Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

  1. Supply-side school improvement and the learning achievement of the poorest children in indigenous and rural schools
    the case of PARE
    Erschienen: 2003
    Verlag:  World Bank, Latin America and the Caribbean Region, Social Protection Sect. Unit [u.a.], Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 3172
    Schlagworte: Armut; Schulpolitik; Ländlicher Raum; Indigene Völker; Mexiko; Academic achievement; Poor children; Rural schools
    Umfang: 15 S
    Bemerkung(en):
  2. Assessment, learning and employability
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Society for Research into Higher Education & Open University Press, Maidenhead

    What is assessed gets attention: what is not assessed does not. When higher education is expected to promote complex achievements in subject disciplines and in terms of 'employability', problems arise: how are such achievements to be assessed? In the... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    What is assessed gets attention: what is not assessed does not. When higher education is expected to promote complex achievements in subject disciplines and in terms of 'employability', problems arise: how are such achievements to be assessed? In the first part of the book, it is argued that existing grading practices cannot cope with the expectations laid upon them, while the potential of formative assessment for the support of learning is not fully realised. The authors argue that improving the effectiveness of assessment depends on a well-grounded appreciation of what assessment is, and what may and may not be expected of it. The second part covers summative judgements for high-stakes purposes. Using established measurement theory, a view is developed of the conditions under which affordable, useful, valid and reliable summative judgements can be made. One conclusion is that many complex achievements resist high-stakes assessment, which directs attention to low-stakes, essentially formative, alternatives. Assessment for learning and employability demands more than module-level changes to assessment methods.; The final part discusses how institutions need to respond in policy terms to the challenges that have been posed. The book concludes with a discussion of how institutions can respond in policy terms to the challenges that have been posed. "Assessment, Learning and Employability" has wide and practical relevance - to teachers, module and programme leaders, higher education managers and quality enhancement specialists

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. The Pisa 2003 assessment framework
    mathematics, reading, science and problem solving knowledge and skills
    Erschienen: 2003
    Verlag:  OECD, Paris

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9264101721
    RVK Klassifikation: DO 1250
    Schlagworte: Ciencia - Pruebas de aptitud; Lectura - Pruebas de aptitud; Onderwijsstimulering; Studieresultaten; Naturwissenschaft; Academic achievement; Education and state; Mathematical ability; Problem solving; Reading; Science
    Umfang: 200 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Franz. Parallelausg. u.d.T.: Cadre d'évaluation de PISA 2003

  4. Raising student aspirations
    classroom activities for grades K-5
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Research Press, Champaign, Ill.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0878224807
    RVK Klassifikation: DP 2260
    Schlagworte: Motivation en éducation; Succès scolaire; Élèves - Aspirations; Academic achievement; Motivation in education; Student aspirations; Unterricht; Grundschule; Motivation
    Umfang: vii, 113 p., ill. : 29 cm
  5. Raising student aspirations
    classroom activities for grades 6 - 8
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Research Press, Champaign, Ill.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0878224815
    RVK Klassifikation: DP 2260
    Schlagworte: Academic achievement; Motivation in education; Student aspirations; Motivation; Middle school; Unterricht
    Umfang: VII, 113 S.
  6. Raising student aspirations
    classroom activities for grades 9 - 12
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Research Press, Champaign, Ill.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0878224823
    RVK Klassifikation: DP 2260
    Schlagworte: Activité éducative; Attente; Motivation scolaire; Réussite scolaire; Élève du secondaire; Academic achievement; Motivation in education; Student aspirations; Unterricht; Motivation; Sekundarstufe
    Umfang: VIII, 111 S.
  7. Measuring socioeconomic status and its effects at individual and collective levels
    a cross-country comparison
    Autor*in: Yang, Yang
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Acta Univ. Gothoburgensis, Göteborg

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 512024
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TM 2003/2396
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2003 A 27680
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2003/3910
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2003 C 1131
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 329684
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    BC 3547
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    43 A 10365
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9173464635
    RVK Klassifikation: DU 2500
    Schriftenreihe: Göteborg studies in educational sciences ; 193
    Acta Universitatis Gothoburgensis
    Schlagworte: Studium; Studierende; Soziale Lage; Social status; Academic achievement
    Umfang: Getr. Zählung, graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Göteborg, Univ., Diss., 2003

  8. Does teacher testing raise teacher quality?
    Evidence from state certification requirements
    Erschienen: 2003
    Verlag:  NBER, Cambridge, Mass.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (9545)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 9545
    Schlagworte: Lehrkräfte; Weiterbildung; Qualifikation; Berufsbildungspolitik; Schätzung; USA; Academic achievement; Teachers
    Umfang: 20, [7] S
    Bemerkung(en):

    Internetausg.: papers.nber.org/papers/w9545.pdf - lizenzpflichtig

  9. Does education raise productivity, or just reflect it?
    Erschienen: Jan. 2003
    Verlag:  Centre for Economic Research, Dublin

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 879 (03.04)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/72380
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: CER working papers ; 03/04
    Schlagworte: Bildungsertrag; Arbeitsproduktivität; Signalling; Großbritannien; Academic achievement; Labor productivity
    Umfang: Online-Ressource, 30 p., text, ill
  10. The PISA 2003 assessment framework
    mathematics, reading, science and problem solving knowledge and skills
    Erschienen: 2003
    Verlag:  OECD, Paris

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    6 B 54816
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    15 : B II 821
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Sem Bio XX a 25
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Sem Bio XX a 25
    keine Fernleihe
    Institut für Bildungswissenschaft der Universität, Bibliothek
    Fh 2003.11
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    B 2.0.3 PIS
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 236406
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    O
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 CP 4000 O28
    keine Fernleihe
    Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/292
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    pae 552 e CM 1094
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    15 E 9637
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9264101721
    Weitere Identifier:
    9789264101722
    RVK Klassifikation: DO 1250 ; CP 4000
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Vergleich; OECD-Staaten
    Weitere Schlagworte: Academic achievement; Array; Education and state; Array; Array; Array
    Umfang: 200 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Franz. Ausg. u. d. T.: Cadre d'évaluation de PISA 2003

  11. Supply-side school improvement and the learning achievement of the poorest children in indigenous and rural schools
    the case of PARE
    Erschienen: 2003
    Verlag:  World Bank, Latin America and the Caribbean Region, Social Protection Sect. Unit [u.a.], Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    6 B 56872
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 480 (3172)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 3172
    Schlagworte: Armut; Schulpolitik; Ländlicher Raum; Indigene Völker; Mexiko; Academic achievement; Poor children; Rural schools
    Umfang: 15 S
    Bemerkung(en):
  12. Peer effects in higher education
    Erschienen: 2003
    Verlag:  NBER, Cambridge, Mass.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (9501)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 9501
    Schlagworte: Studierende; Hochschule; Bildungsökonomik; Peer Effects; Academic achievement; College students; Motivation in education; Peer pressure
    Umfang: 41 S
    Bemerkung(en):

    Internetausg.: papers.nber.org/papers/w9501.pdf - lizenzpflichtig