Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 39.

  1. Reagan speaks
    the making of an American myth
    Erschienen: 1985
    Verlag:  New York Univ. Pr., New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814721672
    RVK Klassifikation: HU 9800 ; MG 70470 ; MB 3500
    Schlagworte: Reagan, Ronald; Rhetorik; ; Reagan, Ronald; Politik; Rhetorik;
    Umfang: XVI, 172 S.
  2. Duell ums Weisse Haus
    amerikanische Präsidentschaftswahlen von George Washington bis 2008
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Schöningh,, Paderborn

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Digi20
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    9783506765390
    RVK Klassifikation: MG 70460 ; MG 70470 ; MG 70690 ; NK 4600
    DDC Klassifikation: Geschichte Nordamerikas (970)
    Schlagworte: Präsidentenwahl
    Umfang: 226 S., [8] Bl. :, Ill., Kt.
    Bemerkung(en):

    Online-Ausg.:

  3. Campaigning in the twenty-first century
    a whole new ballgame?
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Routledge, New York

    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    ALT-H 65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415800374; 0415800382; 0203878965; 9780415800372; 9780415800389; 9780203878965
    RVK Klassifikation: MG 70470 ; MF 1500 ; AP 17340
    Schlagworte: Political campaigns; Campaign management
    Umfang: xi, 137 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    The modern campaign -- Communicating with voters : the new media -- Communicating with voters : the old media -- Fundraising -- Independent voices -- Taking the pulse of the electorate -- Voter identification, contact, and mobilization -- Campaigning in the next decade.

  4. Presidential campaign rhetoric in an age of confessional politics
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lexington Books, Lanham

    Bibliotheken im Fürstenberghaus 1
    Ok 355,38
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780739148792; 9780739148785; 9780739148808
    RVK Klassifikation: AP 15640 ; MG 70470 ; MG 70270 ; MB 3500 ; AP 19830
    Schriftenreihe: Lexington studies in political communication
    Schlagworte: Communication in politics; Rhetoric; Political campaigns; Communication in politics; Rhetoric; Political campaigns; Presidents; Rhetorik; Religion <Motiv>; Wahlkampf; Politische Rede
    Umfang: X, 267 Seiten
  5. The strategy of rhetoric
    campaigning for the American constitution
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Yale Univ. Pr., New Haven, Conn [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    hisl120.r572
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BFV1349
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    MHS/RIK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    EN/G 2023 180
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Köln, Philosophisches Seminar, Bibliothek
    401/S14:7125
    keine Fernleihe
    Historisches Institut, Abteilung für Nordamerikanische Geschichte, Bibliothek
    422/342.73Rik/Str
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0300061692
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schlagworte: Wahlkampf; Rhetorik
    Umfang: XV, 283 S.
  6. Reagan speaks
    the making of an American myth
    Erschienen: 1985
    Verlag:  New York Univ. Pr., New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Dortmund
    SEG 3640/2
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheken im Fürstenberghaus 1
    Ok 774,5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    OTQR1046
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0814721672
    RVK Klassifikation: MG 70470 ; MB 3500 ; HU 9800
    Schlagworte: Rhetorik; Politik
    Weitere Schlagworte: Reagan, Ronald (1911-2004)
    Umfang: XVI, 172 S.
  7. Reagan speaks
    the making of an American myth
    Erschienen: 1985
    Verlag:  New York Univ. Pr., New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    PDGP3953_d
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 65-356
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0814721672
    RVK Klassifikation: HU 9800 ; MG 70470 ; MB 3500
    Schlagworte: Politik; Rhetorik
    Weitere Schlagworte: Reagan, Ronald (1911-2004)
    Umfang: XVI, 172 S.
    Bemerkung(en):

    Bibliography: S. 167-170. - Includes index

  8. Political rhetoric, social media, and American presidential campaigns
    candidates' use of new media
    Autor*in: Johnson, Janet
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Lexington Books, Lanham ; Boulder ; New York ; London

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781498540834
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schriftenreihe: Lexington studies in political communication
    Schlagworte: Wahlkampf; Rhetorik; Neue Medien; Präsidentenwahl; Politische Kampagne; Social Media
    Umfang: ix, 215 Seiten, Diagramm
  9. A rhetoric of divisive partisanship
    the 2016 American presidential campaign discourse of Bernie Sanders and Donald Trump
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Lexington Books, Lanham

