Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. The OECD handbook for innovative learning environments
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  OECD Publishing, Paris

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about its desired results? Teachers and educational leaders who grapple with such questions will find this handbook an invaluable resource. It draws on extensive reports and materials compiled over a decade by the OECD in its Innovative Learning Environments project. Its four chapters -- The learning principles; The innovative learning environment framework; Learning leadership and evaluative thinking; and Transformation and change -- each contain a concise, non-technical overview introduction followed by a set of tools. The handbook makes good the ILE ambition not just to analyse change but to offer practical help to those around the world determined to innovate their schools and systems. "If there has been one lesson learnt about innovating education, it is that teachers, schools and local administrators should not just be involved in the implementation of educational change but they should have a central role in its design." Andreas Schleicher, OECD Director for Education and Skills Acronyms and abbreviations -- Executive summary -- Introductory overview -- The principles of learning to design learning environments -- The OECD "7+3" framework for innovative learning environments -- Learning leadership and evaluative thinking -- Transformation and change in learning ecosystems

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789264277236
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DP 2050
    Schriftenreihe: Educational research and innovation
    Schlagworte: Lernen; Lernmethode; Public schools; Educational sociology; School facilities; Educational technology; Educational change
    Umfang: 97 Seiten, Illustrationen
  2. Alle Geschichten (er)zählen
    aktivierendes kreatives Schreiben gegen Diskriminierung
    Autor*in: Horst, Claire
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Verlag Barbara Budrich, Opladen

    Deutsches Institut für Menschenrechte, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3847421107; 9783847421108
    Weitere Identifier:
    9783847421108
    RVK Klassifikation: DP 6100 ; DP 2050 ; DO 9000 ; GB 2964 ; DP 4000
    Schlagworte: Diskriminierung; Bewältigung; Kreatives Schreiben; ; Textproduktion; Diskriminierung; Prävention; Kreatives Schreiben;
    Umfang: 175 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literatur- und Internetverzeichnis: Seite 153-164

  3. The OECD handbook for innovative learning environments
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  OECD Publishing, Paris

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 14427
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 411061
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    17/94
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Nda
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about its desired results? Teachers and educational leaders who grapple with such questions will find this handbook an invaluable resource. It draws on extensive reports and materials compiled over a decade by the OECD in its Innovative Learning Environments project. Its four chapters -- The learning principles; The innovative learning environment framework; Learning leadership and evaluative thinking; and Transformation and change -- each contain a concise, non-technical overview introduction followed by a set of tools. The handbook makes good the ILE ambition not just to analyse change but to offer practical help to those around the world determined to innovate their schools and systems. "If there has been one lesson learnt about innovating education, it is that teachers, schools and local administrators should not just be involved in the implementation of educational change but they should have a central role in its design." Andreas Schleicher, OECD Director for Education and Skills Acronyms and abbreviations -- Executive summary -- Introductory overview -- The principles of learning to design learning environments -- The OECD "7+3" framework for innovative learning environments -- Learning leadership and evaluative thinking -- Transformation and change in learning ecosystems

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789264277236
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DP 2050
    Schriftenreihe: Educational research and innovation
    Schlagworte: Lernen; Lernmethode; Public schools; Educational sociology; School facilities; Educational technology; Educational change
    Umfang: 97 Seiten, Illustrationen
  4. Alle Geschichten (er)zählen
    aktivierendes kreatives Schreiben gegen Diskriminierung
    Autor*in: Horst, Claire
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Verlag Barbara Budrich, Opladen

    Deutsches Institut für Menschenrechte, Bibliothek
    Zg 4 - zh 7
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 8488
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a pae 602/408
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    GB 2964 H819
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    DP 6120 H819
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutscher Caritasverband e.V., Bibliothek
    KK 4825
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    GB 2964 H819
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Seminar, Neuere deutsche Literatur, Bibliothek
    Frei 30b: Alw 569/18
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 18 B 942
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Bildungswissenschaft der Universität, Bibliothek
    Ema 2017.1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 207 : H65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    PÄD 17
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    Bil 31-17/1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Ludwigsburg
    Rop 2 Hors
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Spra 2fdc Hor
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    18-12631
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    2017:1802
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    17-5217
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    HYP C 6208-816 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2022-1218
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    71.61 = 55 A 298
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3847421107; 9783847421108
    Weitere Identifier:
    9783847421108
    RVK Klassifikation: DP 6100 ; DP 2050 ; DO 9000 ; GB 2964 ; DP 4000
    Schlagworte: Diskriminierung; Bewältigung; Kreatives Schreiben; ; Textproduktion; Diskriminierung; Prävention; Kreatives Schreiben;
    Umfang: 175 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literatur- und Internetverzeichnis: Seite 153-164