Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 40 von 40.

  1. Knowing what students know
    the science and design of educational assessment
    Erschienen: c2001
    Verlag:  National Academy Press, Washington, DC

    Knowing What Students Know essentially explains how expanding knowledge in the scientific fields of human learning and educational measurement can form the foundations of an improved approach to assessment. These advances suggest ways that the... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Knowing What Students Know essentially explains how expanding knowledge in the scientific fields of human learning and educational measurement can form the foundations of an improved approach to assessment. These advances suggest ways that the targets of assessment-what students know and how well they know it-as well as the methods used to make inferences about student learning can be made more valid and instructionally useful. Principles for designing and using these new kinds of assessments are presented, and examples are used to illustrate the principles. Implications for policy, practice, and research are also explored. -- Publisher description Rethinking the foundations of assessment -- The nature of assessment and reasoning from evidence -- The scientific foundations of assessment -- Advances in the sciences of thinking and learning -- Contributions of measurement and statistical modeling to assessment -- Assessment design and use: principles, practices and future directions -- Implications of the new foundations for asessment design -- Assessment in practice -- Information technologies: opportunities for advancing educational assessment -- Implications and recommendations for research, policy and practice -- Biographical sketches.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0309512387; 9780309512381
    Weitere Identifier:
    9780309072724
    RVK Klassifikation: AL 91500 ; DV 2850 ; DF 2600
    Schlagworte: Educational tests and measurements; Tests et mesures en éducation; Apprentissage, Théorie cognitive de l'; Educational tests and measurements; Cognitive learning theory; Cognitive learning theory; Educational tests and measurements; Electronic books; EDUCATION ; Evaluation; STUDY AIDS ; Tests; EDUCATION ; Testing & Measurement; Cognitive learning theory; Educational tests and measurements ; Design and construction; Schulleistungstest; Schülerbeurteilung; Testkonstruktion; Tests; Beoordelingstechnieken; Studieresultaten
    Umfang: Online Ressource (xiv, 366 p.), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 315-347) and index. - Description based on print version record

    Rethinking the foundations of assessmentThe nature of assessment and reasoning from evidence -- The scientific foundations of assessment -- Advances in the sciences of thinking and learning -- Contributions of measurement and statistical modeling to assessment -- Assessment design and use: principles, practices and future directions -- Implications of the new foundations for asessment design -- Assessment in practice -- Information technologies: opportunities for advancing educational assessment -- Implications and recommendations for research, policy and practice -- Biographical sketches.

  2. The culture of classicism
    ancient Greece and Rome in American intellectual life, 1780 - 1910
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 432437
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    NK 4910 W787
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2002/2325
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2002 A 8623
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    HIS 673 7GA:YC0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2002/5278
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    ARCH-A5B WINT
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2002 A 3472
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    104 A 6099
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    52/15761
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    44 A 5213
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    PX 403.136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    NH 5200 W787
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0801867991
    Weitere Identifier:
    9780801867996
    RVK Klassifikation: AL 41200 ; AL 91500 ; FB 5701 ; HR 1121 ; NH 5200 ; NK 5270 ; HD 370
    Schlagworte: Universities and colleges; Classical education; United States
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Array
    Umfang: X, 244 S
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (S. [209] - 235) and index

  3. Poor Queer Studies
    Confronting Elitism in the University
    Autor*in: Brim, Matt
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Duke University Press, Durham ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    In Poor Queer Studies Matt Brim shifts queer studies away from its familiar sites of elite education toward poor and working-class people, places, and pedagogies. Brim shows how queer studies also takes place beyond the halls of flagship... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In Poor Queer Studies Matt Brim shifts queer studies away from its familiar sites of elite education toward poor and working-class people, places, and pedagogies. Brim shows how queer studies also takes place beyond the halls of flagship institutions: in night school; after a three-hour commute; in overflowing classrooms at no-name colleges; with no research budget; without access to decent food; with kids in tow; in a state of homelessness. Drawing on the everyday experiences of teaching and learning queer studies at the College of Staten Island, Brim outlines the ways the field has been driven by the material and intellectual resources of those institutions that neglect and rarely serve poor and minority students. By exploring poor and working-class queer ideas and laying bare the structural and disciplinary mechanisms of inequality that suppress them, Brim jumpstarts a queer-class knowledge project committed to anti-elitist and anti-racist education. Poor Queer Studies is essential for all of those who care about the state of higher education and building a more equitable academy.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781478009146
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AL 91500
    Schlagworte: Queer-Theorie; Elite; Hochschulbildung; Randgruppe; Prekariat
    Umfang: 1 Online-Ressource (264 p.)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Sep 2020)

  4. Poor queer studies
    confronting elitism in the university
    Autor*in: Brim, Matt
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Introduction: queer dinners -- The College of Staten Island: a poor Queer Studies case study -- "You can write your way out of anywhere": the upward mobility myth of rich Queer Studies -- The queer career: vocational Queer Studies -- Poor Queer... mehr

