Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 73.

  1. Cultural Mobility and Knowledge Formation in the Americas
    Autor*in: Depkat, Volker
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Waldschmidt-Nelson, Britta; Falk, Jasmin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783825378448
    RVK Klassifikation: HD 474
    DDC Klassifikation: Politikwissenschaft (320); Literatur und Rhetorik (800); Sozialwissenschaften (300); Englisch, Altenglisch (420)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Publikationen der Bayerischen Amerika-Akademie / Publications of the Bavarian American Academy ; v.20
    Schlagworte: Kulturaustausch; Kulturelle Identität; Amerikabild; Literatur; Demokratie
    Umfang: 1 Online-Ressource (240 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  2. Photographic returns
    racial justice and the time of photography
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Photographic returns -- Looking forward and looking back: Rashid Johnson and Frederick Douglass on photography -- Photographic remains: Sally Mann at Antietam -- The scene of the crime: Deborah Luster -- Photographic referrals: Lorna Simpson's 9... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Photographic returns -- Looking forward and looking back: Rashid Johnson and Frederick Douglass on photography -- Photographic remains: Sally Mann at Antietam -- The scene of the crime: Deborah Luster -- Photographic referrals: Lorna Simpson's 9 props -- Afterimages: Jason Lazarus -- Photographic reenactments: Carrie Mae Weems's constructing history -- False returns: Taryn Simon's The Innocents -- A glimpse forward: Dawoud Bey's The Birmingham project. "In PHOTOGRAPHIC RETURNS Shawn Smith sets out to examine works of contemporary art, only to find that many of the works refer back to the past, to photography's many intersections with the history of racial justice in the U.S. Smith focuses on flashpoints in that history -- spanning from the abolitionist movement, to the Civil War, lynching, and mass incarceration-- to mark the roles that photography has played in documenting the exigencies of Black life, and as a tool for resisting those racial regimes. For each of these moments, Smith shows how contemporary photographers utilize their medium as a way to recall, revise, or amplify the relationship between racial politics in the past and in the present. She argues that the tendency of African-American photographers and other artists to return to the archive of early photography does not simply point to the usefulness of early photography as document of the past, but to the recursive nature of photography itself. This study expands our theories of photography and memory by arguing that the recursive temporality of photography is central to its role in recording and remembering history. It also asserts that photography is an invaluable tool for critical practice of racial justice"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781478004684; 9781478004073
    Weitere Identifier:
    9781478005537
    RVK Klassifikation: AP 95000 ; HD 474 ; MS 1235 ; MS 3530
    Schlagworte: Photography in ethnology; Documentary photography; Art and photography; Photography in historiography; Photography; Art and history
    Umfang: ix, 236 Seiten, 16 ungezählte Seiten Bildtafeln, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. The other side of terror
    Black women and the culture of US empire
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  New York University Press, New York

