Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 51 bis 64 von 64.

  1. A guide to scenes of daily life on Athenian vases
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  The University of Wisconsin Press, Madison, Wisconsin

    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780299327200; 9780299327248
    RVK Klassifikation: LG 4200 ; LG 4240 ; LG 4250
    Schriftenreihe: Wisconsin studies in classics
    Schlagworte: Ancient history: to c 500 CE; ART / History / Ancient & Classical; HISTORY / Ancient / Greece; CRAFTS & HOBBIES / Pottery & Ceramics; Vase-painting, Greek - Greece - Athens - Themes, motives; Vasenmalerei; Alltag <Motiv>
    Umfang: xxi, 248 Seiten, 24 ungezählte Seiten Bildtafeln, Illustrationen
  2. The imagery of the Athenian symposium
    Autor*in: Topper, Kathryn
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9781107011021
    RVK Klassifikation: LG 4200
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Geschichte; Vase-painting, Greek; Symposium (Classical Greek drinking party) in art; Art and society; ART / History / Ancient & Classical; Vasenmalerei; Symposion <Motiv>
    Umfang: XII, 225 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Teilw. zugl.: Cambridge, Mass., Harvard Univ., Diss., 2007, u.d.T.: Topper, Kathryn: Symposium and its past in Athenian vase painting, ca. 530 - 450 B.C.

  3. Speaking ruins
    Piranesi, architects, and antiquity in eighteenth-century Rome
    Autor*in: Pinto, John A.
    Erschienen: 2012
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor, Mich.

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  4. Plato on art and beauty
    Beteiligt: Denham, Alison E. (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Denham, Alison E. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230314405
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: CD 3067
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Philosophers in depth
    Schlagworte: Geschichte; Ästhetik; Aesthetics, Ancient; ART / History / Ancient & Classical; PHILOSOPHY / Aesthetics; PHILOSOPHY / History & Surveys / Ancient & Classical; Schönheit; Ästhetik
    Weitere Schlagworte: Plato; Plato (v427-v347)
    Umfang: XXII, 238 S.
  5. Ancient mythological images and their interpretation
    an introduction to iconology, semiotics, and image studies in classical art history
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom

    "Proposes a new framework for the study of (ancient) visual culture based on engagement with Greek and Roman mythological imagery, appealing to those seeking to better their understanding of Greek and Roman cultural history; relates historiography... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Proposes a new framework for the study of (ancient) visual culture based on engagement with Greek and Roman mythological imagery, appealing to those seeking to better their understanding of Greek and Roman cultural history; relates historiography and method development in Classical archaeology and ancient art history to the art history of more modern periods, and will therefore be of interest to readers interested in the Classical world and those concerned with more recent historical periods; tracks intellectual developments in different contexts and carves out their similarities and differences, speaking to readers from different intellectual backgrounds and familiarising them with broader developments in Western European art history"...From publisher's website

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521195089; 9780521139724
    RVK Klassifikation: FB 4018 ; LG 6650
    Auflage/Ausgabe: first published
    Schlagworte: ART / History / Ancient & Classical; Geschichte; Philosophie; Art, Classical; Art, Classical; Mythology, Greek, in art; Mythology, Roman, in art; Visual communication; Visual communication; Image (Philosophy); Semiotics and art; Classical antiquities; ART / History / Ancient & Classical; Antike; Interpretation; Mythos <Motiv>; Kunst
    Umfang: xiv, 288 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. The serpent column
    a cultural biography
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "The Serpent Column, a bronze sculpture that has stood in Delphi and Constantinople, today Istanbul, is a Greek representation of the Near Eastern primordial combat myth: it is Typhon, a dragon defeated by Zeus, and also Python slain by Apollo. The... mehr

