den Blick zu rücken als auch extreme Erfahrung zu thematisieren."--Page 4 of cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783770565399; 3770565398
    Weitere Identifier:
    9783770565399
    RVK Klassifikation: AP 51400
    Schriftenreihe: Film Denken
    Schlagworte: Motion pictures, French; Cinéma français - Histoire et critique; Art appreciation; Motion pictures, French; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Duras, Marguerite; Duras, Marguerite
    Umfang: 368 Seiten, Illustrationen, 23.5 cm x 15.5 cm
  12. Homer's ancient readers
    the hermeneutics of Greek epic's earliest exegetes
    Beteiligt: Keaney, John J. (HerausgeberIn); Lamberton, Robert (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J

    9780691197678_FC; 9780691197678_WEB; Pages from 9780691656274_Print-43; 9780691656274_Print mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe

     

    9780691197678_FC; 9780691197678_WEB; Pages from 9780691656274_Print-43; 9780691656274_Print

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Keaney, John J. (HerausgeberIn); Lamberton, Robert (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0691197679; 9780691197678; 9780691604176; 9780691656274
    RVK Klassifikation: FH 20085
    Schriftenreihe: Princeton legacy library
    Magie classical publications
    Schlagworte: Epic poetry, Greek; Authors and readers; Mythology, Greek, in literature; Reader-response criticism; Forchenbrunn, Herwerd von; Homère ; Appréciation ; Grèce ; Antiquité ; Congrès; Homère ; Critique et interprétation ; Antiquité ; Congrès; Homerus; Rezeption; Kongress; Hermeneutik; LITERARY CRITICISM / Ancient & Classical; Ilias (Homerus); Odyssea (Homerus); Receptie; Epen; Interpretatie; Grieks; Klassieke oudheid; Aufsatzsammlung; Épopées grecques ; Histoire et critique ; Théorie, etc ; Congrès; Art appreciation; Authors and readers; Mythology, Greek, in literature; Reader-response criticism; Greece; Conference papers and proceedings; Criticism, interpretation, etc; History; Epic poetry; Homer; Mythologie grecque dans la littérature - Congrès; Écrivains et lecteurs - Grèce - Histoire - Congrès; Esthétique de la réception - Congrès; Poésie épique grecque - Histoire et critique - Théorie, etc - Congrès
    Weitere Schlagworte: Homer; Homer; Homère - Appréciation - Grèce - Congrès; Homère - Critique et interprétation - Histoire - Congrès; Homer; Homère - (08.?-08.? av. J.-C.) - Appréciation - Grèce - Antiquité - Congrès; Homère - (08.?-08.? av. J.-C.) - Critique et interprétation - Antiquité - Congrès
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxv, 195 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Papers delivered in somewhat different form at a conference held at Princeton University, Oct. 6-7, 1989

  13. Ovid
    Autor*in: Volk, Katharina
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Wiley-Blackwell, Chichester, West Sussex, UK

    Preface -- Abbreviations for Ovid's works -- Introduction -- Work -- Life -- Elegy -- Myth -- Art -- Women -- Rome -- Reception -- Further reading -- Notes -- Ovidian passages cited -- Index. This book provides a unique and accessible introduction to... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    eBook Wiley
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Preface -- Abbreviations for Ovid's works -- Introduction -- Work -- Life -- Elegy -- Myth -- Art -- Women -- Rome -- Reception -- Further reading -- Notes -- Ovidian passages cited -- Index. This book provides a unique and accessible introduction to the complete works of Ovid. Using a thematic approach, Volk lays out what we know about Ovid's life, presents the author's works within their poetic genres, and discusses central Ovidian themes.: The first general introduction to Ovid written in English in over 20 years, offering the very latest Ovidian scholarship; Discusses the complete works of Ovid; Accessible writing and a thematic approach make this text ideal for a broad audience; A current revival in Ovid makes this timely edition highly valuable

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  14. Der schöne Schein
    optische Illusionen in der Kunst
    Autor*in: Heine, Florian
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Prestel, München

    Optische Illusion in der Kunst wird häufig mit der Trompe-l'oeil-Malerei gleichgesetzt. Der nicht ganz billige Titel des Fotografen und Kunsthistorikers geht darüber hinaus. Zusätzlich behandelt er sachkundig und gut verständlich Architektur,... mehr