    Reveals the troubling intimacy between Black women and the making of US global powerThe year 1968 marked both the height of the worldwide Black liberation struggle and a turning point for the global reach of American power, which was built on the... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Reveals the troubling intimacy between Black women and the making of US global powerThe year 1968 marked both the height of the worldwide Black liberation struggle and a turning point for the global reach of American power, which was built on the counterinsurgency honed on Black and other oppressed populations at home. The next five decades saw the consolidation of the culture of the American empire through what Erica R. Edwards calls the "imperial grammars of blackness."This is a story of state power at its most devious and most absurd, and, at the same time, a literary history of Black feminist radicalism at its most trenchant. Edwards reveals how the long war on terror, beginning with the late-Cold War campaign against organizations like the Black Panther Party for Self-Defense and the Black Liberation Army, has relied on the labor and the fantasies of Black women to justify the imperial spread of capitalism. Black feminist writers not only understood that this would demand a shift in racial gendered power, but crafted ways of surviving it. The Other Side of Terror offers an interdisciplinary Black feminist analysis of militarism, security, policing, diversity, representation, intersectionality, and resistance, while discussing a wide array of literary and cultural texts, from the unpublished work of Black radical feminist June Jordan to the memoirs of Condoleezza Rice to the television series Scandal. With clear, moving prose, Edwards chronicles Black feminist organizing and writing on "the other side of terror", which tracked changes in racial power, transformed African American literature and Black studies, and predicted the crises of our current era with unsettling accuracy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781479808410; 9781479808403
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 474 ; HU 1728
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / American / African-American; African Americans in literature; American literature; American literature; Feminist literature; Imperialism in literature; Literature and society; Racism in literature; Terrorism in literature; Schwarze Frau; Frauenbewegung
    Umfang: 1 Online-Ressource (389 Seiten), Illustrationen
  4. US latino literatures and cultures
    transnational perspectives
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 01::4556
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3825310655
    RVK Klassifikation: HD 474 ; IQ 11176 ; IQ 11179 ; HU 1729 ; HU 1727 ; IQ 11160 ; IQ 11178
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; Bd. 290
    Schlagworte: American literature; Hispanic Americans in literature; Hispanic Americans
    Umfang: XXI, 333 S, Abb., Tab
  5. The design of race
    how visual culture shapes America
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Bloomsbury Visual Arts, London ; Bloomsbury Publishing, [London, England]

    Vestiges in word and image -- Typography and type -- First impressions : lithography and the packaging of race -- Photography by design -- Racialized play, caught in real time. "Peter Fine's innovative study traces the development of a mass visual... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Vestiges in word and image -- Typography and type -- First impressions : lithography and the packaging of race -- Photography by design -- Racialized play, caught in real time. "Peter Fine's innovative study traces the development of a mass visual culture in the United States, focusing on how new visual technologies played a part in embedding racializ d ideas about African Americans, and how whiteness was privileged within modernist ideals of visual form. Fine considers the visual and material manifestations of this process through the history of three important technologies of the art of mechanical reproduction - typography, lithography, and photography, and then moves on to consider how racialized representation has been configured and contested within contemporary film and television, fine art and digital design"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474299589; 9781474299558; 9781474299572; 9781474299541; 1474299547; 1474299555; 9781474299565
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HD 474
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Race awareness in art; Arts and society; Design; Communication in design; History of art / art & design styles
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Also published in print.

  6. Black travel writing
    contemporary narratives of travel to Africa by African American and Black British authors
    Autor*in: Kalous, Isabel
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    What does it mean for Black diasporic writers to travel to Africa? Focusing on the period between the 1990s and 2010s, Isabel Kalous examines autobiographical narratives of travel to Africa by African American and Black British authors. She places... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    What does it mean for Black diasporic writers to travel to Africa? Focusing on the period between the 1990s and 2010s, Isabel Kalous examines autobiographical narratives of travel to Africa by African American and Black British authors. She places the texts within the long tradition of Black diasporic engagement with the continent, scrutinizes the significance of Black mobility, and demonstrates that travel writing serves as a means to negotiate questions of identity, belonging, history, and cultural memory. To provide a framework for the analyses of contemporary narratives, her study outlines the emergence, development, and key characteristics of the multifaceted genre of Black travel writing. Authors discussed include, among others, Saidiya Hartman, Barack Obama, and Caryl Phillips.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839459539
    Weitere Identifier:
    9783839459539
    RVK Klassifikation: HU 1728 ; HD 474
    Schriftenreihe: American culture studies ; volume 35
    Schlagworte: Travel Writin; African Diaspora; Travel; Africa; African American Writers; Black British Writers; Literature; Postcolonialism; Migration; American Studies; Cultural Studies; Literary Studies;
    Umfang: 1 Online-Ressource (272 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation unter dem Titel: Contemporary Black travel narratives: tracing roots/routes to Africa and beyond

    Dissertation, Universität Gießen, 2020

  7. From slave cabins to the White House
    homemade citizenship in african american culture
    Erschienen: 2020
    Verlag:  University of Illinois Press, Urbana

