Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. School curricula, educational trajectories, and labor market outcomes
    Erschienen: 2022
    Verlag:  ifo Institut, München

    Benjamin W. Arold prepared this study while he was working at the Center for Economics of Education at the ifo Institute. The study was completed in March 2022 and accepted as doctoral thesis by the Department of Economics at the LMU Munich. It... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 583
    keine Fernleihe

     

    Benjamin W. Arold prepared this study while he was working at the Center for Economics of Education at the ifo Institute. The study was completed in March 2022 and accepted as doctoral thesis by the Department of Economics at the LMU Munich. It consists of four distinct empirical essays that address various aspects of how school curricula affect students in the classroom and beyond. Chapter 2 demonstrates that the abolishment of compulsory religious education in Germany does not only affect religiosity and gender role attitudes, but also affects the high-stakes choices of getting married, having children and participating in the labor market. Chapter 3 provides evidence that the content of science education standards in the US does not only affect related knowledge of students and adulthood attitudes, but also translates into high-stakes occupational choices. Chapter 4 exemplifies that school curricula reforms can also have unintended consequences by showing that a reform of education standards in math and English has negative spillovers on student achievement in science. Finally, Chapter 5 highlights the fundamental role teachers, the transmitters of educational content in school, play in the formation of human capital even in dimensions generally thought of as genetically determined.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/263222
    RVK Klassifikation: QX 800
    Schriftenreihe: ifo Beiträge zur Wirtschaftsforschung ; 99 (2022)
    Schlagworte: Religious Education; Religiosity; School Reforms; Evolution; Religion,Science Education; Education Standards; Human Capital; Attitudes; Beliefs; Occupational Choice; Common Core; Education Standards; StudentAchievement; Education Policy; Polygenic Scores; School Resources; SkillFormation
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 309 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, München, Ludwig-Maximilians-Universität, 2022

  2. Gender agenda in classroom and student educational outcomes
    Autor*in: Kamal, Zahra
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Otto-Friedrich-Universität Bamberg, Bamberg

    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hof - Hochschule Hof, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    RVK Klassifikation: QX 800
    Schlagworte: Bildungsertrag; Geschlechterforschung; Geschlechtertrennung; Bildungsökonomie; Koedukation; Schulleistung
    Umfang: vii, 132 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Otto-Friedrich-Universität Bamberg, 2021