    A Rhetoric of Divisive Partisanship: The 2016 American Presidential Campaign Disourse of Bernie Sanders and Donald Trump examines the campaign speeches of Bernie Sanders and Donald Trump as they targeted members of the American public that were... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A Rhetoric of Divisive Partisanship: The 2016 American Presidential Campaign Disourse of Bernie Sanders and Donald Trump examines the campaign speeches of Bernie Sanders and Donald Trump as they targeted members of the American public that were ideologically different but equally emotionally vulnerable. Each appealed to marginalized segments of the electorate, groups at opposite ends of the political spectrum, joined through a shared distrust and fear of politics instead of political or even party affiliation. This book addresses how Sanders and Trump polarized and reinforced their respective bases as "outsiders" and relied on anti-establishment arguments and discussions grounded in personal attacks against "enemies." Colleen Elizabeth Kelley expands on previous ideas about dialogue and political talk and asserts that, rather than serving as a model of civic and civil discourse, the rhetoric of Sanders and Trump was reactionary and divisive, beginning with different intentions and producing different results--back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1498564577; 9781498564571
    RVK Klassifikation: MG 70470 ; MF 1000
    Schriftenreihe: Lexington studies in political communication
    Schlagworte: Communication in politics; Communication in politics; Political campaigns; Political campaigns; Presidents; Presidents; Sanders, Bernard; Sanders, Bernard; Trump, Donald; Trump, Donald; United States; History; 2000-2099
    Umfang: xii, 147 Seiten, 24 cm
  10. The strategy of rhetoric
    campaigning for the American constitution
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Yale Univ. Press, New Haven [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sozialwissenschaften und Psychologie (BSP)
    X 40361
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    324.720973 RIK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Calvert, Randall L. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0300061692
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schlagworte: Wahlkampf; Rhetorik
    Umfang: XV, 283 S., graph. Darst.
  11. Reagan speaks
    the making of an American myth
    Erschienen: 1985
    Verlag:  Univ. Press, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    GA 108.M.12
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Anglistik/ Amerikanistik
    T/B E 4 1
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    973.9270924 ERI
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 AP 14150 E68
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814721672
    RVK Klassifikation: HU 9800 ; MB 3500 ; MG 70470 ; AP 14150
    Schlagworte: Rhetorik; Politik
    Weitere Schlagworte: Reagan, Ronald (1911-2004)
    Umfang: XVI, 172 S.
  12. Campaigning in the Twenty-First Century
    A Whole New Ballgame?
    Erschienen: 2010; ©2011.
    Verlag:  Taylor & Francis Group, Florence

    So much has changed during the past decade in political campaigning that we can almost say "it's a whole new ball game." This book analyzes the way campaigns were traditionally run and the extraordinary changes that have occurred in the last decade.... mehr

    Zugang:

     

    So much has changed during the past decade in political campaigning that we can almost say "it's a whole new ball game." This book analyzes the way campaigns were traditionally run and the extraordinary changes that have occurred in the last decade. Dennis W. Johnson looks at the most sophisticated techniques of modern campaigning-micro-targeting, online fundraising, digital communication, the new media-and examines what has changed, how those changes have dramatically transformed campaigning, and what has remained fundamentally the same despite new technologies and communications. Campaigns are becoming more open and free-wheeling, with greater involvement of activists and average voters alike. But they can also become more chaotic and difficult to control. Campaigning in the Twenty-First Century presents daunting challenges for candidates and professional consultants as they try to get their messages out to voters. Ironically, the more open and robust campaigns become, the greater is the need for seasoned, flexible and imaginative professional consultants. Book Cover -- Title -- Copyright -- Dedication -- Contents -- List of Tables -- Preface -- 1 The Modern Campaign -- 2 Communicating with Voters: The New Media -- 3 Communicating with Voters: The Old Media -- 4 Fundraising -- 5 Independent Voices -- 6 Taking the Pulse of the Electorate -- 7 Voter Identification, Contact, and Mobilization -- 8 Campaigning in the Next Decade -- Appendix A: Summary of Findings -- Appendix B: Timeline of Selected Campaign Firsts -- Notes -- Further Reading -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Connect to MyiLibrary resource)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203878965
    RVK Klassifikation: MG 70470 ; AP 17340 ; MF 1500
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Political campaigns; Campaign management; Campaign management ; United States; Political campaigns ; United States; United States ; Politics and government ; 21st century; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (150 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    Book Cover; Title; Copyright; Dedication; Contents; List of Tables; Preface; 1 The Modern Campaign; 2 Communicating with Voters: The New Media; 3 Communicating with Voters: The Old Media; 4 Fundraising; 5 Independent Voices; 6 Taking the Pulse of the Electorate; 7 Voter Identification, Contact, and Mobilization; 8 Campaigning in the Next Decade; Appendix A: Summary of Findings; Appendix B: Timeline of Selected Campaign Firsts; Notes; Further Reading; Index;

