Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 50 von 213.

  1. Necromanticism
    travelling to meet the dead, 1750 - 1860
    Autor*in: Westover, Paul
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Houndmills [u. a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780230304437
    RVK Klassifikation: HL 1023
    Schriftenreihe: Palgrave studies in the enlightenment, romanticism and the cultures of print
    Schlagworte: Literary landmarks; Romanticism; Death in literature; Authors, English; Authors and readers; Authors and readers
    Umfang: VIII, 217 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 195 - 207

  2. Literature and the marketplace
    romantic writers and their audiences in Great Britain and the United States
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. of Nebraska Press, Lincoln, Neb. [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    12.962.09
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Translations-, Sprach- und Kulturwissenschaft
    LIT-AM 40.70 Rowla 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0803239181
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HG 125
    Schlagworte: Englisch; Literatur; Romantik; Leser; Literarisches Leben
    Umfang: XIII, 230 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [210] - 220

  3. The reading lesson
    the threat of mass literacy in nineteenth century British fiction
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Indiana Univ. Press, Bloomington, Ind. [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    12.971.88
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    000 HL 1331 B821
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0253212499; 0253334543
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HL 1331
    Schlagworte: Englisch; Trivialroman; Leseverhalten
    Umfang: 254 S.
  4. Literature, education, and romanticism
    reading as social practice, 1780 - 1832
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Gießen
    000 HL 1071 R521
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521462762
    RVK Klassifikation: HL 1071 ; HL 1023 ; HL 1024
    Auflage/Ausgabe: Repr.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in romanticism ; 8
    Schlagworte: Englisch; Romantik; Literatur; Lesen
    Umfang: XVIII, 327 S.
  5. Reading and the Victorians
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781409440802; 9781409440819; 9781472401342
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HL 1024
    Schriftenreihe: The nineteenth century series
    Schlagworte: Lesen; Leser; Englisch; Autor; Leserforschung; Literatur
    Umfang: XIII, 180 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. The reading lesson
    the threat of mass literacy in nineteenth century British fiction
    Erschienen: ©1998
    Verlag:  Indiana University Press, Bloomington, Ind.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0585161674; 9780585161679
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HL 1331 ; HL 1361
    Schlagworte: Roman anglais / 19e siècle / Histoire et critique; Paralittérature / Appréciation / Grande-Bretagne / Histoire / 19e siècle; Travailleurs / Livres et lecture / Grande-Bretagne / Histoire / 19e siècle; Livres et lecture / Grande-Bretagne / Histoire / 19e siècle; Alphabétisation / Grande-Bretagne / Histoire / 19e siècle; Roman / Appréciation / Grande-Bretagne / Histoire; Livres et lecture dans la littérature; Culture populaire dans la littérature; Alphabétisation dans la littérature; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Romans; Triviale literatuur; Leesgewoonten; Attitudeverandering; Leseverhalten; Trivialroman; Geschichte; English fiction; Popular literature; Working class; Books and reading; Literacy; Fiction; Books and reading in literature; Popular culture in literature; Social conflict in literature; Leserforschung; Roman; Literatur; Leser; Englisch; Unterhaltungsliteratur; Volksliteratur; Masse
    Umfang: 1 Online-Ressource (254 pages)
    Bemerkung(en):

    Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002

    Includes bibliographical references (pages 232-246) and index

    Introduction: the case of the poisonous book -- Gothic toxins: The castle of Otranto, The monk, and Caleb Williams -- The reading monster -- How Oliver Twist learned to read, and what he read -- Poor Jack, poor Jane: representing the working class and women in early and mid-Victorian novels -- Cashing in on the real in Thackeray and Trollope -- Novel sensations of the 1860s -- The educations of Edward Hyde and Edwin Reardon -- Overbooked versus bookless futures in late-Victorian fiction

  7. Nineteenth-century British literature then and now
    reading with hindsight
    Autor*in: Dentith, Simon
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781472418852
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HL 1070 ; HL 1101
    Schriftenreihe: The Nineteenth century series
    Schlagworte: English literature; Literatur; Englisch
    Umfang: VIII, 182 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Women's reading in Britain, 1750-1835
    a dangerous recreation
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    The growth of female reading audiences from the mid-eighteenth century to the early Victorian era represents both a vital episode in women's history and a highly significant factor in shaping the literary production of the period. This book offers... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The growth of female reading audiences from the mid-eighteenth century to the early Victorian era represents both a vital episode in women's history and a highly significant factor in shaping the literary production of the period. This book offers for the first time a broad overview and detailed analysis of this growing readership, its representation in literature, and the extent of its influence. It examines both historical women readers, including Laetitia Pilkington, Elizabeth Carter, Frances Burney and Jane Austen, and a wide range of texts in which the figure of the woman reader is important, from Gothic (and other) novels to conduct books and educational works, letters, journals and memoirs, political and economic works, and texts on history and science. Jacqueline Pearson's study offers illuminating insights which help to make sense of the ambivalent and contradictory attitudes of the age to the key figure of the woman reader