    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    K 6.25 Hei 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadtbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Stadtbibliothek Bremen, Zentralbibliothek
    Ku 54,6 H
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadt Chemnitz, Kulturbetrieb, Stadtbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    2020/0862
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Landesamt für Denkmalpflege Sachsen, Bibliothek
    2020.4.13
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    LH 65020 H468
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2020/519
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    680/LH 65020 H468
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadtbibliothek Hannover
    Ku 54,6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    R 2/7079
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 B 496
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadtarchiv Hildesheim, Bibliothek
    07-A C 55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:EA:2000:::2020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kdg 9125
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rc 6948
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leipziger Städtische Bibliotheken, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Landesbibliothek Oldenburg
    4-20-0326
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Pforzheim / Fakultät Gestaltung, Bibliothek
    KAE III 026
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    4 2020-547
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    70a/466
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Ig 4880/79
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Optische Illusion in der Kunst wird häufig mit der Trompe-l'oeil-Malerei gleichgesetzt. Der nicht ganz billige Titel des Fotografen und Kunsthistorikers geht darüber hinaus. Zusätzlich behandelt er sachkundig und gut verständlich Architektur, Fotografie sowie fotorealistische Acrylbilder, Skulptur, Street-Art (moderne 3-D-Strassenmalerei und Graffiti) und auch Anamorphosen, sodass sich eine abgerundete Gesamtdarstellung ergibt. Einleitende Übersichtsartikel und die Beschreibung wichtiger Werke von der Antike bis heute wechseln sich ab und die hochwertig wiedergegebenen Abbildungen verblüffen den Betrachter Eine Tür, wo keine ist, fantastische Ausblicke in den Himmel oder Totenköpfe, die nur aus einem bestimmten Blickwinkel zu sehen sind: Seit Menschen malen, versuchen sie, durch Kunstfertigkeit und mit Hilfe optischer Effekte den Betrachter hinters Licht zu führen. Vom klassischen Trompe l?œil, das in die dritte Dimension zu wachsen scheint bis zur Pflastermalerei, die tiefe Schluchten in die Fussgängerzone zaubert, hat die Kunst der Augentäuschung eine grosse und abwechslungsreiche Bandbreite. Florian Heine schreibt sachkundig über die Geschichte der illusionistischen Malerei und nimmt den Betrachter mit auf eine Reise durch unglaubliche Sinnestäuschungen. Präzise gemalte Kabinettstücke, Deckenmalereien, Anamorphosen, fotorealistische Acrylbilder und lebensechte Skulpturen von der Renaissance bis heute werden in diesem Band versammelt, der gleichzeitig einen Ausblick auf populäre Techniken wie 3D-Strassenmalerei, Graffiti und Matte Painting bietet Discover how artists have been tricking the human eye for centuries in this gorgeous and wide-ranging exploration of the art of illusion. This spellbinding look at the history and development of illusionistic art reveals wide-ranging techniques that have piqued the public s fascination with this medium. Beautifully reproduced, the images featured in the book includes centuries-old work such as the scenery at the Teatro Olimpico in Vicenza, Italy, and the ceiling frescos at the Wurzburg Residence in Germany, that showcase processes such as trompe l'oeil and anamorphosis. It also features work from the 20th and 21st centuries, including Rene Magritte's classic Surrealist works; M.C. Escher's magical and mathematically precise drawings; the seemingly undulating paintings of Bridget Riley; the manipulated photography of Andreas Gursky; Duane Hanson's eerily lifelike sculptures; JR's larger-than-life portrait photographs; and Georges Rousse's mind-bending constructions. The book also has examples of amazing street art including subway graffiti and a sidewalk painting that makes pedestrians think twice. This extraordinary and informative guide to all kinds of artistic trickery will satisfy scholars as well as everyday fans

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  15. Chinese Ibsenism
    reinventions of women, class and nation
    Autor*in: Tam, Kwok-kan
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  This Springer imprint is published by Springer Nature Singapore, Singapore