    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Serpent Column, a bronze sculpture that has stood in Delphi and Constantinople, today Istanbul, is a Greek representation of the Near Eastern primordial combat myth: it is Typhon, a dragon defeated by Zeus, and also Python slain by Apollo. The column was created after the Battle of Plataia (479 BC), where the sky was dominated by serpentine constellations and by the spiralling tails of the Milky Way. It was erected as a votive for Apollo and as a monument to the victory of the united Greek poleis over the Persians. It is as a victory monument that the column was transplanted to Constantinople and erected in the hippodrome. The column remained a monument to cosmic victory through centuries, but also took on other meanings. Through the Byzantine centuries these interpretations were fundamentally Christian, drawing upon serpentine imagery in Scripture, patristic and homiletic writings. When Byzantines saw the monument they reflected upon this multivalent serpentine symbolism, but also the fact that it was a bronze column. For these observers, it evoked the Temple's brazen pillars, Moses' brazen serpent, the serpentine tempter of Genesis (Satan), and the beast of Revelation. The column was inserted into Christian sacred history, symbolizing creation and the end times. The most enduring interpretation of the column, which is unrelated to religion, and therefore survived the Ottoman capture of the city, is as a talisman against snakes and snake-bites. It is this tale that was told by travellers to Constantinople throughout the Middle Ages, and it is this story that is told to tourists today who visit Istanbul. In this book, Paul Stephenson twists together multiple strands to relate the cultural biography of a unique monument"...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190209063
    RVK Klassifikation: LG 1600 ; NH 9150 ; NH 9250
    Schriftenreihe: Onassis series in Hellenic culture
    Schlagworte: Schlangensäule; ART / History / Ancient & Classical; Alltag, Brauchtum; Architektur; Funde; Geschichte; HISTORY / Ancient / Greece; Serpent Column (Istanbul, Turkey); Bronze sculpture; HISTORY / Ancient / Greece; ART / History / Ancient & Classical; Säule; Bronzeplastik; Schlangen <Motiv>; Gedrehte Säule; Weihegabe
    Umfang: xxii, 275 Seiten, Illustrationen, Karte, Plan
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. The boundaries of art and social space in Rome
    the caged bird and other art forms
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing Plc, London ; Oxford ; New York ; New Delhi ; Sydney

    "This volume focuses on four cultural phenomena in the Roman world of the late Republic - the garden, a garden painting, tapestry, and the domestic caged bird. They accept or reject a categorisation as art in varying degrees, but they show... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This volume focuses on four cultural phenomena in the Roman world of the late Republic - the garden, a garden painting, tapestry, and the domestic caged bird. They accept or reject a categorisation as art in varying degrees, but they show considerable overlaps in the ways in which they impinge on social space. The study looks, therefore, at the borderlines between things that variously might or might not seem to be art forms. It looks at boundaries in another sense too. Boundaries between different social modes and contexts are embodied and represented in the garden and paintings of gardens, reinforced by the domestic use of decorative textile work, and replicated in the bird cage. The boundaries thus thematised map on to broader boundaries in the Roman house, city, and wider world, becoming part of the framework of the citizen's cognitive development and individual and civic identities. Frederick Jones presents a novel analysis that uses the perspective of cognitive development in relation to how elements of domestic and urban visual culture and the broader world map on to each other. His study for the first time understands the domestic caged bird as a cultural object and uniquely brings together four disparate cases under the umbrella of 'art'"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781472526120
    RVK Klassifikation: FB 4068 ; LN 83050
    Schriftenreihe: Bloomsbury classical studies monographs
    Schlagworte: Art and society / Rome; Cognition and culture / Rome; ART / History / Ancient & Classical; HISTORY / Ancient / General; Art and society; Cognition and culture; Geschichte; Garten; Wandmalerei; Käfigvögel; Garten <Motiv>
    Umfang: xi, 196 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Machine generated contents note: -- 1 Introduction: Art -- 2 The Roman Garden -- 3 The Garden Room at Prima Porta -- 4 Tapestry in Rome -- 5 The Caged Bird -- 6 Conclusion: Self-Projecting Inside and Out -- Bibliography

  8. Tibetan manuscripts and early printed books
    Volume 1, Elements
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    In Tibetan Manuscripts and Early Printed Books, Volume I, Matthew T. Kapstein and an international team of specialists provide a comprehensive introduction to the material and aesthetic features of the wide range of Tibetan books, described in detail... mehr

