Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 50 von 291.

  1. Encyclopedia of the Harlem Renaissance
    volume 1, A-J
    Beteiligt: Wintz, Cary D. (HerausgeberIn); Finkelman, Paul (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021; © 2004
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    h ang 913.6 a/056-1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HU 1728 W794 E5-1
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wintz, Cary D. (HerausgeberIn); Finkelman, Paul (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781032047669
    Weitere Identifier:
    9781032047669
    Übergeordneter Titel: Encyclopedia of the Harlem Renaissance - Alle Bände anzeigen
    RVK Klassifikation: HU 1728 ; HR 1010
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schlagworte: African American arts; Harlem Renaissance; Harlem Renaissance; African American arts; Harlem Renaissance; African American arts; African American arts; Harlem Renaissance; Art; Art; Encyclopedias
    Umfang: xxviii, 658 Seiten, Illustrationen, 1 Karte, 28 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Encyclopedia of the Harlem Renaissance
    volume 2, K-Y, index
    Beteiligt: Wintz, Cary D. (HerausgeberIn); Finkelman, Paul (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021; © 2004
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    h ang 913.6 a/056-2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HU 1728 W794 E5-2
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wintz, Cary D. (HerausgeberIn); Finkelman, Paul (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781032047676
    Weitere Identifier:
    9781032047676
    Übergeordneter Titel: Encyclopedia of the Harlem Renaissance - Alle Bände anzeigen
    RVK Klassifikation: HU 1728 ; HR 1010
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schlagworte: African American arts; Harlem Renaissance; Harlem Renaissance; African American arts; Harlem Renaissance; African American arts; African American arts; Harlem Renaissance; Art; Art; Encyclopedias
    Umfang: xv, Seite 659-1341, Illustrationen, 1 Karte, 28 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Mit Register

  3. Feelin
    Creative Practice, Pleasure, and Black Feminist Thought
    Autor*in: Judd, Bettina
    Erschienen: 2022; ©2023
    Verlag:  Northwestern University Press, Chicago

    Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. A Black Study in Grief -- 2. Lucille Clifton's Atheology of Joy! -- 3. Ecstatic Vocal Practice -- 4. Shame and the Visual Field of Black Motherhood -- 5. Toward a Methodology of Anger -- The... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. A Black Study in Grief -- 2. Lucille Clifton's Atheology of Joy! -- 3. Ecstatic Vocal Practice -- 4. Shame and the Visual Field of Black Motherhood -- 5. Toward a Methodology of Anger -- The End -- Notes -- Sources -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780810145344
    RVK Klassifikation: LO 94000 ; LH 60250
    Schlagworte: African American arts; American literature-Women authors-History and criticism; American literature-African American authors-History and criticism; Feminism and the arts; Emotions in music; Emotions in literature; Emotions in art; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (238 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. African American literature in transition, 1960-1970
    black art, politics, and aesthetics
    Beteiligt: Eversley, Shelly (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This volume considers innovations, transitions, and traditions in both familiar and unfamiliar texts and moments in 1960s African American literature and culture. It interrogates declarations of race, authenticity, personal and collective... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    ebooks\ed001478
    keine Fernleihe

     

    This volume considers innovations, transitions, and traditions in both familiar and unfamiliar texts and moments in 1960s African American literature and culture. It interrogates declarations of race, authenticity, personal and collective empowerment, political action, and aesthetics within this key decade. It is divided into three sections. The first section engages poetry and music as pivotal cultural form in 1960s literary transitions. The second section explains how literature, culture, and politics intersect to offer a blueprint for revolution within and beyond the United States. The final section addresses literary and cultural moments that are lesser-known in the canon of African American literature and culture. This book presents the 1960s as a unique commitment to art, when 'Black' became a political identity, one in which racial social justice became inseparable from aesthetic practice.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eversley, Shelly (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108386043; 9781108422932; 9781108435222
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: African American literature in transition$13
    Schlagworte: American literature; African Americans in literature; African Americans; African Americans; African American arts; African American aesthetics
    Umfang: Online-Ressource (xvii, 278 Seiten)
  5. Encyclopedia of the Harlem Renaissance
    Beteiligt: Wintz, Cary D. (HerausgeberIn); Finkelman, Paul (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021; © 2004
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Volume 1. A-J -- Volume 2. K-Y, index mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe

     

    Volume 1. A-J -- Volume 2. K-Y, index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wintz, Cary D. (HerausgeberIn); Finkelman, Paul (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138036376; 9781579583897
    RVK Klassifikation: HU 1728 ; HR 1010
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schlagworte: African American arts; Harlem Renaissance; Harlem Renaissance; African American arts; Harlem Renaissance; African American arts; African American arts; Harlem Renaissance; Art; Art; Encyclopedias
    Umfang: 2 Bände (xxviii, 1341 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Erschienen: Volume 1-2

  6. Black queer freedom
    spaces of injury and paths of desire
    Autor*in: Avilez, GerShun
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  University of Illinois Press, Urbana$aChicago$aSpringfield

    "Whether engaged in same-sex desire or gender nonconformity, black queer individuals live with being perceived as a threat while simultaneously being subjected to the threat of physical, psychological, and socioeconomic injury. Attending to and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "Whether engaged in same-sex desire or gender nonconformity, black queer individuals live with being perceived as a threat while simultaneously being subjected to the threat of physical, psychological, and socioeconomic injury. Attending to and challenging threats has become a defining element in queer black artists' work throughout the black diaspora. GerShun Avilez analyzes the work of diasporic artists who, denied government protections, have used art to create spaces for justice. He first focuses on how the state seeks to inhibit the movement of black queer bodies through public spaces, whether on the street or across borders. From there, he pivots to institutional spaces--specifically prisons and hospitals--and the ways such places seek to expose queer bodies in order to control them. Throughout, he reveals how desire and art open routes to black queer freedom when policy, the law, racism, and homophobia threaten physical safety, civil rights, and social mobility"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780252052255
    Schriftenreihe: The new black studies series
    Schlagworte: African American gays; Gays, Black; African American arts; Gay artists; Homophobia; Racism; Queer theory
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 184 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Enthält Anmerkungen und Index

  7. Deadpan
    The Aesthetics of Black Inexpression
    Autor*in: Post, Tina
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  New York University Press, New York

    Introduction: Some Type of Way -- 1. Subjectivity and Self-Specimenization -- 2. Minimalism and the Aesthetics of Black Threat -- 3. The Opacity Gradient -- 4. Excess and Absence (or, The Negro Believes ______) -- 5. Buster Keaton's Black Deadpan --... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    Introduction: Some Type of Way -- 1. Subjectivity and Self-Specimenization -- 2. Minimalism and the Aesthetics of Black Threat -- 3. The Opacity Gradient -- 4. Excess and Absence (or, The Negro Believes ______) -- 5. Buster Keaton's Black Deadpan -- Coda: Steve McQueen Takes It Back -- Acknowledgments -- Notes -- Bibliography -- Index -- About the Author -- Color plates appear as an insert following page

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  8. A companion to the Harlem Renaissance
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Wiley, New York

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781119054535
    RVK Klassifikation: HU 1728
    Schlagworte: Geschichte; Harlem Renaissance; American literature; African American arts; African Americans in popular culture; African Americans in literature; Literature and society; Harlem renaissance; Schwarze
    Umfang: XII, 484 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    erscheint ca. Juni 2019