    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HD 474 M681
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780252086311
    RVK Klassifikation: HD 474
    Schriftenreihe: The new black studies series
    Schlagworte: American literature; African American women in literature
    Umfang: xi, 274 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. A little devil in America
    in praise of black performance
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Allen Lane, UK

    Performing miracles. On times I have forced myself to dance ; On marathons and tunnels ; On going home as performance ; An epilogue for Aretha -- Suspending disbelief. On times I have forced myself to dance ; This one goes out to all the magical... mehr

    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HD 474 A136
    keine Fernleihe

     

    Performing miracles. On times I have forced myself to dance ; On marathons and tunnels ; On going home as performance ; An epilogue for Aretha -- Suspending disbelief. On times I have forced myself to dance ; This one goes out to all the magical Negroes ; Sixteen ways of looking at blackface ; On certain and uncertain movement of limbs ; Nine considerations of Black people in space -- On matters of country/Provenance. On times I have forced myself to dance ; The Josephine Baker monument can never be large enough ; It is safe to say I have lost many games of spades ; My favorite thing about Don Shirley ; I would like to give Merry Clayton her roses ; Beyoncé performs at the Super Bowl and I think about all the jobs I've hated -- Anatomy of closeness//Chasing blood. On times I have forced myself to dance ; The beef sometimes begins with a dance move ; Fear: a crown ; On the performance of softness ; Board up the doors, tear down the walls -- Callings to remember. On times I have forced myself not to dance "At the March on Washington in 1963, Josephine Baker was 57 years old, well beyond her most prolific days. But in her speech she was in a mood to consider her life, her legacy, her departure from the country she was now triumphantly returning to. "I was a devil in other countries, and I was a little devil in America, too," she told the crowd. Inspired by these few words, Hanif Abdurraqib has written a profound and lasting reflection on how Black performance is inextricably woven into the fabric of American culture. Each moment in every performance he examines - whether it's the 27 seconds in "Gimme Shelter" in which Merry Clayton wails the words "rape, murder", a schoolyard fistfight, a dance marathon, or the instant in a game of spades right after the cards are dealt - has layers of resonance in Black and white cultures, the politics of American empire, and Abdurraqib's own personal history of love, grief, and performance. Abdurraqib writes prose brimming with jubilation and pain, infused with the lyricism and rhythm of the musicians he loves. With care and generosity, he explains the poignancy of performances big and small, each one feeling intensely familiar and vital, both timeless and desperately urgent. Filled with sharp insight, humor, and heart, A Little Devil in America exalts the Black performance that unfolds in specific moments in time and space - from midcentury Paris to the moon, and back down again to a cramped living room in Columbus, Ohio"--Publisher's description

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  9. Black travel writing
    contemporary narratives of travel to Africa by African American and Black British authors
    Autor*in: Kalous, Isabel
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2021/8908
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 13490
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AA K XXXVI 3852
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 A 14992
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HD 474 K14
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    OBS 272 087
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    71/14115
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    PD 462.170
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783837659535; 3837659534
    Weitere Identifier:
    9783837659535
    RVK Klassifikation: HU 1728 ; HD 474
    Schriftenreihe: American culture studies ; volume 35
    Schlagworte: USA; Schwarze; Autobiografische Literatur; Reiseliteratur; Afrikabild; Geschichte 1990-2010; ; Englisch; Schwarze; Autobiografische Literatur; Reiseliteratur; Afrikabild; Geschichte 1990-2010; ; USA; Schwarze; Reisebericht; Reiseliteratur; ; Großbritannien; Schwarze; Reisebericht; Reiseliteratur;
    Umfang: 272 Seiten, 22.5 cm x 14.8 cm, 438 g
    Bemerkung(en):

    Diss. u.d.T.: Contemporary Black travel narratives: tracing roots/routes to Africa and beyond