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    090 T5535 -1
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 1 8 Gen. Kap.1
    keine Fernleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Südasien
    bestellt
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In Tibetan Manuscripts and Early Printed Books, Volume I, Matthew T. Kapstein and an international team of specialists provide a comprehensive introduction to the material and aesthetic features of the wide range of Tibetan books, described in detail and illustrated with copious full-color photographs. With a documented history of over thirteen centuries, Tibetan books have long served as a medium of culture and learning throughout Central and East Asia. Major collections of Tibetan manuscripts and printed books-for Tibetan works were put into print even before the age of Gutenberg-are found in libraries and museums far from the traditional centers of Tibetan learning. Yet the history, production, and design of these works remain poorly understood.Topics covered in volume I include the manufacture of paper and ink, format and layout, scripts and scribal conventions, illumination and decoration, woodblock printing, book storage, preservation, and the use of contemporary digital technologies for the documentation of traditional works. Volume I of Tibetan Manuscripts and Early Printed Books is an essential resource for all students of Tibetan civilization, as well as for scholars, collectors, and others interested in the diverse book cultures of Asia

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
  9. The Routledge handbook of Byzantine visual culture in the Danube regions, 1300-1600
    Beteiligt: Rossi, Maria Alessia (HerausgeberIn); Sullivan, Alice Isabella (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    "This volume aims to broaden and nuance knowledge about the history, art, culture, and heritage of Eastern Europe relative to Byzantium." (Rückseite des hinteren Banddeckels Byzantine history mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    FX 2024/108
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This volume aims to broaden and nuance knowledge about the history, art, culture, and heritage of Eastern Europe relative to Byzantium." (Rückseite des hinteren Banddeckels Byzantine history

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rossi, Maria Alessia (HerausgeberIn); Sullivan, Alice Isabella (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367639549; 9780367639556
    Weitere Identifier:
    9780367639549
    RVK Klassifikation: LG 1450
    Schriftenreihe: The Routledge history handbooks
    Routledge handbooks
    Schlagworte: ART / History / Ancient & Classical; Ancient history: to c 500 CE; HIS059000; HISTORY / Social History; History of art / art & design styles; Kunstgeschichte; LITERARY CRITICISM / Ancient & Classical; Literary studies: classical, early & medieval; Literaturwissenschaft: Antike und Mittelalter; Mittelalterlicher Stil; Social & cultural history; Sozial- und Kulturgeschichte
    Umfang: xxi, 399 Seiten, Illustrationen, Karten, 26 cm
  10. L'esthétique des fleurs
    kosmos, poikilia et kharis dans la céramique attique du VIe et du Ve siècle av. n. ère
    Autor*in: Kéi, Nikolina
    Erschienen: [2022]; 2021; ©2022
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Walter de Gruyter GmbH

    Flowers and florals on Attic vases are usually neglected in scholarship and that because they are considered as meaningless, superfluous ornaments which in the best case, can serve to chronological and typological classifications. The purpose of my... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Flowers and florals on Attic vases are usually neglected in scholarship and that because they are considered as meaningless, superfluous ornaments which in the best case, can serve to chronological and typological classifications. The purpose of my book is to show that flowers and florals, far from being mere ornaments, have a very meaningful existence: when represented in interaction with figures, they operate as figurative agents and polyvalent signs. Source of multisensory delight, they convey a reservoir of values linked to the notions of kosmos (adornment, order, arrangement), of poikilia (variety, diversity), and that of kharis in its declinations personified by the Kharites, Aglaia (physical beauty, youth, radiance), Thalia (abundance, generosity, favour and gift) and Euphrosyne (jubilation and pleasure of the senses). In other words, flowers and florals, however minor and peripheral they may seem, help us to better apprehend the archaic and classical Athenian society. They also show us how fictitious are our modern categories of "figure" and "ornament", when used in the case of Attic vases. Sur les vases attiques, les fleurs opèrent en tant qu'ornements, agents figuratifs et signes polyvalents. Véhiculant des sensations à la fois visuelles, olfactives et tactiles, elles investissent l'image d'un faisceau de valeurs associées aux notions grecques de kosmos (parure, ordre, arrangement), de poikilia (bigarrure) et de kharis dans toutes ses déclinaisons incarnées par les Kharites : Aglaïè, Thaliè et Euphrosynè.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110465259; 9783110464429
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Plastische Künste; Bildhauerkunst (730); Geschichte des Altertums bis ca. 499, Archäologie (930)
    Schriftenreihe: Image & context ; volume 22
    Schlagworte: Vasenmalerei; Blume <Motiv>; Pflanzenornament; Griechenland / Antike; Pflanzendarstellung; Vasenmalerei; Ästhetik; ART / History / Ancient & Classical
    Weitere Schlagworte: Aesthetics; Ancient Greece; Attic Vase-Painting; Flowers
    Umfang: 1 Online-Ressource
  11. Tan men/pale women
    color and gender in archaic Greece and Egypt, a comparative approach
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  The University of Michigan Press, Ann Arbor