  13. Political rhetoric, social media, and American presidential campaigns
    candidates' use of new media
    Autor*in: Johnson, Janet
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Lexington Books, Lanham ; Boulder ; New York ; London

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781498540834
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schriftenreihe: Lexington studies in political communication
    Schlagworte: Wahlkampf; Rhetorik; Neue Medien; Präsidentenwahl; Politische Kampagne; Social Media
    Umfang: ix, 215 Seiten, Diagramm
  14. Campaign talk
    why elections are good for us
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Princeton Univ. Press, Princeton, NJ

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Zweigbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 069100126X
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schlagworte: Politische Rede; Wahlkampf
    Umfang: XVII, 307 S., graph. Darst.
  15. Reagan speaks
    the making of an American myth
    Erschienen: 1985
    Verlag:  New York Univ. Pr., New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814721672
    RVK Klassifikation: HU 9800 ; MG 70470 ; MB 3500
    Schlagworte: Reagan, Ronald; Rhetorik; Reagan, Ronald; Politik; Rhetorik
    Umfang: XVI, 172 S.
  16. Political rhetoric, social media, and American presidential campaigns
    candidates' use of new media
    Autor*in: Johnson, Janet
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Lexington Books, Lanham

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781498540834
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schriftenreihe: Lexington studies in political communication
    Schlagworte: USA; Präsidentenwahl; Wahlkampf; Neue Medien; ; USA; Präsidentenwahl; Wahlkampf; Social Media; ; USA; Präsidentenwahl; Politische Kampagne; Rhetorik; Neue Medien; ; USA; Präsidentenwahl; Politische Kampagne; Rhetorik; Social Media;
    Umfang: ix, 215 Seiten, Diagramm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 189-209

  17. Reagan speaks
    the making of an American myth
    Erschienen: [1985]
    Verlag:  New York University Press, New York, NY

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0814721672
    RVK Klassifikation: MG 70470 ; MB 3500 ; HU 9800
    Schlagworte: Politik; Rhetorik
    Weitere Schlagworte: Reagan, Ronald (1911-2004)
    Umfang: xvi, 172 Seiten
  18. Campaign talk
    why elections are good for us
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Princeton Univ. Press, Princeton [u.a.]

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2004 A 684
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0691092826
    Weitere Identifier:
    9780691092829
    RVK Klassifikation: MG 70470 ; AP 14150
    Auflage/Ausgabe: 3. printing
    Schriftenreihe: Princeton paperbacks
    Schlagworte: USA; Wahlkampf; Rhetorik;
    Umfang: XVII, 307 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Originally published: 2000

  19. <<The>> strategy of rhetoric
    campaigning for the American constitution
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Yale Univ. Pr., New Haven, Conn [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0300061692
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schlagworte: USA; Wahlkampf; Rhetorik
    Umfang: XV, 283 S.
  20. The strategy of rhetoric
    campaigning for the American constitution
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Yale Univ. Press, New Haven [u.a.]