  9. Gay Rebel of the Harlem Renaissance
    Selections from the Work of Richard Bruce Nugent
    Erschienen: [2002]; © 2002
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Richard Bruce Nugent (1906-1987) was a writer, painter, illustrator, and popular bohemian personality who lived at the center of the Harlem Renaissance. Protégé of Alain Locke, roommate of Wallace Thurman, and friend of Langston Hughes and Zora Neale... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Richard Bruce Nugent (1906-1987) was a writer, painter, illustrator, and popular bohemian personality who lived at the center of the Harlem Renaissance. Protégé of Alain Locke, roommate of Wallace Thurman, and friend of Langston Hughes and Zora Neale Hurston, the precocious Nugent stood for many years as the only African-American writer willing to clearly pronounce his homosexuality in print. His contribution to the landmark publication FIRE!!, "Smoke, Lilies and Jade," was unprecedented in its celebration of same-sex desire. A resident of the notorious "Niggeratti Manor," Nugent also appeared on Broadway in Porgy (the 1927 play) and Run, Little Chillun (1933)Thomas H. Wirth, a close friend of Nugent's during the last years of the artist's life, has assembled a selection of Nugent's most important writings, paintings, and drawings-works mostly unpublished or scattered in rare and obscure publications and collected here for the first time. Wirth has written an introduction providing biographical information about Nugent's life and situating his art in relation to the visual and literary currents which influenced him. A foreword by Henry Louis Gates Jr. emphasizes the importance of Nugent for African American history and culture

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Henry Louis, Gates (Hrsg.); Wirth, Thomas H. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822383611
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: LITERARY COLLECTIONS / American / African-American; African American arts; African American gays; Gay men; Harlem Renaissance; Racially mixed people
    Umfang: 1 online resource (310 pages), 78 illustrations, including 16-pages in color
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  10. Beyond the Color Line and the Iron Curtain
    Reading Encounters between Black and Red, 1922-1963
    Erschienen: [2002]; © 2002
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Examining the significant influence of the Soviet Union on the work of four major African American authors-and on twentieth-century American debates about race-Beyond the Color Line and the Iron Curtain remaps black modernism, revealing the... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Examining the significant influence of the Soviet Union on the work of four major African American authors-and on twentieth-century American debates about race-Beyond the Color Line and the Iron Curtain remaps black modernism, revealing the importance of the Soviet experience in the formation of a black transnationalism.Langston Hughes, W. E. B. Du Bois, Claude McKay, and Paul Robeson each lived or traveled extensively in the Soviet Union between the 1920s and the 1960s, and each reflected on Communism and Soviet life in works that have been largely unavailable, overlooked, or understudied. Kate A. Baldwin takes up these writings, as well as considerable material from Soviet sources-including articles in Pravda and Ogonek, political cartoons, Russian translations of unpublished manuscripts now lost, and mistranslations of major texts-to consider how these writers influenced and were influenced by both Soviet and American culture. Her work demonstrates how the construction of a new Soviet citizen attracted African Americans to the Soviet Union, where they could explore a national identity putatively free of class, gender, and racial biases. While Hughes and McKay later renounced their affiliations with the Soviet Union, Baldwin shows how, in different ways, both Hughes and McKay, as well as Du Bois and Robeson, used their encounters with the U. S. S. R. and Soviet models to rethink the exclusionary practices of citizenship and national belonging in the United States, and to move toward an internationalism that was a dynamic mix of antiracism, anticolonialism, social democracy, and international socialism.Recovering what Baldwin terms the "Soviet archive of Black America," this book forces a rereading of some of the most important African American writers and of the transnational circuits of black modernism

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Pease, Donald E. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822383833
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Americanists
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / Ethnic Studies / African American Studies; African American arts; African American authors; African American intellectuals; African Americans; Communism
    Umfang: 1 online resource (359 pages), 19 b&w photos
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 12. Dez 2020)

  11. How to Read African American Literature
    Post-Civil Rights Fiction and the Task of Interpretation
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    How to Read African American Literature offers a series of provocations to unsettle the predominant assumptions readers make when encountering post-Civil Rights black fiction. Foregrounding the large body of literature and criticism that grapples... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How to Read African American Literature offers a series of provocations to unsettle the predominant assumptions readers make when encountering post-Civil Rights black fiction. Foregrounding the large body of literature and criticism that grapples with legacies of the slave past, Aida Levy-Hussen’s argument develops on two levels: as a textual analysis of black historical fiction, and as a critical examination of the reading practices that characterize the scholarship of our time. Drawing on psychoanalysis, memory studies, and feminist and queer theory, Levy-Hussen examines how works by Toni Morrison, David Bradley, Octavia Butler, Charles Johnson, and others represent and mediate social injury and collective grief. In the criticism that surrounds these novels, she identifies two major interpretive approaches: "therapeutic reading" (premised on the assurance that literary confrontations with historical trauma will enable psychic healing in the present), and "prohibitive reading" (anchored in the belief that fictions of returning to the past are dangerous and to be avoided). Levy-Hussen argues that these norms have become overly restrictive, standing in the way of a more supple method of interpretation that recognizes and attends to the indirect, unexpected, inconsistent, and opaque workings of historical fantasy and desire. Moving beyond the question of whether literature must heal or abandon historical wounds, Levy-Hussen proposes new ways to read African American literature now