    "One of the most obvious stylistic features of Athenian black-figure vase painting is the use of color to differentiate women from men. By comparing ancient art in Egypt and Greece, Tan Man/Pale Women uncovers the complex history behind the use of... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek, Archäologische Bibliothek
    LG 7550 E14
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/528
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 6777
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    ARCH-IA EAVE
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 C 942
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bt 3109
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    65/13271
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Tübingen, Bereichsbibliothek Schloss Nord
    ÄGY Dd Eave 1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "One of the most obvious stylistic features of Athenian black-figure vase painting is the use of color to differentiate women from men. By comparing ancient art in Egypt and Greece, Tan Man/Pale Women uncovers the complex history behind the use of color to distinguish between genders, without focusing on race. Author Mary Ann Eaverly considers the significance of this overlooked aspect of ancient art as an indicator of underlying societal ideals about the role and status of women. Such a commonplace method of gender differentiation proved to be a complex and multivalent method for expressing ideas about the relationship between men and women, a method flexible enough to encompass differing worldviews of Pharaonic Egypt and Archaic Greece. Does the standard indoor/outdoor explanation--women are light because they stay indoors--hold true everywhere, or even, in fact, in Greece? How "natural" is color-based gender differentiation, and, more critically, what relationship does color-based gender differentiation have to views about women and the construction of gender identity in the ancient societies that use it? The depiction of dark men and light women can, as in Egypt, symbolize reconcilable opposites and, as in Greece, seemingly irreconcilable opposites where women are regarded as a distinct species from men. Eaverly challenges traditional ideas about color and gender in ancient Greek painting, reveals an important strategy used by Egyptian artists to support pharaonic ideology and the role of women as complementary opposites to men, and demonstrates that rather than representing an actual difference, skin color marks a society's ideological view of the varied roles of male and female"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780472119110
    RVK Klassifikation: LE 5552 ; LG 7550 ; NH 5290
    Schlagworte: Gender identity in art; Human skin color in art; Polychromy; Vase-painting, Greek; Gender identity in art; Human skin color in art; Polychromy; Vase-painting, Greek; HISTORY / Ancient / Greece; HISTORY / Ancient / Egypt; SOCIAL SCIENCE / Gender Studies; ART / History / Ancient & Classical
    Umfang: viii, 181 Seiten, IIllustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 159 - 175

    Egypt : Establishing the Norm-Old Kingdom PrecedentsEgypt : The Exception That Proves the Rule-Hatshepsut and Akhenaten -- Greece : Establishing the Norm-the Road to Attic Black Figure -- Greece : The Exception That Proves the Rule-Attic Red Figure.