    This book, the last work of an eminent political scientist, is an innovative study of persuasion in a landmark political event: the 1787-88 campaign to ratify the United States Constitution. William Riker uses both historical and rational choice... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book, the last work of an eminent political scientist, is an innovative study of persuasion in a landmark political event: the 1787-88 campaign to ratify the United States Constitution. William Riker uses both historical and rational choice analysis to examine the rhetoric and strategic manipulations used in this campaign, and he points out patterns and principles that should be applicable to political campaigns in general. Riker examines the campaign's rhetoric and derives strategic principles that seem to guide campaigners. These principles explain, among other things, the frequent reliance on negative themes in campaigns. He also investigates what he calls "heresthetic" - how campaigners structured situations so that their preferred outcome was more likely to occur. He discusses several heresthetical maneuvers that made the Federalists' narrow victory possible, such as their proposal of a constitution that was broader than most citizens would have preferred, and their design of the ratification process as a take-it-or-leave-it proposition, so that they could prevent any ratifying state from altering it. Riker concludes by examining the relationship between rhetoric and heresthetic. He shows that both were necessary for the Federalist victory: rhetoric, to build support for Federalist positions, and heresthetic, to structure the choice process so that this level of support would be sufficient. His analysis yields a new understanding of the ratification campaign, and the tools and approaches he develops lead toward the further development of the science of political campaigns, of political rhetoric generally, and of the art and science of heresthetic.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0300061692
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schlagworte: Englisch; Geschichte; Politik; Constitutional history; English language; Rhetoric; Wahlkampf; Rhetorik
    Umfang: XV, 283 S., graph. Darst.
  21. Presidential campaign rhetoric in an age of confessional politics
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Lexington Books, Lanham, MD [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780739148785
    RVK Klassifikation: AP 15640 ; AP 19830 ; MB 3500 ; MG 70270 ; MG 70470
    Schriftenreihe: Lexington studies in political communication
    Schlagworte: Geschichte; Politik; Communication in politics; Rhetoric; Political campaigns; Communication in politics; Rhetoric; Political campaigns; Presidents; Politische Rede; Religion <Motiv>; Wahlkampf; Rhetorik
    Umfang: X, 255 S.
  22. Stumping God
    Reagan, Carter, and the invention of a political faith
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Baylor Univ. Press, Waco, Tex.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781602584297
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schriftenreihe: Studies in rhetoric and religion ; 13
    Schlagworte: Presidents / United States / Election / History / 20th century; Religion and politics / United States / History / 20th century; Presidents / United States / Election / 1976; Presidents / United States / Election / 1980; Geschichte; Wahlkampf; Religion; Konservativismus; Rhetorik; Präsidentenwahl
    Umfang: X, 333 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 267-323) and index

    Introduction -- Religion and American conservatism: a rhetorical history, 1944-1979 -- American change and religious engagement, 1942-1976 -- Raising the rhetoric of righteousness: the pivotal 1976 election -- Two roads diverged: religious conservatives and the Carter disappointment -- The birth of a new religious politics in 1980 -- The legacy of 1980 at the dawn of a new era: lessons for religion and politics going forward

  23. Campaign talk
    why elections are good for us
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Princeton Univ. Press, Princeton, NJ [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 069100126X; 0691092826
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Auflage/Ausgabe: 1. paperback print.
    Schlagworte: Politische Rede; Wahlkampf
    Umfang: XVII, 307 S., graph. Darst.
  24. Fear, hate, and victimhood
    how George Wallace wrote the Donald Trump playbook
    Erschienen: 2022
    Verlag:  University Press of Mississippi, Jackson ; Oxford University Press, Oxford

    Though separated by almost half a century, the campaigns of both George Wallace and Donald Trump broke new grounds for political partisanship and divisiveness. Andrew Stoner analyses the two candidates, their campaigns, and their speeches and... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Though separated by almost half a century, the campaigns of both George Wallace and Donald Trump broke new grounds for political partisanship and divisiveness. Andrew Stoner analyses the two candidates, their campaigns, and their speeches and activities, as well as their coverage by the media, through the lens of demagogic rhetoric.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781496838506
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MF 3386 ; MG 70470
    Schriftenreihe: Race, rhetoric & media
    Mississippi scholarship online
    Schlagworte: Präsidentenwahl; Wahlkampf; Politische Rede; Political campaigns; Presidential candidates; Identity politics; Mass media
    Weitere Schlagworte: Wallace, George C (1919-1998); Trump, Donald (1946-)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 223 pages), Illustrations (black and white).
    Bemerkung(en):

    Also issued in print: 2022

    Includes bibliographical references and index

  25. On the stump
    campaign oratory and democracy in the United States, Britain, and Australia
    Autor*in: Scalmer, Sean
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Temple University Press, Philadelphia

    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    324.7 SCA
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781439915042; 9781439915035
    RVK Klassifikation: MG 70470
    Schlagworte: Politische Rede; Wahlkampf
    Umfang: xvi, 213 Seiten, Illustrationen, Portraits, 1 Portrait [des Verfassers auf der Rückseite des Covers]
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [157]-213