    Ibsenism and reinventions of Chinese culture -- Modern Chinese theatre as public sphere -- Iconoclasm in Chinese Ibsenism -- Divded Ibsenism in divided China -- Translation and the dissemination of Ibsenism -- Ibsenism as individualism of the self --... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 86235
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Ibsenism and reinventions of Chinese culture -- Modern Chinese theatre as public sphere -- Iconoclasm in Chinese Ibsenism -- Divded Ibsenism in divided China -- Translation and the dissemination of Ibsenism -- Ibsenism as individualism of the self -- Noraism and class ideology in modern Chinese fiction -- Women and gender in modern Chinese drama -- Postsocialist Ibsenism beyond class ideology -- Reinventions of women and nation in Ibsen performances -- Ibsenism and ideology in Chinese playwriting -- Chinese Ibsenism in the politics of global literary reception -- Chinese translations and rewritings of Ibsen's works -- Chinese stage performances and film productions of Ibsen's plays.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9811363021; 9789811363023
    Schlagworte: Ibsen, Henrik; Art appreciation; Influence (Literary, artistic, etc.); China; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Ibsen, Henrik (1828-1906); Ibsen, Henrik (1828-1906); Ibsen, Henrik (1828-1906); Ibsen, Henrik (1828-1906)
    Umfang: xi, 298 pages, illustrations (some color), 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. The multi-sensory image from antiquity to the renaissance
    Beteiligt: Hunter Crawley, Heather (HerausgeberIn); O'Brien, Erica (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Routledge, an imprint of the Taylor & Francis Group, Milton Park, Abingdon, Oxon

    "This volume responds to calls in visual and material cultural studies to move beyond the visual and to explore the multi-sensory impact of the image, across a wide range of cultural and historical contexts. What does it mean to practise art history... mehr

    Zugang:
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    "This volume responds to calls in visual and material cultural studies to move beyond the visual and to explore the multi-sensory impact of the image, across a wide range of cultural and historical contexts. What does it mean to practise art history after the material and sensory turns? What is an image, if not a purely visual phenomenon, and how does it prompt non-visual sensory experiences? The multi-sensoriality of the image was a less challenging concept before the ocularcentric modern age, and so this volume brings together a global array of scholars from multiple disciplines to ask these questions of imagery in premodern or non-western contexts, ranging from Minoan palace frescoes, to Roman statues, early church sermons, tombs of Byzantine saints, museum displays of Islamic artefacts of scent, medieval depictions of the voice, and Stuart court masques. Each chapter presents a means of appreciating images beyond the visual, demonstrating the new information and understanding that consequently can be gleaned from their material. As a collection, these chapters offer the student and scholar of art history and visual culture an array of exciting new approaches that can be applied to appreciate the multi-sensoriality of images in any context, as well as prompts for reflection on future directions in the study of imagery. The Multi-Sensory Image thus illustrates that it is not only possible to explore the non-visual impact of images, but imperative."--Provided by publisher 1. Introduction: the image and the senses -- 2. Seeing is (not) believing: visual and non-visual interpretations of Aegean Bronze Age frescoes -- 3. Multi-sensory encounters: the aesthetic impact of Roman coloured statues -- 4. Painting as sermon: the role of the visual in catechism in late fourth-century Christian orations -- 5. Experiencing the miracle: animated images and the senses in the burial chapel of the Byzantine saint -- 6. Engaging the olfactory: scent in the arts, cultures, and museums of the Islamic world -- 7. The vocal in the visual: auditory issues and the potential of the voice in late medieval and early modern visual art -- 8 "Pictures with light and motion": the language of the senses in The Masque of Flowers -- Afterword: the multi-sensory image between interdisciplinarity and multi-media.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hunter Crawley, Heather (HerausgeberIn); O'Brien, Erica (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315519852; 9781315519821; 9781315519838
    Schlagworte: Art; Perception; Image (Philosophy); Art appreciation; Material culture; Material culture; ART / History / Ancient & Classical; HISTORY / Ancient / General; Art appreciation; Art ; Psychology; Image (Philosophy); Material culture; Perception; History
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 191 pages), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  17. Ibsen, Scandinavia and the making of a world drama
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Henrik Ibsen's drama is the most prominent and lasting contribution of the cultural surge seen in Scandinavian literature in the later nineteenth century. When he made his debut in Norway in 1850, the nation's literary presence was negligible, yet... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2019/7016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Henrik Ibsen's drama is the most prominent and lasting contribution of the cultural surge seen in Scandinavian literature in the later nineteenth century. When he made his debut in Norway in 1850, the nation's literary presence was negligible, yet by 1890 Ibsen had become one of Europe's most famous authors. Contrary to the standard narrative of his move from restrictive provincial origins to liberating European exile, Narve Fulsås and Tore Rem show how Ibsen's trajectory was preconditioned on his continued embeddedness in Scandinavian society and culture, and that he experienced great success in his home markets. This volume traces how Ibsen's works first travelled outside Scandinavia and studies the mechanisms of his appropriation in Germany, Britain and France. Engaging with theories of book dissemination and world literature, and re-assessing the emergence of 'peripheral' literary nations, this book provides new perspectives on the work of this major figure of European literature and theatre"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781316638293
    Weitere Identifier:
    9781316638293
    Auflage/Ausgabe: First paperback edition
    Schlagworte: Art appreciation; Influence (Literary, artistic, etc.)
    Weitere Schlagworte: Ibsen, Henrik (1828-1906); Ibsen, Henrik (1828-1906); Ibsen, Henrik (1828-1906); Ibsen, Henrik (1828-1906); Ibsen, Henrik 1828-1906; Ibsen, Henrik 1828-1906; Ibsen, Henrik 1828-1906; Ibsen, Henrik 1828-1906
    Umfang: xv, 276 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. A scribbler in Soho
    a celebration of Auberon Waugh
    Autor*in: Waugh, Auberon
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Quartet Books, London