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781479834778
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / American / African-American; African American arts; African Americans in literature; American fiction; American fiction; American fiction; Race awareness in literature
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Jul 2020)

  12. Gay rebel of the Harlem renaissance
    selections from the work of Richard Bruce Nugent
    Autor*in: Nugent, Bruce
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Duke University Press, Durham [N.C.]

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822383611; 0822383616
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: African American gays; Racially mixed people; Gay men; African American arts; Harlem Renaissance
    Weitere Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 293 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages [281]-287) and index

    Introduction -- Early work -- Sahdji -- Smoke, lilies, and jade -- Narcissus -- Scheme -- Bastard song -- Who asks this thing? -- Geisha man (excerpt) -- The Bible stories -- Beyond where the star stood still -- The now discordant song of bells -- Slender length of beauty -- Tree with kerioth-fruit -- Harlem -- On Harlem -- The dark tower -- Gentleman Jigger (excerpts) -- Salt Lake saga -- Meeting Raymond -- Rent party -- Negro art -- Stuartt gets a job -- Orini -- Harlem renaissance personalities -- On Georgette Harvey -- On Rose McClendon -- On the dark tower -- On Blanche Dunn -- On "Gloria Swanson" -- On Alexander Gumby -- On Carl van Vechten -- After the Harlem renaissance -- Transition -- Pope Pius the only -- Lunatique -- You think to shame me -- You see, I am a homosexual

  13. Rethinking social realism
    African American art and literature, 1930 - 1953
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ. of Georgia Press, Athens [u.a.]

    Universitätsbibliothek Wuppertal
    EGF3255
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0820325643; 0820325791
    RVK Klassifikation: HU 1728
    Schlagworte: African American arts; Schwarze; Kunst; Literatur
    Umfang: X, 356 S., Ill., 24 cm
  14. The Harlem Renaissance
    a very short introduction
    Autor*in: Wall, Cheryl A.
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    angm910.w187
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    EGV/WALL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    18B1625
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3L 14629
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Pfälzische Landesbibliothek
    117-3909
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780199335558
    Schriftenreihe: Very short introductions ; 479
    Schlagworte: American literature; American literature; Harlem Renaissance; African American arts; African Americans in popular culture; African Americans in literature; Harlem renaissance
    Umfang: xiv, 135 Seiten, Illustrationen, 20 cm
  15. A companion to the Harlem Renaissance
    Beteiligt: Sherrard-Johnson, Cherene (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Wiley Blackwell, Chichester

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    angm910.s553
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sherrard-Johnson, Cherene (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781118494066
    Schlagworte: Harlem Renaissance; American literature; African American arts; African Americans in popular culture; African Americans in literature; Literature and society
    Umfang: XII, 484 S., Ill., 25 cm
  16. Reimagining the Middle Passage
    black resistance in literature, television, and song
    Autor*in: Green, Tara T.
    Erschienen: 2018
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 79134
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780814213650; 0814213650; 9780814254714; 0814254713
    Schriftenreihe: Black performance and cultural criticism
    Schlagworte: American literature; Slavery in literature; Slave trade in literature; Slavery in mass media; African Americans; African American arts; Sklaverei <Motiv>; Sklave <Motiv>; Musik; Fernsehsendung; Sklavenhandel <Motiv>; Schwarze; Literatur
    Umfang: ix, 180 Seiten, 23 cm
  17. Under a bad sign
    criminal self-representation in African American popular culture
    Autor*in: Munby, Jonathan
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago [u.a.]