  12. Anschaulichkeit in Kunst und Literatur
    Wege bildlicher Visualisierung in der europäischen Geschichte
    Erschienen: [2011]; ©2011
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110213546
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Schriftenreihe: Colloquia Raurica ; 11
    Schlagworte: Image (Philosophy) / History / Congresses; Philosophy, European / History / Congresses; Visualization / History / Congresses; Ancient Literature; Antike Literatur; Bildhaftigkeit; Philosophie; Philosophy; Pictorial Visualisation; ART / History / Ancient & Classical
    Umfang: 1 online resource (434 p.), 8 Tafeln
  13. L'esthétique des fleurs
    ›kosmos‹, ›poikilia‹ et ›kharis‹ dans la céramique attique du VIe et du Ve siècle av. n. ère
    Autor*in: Kéi, Nikolina
    Erschienen: [2021]; ©2022
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Flowers and florals on Attic vases are usually neglected in scholarship and that because they are considered as meaningless, superfluous ornaments which in the best case, can serve to chronological and typological classifications. The purpose of my... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    Flowers and florals on Attic vases are usually neglected in scholarship and that because they are considered as meaningless, superfluous ornaments which in the best case, can serve to chronological and typological classifications. The purpose of my book is to show that flowers and florals, far from being mere ornaments, have a very meaningful existence: when represented in interaction with figures, they operate as figurative agents and polyvalent signs. Source of multisensory delight, they convey a reservoir of values linked to the notions of kosmos (adornment, order, arrangement), of poikilia (variety, diversity), and that of kharis in its declinations personified by the Kharites, Aglaia (physical beauty, youth, radiance), Thalia (abundance, generosity, favour and gift) and Euphrosyne (jubilation and pleasure of the senses). In other words, flowers and florals, however minor and peripheral they may seem, help us to better apprehend the archaic and classical Athenian society. They also show us how fictitious are our modern categories of "figure" and "ornament", when used in the case of Attic vases Sur les vases attiques, les fleurs opèrent en tant qu'ornements, agents figuratifs et signes polyvalents. Véhiculant des sensations à la fois visuelles, olfactives et tactiles, elles investissent l'image d'un faisceau de valeurs associées aux notions grecques de kosmos (parure, ordre, arrangement), de poikilia (bigarrure) et de kharis dans toutes ses déclinaisons incarnées par les Kharites : Aglaïè, Thaliè et Euphrosynè

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110465259
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Image & Context ; 22
    Schlagworte: Griechenland / Antike; Pflanzendarstellung; Vasenmalerei; Ästhetik; ART / History / Ancient & Classical
    Umfang: 1 online resource (VIII, 528 p.)
  14. <<The>> serpent column
    a cultural biography
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "The Serpent Column, a bronze sculpture that has stood in Delphi and Constantinople, today Istanbul, is a Greek representation of the Near Eastern primordial combat myth: it is Typhon, a dragon defeated by Zeus, and also Python slain by Apollo. The... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Erzbischöfliche Diözesan- und Dombibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Serpent Column, a bronze sculpture that has stood in Delphi and Constantinople, today Istanbul, is a Greek representation of the Near Eastern primordial combat myth: it is Typhon, a dragon defeated by Zeus, and also Python slain by Apollo. The column was created after the Battle of Plataia (479 BC), where the sky was dominated by serpentine constellations and by the spiralling tails of the Milky Way. It was erected as a votive for Apollo and as a monument to the victory of the united Greek poleis over the Persians. It is as a victory monument that the column was transplanted to Constantinople and erected in the hippodrome. The column remained a monument to cosmic victory through centuries, but also took on other meanings. Through the Byzantine centuries these interpretations were fundamentally Christian, drawing upon serpentine imagery in Scripture, patristic and homiletic writings. When Byzantines saw the monument they reflected upon this multivalent serpentine symbolism, but also the fact that it was a bronze column. For these observers, it evoked the Temple's brazen pillars, Moses' brazen serpent, the serpentine tempter of Genesis (Satan), and the beast of Revelation. The column was inserted into Christian sacred history, symbolizing creation and the end times. The most enduring interpretation of the column, which is unrelated to religion, and therefore survived the Ottoman capture of the city, is as a talisman against snakes and snake-bites. It is this tale that was told by travellers to Constantinople throughout the Middle Ages, and it is this story that is told to tourists today who visit Istanbul. In this book, Paul Stephenson twists together multiple strands to relate the cultural biography of a unique monument"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190209063
    RVK Klassifikation: LG 1600
    Schriftenreihe: Onassis series in Hellenic culture
    Schlagworte: Serpent Column (Istanbul, Turkey); Bronze sculpture; HISTORY / Ancient / Greece; ART / History / Ancient & Classical
    Umfang: xxii, 275 Seiten, Illustrationen, Karten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index