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  1. Representing religion in world cinema
    filmmaking, mythmaking, culture making
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York [u.a.]

    Religious traditions have provided a seemingly endless supply of subject matter for film, from the Ten Commandments to the Mahabharata . At the same time, film production has engendered new religious practices and has altered existing ones, from the... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Religious traditions have provided a seemingly endless supply of subject matter for film, from the Ten Commandments to the Mahabharata . At the same time, film production has engendered new religious practices and has altered existing ones, from the cult following of The Rocky Horror Picture Show to the 2001 Australian census in which 70,000 people indicated their religion to be 'Jedi Knight'. Representing Religion in World Cinema begins with these mutual transformations as the contributors query the two-way interrelations between film and religion across cinemas of the world. Cross-cultural and interdisciplinary by nature, this collection by an international group of scholars draws on work from religious studies, film studies, and anthropology, as well as theoretical impulses in performance, gender, ethnicity, colonialism, and postcolonialism

     

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    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137100344
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LC 13000 ; AP 50300 ; EC 2410
    Schriftenreihe: Religion, culture, critique ; 2
    Schlagworte: Culture; Religion; Communication; Motion pictures; Philosophy
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 272 p)
  2. Dungeons and dreamers
    the rise of the computer game culture ; from geek to chic
    Erschienen: c 2003
    Verlag:  McGraw-Hill/Osborne, New York, NY [u.a.]

    Part I. The rise of digital gaming. Together -- Machines at play -- Building community, building business -- Brave new worlds -- Part II. Networked gaming age. Log on, shoot down -- Homebrewed gamers -- Losing the game -- Part III. The era of... mehr

    Universitätsbibliothek Hildesheim
    TFF 887 : K33
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2004.10699:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Part I. The rise of digital gaming. Together -- Machines at play -- Building community, building business -- Brave new worlds -- Part II. Networked gaming age. Log on, shoot down -- Homebrewed gamers -- Losing the game -- Part III. The era of gamers. Gamers, interrupted -- Unleashed -- Herding gamers

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0072228881
    RVK Klassifikation: LB 42000 ; LC 13000
    Schlagworte: Computer games; Subculture
    Umfang: XI, 273 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  3. Dungeons and dreamers
    the rise of the computer game culture ; from geek to chic
    Erschienen: c 2003
    Verlag:  McGraw-Hill/Osborne, New York, NY [u.a.]

    Part I. The rise of digital gaming. Together -- Machines at play -- Building community, building business -- Brave new worlds -- Part II. Networked gaming age. Log on, shoot down -- Homebrewed gamers -- Losing the game -- Part III. The era of... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    TFF 887 : K33
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2004.10699:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Part I. The rise of digital gaming. Together -- Machines at play -- Building community, building business -- Brave new worlds -- Part II. Networked gaming age. Log on, shoot down -- Homebrewed gamers -- Losing the game -- Part III. The era of gamers. Gamers, interrupted -- Unleashed -- Herding gamers

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0072228881
    RVK Klassifikation: LB 42000 ; LC 13000
    Schlagworte: Computer games; Subculture; Computer games; Subculture
    Umfang: XI, 273 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  4. Dungeons and dreamers
    the rise of computer game culture ; from geek to chic
    Erschienen: [2003]
    Verlag:  McGraw-Hill/Osborne, New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0072228881
    RVK Klassifikation: LB 42000 ; LC 13000
    Schlagworte: Computer games; Subculture; Computerspiel; Sozialstatus; Fantastisches Rollenspiel; Computerfreak; Subkultur
    Umfang: xi, 273 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 258-263) and index

  5. Representing religion in world cinema
    filmmaking, mythmaking, culture making
    Beteiligt: Plate, S. Brent (Hrsg.)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York [u.a.]

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 876.3/849
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    BE 2230 P716
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    CC 2.9/48
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2004/1356
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LC 13000 Plat 2003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Religionswissenschaft der Universität, Bibliothek
    S 40216.1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 50300 R382 P716
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    45 A 1789
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Plate, S. Brent (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 140396050X; 1403960518
    RVK Klassifikation: LC 13000 ; EC 2410 ; AP 50300
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: Religion, culture, critique ; 2
    Schlagworte: Motion pictures; Religion in motion pictures; Culture in motion pictures; Motion pictures; Religion in motion pictures
    Umfang: VI, 272 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Representing religion in world cinema
    filmmaking, mythmaking, culture making
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York [u.a.]

    Religious traditions have provided a seemingly endless supply of subject matter for film, from the Ten Commandments to the Mahabharata . At the same time, film production has engendered new religious practices and has altered existing ones, from the... mehr

    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Religious traditions have provided a seemingly endless supply of subject matter for film, from the Ten Commandments to the Mahabharata . At the same time, film production has engendered new religious practices and has altered existing ones, from the cult following of The Rocky Horror Picture Show to the 2001 Australian census in which 70,000 people indicated their religion to be 'Jedi Knight'. Representing Religion in World Cinema begins with these mutual transformations as the contributors query the two-way interrelations between film and religion across cinemas of the world. Cross-cultural and interdisciplinary by nature, this collection by an international group of scholars draws on work from religious studies, film studies, and anthropology, as well as theoretical impulses in performance, gender, ethnicity, colonialism, and postcolonialism

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137100344
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LC 13000 ; AP 50300 ; EC 2410
    Schriftenreihe: Religion, culture, critique ; 2
    Schlagworte: Culture; Religion; Communication; Motion pictures; Philosophy
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 272 p)