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sozialwissenschaften und Psychologie (BSP)
    04/AL 91500 B857
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    306.76010973 BRI
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: queer dinners -- The College of Staten Island: a poor Queer Studies case study -- "You can write your way out of anywhere": the upward mobility myth of rich Queer Studies -- The queer career: vocational Queer Studies -- Poor Queer Studies mothers -- Counternarratives: a black queer reader -- Epilogue: queer ferrying

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781478008200; 9781478006824
    RVK Klassifikation: AL 91500
    Schlagworte: Queer-Theorie; Elite; Hochschulbildung; Randgruppe; Prekariat
    Umfang: xi, 247 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 225-240

  5. Creating interdisciplinary campus cultures
    a model for strength and sustainability
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Jossey-Bass, San Francisco, Calif

    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 AL 91500 K64
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780470550892; 0470550899
    RVK Klassifikation: AL 17000 ; AL 91500
    Schlagworte: Hochschule; Interdisziplinarität
    Umfang: xxii, 208 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  6. Creating Interdisciplinary Campus Cultures
    A Model for Strength and Sustainability
    Erschienen: 2009
    Verlag:  John Wiley & Sons, Inc., Hoboken

    With the increased support from funding agencies and in literature, an interdisciplinary culture is of growing significance. Creating Interdisciplinary Campus Cultures provides an introduction to interdisciplinary change through pragmatic strategies.... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    With the increased support from funding agencies and in literature, an interdisciplinary culture is of growing significance. Creating Interdisciplinary Campus Cultures provides an introduction to interdisciplinary change through pragmatic strategies. Sponsored by the Association of American Colleges and Universities, this unique resource is the only book focused on creating and sustaining institutional support for interdisciplinary work. Since an interdisciplinary culture is of increasingly importance in higher education, this book gives administrators and faculty the tools they need to...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780470550892; 9780470573136 (Sekundärausgabe)
    RVK Klassifikation: AL 17000 ; AL 91500
    Schlagworte: Hochschule; Interdisziplinarität
    Umfang: 235 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  7. Envisioning Brazil
    a guide to Brazilian studies in the United States, 1945 - 2003
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Univ. of Wisconsin Press, Madison, Wis. [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0299207706
    RVK Klassifikation: AL 91500
    Schlagworte: Universities and colleges; Lusitanistik
    Umfang: XVI, 515 S.
  8. Student engagement techniques
    a handbook for college faculty
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Jossey-Bass, San Francisco, Calif.

    Contents: Pt. 1. A conceptual framework for understanding student engagement -- What does student engagement mean? -- Engagement and motivation -- Engagement and active learning -- Promoting synergy between motivation and active learning --... mehr

    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Contents: Pt. 1. A conceptual framework for understanding student engagement -- What does student engagement mean? -- Engagement and motivation -- Engagement and active learning -- Promoting synergy between motivation and active learning -- Additional facets to consider -- From theory to practice: teachers talk about student engagement -- Pt. 2. Tips and strategies (T/S) -- Tips and strategies for fostering motivation -- Tips and strategies for promoting active learning -- Tips and strategies for building community -- Tips and strategies for ensuring students are appropriately challenged -- Tips and strategies to promote holistic learning -- Pt. 3. Student engagement techniques (SETS) -- Knowledge, skills, recall, and understanding -- Analysis and critical thinking -- Synthesis and creative thinking -- Problem solving -- Application and performance -- Attitudes and values -- Self-awareness as learners -- Learning and study skills

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 047028191X; 9780470281918
    RVK Klassifikation: AL 34000 ; AL 91500 ; DM 3002
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Higher and adult education series
    Schlagworte: Academic achievement; Classroom environment; College teaching; Motivation in education; Lerntechnik; Motivation; Hochschuldidaktik; Student
    Umfang: XV, 398 S., graph. Darst.
  9. The Jewish origins of cultural pluralism
    the Menorah Association and American diversity
    Autor*in: Greene, Daniel
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Indiana Univ. Press, Bloomington, Ind. [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780253356147; 9780253223340
    RVK Klassifikation: AL 17900 ; AL 46950 ; AL 91500
    Schriftenreihe: The modern Jewish experience
    Schlagworte: Geschichte; Juden; Jewish college students; Jewish college students; Jews; Jews; Jews; Cultural pluralism; Air; Musikerziehung; Juden; Visuelle Vorstellung; Multikulturelle Gesellschaft; Metapher; Liebe <Motiv>
    Umfang: XI, 261 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. The marketplace of ideas
    [reform and resistance in the American university]
    Autor*in: Menand, Louis
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Norton, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780393062755
    RVK Klassifikation: AL 91500
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: Issues of our time
    Schlagworte: Philosophie; Education, Higher; Interdisciplinary approach in education; Education, Humanistic; College teachers; College teachers; Interdisziplinarität; Universität; Hochschullehrer; Erziehungsziel; Qualifikation
    Umfang: 174 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Warum sind die amerikanischen Spitzenuniversitäten so erfolgreich?
    Erschienen: 2005
    Verlag:  HIS, Hannover