    Dissertation, Universität Gießen, 2020

  10. Photographic returns
    racial justice and the time of photography
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Photographic returns -- Looking forward and looking back: Rashid Johnson and Frederick Douglass on photography -- Photographic remains: Sally Mann at Antietam -- The scene of the crime: Deborah Luster -- Photographic referrals: Lorna Simpson's 9... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2020:4733:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 93973
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 8460
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    VD/270/465
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Historisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Hk 1520,24
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Photographic returns -- Looking forward and looking back: Rashid Johnson and Frederick Douglass on photography -- Photographic remains: Sally Mann at Antietam -- The scene of the crime: Deborah Luster -- Photographic referrals: Lorna Simpson's 9 props -- Afterimages: Jason Lazarus -- Photographic reenactments: Carrie Mae Weems's constructing history -- False returns: Taryn Simon's The Innocents -- A glimpse forward: Dawoud Bey's The Birmingham project. "In PHOTOGRAPHIC RETURNS Shawn Smith sets out to examine works of contemporary art, only to find that many of the works refer back to the past, to photography's many intersections with the history of racial justice in the U.S. Smith focuses on flashpoints in that history -- spanning from the abolitionist movement, to the Civil War, lynching, and mass incarceration-- to mark the roles that photography has played in documenting the exigencies of Black life, and as a tool for resisting those racial regimes. For each of these moments, Smith shows how contemporary photographers utilize their medium as a way to recall, revise, or amplify the relationship between racial politics in the past and in the present. She argues that the tendency of African-American photographers and other artists to return to the archive of early photography does not simply point to the usefulness of early photography as document of the past, but to the recursive nature of photography itself. This study expands our theories of photography and memory by arguing that the recursive temporality of photography is central to its role in recording and remembering history. It also asserts that photography is an invaluable tool for critical practice of racial justice"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781478004684; 9781478004073
    Weitere Identifier:
    9781478005537
    RVK Klassifikation: AP 95000 ; HD 474 ; MS 1235 ; MS 3530
    Schlagworte: Photography in ethnology; Documentary photography; Art and photography; Photography in historiography; Photography; Art and history
    Umfang: ix, 236 Seiten, 16 ungezählte Seiten Bildtafeln, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Photographic returns
    racial justice and the time of photography
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    In Photographic Returns Shawn Michelle Smith traces how historical moments of racial crisis come to be known photographically and how the past continues to inhabit, punctuate, and transform the present through the photographic medium in contemporary... mehr

    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe

     

    In Photographic Returns Shawn Michelle Smith traces how historical moments of racial crisis come to be known photographically and how the past continues to inhabit, punctuate, and transform the present through the photographic medium in contemporary art. Smith engages photographs by Rashid Johnson, Sally Mann, Deborah Luster, Lorna Simpson, Jason Lazarus, Carrie Mae Weems, Taryn Simon, and Dawoud Bey, among others. Each of these artists turns to the past—whether by using nineteenth-century techniques to produce images or by re-creating iconic historic photographs—as a way to use history to negotiate the present and to call attention to the unfinished political project of racial justice in the United States. By interrogating their use of photography to recall, revise, and amplify the relationship between racial politics of the past and present, Smith locates a temporal recursivity that is intrinsic to photography, in which images return to haunt the viewer and prompt reflection on the present and an imagination of a more just future.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781478005537
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 95000 ; MS 3530 ; MS 1235 ; HD 474
    Schlagworte: Photography in ethnology; Documentary photography; Art and photography; Photography in historiography; Photography; Art and history; Photography in ethnology-United States-History
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 236 Seiten)
  12. Black is beautiful
    a philosophy of black aesthetics
    Autor*in: Taylor, Paul C.
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Wiley Blackwell, Chichester, West Sussex

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    WU828 T245
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunstakademie Düsseldorf, Bibliothek
    Ld, 9424
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    JYI1158
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781405150620; 9781405150637
    RVK Klassifikation: HD 474 ; CC 6900
    Schriftenreihe: Foundations of the philosophy of the arts ; 6
    Schlagworte: Ästhetik; Schwarze
    Umfang: xv, 188 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Assembly, not birth -- Inquiry and assembly -- On blackness -- On the black aesthetic tradition -- Black aesthetics as/and philosophy