    "Probably the greatest journalist since George Orwell, Auberon Waugh produced an astonishing amount of biting satire, spoof diaries and consistently riveting observation during three of the most traumatic decades in our recent history. This... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 88801
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    59 A 7713
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Probably the greatest journalist since George Orwell, Auberon Waugh produced an astonishing amount of biting satire, spoof diaries and consistently riveting observation during three of the most traumatic decades in our recent history. This celebration of his work considers his time at Private Eye, and in particular, his Diaries (which he considered his masterwork); his editorship of the Literary Review and ends with an account of his co-founding the Academy Club. As is befitting in a tribute Festschrift, extensive examples of Waugh's writings have been reproduced, including liberal amounts from his autobiographical texts previously published elsewhere. Of particular interest will be his monthly editorials written for the Literary Review, From the Pulpit, reprinted here in their entirety, providing a vivid commentary on the book trade, publishing and the personalities who hovered around Grub Street in the 70s and 80s. Above all else, however, readers can rediscover a unique writer whose tone, style and outlook are still sorely missed, especially in today's political climate where his genius would have enthralled the nation in an unimaginable way."--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Attallah, Naim (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780704374577; 0704374579
    Schlagworte: Journalists; Novelists, English; Waugh, Auberon; Art appreciation; Journalists; Manners and customs; Novelists, English; Great Britain; Criticism, interpretation, etc; Biographies; Biographies
    Weitere Schlagworte: Waugh, Auberon; Waugh, Auberon; Waugh, Auberon
    Umfang: 341 Seiten, 24 cm
  19. Der verirrte Kosmopolit
    Joseph Roth in den Niederlanden und in Belgien
    Beteiligt: Biebuyck, Benjamin (HerausgeberIn); Campe, Petra (HerausgeberIn); Snick, Els (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Aisthesis Verlag, Bielefeld

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 107025
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    GM 5228 B586
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2020/2980
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/GM 5228 B586
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    W-RO 82 8/52
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    1.sek [Roth, J.]
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    GT/900/rot 6/254
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 8724
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ger 799 rot 6 DJ 0210
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    FH: Ger 940/RotJ 20-6857
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    70/3211
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  20. The Worlds of Langston Hughes
    Modernism and Translation in the Americas
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    The poet Langston Hughes was a tireless world traveler and a prolific writer, translator, and editor. Translations of his own writings traveled even more widely than he did, earning him adulation throughout Europe, Asia, and especially the Americas.... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    The poet Langston Hughes was a tireless world traveler and a prolific writer, translator, and editor. Translations of his own writings traveled even more widely than he did, earning him adulation throughout Europe, Asia, and especially the Americas. This study contends that, for writers who are part of the African diaspora, translation is more than just a literary practice: it is a fact of life and a way of thinking.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. Il lago, il mare e la montagna
    le opere di Renato Martinoni e la critica (1983-2018)
    Beteiligt: Catino, Domenica (HerausgeberIn); Fanfani, Giulia (HerausgeberIn); Giudicetti Lovaldi, Tania (HerausgeberIn); Imboden-Luperto, Claudia (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Salvioni edizioni, Bellinzona

