Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. The OECD handbook for innovative learning environments
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  OECD Publishing, Paris

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about its desired results? Teachers and educational leaders who grapple with such questions will find this handbook an invaluable resource. It draws on extensive reports and materials compiled over a decade by the OECD in its Innovative Learning Environments project. Its four chapters -- The learning principles; The innovative learning environment framework; Learning leadership and evaluative thinking; and Transformation and change -- each contain a concise, non-technical overview introduction followed by a set of tools. The handbook makes good the ILE ambition not just to analyse change but to offer practical help to those around the world determined to innovate their schools and systems. "If there has been one lesson learnt about innovating education, it is that teachers, schools and local administrators should not just be involved in the implementation of educational change but they should have a central role in its design." Andreas Schleicher, OECD Director for Education and Skills Acronyms and abbreviations -- Executive summary -- Introductory overview -- The principles of learning to design learning environments -- The OECD "7+3" framework for innovative learning environments -- Learning leadership and evaluative thinking -- Transformation and change in learning ecosystems

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789264277236
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DP 2050
    Schriftenreihe: Educational research and innovation
    Schlagworte: Lernen; Lernmethode; Public schools; Educational sociology; School facilities; Educational technology; Educational change
    Umfang: 97 Seiten, Illustrationen
  2. Narrative in teaching, learning, and research
    Beteiligt: McEwan, Hunter (Hrsg.)
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Teachers College Press, New York, NY [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: McEwan, Hunter (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0807733997; 0807734004
    RVK Klassifikation: CX 3000 ; DP 2050 ; ES 878
    Schriftenreihe: Critical issues in curriculum
    Schlagworte: Didactiek <gtt>; Ensino e aprendizagem <larpcal>; Narração <larpcal>; Pedagogia (crítica) <larpcal>; Prática de ensino <larpcal>; Retórica <larpcal>; Vertelkunst <gtt>; Activity programs in education; Critical pedagogy; Learning; Narration (Rhetoric); Storytelling; Teaching
    Umfang: XV, 238 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Method guide
    kreative Methoden für den Literaturunterricht in den Klassen 7 - 12
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Schöningh, Paderborn [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783140412650
    RVK Klassifikation: DP 2050 ; HD 166 ; HD 176 ; HD 210 ; HD 218
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Amerikanische Literatur in in Englisch (810)
    Schlagworte: Handlungsorientierter Unterricht - Literaturunterricht - Englischunterricht - Sekundarstufe - Lehrmittel; Sekundarstufe; Literaturunterricht; Englischunterricht; Handlungsorientierter Unterricht
    Umfang: 116 S., Ill., graph. Darst., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  4. Rain, steam, and speed
    building fluency in adolescent writers
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Jossey-Bass, San Francisco, CA

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0787974560
    RVK Klassifikation: DP 2050 ; DP 3152
    Schriftenreihe: The Jossey-Bass education series
    Schlagworte: Anglais (Langue) - Composition et exercices - Étude et enseignement (Secondaire); Anglais (Langue) - Composition et exercices - Étude et enseignement (École moyenne); Englisch; English language; English language; Englischunterricht; Sekundarstufe; Qualitätssteigerung; Unterricht; Textproduktion; Aufsatz
    Umfang: xviii, 219 p., ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 215) and index

  5. Method guide
    kreative Methoden für den Literaturunterricht in den Klassen 7 - 12
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Schöningh, Paderborn [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783140412650
    RVK Klassifikation: DP 2050 ; HD 166 ; HD 176 ; HD 210 ; HD 218
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Amerikanische Literatur in in Englisch (810)
    Schlagworte: Handlungsorientierter Unterricht - Literaturunterricht - Englischunterricht - Sekundarstufe - Lehrmittel; Sekundarstufe; Literaturunterricht; Englischunterricht; Handlungsorientierter Unterricht
    Umfang: 116 S., Ill., graph. Darst., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  6. Engaging ideas
    the professor's guide to integrating writing, critical thinking, and active learning in the classroom
    Autor*in: Bean, John C.
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Jossey-Bass, San Francisco

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    pae 400/4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    DP 2050 B367
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ANG 091 : B18
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LSZ
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    11-19310
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    QD 3076
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2003 L 0406
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 204.8 CP 7520
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    P 13-150-46
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Campusbibliothek für Informatik und Mathematik, Fachrichtung Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie, Bibliothek Computerlinguistik, Phonetik und Sprachtechnologie
    GEN MISC 5027
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Stuttgart, Sprachenzentrum, Bibliothek
    sz
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0787902039
    Weitere Identifier:
    9780787902032
    RVK Klassifikation: DP 2050 ; HD 168
    Auflage/Ausgabe: 1. ed., [Nachdr.]
    Schriftenreihe: The Jossey-Bass higher and adult education series
    Schlagworte: English language; Critical thinking; Academic writing
    Umfang: XXI, 282 S, 28 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 267 - 274) and index

  7. Distancing at close range
    investigating the significance of distancing in drama education
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Arkmedia, Vasa

    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/AP 74000 E68
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    TA 82455
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789521223143
    RVK Klassifikation: DP 2050
    Schlagworte: Drama; Literaturunterricht;
    Umfang: 302 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Quellen- und Literaturverz. S. 272 - 302

    Zugl.: Åbo, Akad., Akad. avh., 2009

  8. The OECD handbook for innovative learning environments
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  OECD Publishing, Paris

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 14427
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 411061
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    17/94
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Nda
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How might we know whether our schools or system is set up to optimise learning? How can we find out whether we are getting the most from technology? How can we evaluate our innovation or think through whether our change initiative will bring about its desired results? Teachers and educational leaders who grapple with such questions will find this handbook an invaluable resource. It draws on extensive reports and materials compiled over a decade by the OECD in its Innovative Learning Environments project. Its four chapters -- The learning principles; The innovative learning environment framework; Learning leadership and evaluative thinking; and Transformation and change -- each contain a concise, non-technical overview introduction followed by a set of tools. The handbook makes good the ILE ambition not just to analyse change but to offer practical help to those around the world determined to innovate their schools and systems. "If there has been one lesson learnt about innovating education, it is that teachers, schools and local administrators should not just be involved in the implementation of educational change but they should have a central role in its design." Andreas Schleicher, OECD Director for Education and Skills Acronyms and abbreviations -- Executive summary -- Introductory overview -- The principles of learning to design learning environments -- The OECD "7+3" framework for innovative learning environments -- Learning leadership and evaluative thinking -- Transformation and change in learning ecosystems

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789264277236
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DP 2050
    Schriftenreihe: Educational research and innovation
    Schlagworte: Lernen; Lernmethode; Public schools; Educational sociology; School facilities; Educational technology; Educational change
    Umfang: 97 Seiten, Illustrationen