Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

  1. Text competence and academic multiliteracy
    from text linguistics to literacy development
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783823369349; 3823369342
    Weitere Identifier:
    9783823369349
    Schriftenreihe: Europäische Studien zur Textlinguistik ; Bd. 16
    Schlagworte: Textlinguistik; Textverstehen; Textproduktion
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (Produktform (spezifisch))Paperback / softback (stationery); Text Competence; Academic Literacy; Academic Writing; Text Linguistics; Writing Research; Multilinguality; Textkompetenz; akademische Literalität; wissenschaftliches Schreiben; Textlinguistik; Schreibforschung; Mehrsprachigkeit; (VLB-WN)2561: Taschenbuch / Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft; (BISAC Subject Heading)LIT020000
    Umfang: XXI, 299 S., Ill., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Text competence and academic multiliteracy
    from text linguistics to literacy development
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783823369349; 3823369342
    Weitere Identifier:
    9783823369349
    RVK Klassifikation: AK 39580 ; ER 925 ; ES 155 ; ES 680 ; ES 685 ; ES 760 ; HD 206
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schriftenreihe: Europäische Studien zur Textlinguistik ; 16
    Schlagworte: Textverstehen; Textproduktion; Textlinguistik; ; Deutsch; Fachsprache; Textproduktion; Verständlichkeit; Wissenschaftstransfer; Modell;
    Weitere Schlagworte: Text Competence; Academic Literacy; Academic Writing; Text Linguistics; Writing Research; Multilinguality; Textkompetenz; akademische Literalität; wissenschaftliches Schreiben; Textlinguistik; Schreibforschung; Mehrsprachigkeit
    Umfang: XXI, 299 S., Ill., graph. Darst., 230 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. und Linksammlung S. [261] - 288

  3. Text competence and academic multiliteracy
    from text linguistics to literacy development
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via... mehr

     

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via text comprehension and comprehensibility to text production, writing skills development and writing in a second or foreign language. Students interested in writing research will be introduced to the pertinent models and theories. Writing instructors, writing centre staff and subject-domain teachers will find guidance on how to improve their assignments and feedback. University administrators and program coordinators can inform themselves about best-practice approaches to writing instruction and support at different levels ranging from individual courses to central support structures

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    ISBN: 9783823379348
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 925
    Schriftenreihe: Europäische Studien zur Textlinguistik ; Band 16
    Schlagworte: Textlinguistik; Textverstehen; Textproduktion;
    Weitere Schlagworte: Academic Literacy; Academic Writing; akademische Literalität; Mehrsprachigkeit; Multilinguality; Schreibforschung; Text Competence; Text Linguistics; Textkompetenz; Textlinguistik; wissenschaftliches Schreiben; Writing Research
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXI, 299 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 261-288

  4. Text competence and academic multiliteracy
    from text linguistics to literacy development
    Erschienen: Narr Verlag

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via text comprehension and comprehensibility to text production, writing skills development and writing in a second or foreign language. Students interested in writing research will be introduced to the pertinent models and theories. Writing instructors, writing centre staff and subject-domain teachers will find guidance on how to improve their assignments and feedback. University administrators and program coordinators can inform themselves about best-practice approaches to writing instruction and support at different levels ranging from individual courses to central support structures.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783823379348
    Weitere Identifier:
    9783823379348
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ER 930 ; ES 680
    Schriftenreihe: Europäische Studien zur Textlinguistik ; Band 16
    Schlagworte: Competence and performance (Linguuistics); Literacy; Sprachwissenschaft, Linguistik; Text Competence; Academic Literacy; Academic Writing; Text Linguistics; Writing Research; Multilinguality; Textkompetenz; akademische Literalität; wissenschaftliches Schreiben; Textlinguistik; Schreibforschung; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXI, 299 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 261-288

  5. Text Competence and Academic Multiliteracy
    From Text Linguistics to Literacy Development
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen

  6. Text competence and academic multiliteracy
    from text linguistics to literacy development
    Erschienen: Narr Verlag

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Westküste, Hochschule für Wirtschaft und Technik, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    ebook Narr
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Narr
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via text comprehension and comprehensibility to text production, writing skills development and writing in a second or foreign language. Students interested in writing research will be introduced to the pertinent models and theories. Writing instructors, writing centre staff and subject-domain teachers will find guidance on how to improve their assignments and feedback. University administrators and program coordinators can inform themselves about best-practice approaches to writing instruction and support at different levels ranging from individual courses to central support structures.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783823379348
    Weitere Identifier:
    9783823379348
    RVK Klassifikation: ER 925 ; ER 930 ; ES 680
    Schriftenreihe: Europäische Studien zur Textlinguistik ; Band 16
    Schlagworte: Competence and performance (Linguuistics); Literacy; Sprachwissenschaft, Linguistik; Text Competence; Academic Literacy; Academic Writing; Text Linguistics; Writing Research; Multilinguality; Textkompetenz; akademische Literalität; wissenschaftliches Schreiben; Textlinguistik; Schreibforschung; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXI, 299 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 261-288

  7. Text Competence and Academic Multiliteracy
    From Text Linguistics to Literacy Development
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    How can text competence be fostered in a more efficient and effective manner? This book is among the first to combine the US-American discourse on this question with the German discourse. The topics covered range from text linguistic foundations via text comprehension and comprehensibility to text production, writing skills development and writing in a second or foreign language. Students interested in writing research will be introduced to the pertinent models and theories. Writing instructors, writing centre staff and subject-domain teachers will find guidance on how to improve their assignments and feedback. University administrators and program coordinators can inform themselves about best-practice approaches to writing instruction and support at different levels ranging from individual courses to central support structures.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783823379348
    Weitere Identifier:
    9783823379348
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Europäische Studien zur Textlinguistik ; 16
    Schlagworte: Text Competence; Academic Literacy; Academic Writing; Text Linguistics; Writing Research; Multilinguality; Textkompetenz; akademische Literalität; wissenschaftliches Schreiben; Textlinguistik; Schreibforschung; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (299 S.)