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511582899
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; HK 1020 ; HL 1023
    Schlagworte: Frau; Geschichte; Literatur; English prose literature / 18th century / History and criticism; Women / Books and reading / Great Britain / History / 18th century; English prose literature / 19th century / History and criticism; Women / Books and reading / Great Britain / History / 19th century; Women and literature / Great Britain / History / 18th century; Women and literature / Great Britain / History / 19th century; Authors and readers / Great Britain / History / 18th century; Authors and readers / Great Britain / History / 19th century; Literature / Appreciation / Great Britain / History; Books and reading in literature; Lektüre; Frau; Leseverhalten
    Umfang: 1 online resource (x, 300 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    1. Pygmalionesses and the pencil under the petticoat: Richardson, Johnson and Byron -- 2. What should girls and women read? -- 3. The pleasures and perils of reading -- 4. Pleasures and perils of reading: some case histories -- 5. Where and how should women read? -- 6. Preparing for equality: class, gender, reading -- 7. A dangerous recreation: women and novel-reading

  9. Die Beinflussung des Lesers
    Untersuchungen zum pragmatischen Wirkungspotential viktorianischer Romane zwischen 1844 und 1872
    Erschienen: [2017]; © 1986
    Verlag:  Max Niemeyer Verlag, Tübingen

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110931891
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HL 1071 ; HL 1295 ; HL 1301 ; HL 1331
    Auflage/Ausgabe: Reprint 2017
    Schriftenreihe: Buchreihe der Anglia / Anglia Book Series ; 25
    Schlagworte: Englisch; Leser; Roman; Roman; Rezeption; Leser; Englisch; Rezeptionsästhetik
    Umfang: 1 online resource (369pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 24. Jul 2017)

  10. British literary salons of the late eighteenth and early nineteenth centuries
    Autor*in: Schmid, Susanne
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Palgrave Macmillan, New York, NY [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230110656; 9781137557643
    RVK Klassifikation: HL 1023
    Auflage/Ausgabe: 1. publ., 1. ed.
    Schriftenreihe: Nineteenth century major lives and letters
    Schlagworte: Geschichte; Salons; Salons; English literature; English literature; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; LITERARY CRITICISM / General; LITERARY CRITICISM / Books & Reading; Geistesleben; Literarischer Salon
    Weitere Schlagworte: Blessington, Marguerite (1789-1849); Holland, Elizabeth Vassall Fox (1770-1845); Berry, Mary (1763-1852)
    Umfang: IX, 252 S.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  11. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Autor*in: Auyoung, Elaine
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. 'When Fiction Feels Real' introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension" - Umschlag

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190845476
    RVK Klassifikation: EC 1970 ; EC 2120 ; EC 6655 ; HL 1023
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of; Fiktion; Realismus; Leser; Roman
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910)
    Umfang: x, 164 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 143-156

  12. Women writers and the artifacts of celebrity in the long nineteenth century
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780754667025
    RVK Klassifikation: HL 1021 ; HL 1023 ; HL 1071
    Schlagworte: Geschichte; English literature; Women and literature; Personenkult; Englisch; Berühmte Persönlichkeit; Schriftstellerin; Medien; Frauenliteratur
    Umfang: XIV, 280 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. Necromanticism
    traveling to meet the dead, 1750 - 1860
    Autor*in: Westover, Paul
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Houndmills

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  14. Literary celebrity, gender, and Victorian authorship, 1850 - 1914
    Autor*in: Easley, Alexis
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Univ. of Delaware Press, Newark

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781611490169
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; MS 3050
    Schlagworte: Geschichte; Gesellschaft; English literature; Authors and readers; Authorship; Authors, English; Women authors, English; Fame; National characteristics, British; Schriftsteller; Personenkult
    Umfang: 273 S., Ill.
  15. Media and Print Culture Consumption in Nineteenth-Century Britain
    The Victorian Reading Experience
    Beteiligt: Rooney, Paul Raphael (Hrsg.); Gasperini, Anna (Hrsg.)
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan UK, London

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rooney, Paul Raphael (Hrsg.); Gasperini, Anna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781137587619; 9781137587602
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HL 1023
    Schriftenreihe: New Directions in Book History
    Schlagworte: Literature; Printing; Publishers and publishing; Great Britain / History; Civilization / History; Books / History; History of the Book; Cultural History; Printing and Publishing; History of Britain and Ireland; Geschichte; Literatur; Leseverhalten; Medienkultur
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIII, 241 p. 4 illus. in color)
  16. The Nineteenth-Century Writer and his audience
    selected problems in theory, form and content
    Beteiligt: Orel, Harold (Hrsg.)
    Erschienen: 1969
    Verlag:  Univ. of Kansas, Lawrence, Kan.