    Fachhochschule für Verwaltung und Dienstleistung, Bibliothek
    BVWR 831-19/1-1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1356-2005,7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    pae 800/3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    Zb 4922 Bd 2005,7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    001.064
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    05.3534 4.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    KA 2005/633
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2005 B 6081
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ZB 8057 (2005,1/7)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    PAE 839:YC0007
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    ZHW 64/162 A7/05
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Paed 460 145 (2005,7)
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    3220-1589
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    3335-7872
    2005
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Arbeitsgemeinschaft Niedersächsischer Behördenbibliotheken
    Z 3 A
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    WIS 7000 /196
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    Brosch A 4/420/2005/7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    3 Kap. 29436
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    ZB 2671(2005,7)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    Z INF : H55-A05,7
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Ernst-Abbe-Hochschule Jena, Wissenschaftliche Bibliothek
    81.80,393-05/02762
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 244180
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    SR 2582 2005 07
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    05-5919
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    AL 1064-136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2005.07129:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ZB -ZA 3172 (2005,7)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    AL 13800 001 (2005,7)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    pae 886 SA 0546-2005,7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    AJK 123 955
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AZ 33400-2005,7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    4 2005-858
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Schmalkalden, Cellarius Bibliothek
    Allg 815 USA 0650/05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    Z 34: A 2005,7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer, Universitätsbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    LS 205
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    5472,A,2005,7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    Z 8075/2005,7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    2005 B 337
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: AL 91500 ; QX 850 ; AL 12100 ; AL 12183 ; AL 50830
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Array ; 2005,7
    Schlagworte: Hochschule; Universitäre Forschung; Organisation; Erfolgsfaktor; Elite; USA
    Umfang: II, 52 S., graph. Darst.
  12. Oppa swänzsko oc oppa dansko
    = Studien zum Altostnordischen
    Beteiligt: Perridon, Harry (Hrsg.)
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    Zsn 40443-62.2006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    fc 5968-62
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    GA 1400-62
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Seminar, Germanistische Linguistik/Mediävistik, Bibliothek
    Frei 30a: IX 76, Bd 62
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/GW 5389 P456
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Bestellung über Zeitschriftentitel
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    C-1 671:62
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    07 A 675
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    005978
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    X/16105: 62
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    ZX 735-62
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    ZSA 3568 B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    A 335
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    GER:Z:120
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Badische Landesbibliothek
    ZA 5155,62.2006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    ZA 9399-62.2006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Xa 1009-62
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    A ams 0-62
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    Z ger 001 je ZA 9297-62
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    Z 4442
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    Z 9650-62.2006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    Allg Z/Ams 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    ZA 3327 (62)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Perridon, Harry (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch; Dänisch; Schwedisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9042021160; 9789042021167
    RVK Klassifikation: AL 91500 ; GW 1492
    Schriftenreihe: Amsterdamer Beiträge zur älteren Germanistik ; 62.2006
    Schlagworte: Danish language; Swedish language
    Umfang: 331 S., Ill., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl., teilw. schwedisch

  13. Envisioning Brazil
    a guide to Brazilian studies in the United States, 1945 - 2003
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Univ. of Wisconsin Press, Madison, Wis.

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 05 / 10807
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2006 A 7057
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Linga Ob 27
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bf 262
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0299207706; 9780299207700
    Weitere Identifier:
    2005001336
    RVK Klassifikation: AL 91500
    Schlagworte: Universities and colleges
    Umfang: XVI, 515 S
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 460 - 484. - Literaturangaben

  14. Completing college
    rethinking institutional action
    Autor*in: Tinto, Vincent
    Erschienen: 2012, ©2012
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago

    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    AL 43200 T593
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AL 91500 TIN
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0226804526; 9780226804521
    RVK Klassifikation: AL 29960 ; AL 43200 ; AL 91500
    Schlagworte: College attendance; College dropouts; Counseling in higher education
    Umfang: x, 228 pages, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 171-217) and index

  15. The marketplace of ideas
    Autor*in: Menand, Louis
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Norton, New York, NY [u.a.]

    Argues that outdated institutional structures and higher educational philosophies are negatively contrasting with significant changes in today's faculties and student bodies with a result that higher education is more competitive and less applicable mehr

    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    LB2322.2 .M45 2010
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, University College, Bibliothek
    Frei 180: EDU/Men/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2011 A 93
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    PAE 297:YD0002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    QE 30 3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    E EW 1811
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    6A 56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Argues that outdated institutional structures and higher educational philosophies are negatively contrasting with significant changes in today's faculties and student bodies with a result that higher education is more competitive and less applicable

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780393062755; 9780393339161
    Weitere Identifier:
    9780393062755
    RVK Klassifikation: AL 91500
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: Issues of our time
    Schlagworte: Education, Higher; Interdisciplinary approach in education; Education, Humanistic; College teachers; College teachers; Education, Higher; Interdisciplinary approach in education; Education, Humanistic; College teachers; College teachers
    Umfang: 174 S., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    The problem of general education -- The humanities revolution -- Interdisciplinarity and anxiety -- Why do professors all think alike?