    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780226550374
    RVK Klassifikation: HU 1728
    Schlagworte: African Americans in popular culture; African American arts; Crime in popular culture; Popular culture; Schwarze; Selbstdarstellung; Massenkultur; Krimineller <Motiv>; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 216 S.)
  18. African American literature in transition, 1960-1970
    black art, politics, and aesthetics
    Beteiligt: Eversley, Shelly (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This volume considers innovations, transitions, and traditions in both familiar and unfamiliar texts and moments in 1960s African American literature and culture. It interrogates declarations of race, authenticity, personal and collective... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This volume considers innovations, transitions, and traditions in both familiar and unfamiliar texts and moments in 1960s African American literature and culture. It interrogates declarations of race, authenticity, personal and collective empowerment, political action, and aesthetics within this key decade. It is divided into three sections. The first section engages poetry and music as pivotal cultural form in 1960s literary transitions. The second section explains how literature, culture, and politics intersect to offer a blueprint for revolution within and beyond the United States. The final section addresses literary and cultural moments that are lesser-known in the canon of African American literature and culture. This book presents the 1960s as a unique commitment to art, when 'Black' became a political identity, one in which racial social justice became inseparable from aesthetic practice.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eversley, Shelly (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108386043; 9781108422932; 9781108435222
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: African American literature in transition$13
    Schlagworte: American literature; African Americans in literature; African Americans; African Americans; African American arts; African American aesthetics
    Umfang: Online-Ressource (xvii, 278 Seiten)
  19. Start a riot!
    civil unrest in Black Arts Movement drama, fiction, and poetry
    Erschienen: 2022
    Verlag:  University Press of Mississippi, Jackson

    Acknowledgments --Introduction: "I'm gonna start a riot!" --Chapter 1: The inability to compromise: examining Black rage and revolt in the revolutionary theatre of Amiri Baraka and Ben Caldwell --Chapter 2: "Blackblues": The BAM aesthetic and Black... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Acknowledgments --Introduction: "I'm gonna start a riot!" --Chapter 1: The inability to compromise: examining Black rage and revolt in the revolutionary theatre of Amiri Baraka and Ben Caldwell --Chapter 2: "Blackblues": The BAM aesthetic and Black rage in Gwendolyn Brooks's "Riot" --Chapter 3: The crisis of Black revolutionary politics in Sonia Sanchez's "The Bronx Is next" (and "Sister Son/ji") --Chapter 4: Black politics and the neoliberal dilemma in Henry Dumas's "Riot or revolt?" --Epilogue --Notes --Bibliography --Index. "While the legacy of Black urban rebellions during the turbulent 1960s continues to permeate throughout US histories and discourses, scholars seldom explore within scholarship examining Black Cultural Production, artist-writers of the Black Arts Movement (BAM) that addressed civil unrest, specifically riots, in their artistic writings. Start a Riot! Civil Unrest in Black Arts Movement Drama, Fiction, and Poetry analyzes riot iconography and its usefulness as a political strategy of protestation. Through a mixed-methods approach of literary close-reading, historical, and sociological analysis, Casarae Lavada Abdul-Ghani considers how BAM artist-writers like Amiri Baraka (LeRoi Jones), Ben Caldwell, Gwendolyn Brooks, Sonia Sanchez, and Henry Dumas challenge misconceptions regarding Black protest through experimental explorations in their writings. Representations of riots became more pronounced in the 1960s as pivotal leaders shaping Black consciousness, such as Malcolm X and Martin Luther King Jr., were assassinated. BAM artist-writers sought to override the public's interpretation in their literary expose̹s that a riot's disjointed and disorderly methods led to more chaos than reparative justice. Start a Riot! uncovers how BAM artist-writers expose anti-Black racism and, by extension, the United States' inability to compromise with Black America on matters related to citizenship rights, housing (in)security, economic inequality, and education-tenets emphasized during the Black Power Movement. Abdul-Ghani argues that BAM artist-writers did not merely write literature that reflected a spirit of protest; in many cases, they understood their texts, themselves, as acts of protest"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781496840448; 9781496840455
    RVK Klassifikation: HU 1728
    Schriftenreihe: Margaret Walker Alexander series in African American studies
    Schlagworte: Black Arts movement; African American arts; Arts; Black nationalism
    Umfang: X, 175 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  20. The Harlem Renaisance
    an annotated reference guide for student research
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Libraries Unlimited, Englewood, Colo.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1563085801
    Schlagworte: Harlem Renaissance; African American arts
    Umfang: XVII, 139 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  21. Black chant
    languages of African-American postmodernism
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521555264; 0521555108
    RVK Klassifikation: HU 1728 ; HU 1769
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in American literature and culture ; 105
    Schlagworte: American poetry; American poetry; African Americans; Music and literature; Postmodernism (Literature); Avant-garde (Aesthetics); Modernism (Literature); African Americans in literature; African American arts; Race in literature; American poetry; American poetry; African Americans; Music and literature; Postmodernism (Literature); Avant-garde (Aesthetics); Modernism (Literature); African Americans in literature; African American arts; Race in literature; Postmoderne
    Umfang: XIII, 288 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 267 - 280

