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  1. European FDI strategies in Mercosur countries
  2. Irreversibility, endogenous mean reversion, and the investment decision of a foreign firm
    Erschienen: 2011
    Verlag:  ZBW - Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften, Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel

  3. Trade intermediation and the organization of exporters
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim, Hohenheim

  4. China Fortunes
    A Tale of Business in the New World
  5. Why did Wal-Mart fail in Germany?
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften, Speyer

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: QQ 440 ; QM 000 ; QB 910
    Schriftenreihe: Materialien des Wissenschaftsschwerpunktes "Globalisierung der Weltwirtschaft" ; 24
    Schlagworte: Einzelhandel; Multinationales Unternehmen; Uppsala-Schule <Wirtschaftswissenschaften>; :z Geschichte 1997-2002
    Weitere Schlagworte: (stw)Einzelhandel; (stw)Multinationales Unternehmen; (stw)Internationaler Markteintritt; (stw)Amerikanisch; (stw)Deutschland; Wal-Mart (Firm)--Management; Discount houses (Retail trade)--Germany; International business enterprises--Germany--Management; Graue Literatur
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):
  6. The Cross-Border Expansion of Multinational Firms: Establishment Mode Choice, CEO Staffing, and Country Barriers
    Autor*in: Klier, Hendrik
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Universitäts- und Landesbibliothek der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, Düsseldorf

  7. Trade intermediation and the organization of exporters
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Universität Tübingen, Wirtschaftswissenschaftliches Seminar, Tübingen

  8. Zwischen Faszination und Furcht
    Ausländische Marktakteure in China auf der Suche nach Stabilität und langfristig gültigen Einfluss- und Erfolgsfaktoren
    Autor*in: Tank, Andreas
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783653007336
    Weitere Identifier:
    9783653007336
    RVK Klassifikation: QG 860
    Schlagworte: Ausländisches Unternehmen; Marketing; Markteintrittsstrategie; Auslandsmarkt; Exportwerbung; Internationales Marketing; Markteintrittsstrategie; Interkulturelle Kompetenz; Erfolgsfaktor
    Weitere Schlagworte: (stw)Internationaler Markt; (stw)Internationales Marketing; (stw)Internationaler Markteintritt; (stw)Interkulturelle Kompetenz; (stw)Erfolgsfaktor; (stw)China; (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; China; Marketing; Produktmanagement; Werbung; (Publisher’s own category code)30.01.01: Betriebswirtschaftslehre; Ausbildung im Fach Betriebswirtschaft; (Publisher’s own category code)30.02.01: Betriebswirtschaftslehre; Unternehmensführung; (Publisher’s own category code)30.05.04: Betriebswirtschaftslehre; Marketingstrategien, Segmentierung; (Publisher’s own category code)30.05.05: Betriebswirtschaftslehre; Internationales Marketing, Export; (VLB-WN)9783; (BISAC Subject Heading)BUS024000; (BISAC Subject Heading)BUS043000; (BISAC Subject Heading)BUS043030; (BISAC Subject Heading)BUS071000; (BIC subject category)KJB; (BIC subject category)KJM; (BIC subject category)KJMV7; (BIC subject category)KJR; (lcsh)International business enterprises--China; (lcsh)Business enterprises, Foreign--China; (lcsh)Corporate culture--China
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  9. Internationalization strategies of multi-product firms: The role of technology
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Hochschule Hannover, Hannover

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Canadian Journal of Economics 55, 4, S. 1929-1965
    In: Revue canadienne d'économique 55, 4, S. 1929-1965
    Schlagworte: Mehrproduktbetrieb; Mehrproduktfertigung; Uppsala-Schule <Wirtschaftswissenschaften>; Auslandsinvestition; Export; Flexible Fertigung; Theorie; Internationalisierung; Strategie
    Weitere Schlagworte: (stw)Mehrproduktfertigung; (stw)Internationaler Markteintritt; (stw)Auslandsinvestition; (stw)Export; (stw)Flexibles Fertigungssystem; (stw)Theorie; (stw)Spanien; Graue Literatur
    Umfang: Online-Ressource
  10. Strategies of Internationalization
    An Overview
  11. Grenzüberschreitende Akquisitionen und zentrale Konsequenzen für die internationale Marktbearbeitung
    Der Fall Adidas/Reebok
    Erschienen: 2022
    Verlag:  ESCP Europe Wirtschaftshochschule Berlin, Berlin

  12. On the Coexistence of National Companies and Multinational Enterprises
    Autor*in: Kleinert, Jörn
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Kiel Institute for the World Economy (IfW), Kiel

  13. Why and how do national monopolies go "global"? International competition, supranational regionalism and the transnational reorgaization of postal and logistics companies in Europe
    Autor*in: Plehwe, Dieter
    Erschienen: 1999

    Abstract: "The paper documents and analyses the rise of a transnational transport and logistics' industry within the European Union. Neither a global commodity chain, nor a national business system approach is considered adequate to help comprehend... mehr

     

    Abstract: "The paper documents and analyses the rise of a transnational transport and logistics' industry within the European Union. Neither a global commodity chain, nor a national business system approach is considered adequate to help comprehend trans border reorganization within the European Union signalling a need for an approach to organization research able to tackle transnational institutionalization processes. To illustrate the extent to which transformation and 'denationalization' of traditional transport industries has proceeded in the 1990s, the paper starts with an account of the very recent ascent of the largest European diversified logistics service company: the German Post office (now Deutsche Post AG). The rapid conversion of the public postal system (by way of aggressive M&A activity mainly) into a transmodal, transnational, and information technology intensive private organization able to supply a wide range of both uniform and highly specialized services across borders is

     

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  14. Corporate strategies in the telecommunications sector in an environment of continuing liberalization