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 76002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Catino, Domenica (HerausgeberIn); Fanfani, Giulia (HerausgeberIn); Giudicetti Lovaldi, Tania (HerausgeberIn); Imboden-Luperto, Claudia (HerausgeberIn)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788879673983; 887967398X
    Schlagworte: Books; Books; Martinoni, Renato; Art appreciation; Books; Italy; Switzerland; Criticism, interpretation, etc; Reviews
    Weitere Schlagworte: Martinoni, Renato; Martinoni, Renato; Martinoni, Renato
    Umfang: 194 pages, color illustrations, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Collection of already publ. reviews by various authors

    R. Martinoni (1952-)

    Includes bibliographical references (pages 137-169)

  22. International Faust studies
    adaptation, reception, translation
    Beteiligt: Fitzsimmons, Lorna (HerausgeberIn)
    Erschienen: ©2008
    Verlag:  Continuum, London

    "Bringing together scholars from around the world, International Faust Studies examines questions of adaptation, reception and translation centering on Faust discourse in a diversity of cultural contexts, including the Chinese, Japanese, Indian,... mehr

    Freies Deutsches Hochstift / Frankfurter Goethe-Museum, Bibliothek
    117901
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "Bringing together scholars from around the world, International Faust Studies examines questions of adaptation, reception and translation centering on Faust discourse in a diversity of cultural contexts, including the Chinese, Japanese, Indian, African, Brazilian and Canadian, as well as the European, British and American. It broadens the field by including studies of lesser known or neglected Faust discourse, including the translation of Goethe's Faust recently attributed to Coleridge, in addition to the canonical."--Jacket

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fitzsimmons, Lorna (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781441155061; 1441155066; 9781847060044; 1847060048
    RVK Klassifikation: EC 5410
    Schriftenreihe: Continuum reception studies
    Schlagworte: Faust; Faust, Johannes; Goethe, Johann Wolfgang{von; Faust; Art appreciation; Literature; Motion pictures; Faustdichtung; Faustdichtung; Adaptations; Aufsatzsammlung
    Weitere Schlagworte: Faust (-approximately 1540); Faust (-approximately 1540); Faust (-approximately 1540); Faust (-approximately 1540)
    Umfang: ix, 299 Seiten, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Playing to the gallery
    helping contemporary art in its struggle to be understood
    Autor*in: Perry, Grayson
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Partikular Books, London [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:6571:
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780141979625; 9781846148576; 184614857X
    Weitere Identifier:
    9781846148576
    RVK Klassifikation: LI 99999
    Schlagworte: Art, Modern; Art, Modern; Art appreciation
    Umfang: 137 S., Ill., 22 cm
  24. The multi-sensory image from antiquity to the Renaissance
    Beteiligt: Hunter Crawley, Heather (HerausgeberIn); O'Brien, Erica (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:4263:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 74334
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 C 2079
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.1007
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Hunter Crawley, Heather (HerausgeberIn); O'Brien, Erica (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138698130
    Schlagworte: Art; Perception; Image (Philosophy); Art appreciation; Material culture; Material culture
    Umfang: xiii, 191 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. The delight of art
    Giorgio Vasari and the traditions of humanist discourse
    Autor*in: Cast, David
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Pennsylvania State Univ. Press, University Park, Pa.

    "A study based on the text, the Lives of the Artists, by Giorgio Vasari. Discusses how the visual arts in the Renaissance were an occasion for delight or pleasure. Argues that such an attention was encouraged by certain social and intellectual... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2010:375:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 134974
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2013/506
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2009 C 3130
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:YV:1830:::2009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    60a/680
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.4° 531
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "A study based on the text, the Lives of the Artists, by Giorgio Vasari. Discusses how the visual arts in the Renaissance were an occasion for delight or pleasure. Argues that such an attention was encouraged by certain social and intellectual practices"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780271034423; 0271034424
    Weitere Identifier:
    9780271034423
    RVK Klassifikation: LH 63595
    Schlagworte: Art appreciation; Art and society; Art, Renaissance; Humanism in art; Art and society; Art appreciation; Art, Renaissance; Humanism in art
    Weitere Schlagworte: Vasari, Giorgio (1511-1574): Vite de' più eccellenti pittori, scultori et architettori; Vasari, Giorgio; Vasari, Giorgio <1511-1574>
    Umfang: XX, 230 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index