  13. From slave cabins to the White House
    homemade citizenship in African American culture
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  University of Illinois Press, Urbana ; Chicago ; Springfield

    "Most Americans would agree that devoted wives and mothers make families strong and that strong families are the bedrock of society. Yet, throughout this nation's history, black women have managed to become model mothers and wives, but their doing so... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Most Americans would agree that devoted wives and mothers make families strong and that strong families are the bedrock of society. Yet, throughout this nation's history, black women have managed to become model mothers and wives, but their doing so has not kept them from being mistaken for "welfare queens" and "baby mamas," the stereotypes that most consistently shape U.S. public policy. In this book, Koritha Mitchell shows the evolving connections between black women's homemaking and citizenship from domesticities of the slave cabin and to Michelle Obama in the White House. Drawing on canonical texts by and about African American women, Mitchell begins by connecting the roles of black women as rape survivor, race mother, single lady, matriarch, the strong black woman, and the evolving black women to the various roles that the site of the home served in the eras of post-emancipation, the New Negro, Civil Rights, post-civil rights, and the "post-racial." By looking at key protagonists in literary texts by authors like Frances Harper, Zora Neale Hurston, Lorraine Hansberry, Octavia Butler, and Alice Walker, Mitchell exposes us to the palpable tension that emerges when African Americans, especially women, continue to invest in traditional domesticity even while seeing the signs that it will not yield for them the respectability and safety it should--black women might become decent housekeepers, but never homemakers. All in all, the confluence of these domestic locations and scripts shows that at every juncture, the home was a site where African American women and families negotiated and reasserted their citizenship in a society and culture that consistently and persistently continues to marginalize and assert violence against African Americans, regardless of how they met standards of respectability and citizenry."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  14. Reel Latinxs
    representation in U.S. film and TV
    Erschienen: 2019
    Verlag:  The University of Arizona Press, Tucson

    "This book explores the representations of Latinx in mainstream film and television. The authors provide a roadmap through the history of Latinx misrepresentation, including character types, sexuality, and casting issues, and discuss the... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book explores the representations of Latinx in mainstream film and television. The authors provide a roadmap through the history of Latinx misrepresentation, including character types, sexuality, and casting issues, and discuss the disproportionate appearance of Latinx in films and TV despite their growing demographic in the United States"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780816539581
    RVK Klassifikation: HD 474 ; AP 59783
    Schriftenreihe: Latinx pop culture
    Schlagworte: Hispanos <Motiv>; Film
    Weitere Schlagworte: Hispanic Americans in motion pictures; Hispanic Americans on television; Hispanic Americans in motion pictures; Hispanic Americans on television
    Umfang: xii, 180 Seiten, Illustrationen
  15. Chocolate and blackness
    a cultural history
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Campus Verlag, Frankfurt ; New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783593507767; 3593507765
    Weitere Identifier:
    9783593507767
    RVK Klassifikation: NW 6170 ; HD 474 ; LB 48000 ; LB 50000 ; LB 53000 ; MS 9450
    DDC Klassifikation: Bräuche, Etikette, Folklore (390)
    Schriftenreihe: North Amercian studies ; volume 38
    Schlagworte: Kakaoplantage; Schokolade; Literatur; Kultur; Hautfarbe; Werbung; Schwarze; Rassismus; Identität; Popkultur; Massenkultur; Assoziation; Ethnische Identität; Popmusik
    Weitere Schlagworte: Schokolade; Schwarzsein; Werbung; Repräsentation; Konsum; Plantage; Sklaverei; Schwarzer Atlantik; USA; Chocolate; Race; Blackness; Slavery; Advertisement; Black Atlantic
    Umfang: 187 Seiten, Illustrationen, 21.3 cm x 14 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, FU Berlin, [2012]