    Literaturverz. S. 267 - 280

  22. Feelin
    Creative Practice, Pleasure, and Black Feminist Thought
    Autor*in: Judd, Bettina
    Erschienen: 2022; ©2023
    Verlag:  Northwestern University Press, Chicago

    Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. A Black Study in Grief -- 2. Lucille Clifton's Atheology of Joy! -- 3. Ecstatic Vocal Practice -- 4. Shame and the Visual Field of Black Motherhood -- 5. Toward a Methodology of Anger -- The... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. A Black Study in Grief -- 2. Lucille Clifton's Atheology of Joy! -- 3. Ecstatic Vocal Practice -- 4. Shame and the Visual Field of Black Motherhood -- 5. Toward a Methodology of Anger -- The End -- Notes -- Sources -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780810145344
    RVK Klassifikation: LO 94000 ; LH 60250
    Schlagworte: African American arts; American literature-Women authors-History and criticism; American literature-African American authors-History and criticism; Feminism and the arts; Emotions in music; Emotions in literature; Emotions in art; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (238 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  23. Deadpan
    The Aesthetics of Black Inexpression
    Autor*in: Post, Tina
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  New York University Press, New York

    Introduction: Some Type of Way -- 1. Subjectivity and Self-Specimenization -- 2. Minimalism and the Aesthetics of Black Threat -- 3. The Opacity Gradient -- 4. Excess and Absence (or, The Negro Believes ______) -- 5. Buster Keaton's Black Deadpan --... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: Some Type of Way -- 1. Subjectivity and Self-Specimenization -- 2. Minimalism and the Aesthetics of Black Threat -- 3. The Opacity Gradient -- 4. Excess and Absence (or, The Negro Believes ______) -- 5. Buster Keaton's Black Deadpan -- Coda: Steve McQueen Takes It Back -- Acknowledgments -- Notes -- Bibliography -- Index -- About the Author -- Color plates appear as an insert following page

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  24. Configuring history
    teaching the Harlem renaissance through virtual reality cityscapes
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820467847; 9780820467849
    Schriftenreihe: Digital formations ; 18
    Schlagworte: African Americans; African Americans; Harlem Renaissance; African American arts; Virtual reality in education
    Umfang: XIV, 207 S., Ill., graph. Darst., Kt, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  25. A companion to the Harlem Renaissance
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Wiley Blackwell, Malden, Mass. [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1118494067; 9781118494066
    Weitere Identifier:
    9781118494066
    RVK Klassifikation: HU 1728
    Schriftenreihe: Blackwell companions to literature and culture ; 91
    Schlagworte: Harlem Renaissance; American literature; African American arts; African Americans in popular culture; African Americans in literature; Literature and society
    Umfang: XII, 484 S., Ill., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index