Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. The vulgarization of art
    the Victorians and aesthetic democracy
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. Press of Virginia, Charlottesville, Va. [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Kunstgeschichtliches Institut, Bibliothek
    F ABD 14
    keine Fernleihe
    Universität Bonn, Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    O 53/12
    keine Fernleihe
    Universität Bonn, Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie, Bibliothek
    Fa 2e-690
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DTF2070
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar I, Bibliothek
    411/LE12/963
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 43-164
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    LIT CP 1996:6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0813916348
    RVK Klassifikation: CH 4350 ; HL 1135
    Schriftenreihe: Victorian literature and culture series
    Schlagworte: Englisch; Ästhetik; Literatur; Ästhetizismus; Rezeption
    Weitere Schlagworte: Shaftesbury, Anthony Ashley Cooper of (1671-1713)
    Umfang: XIV, 133 S.
  2. <<The>> vulgarization of art
    the Victorians and aesthetic democracy
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. Press of Virginia, Charlottesville, Va. [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0813916348
    RVK Klassifikation: HL 1135 ; CH 4350
    Schriftenreihe: Victorian literature and culture series
    Schlagworte: Großbritannien; Ästhetik; Geschichte 1860-1900; Shaftesbury, Anthony Ashley Cooper <<of>>; Rezeption; Englisch; Literatur; Geschichte 1860-1900; Englisch; Literatur; Ästhetizismus; Geschichte 1860-1900
    Umfang: XIV, 133 S.
  3. <<The>> vulgarization of art
    the Victorians and aesthetic democracy
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. Press of Virginia, Charlottesville, Va. [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0813916348
    RVK Klassifikation: HL 1135 ; CH 4350 ; HL 1139
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Victorian literature and culture series
    Schlagworte: Array; Array; Array; Array; Array; Aesthetic movement (Art); Aestheticism (Literature); Aesthetics, British; Arts, British
    Umfang: XIV, 133 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [119] - 129

  4. The vulgarization of art
    the Victorians and aesthetic democracy
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. Press of Virginia, Charlottesville [u.a.]

    In this major reinterpretation of the Victorian Aesthetic Movement, Linda Dowling argues that such classic works of Victorian art writing as Ruskin's Stones of Venice or Morris's Lectures on Art or Wilde's Critic as Artist become wholly intelligible... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this major reinterpretation of the Victorian Aesthetic Movement, Linda Dowling argues that such classic works of Victorian art writing as Ruskin's Stones of Venice or Morris's Lectures on Art or Wilde's Critic as Artist become wholly intelligible only within the larger ideological context of the Whig aesthetic tradition Tracing the genealogy of Victorian Aestheticism back to the first great crisis of the Whig polity in the earlier eighteenth century, Dowling locates the source of the Victorians' utopian hopes for art in the "moral sense" theory of Anthony Ashley Cooper, third earl of Shaftesbury. Shaftesbury's theory of a universal moral sense, argues The Vulgarization of Art, became the transcendental basis for the new Whig polity that proposed itself as an alternative to older theories of natural law and divine right. It would then sustain the Victorians' hope that their own nightmare landscape of commercial modernity and mass taste might be transformed by a universal pleasure in art and beauty The Vulgarization of Art goes on to explore the tragic consequences for the Aesthetic Movement when a repressed and irresolvable conflict between Shaftesbury's assumption of "aristocratic soul" and the Victorian ideal of "aesthetic democracy" repeatedly shatters the hopes of such writers as Ruskin, Morris, Pater, and Wilde for social transformation through the aesthetic sense

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. The vulgarization of art: The Victorians and aesthetic democracy
    Erschienen: 1996
    Verlag:  University of Virginia Press, Charlottesville

    Max-Planck-Institut für empirische Ästhetik, Bibliothek
    HL 1135 dow 1996
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780813916347
    RVK Klassifikation: HL 1135 ; CH 4350
    Schriftenreihe: Victorian literature and culture series victorian literature
    Umfang: xiv, 133 Seiten, Illustrationen
  6. The vulgarization of art
    the Victorians and aesthetic democracy
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. Press of Virginia, Charlottesville [u.a.]

    In this major reinterpretation of the Victorian Aesthetic Movement, Linda Dowling argues that such classic works of Victorian art writing as Ruskin's Stones of Venice or Morris's Lectures on Art or Wilde's Critic as Artist become wholly intelligible... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this major reinterpretation of the Victorian Aesthetic Movement, Linda Dowling argues that such classic works of Victorian art writing as Ruskin's Stones of Venice or Morris's Lectures on Art or Wilde's Critic as Artist become wholly intelligible only within the larger ideological context of the Whig aesthetic tradition Tracing the genealogy of Victorian Aestheticism back to the first great crisis of the Whig polity in the earlier eighteenth century, Dowling locates the source of the Victorians' utopian hopes for art in the "moral sense" theory of Anthony Ashley Cooper, third earl of Shaftesbury. Shaftesbury's theory of a universal moral sense, argues The Vulgarization of Art, became the transcendental basis for the new Whig polity that proposed itself as an alternative to older theories of natural law and divine right. It would then sustain the Victorians' hope that their own nightmare landscape of commercial modernity and mass taste might be transformed by a universal pleasure in art and beauty The Vulgarization of Art goes on to explore the tragic consequences for the Aesthetic Movement when a repressed and irresolvable conflict between Shaftesbury's assumption of "aristocratic soul" and the Victorian ideal of "aesthetic democracy" repeatedly shatters the hopes of such writers as Ruskin, Morris, Pater, and Wilde for social transformation through the aesthetic sense

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. The vulgarization of art
    the Victorians and aesthetic democracy
    Erschienen: 1996
    Verlag:  University Press of Virginia, Charlottesville

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:1997:469
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 507150
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Ec-1.555
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 96/7572
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    96 A 24135
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    96 C 2957
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 430.060
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0813916348
    RVK Klassifikation: HL 1135 ; CH 4350
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Victorian literature and culture series
    Schlagworte: English literature; Art and literature; Popular culture; Art criticism; Criticism; Aesthetic movement (British art); Aestheticism (Literature); Arts, British; Popular culture; Art criticism; Criticism; Aesthetic movement (Art); English literature; Aesthetics, British; Art and literature
    Umfang: XIV, 133 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [119] - 129) and index

  8. Conditions handsome and unhandsome
    the constitution of Emersonian perfectionism; the Carus lectures 1988
    Autor*in: Cavell, Stanley
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. of Chicago Pr., Chicago, Ill. [u.a.]

    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0226098214
    RVK Klassifikation: CH 4350 ; HT 5055
    Auflage/Ausgabe: 3. [print.]
    Umfang: XXXIX, 167 S.