  16. Empire of ruin
    black classicism and American imperial culture
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190663599
    RVK Klassifikation: HD 474 ; LB 48610 ; MS 3450
    Schlagworte: American literature; Classicism in literature; Imperialism in literature; Slavery in literature; African Americans; Nationalbewusstsein; Klassizismus; Kritik; Schwarze
    Umfang: xi, 233 Seiten, Illustrationen
  17. U.S. Latino literatures and cultures
    transnational perspectives
    Beteiligt: Lomelí, Francisco A. (Hrsg.)
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Lomelí, Francisco A. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch; Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3825310655
    RVK Klassifikation: HU 1727 ; HU 1729 ; IQ 11160 ; IQ 11178 ; IQ 11176 ; IQ 11179 ; HD 474
    Schriftenreihe: Anglistische Forschungen ; 290
    Schlagworte: American literature; Hispanic Americans; Hispanic Americans in literature; American literature; Hispanic Americans in literature; Hispanic Americans
    Umfang: XXI, 333 S, Ill, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  18. Wales and the American dream
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1443877522; 9781443877527
    RVK Klassifikation: HD 474
    Schlagworte: USA; Walisischer Einwanderer; American dream; Geschichte;
    Umfang: 128 Seiten, Illustrationen
  19. Black is beautiful
    a philosophy of black aesthetics
    Autor*in: Taylor, Paul C.
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Wiley, Hoboken ; John Wiley & Sons Inc.

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781118328675; 1118328671; 9781119118527; 1119118522; 9781118328699; 1118328698
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; HD 474
    DDC Klassifikation: Philosophie und Psychologie (100)
    Schriftenreihe: Foundations of the philosophy of the arts
    Schlagworte: Schwarze; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Description based on print version record and CIP data provided by publisher; resource not viewed

  20. Black is beautiful
    a philosophy of black aesthetics
    Autor*in: Taylor, Paul C.
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Wiley Blackwell, Chichester, West Sussex

    Assembly, not birth -- Inquiry and assembly -- On blackness -- On the black aesthetic tradition -- Black aesthetics as/and philosophy mehr

    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Phil 280.029
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    phi 913 DE 0091
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Assembly, not birth -- Inquiry and assembly -- On blackness -- On the black aesthetic tradition -- Black aesthetics as/and philosophy

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1405150629; 9781405150620; 9781405150637
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; HD 474
    Schriftenreihe: Foundations of the philosophy of arts ; 6
    Schlagworte: Aesthetics, Black; African American aesthetics
    Umfang: xv, 188 Seiten, Illustrationen. Notenbeispiele
  21. Representations of black women in the media
    the damnation of black womanhood
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, New York

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138945197
    RVK Klassifikation: HD 474 ; LB 44000 ; LB 48000 ; LC 13000
    Schriftenreihe: Routledge transformations in race and media ; 5
    Schlagworte: African Americans in mass media; Women in mass media; African Americans in mass media; Women in mass media; Frau <Motiv>; Stereotyp; Massenmedien; Frauenbild; Schwarze; Schwarze Frau; Diskriminierung
    Umfang: x, 155 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    From Sara Baartman to Michelle Obama -- From the auction block to hip hop -- The reality of reality TV -- Ain't I a woman, cause I damn sure ain't a man -- "I am mom-in-chief" -- Redefining black womanhood-an africana womanist approach -- Conclusion

  22. Venus in the dark
    blackness and beauty in popular culture
    Autor*in: Hobson, Janell
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York ; London

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138237612; 9781138237629
    RVK Klassifikation: HD 474
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Schönheit; Massenkultur; Schwarze Frau
    Weitere Schlagworte: Women in popular culture; Human body in popular culture; Women, Black; Beauty, Personal / Social aspects; Beauty, Personal / Social aspects; Human body in popular culture; Women, Black; Women in popular culture
    Umfang: xxi, 225 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält. 1. Re-presenting the black female body: an introduction -- 2. Venus and the Hottentot: the emergence of an Icon -- 3. The Hottentot Venus revisited: the politics of reclamation -- 4. The "Batty" politic: toward an aesthetic of the black female body -- 5. Mirror, mirror: framing the black female body for still and Motion Pictures -- 6. Remnants of Venus: evolutions of the Booytlicious Body

