Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Satire and romanticism
    Erschienen: 2000
    Verlag:  St. Martin's Press, New York

    "This study of the constructive and ultimately canon-forming relationship between satiric and Romantic modes of writing from 1760 to 1832 provides us with a new understanding of the historical development of Romanticism as a literary movement.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This study of the constructive and ultimately canon-forming relationship between satiric and Romantic modes of writing from 1760 to 1832 provides us with a new understanding of the historical development of Romanticism as a literary movement. Romantic poetry is conventionally seen as inward-turning, sentimental, sublime, and transcendent, whereas satire, with its public, profane, and topical rhetoric, is commonly cast in the role of generic other - as the un-Romantic mode. This book argues instead that the two modes mutually defined each other and were subtly interwoven during the Romantic period."--BOOK JACKET.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Satire and romanticism
    Erschienen: 2000
    Verlag:  St. Martin's Press, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 461764
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HL 1131 J76
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2000/6320
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 8.5.3.-41
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2002/4191
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Ji 377
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    eng 626:s1/j66
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 559.9 sat CJ 0178
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    42 A 5567
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    161734 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0312228791
    RVK Klassifikation: HL 1397
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Satire, English; Verse satire, English; English literature; Romanticism
    Umfang: X, 262 S, Ill, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [247] - 255) and index

  3. Satire and romanticism
    Erschienen: 2000
    Verlag:  St. Martin's Press, New York

    "This study of the constructive and ultimately canon-forming relationship between satiric and Romantic modes of writing from 1760 to 1832 provides us with a new understanding of the historical development of Romanticism as a literary movement.... mehr

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This study of the constructive and ultimately canon-forming relationship between satiric and Romantic modes of writing from 1760 to 1832 provides us with a new understanding of the historical development of Romanticism as a literary movement. Romantic poetry is conventionally seen as inward-turning, sentimental, sublime, and transcendent, whereas satire, with its public, profane, and topical rhetoric, is commonly cast in the role of generic other - as the un-Romantic mode. This book argues instead that the two modes mutually defined each other and were subtly interwoven during the Romantic period."--BOOK JACKET.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format