Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Coloniality in the German Higher Education System: Implications for Policy and Institutional Practice
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SSOAR, GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften e.V., Mannheim

    Abstract: This article focuses on the public German higher education sector as a site upon and through which coloniality is enacted. This status quo indicates exclusionary effects and merits interrogation. We briefly discuss the history of German... mehr

     

    Abstract: This article focuses on the public German higher education sector as a site upon and through which coloniality is enacted. This status quo indicates exclusionary effects and merits interrogation. We briefly discuss the history of German colonialism to understand how coloniality pervades higher educational structures in the German context today. Two proposals addressing coloniality in German higher education are made: the development of structures centering diverse faculty and the support of ethnic and identity studies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Geschichte und Geografie (900); Bildung und Erziehung (370); Soziologie, Anthropologie (301)
    Weitere Schlagworte: (thesoz)Bundesrepublik Deutschland; (thesoz)Kolonialismus; (thesoz)Hochschulbildung; (thesoz)Hochschulpolitik; (thesoz)historische Entwicklung; (thesoz)Identität; (thesoz)Ethnologie; (thesoz)Postkolonialismus; Germany; colonialism; coloniality; diversity; higher education; identity
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Veröffentlichungsversion

    begutachtet (peer reviewed)

    In: Social Inclusion ; 9 (2021) 3 ; 142-153

  2. Gender Studies in der unternehmerischen Universität: Wie viel ist digitale Lehre wert?
    Erschienen: 2021
    Verlag:  SSOAR, GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften e.V., Mannheim

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Sozialwissenschaften (300)
    Schlagworte: Geschlechterforschung; Universität; Lehre; Hochschule; Digitalisierung
    Weitere Schlagworte: (thesoz)Arbeitssituation; (thesoz)Hochschule; (thesoz)Student; (thesoz)Digitalisierung; (thesoz)Wissenschaftlerin; (thesoz)Bologna-Prozess; (thesoz)Qualität; (thesoz)Wissenschaftler; (thesoz)Geschlechterforschung; (thesoz)Hochschulpolitik; (thesoz)Ökonomisierung
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Veröffentlichungsversion

    begutachtet (peer reviewed)

    In: FZG - Freiburger Zeitschrift für GeschlechterStudien ; 27 (2021) 1 ; 131-134