  23. Reel Latinxs
    representation in U.S. film and TV
    Erschienen: 2019
    Verlag:  The University of Arizona Press, Tucson

    "This book explores the representations of Latinx in mainstream film and television. The authors provide a roadmap through the history of Latinx misrepresentation, including character types, sexuality, and casting issues, and discuss the... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This book explores the representations of Latinx in mainstream film and television. The authors provide a roadmap through the history of Latinx misrepresentation, including character types, sexuality, and casting issues, and discuss the disproportionate appearance of Latinx in films and TV despite their growing demographic in the United States"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780816539581
    RVK Klassifikation: HD 474 ; AP 59783
    Schriftenreihe: Latinx pop culture
    Schlagworte: Hispanos <Motiv>; Film
    Weitere Schlagworte: Hispanic Americans in motion pictures; Hispanic Americans on television; Hispanic Americans in motion pictures; Hispanic Americans on television
    Umfang: xii, 180 Seiten, Illustrationen
  24. Cultural mobility and knowledge formation in the Americas
    Beteiligt: Depkat, Volker (Hrsg.); Waldschmidt-Nelson, Britta (Hrsg.); Falk, Jasmin (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Depkat, Volker (Hrsg.); Waldschmidt-Nelson, Britta (Hrsg.); Falk, Jasmin (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783825369484; 382536948X
    Weitere Identifier:
    9783825369484
    RVK Klassifikation: HD 474
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Publikationen der Bayerischen Amerika-Akademie ; Band 20
    Schlagworte: Demokratie; Literatur; Amerikabild; Kulturaustausch; Kulturelle Identität
    Umfang: 232 Seiten, Illustrationen, 23.5 cm x 15.5 cm
  25. Cross-racial class protest in antebellum American literature
    Autor*in: Helwig, Timothy
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  University of Massachusetts Press, Amherst ; Boston

    "Historians have long claimed that the antebellum white working class viewed blacks, both free and slave, not as allies but enemies. While it is true that racial and ethnic strife among northern workers prevented an effective labor movement from... mehr

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Historians have long claimed that the antebellum white working class viewed blacks, both free and slave, not as allies but enemies. While it is true that racial and ethnic strife among northern workers prevented an effective labor movement from materializing in America prior to the Civil War, Cross-Racial Class Protest in Antebellum American Literature demonstrates that a considerable subset of white and black writers were able to imagine cross-racial solidarity in the sensation novels and serial fiction, slave narratives, autobiographies, speeches, and newspaper editorials that they penned. Timothy Helwig analyzes the shared strategies of class protest in popular and canonical texts from a range of antebellum white and black American authors, including George Lippard, Ned Buntline, Harry Hazel, Frederick Douglass, William Wells Brown, and Frank J. Webb. This pathbreaking study offers original perspectives on racial representations in antebellum American print culture and provides a new understanding of black and white authors' strivings for socioeconomic justice across racial lines in the years leading up to the Civil War" Klappentext

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781625344960; 9781625344977
    RVK Klassifikation: HD 474 ; HT 1520 ; HT 1691
    Schlagworte: Ethnische Beziehungen <Motiv>; Literatur; Protest <Motiv>; Soziale Klasse <Motiv>
    Weitere Schlagworte: American literature / 19th century / History and criticism; Working class in literature; Social classes in literature; Race relations in literature; African Americans in literature; Working class writings, American / History and criticism; African Americans in literature; American literature; Race relations in literature; Social classes in literature; Working class in literature; Working class writings, American; 1800-1899; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: x, 217 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Black and White Artisan Heroes -- The Class Accents of Anti-Slavery Reform -- The Cross-Racial Appeal of Nativism -- Class-Accented Sensationalism in the Black and Popular Presses -- Coda