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  1. <<The>> lure of Pokémon
    video games and the savage mind
    Erschienen: 2019; © 2016
    Verlag:  Japan Publishing Industry Foundation for Culture, Tōkyō

    From its humble beginnings as a video game launched in the mid-90s, Pokémon has become a global entertainment franchise, even reaching into the world via "augmented reality" with the mobile game Pokémon GO. In the work, Nakazawa Shinichi argues that... mehr

     

    From its humble beginnings as a video game launched in the mid-90s, Pokémon has become a global entertainment franchise, even reaching into the world via "augmented reality" with the mobile game Pokémon GO. In the work, Nakazawa Shinichi argues that the Pokémon worldview is the best contemporary example of Claude Lévi-Strauss's "savage mind" (la pensée sauvage), suggesting that computer games can often be viewed as attempts to reconnect the human unconscious with the true, hidden essence of nature. --

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mack, Ted
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9784866580654; 4866580658
    RVK Klassifikation: EI 6828
    Auflage/Ausgabe: First English edition
    Schriftenreihe: Japan library
    Schlagworte: Japan; Pokémon <Computerspiel>; Videospielemarkt;
    Weitere Schlagworte: Video games / Japan; Video games and children / Japan; Structuralism; Pokémon (Game)
    Umfang: 129 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    "Originally published in Japanese under the title Poketto no naka no yasei by Iwanami Shoten, Publishers in 1997, and republished in pocket paperback by Shinchosha Publishing Co., Ltd. in 2004 and in another pocket paperback format under the new title Pokemon no shinwa gaku: Shinpan poketto no naka no yasei by Kadokawa Corporation in 2016."--Title page verso

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  2. Towards a digital poetics
    electronic literature & literary games
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham ; Springer Nature Switzerland AG

    We live in an age where language and screens continue to collide for creative purposes, giving rise to new forms of digital literatures and literary video games. Towards a Digital Poetics explores this relationship between word and computer, querying... mehr

     

    We live in an age where language and screens continue to collide for creative purposes, giving rise to new forms of digital literatures and literary video games. Towards a Digital Poetics explores this relationship between word and computer, querying what it is that makes contemporary fictions like Dear Esther and All the Delicate Duplicates—both ludic and literary—different from their print-based predecessors

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030113100
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; EC 8795 ; EI 6828
    Schlagworte: Humanities—Digital libraries; Literature, Modern—20th century; Literature, Modern—21st century; Digital media; Philosophy and science; Digital Humanities; Contemporary Literature; Digital/New Media; Philosophy of Science
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 146 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturverzeichnis auf Seite 129-137

    1. Introduction -- 2. Digital Culture and the New Modernity -- 3. Electronic Literature -- 4. Interactivity and the Illusion of Choice -- 5. Digital Materiality and the Politics of the Screen -- 6. Towards a Digital Poetics

  3. The lure of Pokémon
    video games and the savage mind
    Erschienen: March 2019
    Verlag:  Japan Publishing Industry Foundation for Culture, Tokyo

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 60750
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 26413
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    EI 6828 100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    6: E-371/24
    keine Fernleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Ostasien
    N7433.84.J3 N357 2019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 15963 S556
    keine Fernleihe
    Asien-Orient-Institut, Abteilung für Japanologie, Bibliothek
    371.45-10
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Mack, Ted (ÜbersetzerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9784866580654
    RVK Klassifikation: EI 6828 ; AP 15963
    Auflage/Ausgabe: First English edition
    Schriftenreihe: Japan library
    Schlagworte: Japan; Pokémon; Videospielemarkt; Videospiel; Computerspiel; Virtuelle Realität; Lévi-Strauss, Claude;
    Umfang: 129 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Aus dem Japanischen übersetzt

  4. The lure of Pokémon
    video games and the savage mind
    Erschienen: March 2019
    Verlag:  Japan Publishing Industry Foundation for Culture, Tōkyō

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2019/1554
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9784866580654; 4866580658
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; EI 6828
    Auflage/Ausgabe: First English edition
    Schriftenreihe: Japan library
    Schlagworte: Pokémon <Computerspiel>;
    Umfang: 129 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    "Originally published in Japanese under the title Poketto no naka no yasei by Iwanami Shoten, Publishers in 1997, and republished in pocket paperback by Shinchosha Publishing Co., Ltd. in 2004 and in another pocket paperback format under the new title Pokemon no shinwa gaku: Shinpan poketto no naka no yasei by Kadokawa Corporation in 2016."--Title page verso

  5. The lure of Pokémon
    video games and the savage mind
    Erschienen: March 2019
    Verlag:  Japan Publishing Industry Foundation for Culture, Tokyo

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Mack, Ted (ÜbersetzerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9784866580654
    RVK Klassifikation: EI 6828 ; AP 15963
    Auflage/Ausgabe: First English edition
    Schriftenreihe: Japan library
    Schlagworte: Japan; Pokémon; Videospielemarkt; Videospiel; Computerspiel; Virtuelle Realität; Lévi-Strauss, Claude;
    Umfang: 129 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Aus dem Japanischen übersetzt

  6. The lure of Pokémon
    video games and the savage mind
    Erschienen: March 2019
    Verlag:  Japan Publishing Industry Foundation for Culture, Tokyo

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sprach- und Kulturwissenschaften (BSKW)
    82/EI 6828 N163
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sprach- und Kulturwissenschaften (BSKW)
    82/EI 6828 N163+2
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mack, Ted (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9784866580654
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; EI 6828
    Auflage/Ausgabe: First English edition
    Schriftenreihe: Japan library
    Schlagworte: Pokémon; Videospielemarkt; Videospiel; Computerspiel; Virtuelle Realität
    Umfang: 129 Seiten, Illustrationen