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Orel, Harold (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: HL 1023
    Schriftenreihe: University of Kansas publications : Humanistic studies ; 40
    Schlagworte: Geschichte; Authors and readers; English literature; Literary form; Reader-response criticism
    Umfang: VIII, 123 S.
  17. Women's reading in Britain
    1750 - 1835 ; a dangerous recreation
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    "The growth of female reading audiences from the mid eighteenth century to the early Victorian era represents both a vital episode in women's history and a highly significant factor in shaping the literary production of the period This book offers... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The growth of female reading audiences from the mid eighteenth century to the early Victorian era represents both a vital episode in women's history and a highly significant factor in shaping the literary production of the period This book offers for the first time a board overview and detailed analysis of this growing readership, its representation in literature, and the extent of its influence."--BOOK JACKET

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  18. The crisis of literature in the 1790s
    print culture and the public sphere
    Autor*in: Keen, Paul
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  19. The reading lesson
    the threat of mass literacy in nineteenth-century British fiction
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Indiana Univ. Press, Bloomington [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  20. Literature, education, and romanticism
    reading as social practice, 1780 - 1832
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    In this wide-ranging and richly detailed book Alan Richardson addresses many issues in literary and educational history never before examined together. The result is an unprecedented study of how transformations in schooling and literacy in Britain... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this wide-ranging and richly detailed book Alan Richardson addresses many issues in literary and educational history never before examined together. The result is an unprecedented study of how transformations in schooling and literacy in Britain between 1780 and 1832 helped shape the provision of literature as we know it. In chapters focused on such topics as definitions of childhood, educational methods and institutions, children's literature, female education, and publishing ventures aimed at working-class adults, Richardson demonstrates how literary genres, from fairy tales to epic poems, were enlisted in an ambitious program for transforming social relations through reading and education. Themes include literary developments such as the domestic novel, a sanitized and age-stratified literature for children, the invention of 'popular' literature, and the constitution of 'Literature' itself in the modern sense Romantic texts - by Wordsworth, Shelley, Blake, and Yearsley among others - are reinterpreted in the light of the complex historical and social issues which inform them, and which they in turn critically address

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. The English common reader
    a social history of the mass reading public 1800 - 1900
    Erschienen: 1957
    Verlag:  Univ. of Chicago Pr., Chicago, Ill.

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Zweigbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  22. The Englishman and his books in the early nineteenth century
    Autor*in: Cruse, Amy
    Erschienen: 1930
    Verlag:  Harrap, London

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: AN 41300 ; HL 1023 ; HL 1071
    Schlagworte: Geschichte; Authors and readers; English literature; Englisch; Leser; Literatur; Publikum
    Umfang: 300 S.
  23. After the Victorians
    Autor*in: Cruse, Amy
    Erschienen: 1938
    Verlag:  Allen & Unwin, London

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: HL 1023
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Authors and readers; English literature; English literature; Englisch; Literatur; Erwartung; Leser
    Umfang: 264 S.
  24. Literature, education, and romanticism
    reading as social practice, 1780 - 1832
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Internationale Jugendbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521462762
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HL 1024 ; HL 1071
    Auflage/Ausgabe: 1. publ. 1994, reprinted
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Romanticism ; 8
    Schlagworte: Bildungswesen; Literarisches Leben; Kinderliteratur; Literatur; Leserin; Englisch; Schulbildung; Leser; Romantik; Bildung
    Umfang: XVIII, 327 S., Ill.
  25. Literature, education, and romanticism
    reading as social practice, 1780-1832
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    In this wide-ranging and detailed book Alan Richardson addresses many issues in literary and educational history never before examined together. The result is an unprecedented study of how transformations in schooling and literacy in Britain between... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this wide-ranging and detailed book Alan Richardson addresses many issues in literary and educational history never before examined together. The result is an unprecedented study of how transformations in schooling and literacy in Britain between 1780 and 1832 helped shape the provision of literature as we now know it. In chapters focused on such topics as definitions of childhood, educational methods and institutions, children's literature, female education, and publishing ventures aimed at working-class adults, Richardson demonstrates how literary genres, from fairy tales to epic poems, were enlisted in an ambitious programme for transforming social relations through reading and education. Romantic texts - including Wordsworth, Shelley, Blake, and Yearsley - are reinterpreted in the light of the complex historical and social issues which inform them and which they in turn critically address

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511597619
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; HL 1024 ; HL 1031 ; HL 1071
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Romanticism ; 8
    Schlagworte: Erziehung; Geschichte; Gesellschaft; English literature / 19th century / History and criticism; Literature and society / Great Britain / History / 19th century; Literature and society / Great Britain / History / 18th century; Books and reading / Social aspects / Great Britain / History; English literature / 18th century / History and criticism; Education / Great Britain / History; Romanticism / Great Britain; Schulbildung; Bildungswesen; Leser; Romantik; Literarisches Leben; Literatur; Leserin; Bildung; Kinderliteratur; Englisch
    Umfang: 1 online resource (xviii, 327 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Preface -- Abbreviations -- Childhood, education, and power -- School time -- Children's literature and the work of culture -- Women, education, and the novel -- The pursuit of knowledge under difficulties -- Epilogue: romanticism and the idea of literature -- Notes -- Index