Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 10 von 10.

  1. <<The>> pragmatics of academic writing
    a relevance approach to the analysis of research article introductions
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, Bern

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783034300605
    RVK Klassifikation: AK 39580
    Schriftenreihe: Linguistic insights ; 107
    Schlagworte: English language--Rhetoric--Study and teaching.; Academic writing--Study and teaching.; English language--Style--Study and teaching.; Report writing--Study and teaching.
    Umfang: 311 S., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [279] - 302

  2. Academic writing in a second or foreign language
    issues and challenges facing ESL/EFL academic writers in higher education contexts
    Beteiligt: Tang, Ramona (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Bloomsbury, London, [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tang, Ramona (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472522665
    RVK Klassifikation: AK 39580 ; HD 168 ; HD 206 ; HF 124
    Schlagworte: English language--Rhetoric--Study and teaching--Foreign speakers.; Academic writing--Study and teaching.; Second language acquisition.
    Umfang: XII, 250 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Academic writing in a second or foreign language
    issues and challenges facing ESL/EFL academic writers in higher education contexts
    Beteiligt: Tang, Ramona (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Continuum, London

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tang, Ramona (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781441112163; 1441112162; 9781441173980; 1441173986
    Schlagworte: English language--Rhetoric--Study and teaching--Foreign speakers.; Academic writing--Study and teaching.; Second language acquisition.
    Umfang: XII, 250 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Engaging ideas
    the professor's guide to integrating writing, critical thinking, and active learning in the classroom
    Autor*in: Bean, John C.
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Jossey-Bass, San Francisco

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780470532904; 0470532904
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schriftenreihe: <<The>> Jossey-Bass higher and adult education series
    Schlagworte: Critical thinking--Study and teaching.; Academic writing--Study and teaching.; EDUCATION / Higher.
    Umfang: XXI, 360 S., ill., 29 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 337 - 352

  5. Teaching academic writing
    an introduction for teachers of second language writers
    Erschienen: 2009
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbour, Mich.

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    39A185
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780472033348
    Schriftenreihe: Michigan Teacher Training
    Weitere Schlagworte: Schreiben <Textproduktion>; Universität; Zweitsprachenerwerb; Academic writing--Study and teaching.; English language--Study and teaching (Higher)--Foreign speakers.
    Umfang: XI, 187 S., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. The art and architecture of academic writing
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "This book is a bridge to confident academic writing for advanced non-native English users. It emphasizes depth over breadth through mastery of core writing competencies and strategies which apply to most academic disciplines and genres. Tailored to... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "This book is a bridge to confident academic writing for advanced non-native English users. It emphasizes depth over breadth through mastery of core writing competencies and strategies which apply to most academic disciplines and genres. Tailored to students in EMI programs, the content was piloted and revised during a longitudinal writing study. The innovative approach prepares students to write for the academic community through the dual lenses of Art (developing a writer's voice through choices in language, style, and topics) and Architecture (mastering norms of academic language, genre, and organization.) The user-friendly text maximizes time for writing practice and production by avoiding lengthy readings. Part 1 builds skills and confidence in writing by focusing on assignments that do not require research. Part 2 applies newly mastered principles, skills, and strategies to research-based writing. Students learn to incorporate thesis, research, and evidence into a process for academic writing by following the AWARE framework (Arranging to write, Writing, Assessing, Revising, and Editing.)"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027260772
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 260
    Schlagworte: Academic writing; Academic writing; Academic writing--Study and teaching.; Academic writing--Cross-cultural studies.
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 299 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. The art and architecture of academic writing
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "This book is a bridge to confident academic writing for advanced non-native English users. It emphasizes depth over breadth through mastery of core writing competencies and strategies which apply to most academic disciplines and genres. Tailored to... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book is a bridge to confident academic writing for advanced non-native English users. It emphasizes depth over breadth through mastery of core writing competencies and strategies which apply to most academic disciplines and genres. Tailored to students in EMI programs, the content was piloted and revised during a longitudinal writing study. The innovative approach prepares students to write for the academic community through the dual lenses of Art (developing a writer's voice through choices in language, style, and topics) and Architecture (mastering norms of academic language, genre, and organization.) The user-friendly text maximizes time for writing practice and production by avoiding lengthy readings. Part 1 builds skills and confidence in writing by focusing on assignments that do not require research. Part 2 applies newly mastered principles, skills, and strategies to research-based writing. Students learn to incorporate thesis, research, and evidence into a process for academic writing by following the AWARE framework (Arranging to write, Writing, Assessing, Revising, and Editing.)"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027260772
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 260
    Schlagworte: Academic writing; Academic writing; Academic writing--Study and teaching.; Academic writing--Cross-cultural studies.
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 299 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. The pragmatics of academic writing
    a relevance approach to the analysis of research article introductions
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, Bern [u.a.]

    Universitätsbibliothek Dortmund
    C 26881
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    spru945.o97
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Deutsche Sprache und ihre Didaktik, Bibliothek
    312/IV/I301
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11DNC2500
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783034300605; 3034300603
    Schriftenreihe: Linguistic insights ; 107
    Schlagworte: Lehrbuch; Wissenschaftliches Manuskript; Englisch
    Weitere Schlagworte: English language--Rhetoric--Study and teaching.; Academic writing--Study and teaching.; English language--Style--Study and teaching.; Report writing--Study and teaching.
    Umfang: 311 S.
  9. Toward a composition made whole
    Autor*in: Shipka, Jody
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Univ. of Pittsburgh Press, Pittsburgh, Pa.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822961505; 0822961504
    RVK Klassifikation: HE 300
    Schriftenreihe: Pittsburgh series in composition, literacy, and culture
    Schlagworte: English language--Rhetoric--Study and teaching.; Report writing--Study and teaching.; Academic writing--Study and teaching.
    Umfang: XIII, 179 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [161] - 173

  10. Twenty-one genres and how to write them
    Autor*in: Dethier, Brock
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Utah State Univ. Pr., Logan

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    42A9488
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780874219111
    Weitere Schlagworte: English language--Rhetoric--Study and teaching.; Academic writing--Study and teaching.; Literary form--Study and teaching.; Literature--Study and teaching.
    Umfang: 23 cm